Hei!
Võimalik, et kuskil foorumi avarustes on see diskussioon läbi käinud, aga heietaks väheke. Hea oleks lugeda foorumlaste arvamusi, mõtteid ja kogetut. Nimelt enne SAAB 9-5 peale kolimist sai omatud Mazda 6 2005.a sedaani. SAAB-i peale sai mindud 2014 a ja põhjusel, et sündis laps ning universaalkere oli nö must have. Olles nüüd peaaegu 7. aastat omanud 9-5, siis viimased paar aastat tunnen, kuidas leian end mingil ajahetkel autokuulutusi lappamas, et oleks aeg edasi liikuda uuema masina poole. Täna on sõelale jäänud VW Passat ja Škoda Superb. Tõsi, terve ilm on neid täis, aga ju siis on odav hooldada vms. Korra sai mõeldud ka Jaguar XF Sportbrake peale, aga tundub, et selle kommuun Eestis on suhteliselt pisike ja pole päris kindel, mis selle masina ülalhoimine olema hakkab.
Ehk siis - mille peale kolisid peale SAAB-i müüki või mille peale plaanid kolida kui SAAB-st vabaned ?
Kuhu liikusid edasi SAAB-i pealt ?
Esimene auto oli 1998 9-5 2.0 141 kW, siis olid
2002 9-5 2.0 130 kW sedaan
2002 9-5 2.0 110 kW universaal
2007 9-5 1.9 110 kW universaal
2010 9-5NG 2.0 118 kW
Nüüdseks XC90 MY2018 2.0 D5 173 kW
2002 9-5 2.0 130 kW sedaan
2002 9-5 2.0 110 kW universaal
2007 9-5 1.9 110 kW universaal
2010 9-5NG 2.0 118 kW
Nüüdseks XC90 MY2018 2.0 D5 173 kW
- Manused
-
- Volvoxc90lennujaam.jpg (105.02 KiB) Vaadatud 7543 korda
Minul käis teises järjekorras. Algusaegadel oli see autopark kirju ja vahetus kiiresti, VAZ-id, ZAZ-id päris esimesed.Üks SAAB mahub ka sinna algusaega, 900 kupee oli. Hiljem nii sageli ei vahetanud, peetud said kõik nooblid E ja S klassi mersud, mitu A8-t ka. Minul kadus elukoha vahetusega vajadus igapäevaselt sõita üsna ära, nüüd polegi mul peale hobi-tonnise ühtki muud, praegu vaatan, et saan tal hinge sees hoida ja tänu tema suhtelisele haruldusele eriti ei plaani uut praegu. Põhiline argument on minujaoks see, et kõigil minupoolt vaadatud uutel mudelitel on tingimata mingi engineeringu oluline viga küljes. Peale selle surutakse ju uksest ja aknast neid elektriautosid, eks ma siis vaatan ja ootan, millal mõni neist Tartusse ja tagasi ka suudab sõita. Meil on muidugi ka täiesti erinevad lähtekohad - minul pole vaja lapsi kooli või trenni sõidutada.
Ega see Skoda mõte vast nii halb ei olegi, isikupära seal küll pole, praktiline valik võib see olla küll.
Ega see Skoda mõte vast nii halb ei olegi, isikupära seal küll pole, praktiline valik võib see olla küll.
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Pole kuhugi liikuda edasi Nö töölkäimiseks pole vahet millega sõita aga autos peab midagi hingele ka ikka olema. Tänapäevastes ei ole mitte midagi atraktiivset, mitte üheski. Nii et 9000 peab kestma veel 30 aastat
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1987
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
4 aastat omasin Octavia vRS mudelit. Oli tore auto aga midagi jäi puudu. Seega liikusin tagasi Saabi peale. Saabil huvitavaid mudeleid küllalt. Lexus, Jaguar, Volvo - ka nende seas on päris huvitavaid leide. Suur lemmik on Grand Cherokee SRT. Elektri poolelt Tesla Model S. Kindlasti ei sooviks laialt levinud marke, nagu Skoda, VW, Toyota jms.
