Pärast GPS-i ostmist ja esiklaasi peale paigaldamist on vaevama jäänud mõte, et tänapäeva moodsatel masinatel võiks armatuuris nende vana kooli kellade ja lambikeste asemel olla üks 10" LCD, kuhu kogu see kiiruse/pöörete inff ära mahuks. Lisaks veel GPS, raadio juhtimine, veateated, tagurduskaamera jpm. Miskipärast pole ühtegi sellist aparaati silma jäänud, ekraan on ka luksmasinatel keskkonsoolis ja seierid oma vana koha peal.
Seega, mille taga selline elementaarne lahendus seisab?
Miks kelli pole LCDga asendatud?
Algselt postitas: petsraibe
Pärast GPS-i ostmist ja esiklaasi peale paigaldamist on vaevama jäänud mõte, et tänapäeva moodsatel masinatel võiks armatuuris nende vana kooli kellade ja lambikeste asemel olla üks 10" LCD, kuhu kogu see kiiruse/pöörete inff ära mahuks. Lisaks veel GPS, raadio juhtimine, veateated, tagurduskaamera jpm. Miskipärast pole ühtegi sellist aparaati silma jäänud, ekraan on ka luksmasinatel keskkonsoolis ja seierid oma vana koha peal.
Seega, mille taga selline elementaarne lahendus seisab?
Oled sa vaadanud LCD'd -25C juures?
Iga ratas veab and then some!
Konservatiivsed harjumused. Tehnoloogilised üleminekud ei peaks olema harjumatult järsud.
Autot saab ka juhtida ilma roolita nagu playstationit, saab aastaid tagasi tegi sellesuunalisi eksperimente.
Pole mõistlik kõike väga ära nudida, silmailu peab ka jääma.
Lisatud failid
Autot saab ka juhtida ilma roolita nagu playstationit, saab aastaid tagasi tegi sellesuunalisi eksperimente.
Pole mõistlik kõike väga ära nudida, silmailu peab ka jääma.
Lisatud failid
Ma olen ise sõitnud ühe 80' masinaga, millel ei olnud vist ühtegi seierit tablool, kiirus oli numbritega nagu digikellal ja pöörded sellise kastidega tulba moodi näidikul. Bensiinipaagi näidikut ei mäleta, võibolla see ikkagi oli seieriga. Kiirust numbrina näha oli tegelikult väga mõnus. Aga kõik teised vaatasid kui mingit ilmaimet
Niiet harjumused on ikka need, mis meid vanade mallide küljes kinni hoiavad.
Niiet harjumused on ikka need, mis meid vanade mallide küljes kinni hoiavad.
Jah, see on veidi teine lahendus tõesti, kuid selles mõttes siiski eriline, et tavapäraseid kellasid polnud. Ehk siis sellel teemal on ka varem katsetatud aga popid need lahendused pole.
Ning tegu ei olnud ameeriklasega vaid puhasverd inglane - Austin Maestro MG
Ning tegu ei olnud ameeriklasega vaid puhasverd inglane - Austin Maestro MG
Corvette C4 on selline aga see pole see mida taheti
Lisatud failid
Lisatud failid
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: ludri
Pole vist piisavalt otsinud, aga sarnased asjad täitsa olemas juba luksuslikemal autodel. Pilt S-klassi mersu armatuurist
milleks siis esiklaasi enam vaja?!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Sellel autol on ka nightvision teema et pimedas peaks kaugemale nägema ekraanist , ja mu meelest Top Gearis oli test ja see põrus seal
Algselt postitas: anthillse
Corvette C4 on selline aga see pole see mida taheti
Sellised olid ka vanal heal GSi Kadetil, osadel Senatoritel ja muudel futuristlikel 80-ndate lõpu Opelitel.
Mulle isiklikult ei meeldi, sest seierid näitavad ka tendentsi.
Digitaalselt lihtsalt numbririda jookseb ja ei ole aimugi, kas näiteks kiirus suureneb või väheneb.
Sarnaselt meeldib mulle ka vana hea vene tester.
Loomulikult saaks ka LCD-le seiereid kuvada, kuid näiteks eredas päikesevalguses mulle tänaseid LCD ekraane ilmselt vaadata ei meeldiks.
