Säästva arengu komisjoni värske transpordiraport leiab, et eestlases sõidavad liiga suurte ja liiga palju kütust kulutavate autodega (Euroopa keskmisega võrreldes). Tänastes hommiku-uudistes pakuti välja, et võiks kehtestada maksu autodele, mille kütusekulu on üle 8 l/100 km.
http://valitsus.ee/et/riigikantselei/sa ... rdi-raport
Automaksude võimalikkusest ja vajadusest
Säästva arengu komisjoni värske transpordiraport leiab, et eestlases sõidavad liiga suurte ja liiga palju kütust kulutavate autodega (Euroopa keskmisega võrreldes). Tänastes hommiku-uudistes pakuti välja, et võiks kehtestada maksu autodele, mille kütusekulu on üle 8 l/100 km.
http://valitsus.ee/et/riigikantselei/sa ... rdi-raport
Väljavõtteid sellest dokumendist:
Põlevkivist toodetud elektriga töötav auto tekitaks oluliselt rohkem kasvuhoonegaase kui enamus praegu kasutusel olevatest automudelitest
Ühekordne registreerimismaks ei mõjutaks praegusi, vaid esmaselt registreeritavate autode omanikke, seevastu aastase automaksuga maksustaks kõiki autokasutajaid saaste alusel;
Selgub, et võidavad uute mikroautode omanikud, kui see peaks kuskil läbi minema. Saksas on energiaklassid jagatud kolmeks ja uued bensiini ja katalüsaatoriga masinad on rohelised, ilma katalüsaatorita punased. Ja paljud linnad ei luba punase märgistusega masinaid linna sisse sõita. Kui meil samamoodi läheb, siis kannatajaks jäävad ikkagi vanemate masinate omanikud...
Mulle jääb mõistmatuks mille kuradi pärast suure mootoriga autode omanikke topelt vaja "karistada" on???
Niigi maksame bensiini pealt aktsiisi oluliselt rohkem kui "konservikarpide" omanikud
Niigi maksame bensiini pealt aktsiisi oluliselt rohkem kui "konservikarpide" omanikud
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Ja kui oma olematu tehasekuluga 1L punnvõrri kola täis laod ja käru sappa paned.. siis saad oluliselt põnevamad kulunumbrid kui mõni Durango/9-7x vms suutlikum auto.. küll ikka leiutavad..
Selles mõttes on aktsiis asjalikum - kes rohkem kütet kulutab (ja saastab), see ka maksab..
Samas on 10a vana 5L masina pidamine kindlalt ökoloogilisem kui iga 3a tagant uue punni ostmine.. hoidku kui see veel mingi hübriid vms imeloom on..
Selles mõttes on aktsiis asjalikum - kes rohkem kütet kulutab (ja saastab), see ka maksab..
Samas on 10a vana 5L masina pidamine kindlalt ökoloogilisem kui iga 3a tagant uue punni ostmine.. hoidku kui see veel mingi hübriid vms imeloom on..
Ma olen alati kahelnud igasugu hübriidide ja elektriautode keskkonna säästlikuse suhtes.Kasutatakse nendes tehnoloogiates ju suhteliselt palju haruldasemaid materjale loodusest.Ok-tänapäeval paljud materjalid taaskasutatavad-see annab säästu.Aga ei tule ju see elekter sinna elektriauto laadimispesasse ju ka otse kosmosest .See tuleb ikka enne millestki "põletada".
Oli vist kunagi kuskil võrdlus ühe margi kohta (VW Golf),kus 5-e põlvkonna autode võimsus,kaal,lisaseadmete arv ja veel mõnedki asjad olid aina kasvanud ja kütusekulu oli jäänud auto kohta praktiliselt samaks.
Oli vist kunagi kuskil võrdlus ühe margi kohta (VW Golf),kus 5-e põlvkonna autode võimsus,kaal,lisaseadmete arv ja veel mõnedki asjad olid aina kasvanud ja kütusekulu oli jäänud auto kohta praktiliselt samaks.