Saabist lahti ei plaani saada, aga perre teist autot on küll kõrvale vaja. Kindlasti peab minimaalselt universaal olema. Päris bussi, SUV'd või mahtuniversaali ka ei taha kuigi oleks võibolla mõistlik. Tahaks tegelt sellist pistikhübriidi millega saaks ca 60km elektriga ära sõita, siis igapäevasõitudeks poleks vaja kütust kulutadagi. Cupra Leon tundub selles mõttes huvitav variant. Aga eks vaatab. 2005-2007 Volvo V70R on ka alati mõttes olnud, aga on mulje jäänud et see ei ole just odav auto üleval pidada ja igapäevasteks linnasõitudeks pole just mõistlik valik. Eks mõtleb veel.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7636
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Saab oli on ja jääb.
Ennem seda oli zaz 968 M, mille sprindiga võitsin!!
saabilt edasi sai proovitud järgmisi asju. Kõik vaid positiivselt meelde jäänud. Samu mudeleid on olnud mõnda üks, mõnda lausa 3 või 4.
Peugeot. 306, 406, 407 (eriti 406 on hea).
Volvo V70 Cng, S80 Cng ( odavad ja vastupidavad ja lollikindlad)
Subaru Legacy, IMpreza, outback ( lpg ga sõites odav ja suutlik ja kulusid ylalpidamiseks suurt pole)
Land Rover Discovery, Defender (Nende autode fenomenist ei tea keegi midagi, et miks)
Meelde ei ole jäänud Hyunday mingi maastur ja mingid Nissani maasturid. Isegi nimesid ei mäleta.
Ennem seda oli zaz 968 M, mille sprindiga võitsin!!
saabilt edasi sai proovitud järgmisi asju. Kõik vaid positiivselt meelde jäänud. Samu mudeleid on olnud mõnda üks, mõnda lausa 3 või 4.
Peugeot. 306, 406, 407 (eriti 406 on hea).
Volvo V70 Cng, S80 Cng ( odavad ja vastupidavad ja lollikindlad)
Subaru Legacy, IMpreza, outback ( lpg ga sõites odav ja suutlik ja kulusid ylalpidamiseks suurt pole)
Land Rover Discovery, Defender (Nende autode fenomenist ei tea keegi midagi, et miks)
Meelde ei ole jäänud Hyunday mingi maastur ja mingid Nissani maasturid. Isegi nimesid ei mäleta.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
No eks selge, et aeg läheb edasi ja ühel hetkel see auk tuleb, kus igapäevasõitudeks kasutatavad Saabid saavad otsa. Hobiautona kannatab igat asja pidada, kui sellega ei pea igapäevaliikluses osalema. Aga liiklustempo ja autode arv liikluses on ju ka kõvasti edasi läinud. Nt. ma ütlen ausalt, et ma oma Saab90ga igapäevaliikluses ei suuda kaua vastu pidada. Selle auto tempo on lihtsalt hoopis teine ja seda peab saama nautida. Aga kui vahel pealinnas ära käin ja parklas ilma roolivõimuta nikutad ning see hea kulunud esiklaas õhtupäikeses koju sõites tekitab tunde, et sama hästi võid silmad kinni sõita, siis mnjah. Ja vana 9-5 on ka juba 20 aastat vana, aeg lihtsalt läheb edasi, midagi pole teha.
Aga edasi ei oska ka minna uutele autodele. Mina oma elustiili tõttu välistan kõik vaegveolised autod, nelikvedu on sama elementaarne, kui püsikiirushoidja. Aga head nelikvedu toodavad vaid paar marki. Haldexid jurad pole minu teema. Ja madalat autot ka ei taha, samas kastikaga iga päev kärutada - no siis peaks päris uus ja väga hea olema aga seda hinnaklassi praegu lahti ei hammusta. Mingi 5-10 aastat vana kastikas on ikka suht kuut veel, valdavalt küll.
Niiet senikaua, kuni valida ja välja mõelda ei oska midagi, kütan edasi nii, nagu on. Aga igapäevaautoks pole ühtki Saabi, mis minu vajadusi kataks vist tehtudki. Ainsad neliveolised on nii ropult madalad, et ma ei saa oma normaalseid sõitegi tehtud.