-
- Postitusi: 36
- Liitunud: T Mai 20, 2008 13:11
- Asukoht:
- Auto:
informatsiooni presenteerimine sõltub eelkõige selle iseärasusest ning kindlasti ka töökoha ergonoomikast. ja neid poisse peaks autotootja juures iga lademetes olema...
igasugu skaalasüsteemide (vahet pole kas mehaaniline või digi) puhul on koguskaala (kontekst nö) teada ja saad ilma pikemalt mõtlemata aru, et mis olukord on. numbrilise esituse puhul peab aju hakkama teisendusi tegema ning võib üsna tükk aega võtta, et aru saada, et selle autol on 47.5l juba peaegu täis paak või, et 1.4534bar'i puhul on turbo pilbastumine kohe-kohe tulemas:)
samas nagu Motorhead mainis, siis numbrid jooksevad nii nagu andurist tuleb. see tähendab, et dashboardil käib pidevalt mingi ilge starwars, mis on suuremal osas lihtsalt visuaalne müra.
samas aga näiteks odomeetri puhul seierit kasutada oleks nonsenss:)
aga ärge muretsege, küll lähima 5a jooksul ilmub esimene saabnet.ee kompatiibel dashboard, kus saad onlainis pilte ja kommentaare postitada;)
igasugu skaalasüsteemide (vahet pole kas mehaaniline või digi) puhul on koguskaala (kontekst nö) teada ja saad ilma pikemalt mõtlemata aru, et mis olukord on. numbrilise esituse puhul peab aju hakkama teisendusi tegema ning võib üsna tükk aega võtta, et aru saada, et selle autol on 47.5l juba peaegu täis paak või, et 1.4534bar'i puhul on turbo pilbastumine kohe-kohe tulemas:)
samas nagu Motorhead mainis, siis numbrid jooksevad nii nagu andurist tuleb. see tähendab, et dashboardil käib pidevalt mingi ilge starwars, mis on suuremal osas lihtsalt visuaalne müra.
samas aga näiteks odomeetri puhul seierit kasutada oleks nonsenss:)
aga ärge muretsege, küll lähima 5a jooksul ilmub esimene saabnet.ee kompatiibel dashboard, kus saad onlainis pilte ja kommentaare postitada;)
80-ndate keskpaiga Renault 9/11 olid digiarmatuuridega ja häälega. Ilgelt jutukad olid, jube tüütu kui autol iga asja kohta midagi ütlemist on
Isegi ühe videojupi leidsin http://www.youtube.com/watch?v=CQV2fcuUCAc
Aga põhimõte on selles, et seieriga kell on informatiivsem ja inimsilm loeb ning aju töötleb seieri asendi infot kiiremini kui numbrilist või graafikut. Liikluses on see aga elulise tähtsusega. Juba nõukaajal teati seda ning "Volgade" edev lintnäiduga spidomeeter vahetati seierilise vastu välja täpselt samal põhjusel. See käib elementaarsete füüsikaseaduste alla ning küllap jääme samal põhjusel veel kauaks mehaaniliselt liikuvaid seiereid vaatama. Või palju seal kellas enam mehaanikat ongi, andmed liiguvad ju puha elektrooniliselt... ainult visualiseerimine ongi veel mehaanika...
EDIT: näe, panaan jõudis sama jutuga ette...
Isegi ühe videojupi leidsin http://www.youtube.com/watch?v=CQV2fcuUCAc
Aga põhimõte on selles, et seieriga kell on informatiivsem ja inimsilm loeb ning aju töötleb seieri asendi infot kiiremini kui numbrilist või graafikut. Liikluses on see aga elulise tähtsusega. Juba nõukaajal teati seda ning "Volgade" edev lintnäiduga spidomeeter vahetati seierilise vastu välja täpselt samal põhjusel. See käib elementaarsete füüsikaseaduste alla ning küllap jääme samal põhjusel veel kauaks mehaaniliselt liikuvaid seiereid vaatama. Või palju seal kellas enam mehaanikat ongi, andmed liiguvad ju puha elektrooniliselt... ainult visualiseerimine ongi veel mehaanika...