Noh jah, põhimõtteliselt on 15a vana autoga sõitmine globaalselt vaadates säästvam, aga siin on tegemist puhtalt nii EL kui kohalike tegelaste kenjaalsusega:
- kisa käib transpordi heitgaaside ümber, tootmine ei puutu üldse asjasse
- täpsemini on kisa Eesti transpordi ümber, kuna Eestis punne ei toodeta, siis pole meie asi palju nende tootmine keskkonda saastab
- kisa käib transpordi heitgaaside ümber, tootmine ei puutu üldse asjasse
- täpsemini on kisa Eesti transpordi ümber, kuna Eestis punne ei toodeta, siis pole meie asi palju nende tootmine keskkonda saastab
Ma teen ka eelmainitud dokumendist ühe väljavõtte, mille kohta Iisak kommenteeris.
Üksnes kütuseaktsiisist ei piisa transpordivalikute suunamisel ja keskkonnamõjude vähendamisel.
Viimase 15 aasta jooksul on kütuseaktsiisi tõstetud kümnel korral (bensiini aktsiisimäär kasvas
2000-2010 ligi kaks korda, reaalhindades on kütuse hinnad püsinud 2000. a tasemel), ent see pole
mõjutanud tarbijate valikut ökonoomsemate autode ja kütuste tarbimise vähendamise suunas.
Üksnes kütuseaktsiisist ei piisa transpordivalikute suunamisel ja keskkonnamõjude vähendamisel.
Viimase 15 aasta jooksul on kütuseaktsiisi tõstetud kümnel korral (bensiini aktsiisimäär kasvas
2000-2010 ligi kaks korda, reaalhindades on kütuse hinnad püsinud 2000. a tasemel), ent see pole
mõjutanud tarbijate valikut ökonoomsemate autode ja kütuste tarbimise vähendamise suunas.
Sama lootusetu teema kui aktsiiside suurused.. Kuni Eesti elatustase ei ole enamvähemgi EL keskmisega võrreldav, ei saa rahvalt oodata ka samaväärseid otsuseid..
Samas eestlased on leplikud - pannakse ka see 100 eur aastamaks peale, siis ikka sõidetakse sama autoga edasi ja kirutakse valitsust. Ikkagi odavam kui uue auto ostmine.
Samas eestlased on leplikud - pannakse ka see 100 eur aastamaks peale, siis ikka sõidetakse sama autoga edasi ja kirutakse valitsust. Ikkagi odavam kui uue auto ostmine.
Soomes on ühe auto aastase pidamise lisakulu suurusjärgus 800€, diislimeestel veel kallim.
Vanasti oli soomes kulu vaid diislimeestel, eraldi maksu "ülejäänutel" polnud. Kas nüüd on asi muutunud?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma hetkel jään sulle vastuse võlgu, õllekõrvase jutu siia edasi tähendamine võib mõttetult palju kisa tekitada..
Aga neil on emissioonide põhine maks vist peal.
EDIT: leidsin midagi .. üks pdf
Aga neil on emissioonide põhine maks vist peal.
EDIT: leidsin midagi .. üks pdf
Soomes on niimoodi asi
Otse tõlge googelist natsa kiirem ,endal oleks kauem läinud:
Auto kasutusmaksu, ametlikumalt sõidukimaksu baasmääraks, sõltub tulevikus auto süsinikdioksiidi põhjal. Väikesest tarbimisest autasustatakse veroporkkanalla.
Uue maksubaasi mõju hakkab ilmuma maksete märtsist 2010 alates, kuna seda maksu tuleb tasuda 12 kuu jooksul ette. Üleminekuperioodil 2.3.2010-28.2.2011 algavate maksuperioodide maksetes on nii praeguse kui ka uue viisil sätestatud baasmääraks.
Märtsi algusest 2011 võib kogu aasta kasutusmaksust tulla kõige soodsamad pakkumised mõne kympillä. Selle asemel tositupruttaja võib välja laduma võimalus sõita autoga maksudena kuni 600 eurot aastas.
Süsinikdioksiidi ...
Tootja poolt ettenähtud CO2 heitkoguste kohaselt maksustatakse autot, mis on kasutusele võetud aastal 2001 või hiljem või 2002 või hiljem, kui auto täismass on üle 2 500 kilogrammi.
CO2 põhinev baasmääraks varieerub 20-600 euro vahel, kui süsinikdioksiidi varieeruvad 66-400 g / km.
Umbes 80 protsenti soomlastest sõiduautode CO2 heitkogus on 131-200 g / km ja maksu summa nii 70-160 eurot.
CO2 alusel maksustatavate autode keskmine on nüüd 180 g / km. Selline sõiduauto makstakse sõidukimaksu baasmääraks aastast 2010 128 eurot aastas.