Aga edasi ei oska ka minna uutele autodele. Mina oma elustiili tõttu välistan kõik vaegveolised autod, nelikvedu on sama elementaarne, kui püsikiirushoidja. Aga head nelikvedu toodavad vaid paar marki. Haldexid jurad pole minu teema. Ja madalat autot ka ei taha, samas kastikaga iga päev kärutada - no siis peaks päris uus ja väga hea olema aga seda hinnaklassi praegu lahti ei hammusta. Mingi 5-10 aastat vana kastikas on ikka suht kuut veel, valdavalt küll.
Niiet senikaua, kuni valida ja välja mõelda ei oska midagi, kütan edasi nii, nagu on. Aga igapäevaautoks pole ühtki Saabi, mis minu vajadusi kataks vist tehtudki. Ainsad neliveolised on nii ropult madalad, et ma ei saa oma normaalseid sõitegi tehtud.
Haakub teemaga : viewtopic.php?f=18&t=26585
Kui juba Saabi pidanud siis sellest haigusest lahti ei SAA (B)
Kui juba Saabi pidanud siis sellest haigusest lahti ei SAA (B)
Passatit võin kiita, läheb juba teine universaal ametiautona ja täitsa hea on, ei oska midagi kurta.
Varustuse valik on lai ja sealt leiab kõiksugu vidinad. Väike 1,5 turbomootor koos DSG kastiga on hästi sõidetav, eriti kui enamus sõidud teen üksi. Täislastis auto puhul jääb vbl natuke jõuetuks. Pikema perioodi hoolduse kohta ei tea, kuna need 3 aastased liisingperioodid on möödunud probleemideta.
Samas üks hea sõber mul omab sarnast Passatit mingi 7 aastat ja on väga rahul.
Pereautona meil juba 4 aastat uuema põlvkonna XC90, ma paremat autot ei oska tahta, ausõna. Kõik on hea, tiptop varustus, meeldiv disain, mugav salong, super heli, adaptiivsed led tuled jne jne. Igapäevaseks linnasõiduks ehk veidi suur ja kohmakas, kuid pikemateks sõitudeks super. Hoolduse osas seni tavapärased toimingud, midagi suuremat veel lagunenud pole, eks ole näha edaspidi, plaan veel mõnda aega seda autot pidada.
Varustuse valik on lai ja sealt leiab kõiksugu vidinad. Väike 1,5 turbomootor koos DSG kastiga on hästi sõidetav, eriti kui enamus sõidud teen üksi. Täislastis auto puhul jääb vbl natuke jõuetuks. Pikema perioodi hoolduse kohta ei tea, kuna need 3 aastased liisingperioodid on möödunud probleemideta.
Samas üks hea sõber mul omab sarnast Passatit mingi 7 aastat ja on väga rahul.
Pereautona meil juba 4 aastat uuema põlvkonna XC90, ma paremat autot ei oska tahta, ausõna. Kõik on hea, tiptop varustus, meeldiv disain, mugav salong, super heli, adaptiivsed led tuled jne jne. Igapäevaseks linnasõiduks ehk veidi suur ja kohmakas, kuid pikemateks sõitudeks super. Hoolduse osas seni tavapärased toimingud, midagi suuremat veel lagunenud pole, eks ole näha edaspidi, plaan veel mõnda aega seda autot pidada.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 496
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
Volvo 343- 1991 äkki? Esimene isiklik. Igavesti mäda.
Volvo 740- 1994. Esimene korralik auto- 1991 mudel
Saab 900- 1998. Esimene uuena ostetud.
Saab 9-5 2000. Uuena
Saab 9-3SS - 2004. Uuena
Saab 9-3SC - 2008. Uuena
Saab lõpetas.
Mitsubishi Outlander - 2012. Uuena
Toyota Rav4 Hübriid - 2017. Uuena
Saabus aeg jälle autot vahetada. Sai kõrini uutest ja ilusatest, aga tuimadest autodest.
Saab 9-5 - 2005 ja tuju on jälle hea.
Volvo 740- 1994. Esimene korralik auto- 1991 mudel
Saab 900- 1998. Esimene uuena ostetud.
Saab 9-5 2000. Uuena
Saab 9-3SS - 2004. Uuena
Saab 9-3SC - 2008. Uuena
Saab lõpetas.
