Kas auto vastutab oma tegude eest?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
Priit
Postitusi: 38
Liitunud: R Dets 31, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#1

Siin siis veidi võimalust kaasa rääkida vastutuskindlustuse teemal. Kes või mis vastutab liikluskahju põjustamise puhul. Kas roolis olnud juht või autoomanik:
https://www.eesti.ee/tom/ideas.py/show?idea_id=1895

Ennem on tulnud selline vastus umbes sarnasele arutelule:
https://www.eesti.ee/tom/ideas.py/show?idea_id=292

no see on küll hambutu: spetsialistid arutasivad..., palju vaeva..., seadus näeb nii ette...., meil nii mugavam... jmsbs
Isiklikult küll seda meelt, et omaniku karistamine on väga jabur
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

ehh .. see läheb mingiks üldiseks aruteluks... Ma iseenesest olen kah poolt, et ei kindlustataks autot vaid juhti. Aga kuidas sa selle kindlaks teed, kui kogenud see juht on ?? lubade olemasolu aja järgi? kuidas mõõta juhi kogemust?

Oletame, et inimesel on autojuhiload. Sõitnud on ta ilmselt ühe käe sõrmedel loetav arv kordi umbes 10 aasta jooksul. Oletame, et ta on ka "igaks juhuks" maksnud mingit kindlustust, Kas see teeb ta vähem ohtlikuks?? Siin on liiga suur hämar ala hetkel. Kuidas ikkagi hinnata juhi kogemust, mille järgi peaks tulema tema kindlustusmakse?
Kui peres on auto mis on ühe abikaasa nimel aga sõidetakse vaheldumisi. Kuidas sa arvutad mõlema (hullemal juhul, kui on veel täiskasvanud järeltulija, veel kolme või isegi nelja) juhi koefitsenti?
Ma arvan, et tänu sellele ongi auto kindlustus, mitte isiku kindlustus.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Priit
Postitusi: 38
Liitunud: R Dets 31, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#3

Täpselt samuti pole võimalik määrata omaniku kogemust. Kes teab kuipalju üks omanik sõidab?
Vabalt võiks olla hinnang lubade vanuse järgi ja võibolla miskine bonus kui omatakse ka autot näiteks. Ark teab sinu lubade ja ka sinu auto kohta. Politsei registreerib avariide põhjustajad seega pole keeruline riskigruppi määrata juhile. Lisaks võiks loaomanik kindlustuse ostmisel valida kui võimsa pilliga sõitmise ta endale kindlustab kuna millegipärast valitseb arvamus, et võimsad autod on suuremad ohuallikad.

Nii see ju käib praegugi tegelikult seega muutus tehniliselt pea olematu aga sisu jookseks nagu jutuga kokku...

Mis puudutab lepingute hulga suurenemist (ühe autoga sõidab mitu inimest) siis suurema käibe juures saaksid jällegi ühikuhinnad olla madalamad.

Ehk siis sõber tahab sinu aeroga paar kiiremat ringi teha läheb ostab bensukast omale kindlustuse sõidab ja vastutab ise selle eest mis häda ta teistele võib põhjustada. Sinu asi on pärast oma vara remontida või kasko eest maksta...
Saabiiir
Postitusi: 126
Liitunud: N Aug 04, 2005 13:17
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: Priit
Täpselt samuti pole võimalik määrata omaniku kogemust. Kes teab kuipalju üks omanik sõidab?
Vabalt võiks olla hinnang lubade vanuse järgi ja võibolla miskine bonus kui omatakse ka autot näiteks.
Ei tööta - tean perekonda, kus mõlemal abikaasal load olnud 20 aastat, aga sõidukogemus: meesterahvas sõidab igapäevaselt, naisterahvas 3-4 korda aastas - jaanipäeval ja sünnipäevadel, kui kainet autojuhti vaja. Kas nende koefitsient peaks võrdne olema?
Vasta