Seda rohkem ligipääsetavatesse autode aastamaks tõuseb, ja vähem ligipääsetavatesse langeb.
Või kogumass
Aastat 2001 või - kogumass on üle 2 500 kg - 2002 aastat vanemad autod maksustatakse tulevikus kogumassi alusel, kuna neil ei ole registrisse kantud ELi direktiivi alusel CO2-heite. Kogumassi alusel baasmääraks varieerub 75-485 euroni. Maksude muljetavaldav täismassile vaadatakse vahemikus 1 300-3 401 kg.
Umbes 80 protsenti sõiduautodest mass on 1 301-2 000 kg. Maksu määraks on seega muutumas 85-170 eurot.
Diislikütuse aktsiisimäär jääb
Praegune sõidukimaksu baasmääraks on aastal 1994 või hiljem kasutusele võetud autost 35 senti päevas, st kogu aasta 127,75 eurot.
Seda vanemast autost maks on olnud 27 senti päevas ehk 94,90 eurot aastas.
Lisaks muust kui bensiinikütusega sõidukid makstakse maks, praktiliselt nn diiselmootoriga, mis on kindlaks määratud sõiduki üldmassi. See maks on pysymässä samaks.
Näiteks tühimass on veidi alla 1 400 kg kehakaaluga uue Volkswagen Golf 2,0 TDI-i käyttövoimavero arvutatakse 1 910 kg kogukaalu järgi. Aastast on 489,10 eurot.
CO2 ja transport Soomes
Transpordi osakaal süsinikdioksiidi heitkogustest on 20 protsenti.
Transpordi süsinikdioksiidi 77 protsenti tekib maanteetranspordis.
Sellest osast 60 protsenti tuleb sõiduautodest,
Sõiduautode osakaal Soome CO2 heitkogustest, nii umbes
9 protsenti.
CO2-heite põhjal maksustatava auto iga-aastane maks hakkab langema näib olevat võrreldes, kui bensiinimootor auto tarbib vähem kui 7,7 l/100 km ja dieselkäyttöinen alla 6,9 l/100 km.
Vähese süsihappegaasi ja täiesti tõsiselt
Vähim jõudma viie inimese auto on Toyota Prius. Mille aastased süsinikdioksiidi heitkogused on vaid 89 grammi kilomeetri. (Smart cdi lasta 88 g / km, kuid peale mahub ainult kaks reisijat).
Priuksen aastamaks on uue mudeli kohaselt seisame me 33,95 eurot.
400 g / km või üle saama autosid on näiteks Jeep Grand Cherokee 4.7 A5 Limited vm. 2002, Hummer H2 ja Ferrari 599 GTB Fiorano.
Nende aastamaks oleks 605,9 eurot.
Link : http://www2.aamulehti.fi/teema/autot/ju ... lla/164288
Otse tõlge googelist natsa kiirem ,endal oleks kauem läinud:
Auto kasutusmaksu, ametlikumalt sõidukimaksu baasmääraks, sõltub tulevikus auto süsinikdioksiidi põhjal. Väikesest tarbimisest autasustatakse veroporkkanalla.
Uue maksubaasi mõju hakkab ilmuma maksete märtsist 2010 alates, kuna seda maksu tuleb tasuda 12 kuu jooksul ette. Üleminekuperioodil 2.3.2010-28.2.2011 algavate maksuperioodide maksetes on nii praeguse kui ka uue viisil sätestatud baasmääraks.
Märtsi algusest 2011 võib kogu aasta kasutusmaksust tulla kõige soodsamad pakkumised mõne kympillä. Selle asemel tositupruttaja võib välja laduma võimalus sõita autoga maksudena kuni 600 eurot aastas.
Süsinikdioksiidi ...
Tootja poolt ettenähtud CO2 heitkoguste kohaselt maksustatakse autot, mis on kasutusele võetud aastal 2001 või hiljem või 2002 või hiljem, kui auto täismass on üle 2 500 kilogrammi.
CO2 põhinev baasmääraks varieerub 20-600 euro vahel, kui süsinikdioksiidi varieeruvad 66-400 g / km.
Umbes 80 protsenti soomlastest sõiduautode CO2 heitkogus on 131-200 g / km ja maksu summa nii 70-160 eurot.
CO2 alusel maksustatavate autode keskmine on nüüd 180 g / km. Selline sõiduauto makstakse sõidukimaksu baasmääraks aastast 2010 128 eurot aastas.