EDIT: näe, panaan jõudis sama jutuga ette...
Emotsioonid number vs. seier on ilmselt üsna personaalsed ja ka vanades harjumustes kinni. Mina olen eelkõnelejatega diagonaalselt teistsugusel arvamusel - numbriline näitaja on täpsem, informatiivsem, kiiremini loetavam ja tundub kuidagi parem. Seda muidugi minu seisukohast. Teiste jaoks võib see vabalt olla vastupidi. Ilmselt on siin oma osa ka aju ehitusel. Mulle on ka muud seieriga näitajad raskesti käsitletavad, olgu selleks siis kell või voltmeeter. Niiet asi pole auto spetsiifiline.
Toyota Yaris ju on vist algusest peale olnud digitaalsete näitudega. Vähemalt see isend oli, millega mina olen veidi ringi sõitnud. Päris huvitav ja vaheldust pakkuv, kui tahho jookseb lineaarse kriipsuna ja kiirus on numbritega. Ei tundunud küll ebamugav kuidagi, aga kas nüüd igapäevaselt oma autole tahaks...seda ei oskagi nii öelda. Eks oma võlu on pimeduses kumavatel seieritel ka, eriti Saabi mõnusal rohelisel kumal Harjumuse asi lõppkokkuvõttes vist.
See on küsimus, mida ma aeg-ajalt olen ka ise veeretanud ja oodanud, et millal tuleb autonduses üks kord see murdepunkt. Tegelikult on asjal ju mitmeid eeliseid - suures mahus tootmise odavus (kui palju on ühes mehhaaniliste kelladega spidoplokis kokku detaile teab vist igaüks kes on võtnud vaevaks üht sellist lammutada, mõelge kõigi nende tükkide tootmisele ja kokkupanemisele), praktiliselt personaalne kujundatavus (millise armatuuri skinni siis täna paneme), rohkema info ja selle paremini tajutavana esitamise võimalus, ruumi kokkuhoid jms. Ülalpool tekkinud võitlus analoog- ja digitaalse numbrinäidu vahel on tegelikult suht mõttetu, kuna graafilisel paneelil on võimalik "emuleerida" nii klassikalist analoogkella, kuid lisanduvad veel hulk täiendavaid graafilise visualiseerimise võimalusi, mis teevad kogu selle info tajumise igal juhul paremaks. Näitena võtke kasvõi lennunduse tänapäev, kõik on klaasist - ning see on koht kus ühel poolt loetakse sente, kuid teiselt poolt tehakse kogu aeg ka meeletut tööd ergonoomikaga (muidugi selleks et kokkuvõttes veel rohkem sente kokku hoida). Karta on et autodesse on kohe-kohe need ekraanid ka tulemas ja pärast seda saame täiesti uue mõttega hakata "klassikalistest" autodest rääkima
kardan, et kasutusele võttu takistab hetkel ekraanide loetavus. pole mina näinud veel LCD-d, OLED-idest rääkimata, mis ereda päikese käes oleks sama loetav kui pimedas. Lisaks on kottpimedas väga häiriv kui sul nina all kogu aeg ekraan helendab. minu teada ei ole veel miljonilise kontrastiga ekraanid, kus must on must, nii odavad, et neid saaks madala hinnaga rahva autodesse paigaldada. Lisaks on veel disaini faktor. Praegu on autodel väga iseäraseid armatuuri lahendusi tehtud. Kujutage nüüd ette kuidas disainer peab paigutama armatuuri kandilise ekraani ja kuidas see kokku sobitub ülejäänud disainiga. Tõepoolest, uuel 9-5-l on ümmargune LCD armatuuris ning sama tehnikaga saaks ka kogu osutitega tabloo digitaalse vastu välja vahetada. Eks me näe mis tulevik toob.
Ei sobi küll kuidagi SAABiga kuid peaks sobima teemasse. Ehk mõtles teema algataja midagi sellist LINK
Asi muidugi hetkel consept
Asja hakatakse näitama ajast 1.58
Asi muidugi hetkel consept
Asja hakatakse näitama ajast 1.58
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`