Lahendus on täiesti olemas, aga RK klounid ei julge sellest isegi iitsatada mitte. Luua riiklik kütusefirma koos mingi tanklaketiga, langetada aktsiisi ja suunata kogu aktsiisiraha teedeehitusse. See, mis praegu toimub on lihtlabane vargus kütuseostja taskust.
Kas keegi oskab mulle kuskilt selle "mõõdupuu" välja otsida mulle, kus on täpselt kirjas mis asi kui palju ühest liitrihinnast moodustab. Kunagi kuskil nägin sellist, kus on kirjas kõik maksud (neid on ühtekokku ju seal hinna sees päris mitu), siis liitri omahind (et paljuga tankla selle endale tünnidesse ostis, kui maksud maha arvestada) ja et palju on kasum iga liitri pealt. Ühesõnaga teate kindlasti mida ma mõtlen.
Ja ka seda graafikut tahaks, kus on mingi keskmine bensiini hind 90-ndate algusest näiteks 2010 aastani.
Kunagi need asjad kuskil postimehe interneti väljaandes olid, aga ei leia..
Päeva lõpus Vallikase teksti lugedes tõmbas ikka juhtme korra kokku... et siis kui maailmaturu hind on 147$ barrel siis Statoili kütuseliitris on see 8,75 EEK, aga kui barrel maksab praegu u.90$, siis sama osakaal liitris on 7,99 EEKi.
Küsimus hoopis selline, et kuidas see maailmaturu hind selles eestis müüdavas kütuseliitris ikkagi moodustub? Kui homme maksaks barrel 100$, siis oleks liitri hinnal raudpolt 1 EEK juures...
Edit: Teistmoodi küsides, et kui homme maksaks barrel 147$, kas maailmaturu hinna osakaal liitris oleks 8,75EEKi ja me näeks posti peal 0,76 EEKi kallimat hinda?
Päris süvenenud teemasse pole aga vaatasin järgi, et 2008 tipu ajal oli USD kurss 9.91, hetkel 11.82, et pool nafta barreli tõusust kattis siis langev dollar ära juba...
Päeva lõpus Vallikase teksti lugedes tõmbas ikka juhtme korra kokku... et siis kui maailmaturu hind on 147$ barrel siis Statoili kütuseliitris on see 8,75 EEK, aga kui barrel maksab praegu u.90$, siis sama osakaal liitris on 7,99 EEKi.
Küsimus hoopis selline, et kuidas see maailmaturu hind selles eestis müüdavas kütuseliitris ikkagi moodustub? Kui homme maksaks barrel 100$, siis oleks liitri hinnal raudpolt 1 EEK juures...
Edit: Teistmoodi küsides, et kui homme maksaks barrel 147$, kas maailmaturu hinna osakaal liitris oleks 8,75EEKi ja me näeks posti peal 0,76 EEKi kallimat hinda?
Üldse mitte kedagi kaitsmata või nii, aga püüdes selgitada niipalju kui ma mäletan ja aru saan...siis see 147 taala barrelist spekuleeriti üles ja kütusemüüjatel oli vastupanu hoida hinda tagasi, mäletan tõesti et toona püsis nii Neste kui Statoili hind tõstmata kuigi hulgi ja jaemüügi hinnavahe (mis Eestis näitab hästi ära trendi, kas oodata on langust või tõusu) püsis 30 sendi juures, mitte tavapärase krooni juures, kui otseselt pole oodata ei langust ega tõusu.
Seega siis müüsid vaatamata ülikõrgele naftahinna tipule siin nii, et king veidi pigistas. Osad ütlesid ka välja mu mälu järgi, et veidi valus on ettevõttel. Siis läks hind langusse ja langes vist midagi 40 dollarini barrelist, siis me saimegi korraks siin seda 11-kroonist kütust. Nüüd on ta stabiilselt kerkinud.
Kogu maailmaturu hind korreleerub ma usun suht hästi hinnaga tanklas. Ma võiks enda Neste tankimistest ise teha mingi 2,5 aastat tagasi ulatuva graafiku, igapäevane naftabarreli muutus ka olemas, aga ei viitsi vaeva näha.
Ja lõpetuseks, hiigelmarginaale ei näita ühegi Eesti kütusemüüja majandusaasta aruanne. Marginaalid, kusagil siin varem vist olen ka postitanud samas teemas, olid vist umbes kolm protsenti...kui ma nüüd jama suust välja ei aja.
Mullu töötas Eesti Statis 500 inimest, töötasud 84 miljonit. 46 teenindusjaama ja viis automaatjaama, jaotamata kasum alla 300 miljoni.
Neste Eesti
2009 - müük 2,2 mlrd, puhaskasum 102 mln - puhaskasumimarginaal 4,64
2008 - müük 3,005 mlrd ja puhaskasum 124,2 mln - puhaskasumimarginaal 4,13
2007 - müük 2,5 mlrd ja puhaskasum 100,5 mln - puhaskasumimarginaal 4,02
Mullu töötas Nestes 40 inimest, palgakulu 12 miljonit, 46 automaatjaama, jaotamata kasum üle 900 miljoni.
niipalju kui mina leidsin, siis aastaks 2010 on EL poolt nõutav miinimumaktsiis bensiinil ~5,62 krooni liitrilt(359eur/1000l). Pole just palju maha võtta. Eraldi teema on muidugi elatustase vs etteantud maksumäärad, kuid Eesti moto on olla esirinnas ja väga palju erandeid ei küsita...
Kindlasti on juba olemas ka järgnevate perioodide aktsiisi miinimumid, aga neid ei leidnud kohe.
jah, ja mina vaatan siin 4-6 liitriseid 4*4 ameeriklasi, et saaks saha ette panna ja naine saaks maal, soojas salongis lund lükata
F....k the fuel economy!
Egiptuse inimesed ei taha kõrgeid hindu toidule, transpordile, ei taha inflatsiooni, möllavad... ja turud rallivad üles. Oh jah.
Esmaspäeval esmakordselt pärast 2008. aasta oktoobrit üle 100 dollari tõusnud Põhjamere brendi hind püsis teisipäeva lõuna paiku 100,54 dollari tasemel.