Seda rohkem ligipääsetavatesse autode aastamaks tõuseb, ja vähem ligipääsetavatesse langeb.
Või kogumass
Aastat 2001 või - kogumass on üle 2 500 kg - 2002 aastat vanemad autod maksustatakse tulevikus kogumassi alusel, kuna neil ei ole registrisse kantud ELi direktiivi alusel CO2-heite. Kogumassi alusel baasmääraks varieerub 75-485 euroni. Maksude muljetavaldav täismassile vaadatakse vahemikus 1 300-3 401 kg.
Umbes 80 protsenti sõiduautodest mass on 1 301-2 000 kg. Maksu määraks on seega muutumas 85-170 eurot.
Diislikütuse aktsiisimäär jääb
Praegune sõidukimaksu baasmääraks on aastal 1994 või hiljem kasutusele võetud autost 35 senti päevas, st kogu aasta 127,75 eurot.
Seda vanemast autost maks on olnud 27 senti päevas ehk 94,90 eurot aastas.
Lisaks muust kui bensiinikütusega sõidukid makstakse maks, praktiliselt nn diiselmootoriga, mis on kindlaks määratud sõiduki üldmassi. See maks on pysymässä samaks.
Näiteks tühimass on veidi alla 1 400 kg kehakaaluga uue Volkswagen Golf 2,0 TDI-i käyttövoimavero arvutatakse 1 910 kg kogukaalu järgi. Aastast on 489,10 eurot.
CO2 ja transport Soomes
Transpordi osakaal süsinikdioksiidi heitkogustest on 20 protsenti.
Transpordi süsinikdioksiidi 77 protsenti tekib maanteetranspordis.
Sellest osast 60 protsenti tuleb sõiduautodest,
Sõiduautode osakaal Soome CO2 heitkogustest, nii umbes
9 protsenti.
CO2-heite põhjal maksustatava auto iga-aastane maks hakkab langema näib olevat võrreldes, kui bensiinimootor auto tarbib vähem kui 7,7 l/100 km ja dieselkäyttöinen alla 6,9 l/100 km.
Vähese süsihappegaasi ja täiesti tõsiselt
Vähim jõudma viie inimese auto on Toyota Prius. Mille aastased süsinikdioksiidi heitkogused on vaid 89 grammi kilomeetri. (Smart cdi lasta 88 g / km, kuid peale mahub ainult kaks reisijat).
Priuksen aastamaks on uue mudeli kohaselt seisame me 33,95 eurot.
400 g / km või üle saama autosid on näiteks Jeep Grand Cherokee 4.7 A5 Limited vm. 2002, Hummer H2 ja Ferrari 599 GTB Fiorano.
Nende aastamaks oleks 605,9 eurot.
Link : http://www2.aamulehti.fi/teema/autot/ju ... lla/164288
IQ antud lingis on kõik olemas ju...
lk 69
Tsiteerin:
Soome automaksud
Allikas: Soome Rahandusministeerium
http://www.vm.fi/vm/fi/10_verotus/06_ti ... /index.jsp
1. Autovero ehk mootorsõidukiaktsiis tuleb tasuda sõiduki esmakordsel registreerimisel Soomes.
Registreerimismaksu maksumäär sõltub sõidukite üldisest turuväärtusest või tarbijahinna
tasemest Soome turul. Sõiduautode ja kaubikute maksuosa on astmeline sõltuvalt sõiduki CO2
näitajatest. Maksuprotsent määratakse vastavalt sõiduki tootja poolt esitatud CO2-heite
näitajatele, kus on ühendatud linna- ja maanteesõidu näitajad. Juhul kui sõiduki kohta ei ole tootja
poolt CO2 andmeid antud, siis määratakse maksuprotsent sõiduki kaalu ja võimsuse põhjal. Sellist
arvestuslikku maksustamist kasutatakse vanemate importautode puhul ja selliste uute sõidukite
puhul, millel puudub tüübikinnitus ja regulatsioon heitgaaside näitajate kohta. Suure kandevõimega kaubikute heitgaaside maksumäära võib alandada juhul, kui eesmärgiks on nõudluse
vähendamine sobiva transpordivahendi kasutamise abil. Mootorrataste registreerimismaksu määr
sõltub mootori töömahu suurusest. Alates 1.4.2009 ei ole automaks enam käibemaksuga
maksustatav. Maksuastmed algavad 12,2%-st autode puhul, mille CO2 näitaja on 60g/km kohta
kuni 48,8% sõidukitele CO2 näitajaga 360g/km kohta.