Mitsubishi Outlander - 2012. Uuena
Toyota Rav4 Hübriid - 2017. Uuena
Saabus aeg jälle autot vahetada. Sai kõrini uutest ja ilusatest, aga tuimadest autodest.
Saab 9-5 - 2005 ja tuju on jälle hea.
-
- Juhtkoer
- Postitusi: 1891
- Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
- Asukoht:
- Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771
Esimene isiklik oli Escort RS Turbo 1988, 2001 aastal. Sel sõitsin kere katki.
Teine oli Escort RS Turbo 1989, aasta oli 2002.
Kolmandana tuli SAAB, NG900 2.0T 1995, aastast 2005 peres siiani.
Siis tuli 2009 astal 1999 aasta 5D Viggen, toimetab meil siiani.
Järgmiseks 2004 aasta 9-5 Aero, nüüdseks 4 aastat igapäevaliikur.
Vahepeal ka NG900 mannerg 2015 aastal ostetud ning ka kere vahetatud 2020. Mannergul kolmas mootor ja teine käigukast. Tundub, et SAAB veel sõita edasi.
No ja Mundujeevriž ostis tollele NG900 turbokale doonorkere ja 9-5 Aero Waguni, millele ehitame hetkel tutikat mootorit uuele tehaseplokile.
Teine oli Escort RS Turbo 1989, aasta oli 2002.
Kolmandana tuli SAAB, NG900 2.0T 1995, aastast 2005 peres siiani.
Siis tuli 2009 astal 1999 aasta 5D Viggen, toimetab meil siiani.
Järgmiseks 2004 aasta 9-5 Aero, nüüdseks 4 aastat igapäevaliikur.
Vahepeal ka NG900 mannerg 2015 aastal ostetud ning ka kere vahetatud 2020. Mannergul kolmas mootor ja teine käigukast. Tundub, et SAAB veel sõita edasi.
No ja Mundujeevriž ostis tollele NG900 turbokale doonorkere ja 9-5 Aero Waguni, millele ehitame hetkel tutikat mootorit uuele tehaseplokile.
Peale proovisõitu Stingeriga oli 2.8 Aerost loobumine üsna valutu.
Pärast kolme järjestikust Saabi (900NG, 9-3OG ja 9-3SC) on teiste seas olnud pidamises 2 minu jaoks väga positiivses kirjas igapäevaautot.
MB C220 W204 - facelifti-järgsena ma ütleks et lollikindel, töökindel, roostekindel; nägus ja mugav valik tänaseks umbes 10aastaste diislite seast
Ford Mondeo ST220 - moraalselt vananenud (kes ikka enam kasutaks tänapäeval 12 l/100 km bensuröövlit igapäevaselt?), pisut jäik, aga ülimalt nauditava minekuga (166 kw Duratec V6) kõigi mugavustega perevagun. Vahel mõtlen, et oleks vaja enda jaoks tekitada võrdlusmomenti 9-5 Aeroga, aga mõtteks see seni on jäänud.
Hobiautodest on pikemalt kätte jäänud MB200 W123, ei oska ette kujutada vähenõudlikumat 40+ aasta vanust autot, kolm suvehooaega suuremate draamadeta koos veedetud.
MB C220 W204 - facelifti-järgsena ma ütleks et lollikindel, töökindel, roostekindel; nägus ja mugav valik tänaseks umbes 10aastaste diislite seast
Ford Mondeo ST220 - moraalselt vananenud (kes ikka enam kasutaks tänapäeval 12 l/100 km bensuröövlit igapäevaselt?), pisut jäik, aga ülimalt nauditava minekuga (166 kw Duratec V6) kõigi mugavustega perevagun. Vahel mõtlen, et oleks vaja enda jaoks tekitada võrdlusmomenti 9-5 Aeroga, aga mõtteks see seni on jäänud.