Maksutulu 2008. a – 1016 MEUR (Soomes registreeritakse aastas 9–150 000 uut autot).
2. Ajoneuvovero ehk sõiduki aastamaks koosneb põhimaksust ja võimsusmaksust. Põhimaksu peab
maksma autoregistris märgitud sõiduauto, kaubiku, suvilaauto jt eest. 2010. aastast on sõiduki
aastamaks CO2-heite põhine. Heitgaasidel põhinev põhimaks määratakse kindlaks tootja tüübikinnituse andmete põhjal, kus on ära toodud kombineeritud linna- ja maanteesõidu näitajad. Enne
2008. aastat kasutusele võetud (ehitatud) sõidukite puhul määratakse põhimaks sõiduki kaalu
põhjal.
Võimsusmaksu tuleb maksta autoregistris registreeritud sõidukite puhul, mis kasutavad osaliselt või
täies ulatuses teistsugust kütust kui bensiin.
Automaksu suurus jääb 20–600 euro vahele (CO2 66–400 g/km). 80% sõiduautodest on maksumäär
70–160 eurot.
Maksutulu 2008. a – 637 MEUR.
EDIT: Lisasin ka auto omamisega seotud maksud riikides.
Lisatud failid
lk 69
Tsiteerin:
Soome automaksud
Allikas: Soome Rahandusministeerium
http://www.vm.fi/vm/fi/10_verotus/06_ti ... /index.jsp
1. Autovero ehk mootorsõidukiaktsiis tuleb tasuda sõiduki esmakordsel registreerimisel Soomes.
Registreerimismaksu maksumäär sõltub sõidukite üldisest turuväärtusest või tarbijahinna
tasemest Soome turul. Sõiduautode ja kaubikute maksuosa on astmeline sõltuvalt sõiduki CO2
näitajatest. Maksuprotsent määratakse vastavalt sõiduki tootja poolt esitatud CO2-heite
näitajatele, kus on ühendatud linna- ja maanteesõidu näitajad. Juhul kui sõiduki kohta ei ole tootja
poolt CO2 andmeid antud, siis määratakse maksuprotsent sõiduki kaalu ja võimsuse põhjal. Sellist
arvestuslikku maksustamist kasutatakse vanemate importautode puhul ja selliste uute sõidukite
puhul, millel puudub tüübikinnitus ja regulatsioon heitgaaside näitajate kohta. Suure kandevõimega kaubikute heitgaaside maksumäära võib alandada juhul, kui eesmärgiks on nõudluse
vähendamine sobiva transpordivahendi kasutamise abil. Mootorrataste registreerimismaksu määr
sõltub mootori töömahu suurusest. Alates 1.4.2009 ei ole automaks enam käibemaksuga
maksustatav. Maksuastmed algavad 12,2%-st autode puhul, mille CO2 näitaja on 60g/km kohta
kuni 48,8% sõidukitele CO2 näitajaga 360g/km kohta.
Maksutulu 2008. a – 1016 MEUR (Soomes registreeritakse aastas 9–150 000 uut autot).
2. Ajoneuvovero ehk sõiduki aastamaks koosneb põhimaksust ja võimsusmaksust. Põhimaksu peab
maksma autoregistris märgitud sõiduauto, kaubiku, suvilaauto jt eest. 2010. aastast on sõiduki
aastamaks CO2-heite põhine. Heitgaasidel põhinev põhimaks määratakse kindlaks tootja tüübikinnituse andmete põhjal, kus on ära toodud kombineeritud linna- ja maanteesõidu näitajad. Enne
2008. aastat kasutusele võetud (ehitatud) sõidukite puhul määratakse põhimaks sõiduki kaalu
põhjal.
Võimsusmaksu tuleb maksta autoregistris registreeritud sõidukite puhul, mis kasutavad osaliselt või
täies ulatuses teistsugust kütust kui bensiin.
Automaksu suurus jääb 20–600 euro vahele (CO2 66–400 g/km). 80% sõiduautodest on maksumäär
70–160 eurot.
Maksutulu 2008. a – 637 MEUR.
EDIT: Lisasin ka auto omamisega seotud maksud riikides.
Lisatud failid
Veidike teise nurga alt: http://www.epl.ee/artikkel/591626
CO2 maksustamine on kõige lollim plaan, mida üks keskkonnakaitsja välja võib käia. Põhikooli bioloogia abx.
CO2 maksustamine on kõige lollim plaan, mida üks keskkonnakaitsja välja võib käia. Põhikooli bioloogia abx.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2286
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
No täitsa p..ses. Ma teen ühiskonnale head ja hooldan elektriliine. Ilma autode- ja traktoriteta on see mõeldamatu. ... Noh, eks see avaldub siis kunagi minu hindades tellijale, ning edasikandvalt elektriarvetel iga inimese käes, kes tarbib. Isegi see mammi, kes metsa taga Tugrikul elab...milles tema süüdi on?
Krt, mul läheb süda pahaks...jälle!
Vahest on küll selline tunne, et selline elu on täielik piin ja karistus millegi eest... raba hommikust õhtuni, nii et silm punnis peas ja siis tuleb mingi värdjas roheline ja hakkab nämmutama. Pistku põlema ennast!:wall: Aga ainult biodiisliga!
See töörühma juht on ise veel Viljandist-samast koolist kust minagi-huvitav, sellel ajal õpetati ikka tarkust mitte lollust suust välja ajama. oi---ma ei saa!
Krt, mul läheb süda pahaks...jälle!
Vahest on küll selline tunne, et selline elu on täielik piin ja karistus millegi eest... raba hommikust õhtuni, nii et silm punnis peas ja siis tuleb mingi värdjas roheline ja hakkab nämmutama. Pistku põlema ennast!:wall: Aga ainult biodiisliga!
See töörühma juht on ise veel Viljandist-samast koolist kust minagi-huvitav, sellel ajal õpetati ikka tarkust mitte lollust suust välja ajama. oi---ma ei saa!
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ma olen täiesti nõus automaksuga, et maksustatakse võimsust, või kütusekulu, või sellest tulenevalt co väärtusi, või mida iganes.
normaalne oleks kui sõidetakse omi igapäevasõite 0,8 või 1,3 liitrise masinaga.
miks meil valitsuses seda tehtud pole on ainult selle taga, et need sitapead seal oma tavainimese jaoks suure palgaga kimavad ringi ka suurte masinatega. ja kuidas sa siis loobud oma suurest riista pikenusest?
et ise hakkad endale taha keerama? nii ei saa ju!
ja ongi kõik.
normaalne oleks kui sõidetakse omi igapäevasõite 0,8 või 1,3 liitrise masinaga.
miks meil valitsuses seda tehtud pole on ainult selle taga, et need sitapead seal oma tavainimese jaoks suure palgaga kimavad ringi ka suurte masinatega. ja kuidas sa siis loobud oma suurest riista pikenusest?
et ise hakkad endale taha keerama? nii ei saa ju!
ja ongi kõik.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
normaalne oleks kui sõidetakse omi igapäevasõite 0,8 või 1,3 liitrise masinaga.
Millisest normaalsusest me siis räägime ja kus on öeldud mis on normaalne? Minu jaoks on normaalne, et ma sõidan linnas V6-ga tööle, normaalsusest rääkides võime öelda pigem mida mõni indiviid subjektiivselt normaalseks peab.. Samas ma ei tea ka, et kunagi oleks tehtud sellekohast polli/uuringut/rahvaküsitlust statistilise/kultuurilise normi välja selgitamiseks.. Iga uue maksu sisseviimise puhul peame ikka küsima miks seda vaja on ja kas ta reaalselt ka kellegi elu paremaks teeb? Kas tast tühjast ka kasu on...
ma olen täiesti nõus automaksuga - kütusekulu..
Seda nimetatakse kütuseaktsiisiks;)
Tegelikult toodi selles dokumendis välja ka autode arvu suurenemise mõningad põhjused - vähene/kehv ühistransport ja valglinnastumine ning vähene jalgrataste kasutamine.
Nii et vutt-vutt ühistransporti arendama, enne kui maksud peale löövad. Ise küll maal ei ela, kuid nii mõnigi kord on närvi mustaks ajanud, kui peab oma liikumise 2 bussi järgi sättima, mis liiguvad suht ebaloogilistel aegadel. Rattaga liikumise vähenemisele ei oskagi otsest põhjust tuua - kaugemale kolimise tõttu võibolla liig pikk maa vändata vms..