Hobiautodest on pikemalt kätte jäänud MB200 W123, ei oska ette kujutada vähenõudlikumat 40+ aasta vanust autot, kolm suvehooaega suuremate draamadeta koos veedetud.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Aastaid ei mäleta enam aga Golf I GTI 110kw - see oli ikka tõsine relv. BMW 520, Ford Scorpio 2.8, Golf II, Nissan Sunny GTI, BMW 318IS, Subaru Legacy, Seat Ibiza TDI stage 5, Volvo V70, SAAB 9⁵ ja praegult Ford S-Max. Tagantjärgi on kõige parem olnud Volvo. Ka praegune Ford on täitsa OK
- skyline
- Postitusi: 1050
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Liikusin edasi Korea auto peale ehk Kia ProCeed GT. Kui mulle keegi 10a tagasi oleks ostnud, et peagi ostad uue Kia, oleksin arvatavasti ta p**sse saatnud Aga tuleb tunnistada, et tohutu arengu on need Korea tootjad viimase 10 aastaga teinud.
Pealegi, näeb hea välja, liigub paremini edasi, kui minu 9-3 Aero, praktilisem ja võtab sealjuures 3 liitrit vähem kütust sajale.
Vahel siiski tekib endiselt ka igatsus oma kunagise 9-3 Aero järele ning hoian läbi otsiagendi ka ikka kiirete Saabide müügikuulutustel silma peal, sest ei või iial teada ...
Pealegi, näeb hea välja, liigub paremini edasi, kui minu 9-3 Aero, praktilisem ja võtab sealjuures 3 liitrit vähem kütust sajale.
Vahel siiski tekib endiselt ka igatsus oma kunagise 9-3 Aero järele ning hoian läbi otsiagendi ka ikka kiirete Saabide müügikuulutustel silma peal, sest ei või iial teada ...
Vajadusel aitan Tartus-Tõrvandis igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi, Autocom,Autel Maxiscan seadmed)
94-99 ma omasin ja ehitasin Golfe ja puutusin nendega kokku kuni algosadeks võtmiseni ja pärast kokkulappimisega, kaasa arvatud mootorite tegemisega.Golf 2 on mul olnud 102 kw mitu tükki, aga veel võimsamat kompressoriga Rallye G60 118 kw pole omanud.
Esimese generatsiooni golfi tehase lagi oli 1,8 GTI 82 kw.Et sinna isetegevuslikult midagi ehitati, ei ole võimatu , aga ei ole enam ametlik statistika. USA!! bensiinimootoriga Rabbit GTI , mida ehitati Pennsylvanias, oli 1,8 67kw või 75kw.Kanadasse viidi ka 81kw-seid Saksamaal ehitatud autosid.See on Golf Rabbit GTI lagi.
Keda huvitab , siis siin on väga tõsiseltvõetav erinevate autotootjate mudelite statistika, Ma olen sealt ka mõned vead leidnud , aga see koht on parim , mida ma tean.
https://www.auto-data.net/en/
Viimati muutis timutit, T Okt 05, 2021 13:23, muudetud 1 kord kokku.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 859
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ka mina olen Kia ProCeed GT peale mõelnud kuid häirib see püstine tahvel salongis. Aga suurem eesmärk on oma vana masinaga (9-5 2.2TDI) veel 4 aastat vastu pidada, siis on kena number käes, olen 20 aastat omanud igapäeva/põhiautona oma Saab 9-5 masinat ja pole seda vahetanud.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
ARK oli märkinud passi 110kw. Ametlikku statistikat tean ma isegi.
timutit kirjutas: ↑T Okt 05, 2021 13:1494-99 ma omasin ja ehitasin Golfe ja puutusin nendega kokku kuni algosadeks võtmiseni ja pärast kokkulappimisega, kaasa arvatud mootorite tegemisega.Golf 2 on mul olnud 102 kw mitu tükki, aga veel võimsamat kompressoriga Rallye G60 118 kw pole omanud.
Esimese generatsiooni golfi tehase lagi oli 1,8 GTI 82 kw.Et sinna isetegevuslikult midagi ehitati, ei ole võimatu , aga ei ole enam ametlik statistika. USA!! bensiinimootoriga Rabbit GTI , mida ehitati Pennsylvanias, oli 1,8 67kw või 75kw.Kanadasse viidi ka 81kw-seid Saksamaal ehitatud autosid.See on Golf Rabbit GTI lagi.
Keda huvitab , siis siin on väga tõsiseltvõetav erinevate autotootjate mudelite statistika, Ma olen sealt ka mõned vead leidnud , aga see koht on parim , mida ma tean.
https://www.auto-data.net/en/