Kas SAAB on hea auto?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 569
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#1

... on minu käest viimasel ajal küsitud umbes nagu X korda. Ja see paneb mu sellisesse ebamugavasse positsiooni. Mida ma inimestele vastan? Kas nad mõtlevad selle all:

- Kas SAAB on vastupidav auto?
- Kas SAABiga on hea sõita?
- Kas SAABi on odav ülevalpidada?
- Kas SAAB on turvaline auto?
- Kas SAAB ......?

Mis on kaaskannatajate arvamus, mida peaks sellistele küsimustele vastama? ;) Mitte, et ma ise ei suudaks vastuseid välja mõelda, a lihtsalt... sellise filosoofilise teema algatuseks, mida tähendab 'Kas SAAB on hea auto'?

Mida olete teie sellel puhul vastanud? Minul on alati sellele küsimusele järgnenud ca pooletunnine monoloog, mille käigus olen üritanud katta kõik ülalolevad küsimused kõikide mudelite lõikes, mis mul on õnnestund omada (1x99, 3x900 classic, 1x900NG, 1x9-5 AERO). :evil:
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#2

Vaatamata küsimuse keerukusele on vastus lihtne: JAH
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1890
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#3

mina vastaks nii: oma silm on kuningas...kui oled sõidu ära teinud siis võibolla taguots teeb südamele selgeks, et SAAB on minujaoks. Ja kui pisik küljes, siis ega see lagunemine ja rahanõdlus (mis ei ole ulme kategoorias) kah meelt muuda. Kui just totaalse raipe otsa ei satu. Aga see kehtib iga masina kohta.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#4

- Kas SAAB on turvaline auto? On küll aga testida ei soovi ega soovita :poke:
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#5

Minule on esitatud toda küsimust alati kerge irooniaga, seega tihtipeale pole mõtet tõestada, et ma pole elevant, tema jaoks oled igal juhul .
Mis teha tihti on need inimesed just BMWja AUDI omanikud, kuna nemadki on vägagi kiindunud oma automarki ja neil puudub igasugune tahtmine teisi automarke hinnata autovääriliseks.

Kuid tavaliselt, kui keegi peaks küsima, siis tutvustan talle lühidalt Saabi ajalugu ja toon näiteid 900 ja klassiku geniaalsetest kiiksudest.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#6

-Tonnine ja veidi vähemal määral NG olid viimased vastupidavad Saabid. Edasi tulid häbiplekid. Kurb aga tõsi.
-Jah! Väga hea on sõita! Aga ma ei ole jätkuvalt aru saanud kummaga on parem sõita, kas tonnise või 9-5 aeroga. Nüansid on liialt erinevad. Mõni suur pluss kaalub üles terve hunniku miinuseid (ka töökindluse omi).
-EI! Kindlasti ei ole odav ülal pidada! Samas kui suured investeeringud autosse on lõpetatud, siis vähemalt tonnine muutub stabiilsemaks kulude kohalt.
-Jah! Saab on turvaline! Järgi proovitud.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#7

Valin SAAB 9000 itaalia disainiga ja vastupidav kui lolle ligi mitte lasta. Jargmisena vast tuleb Mersedes, sest uuemad Saabid väga meenutavad opelit:bs:
__In Boost We Trust__
kaarel
Postitusi: 619
Liitunud: P Juul 16, 2006 14:39
Asukoht:
Auto:

#8

Algselt postitas: miku
- Kas SAAB on vastupidav auto?
- Kas SAABiga on hea sõita?
- Kas SAABi on odav ülevalpidada?
- Kas SAAB on turvaline auto?
- Kas SAAB ......?

Mis on kaaskannatajate arvamus, mida peaks sellistele küsimustele vastama?
Küsida võib põhimõtteliselt kõike, aga ega sa seepärast ei pea veel midagi vastama. Kõikidele nendele küsimustele võib ju üht- või teistpidi vastata, sõltuvalt sellest, kas konkreetne SAAB on viidud ideaalsesse sõidukorda või mitte. Samuti sõltub turvalisus auto valmistamisaastast - võimalik, et 2a vana opeli-traktor on turvalisem 12-aastasest NG900-st. Jne-jne.

Mulle meeldis kohutavalt Epsum'i selgitus, SAAB vs Volvo teema all: "... et saab ei ole ühegi omaduse poolest maailma parim - ta ei ole kunagi nii kiire ja hea juhitavusega kui BMW, ta pole kunagi nii mugav kui MB, ta pole kunagi nii töökindel kui Volvo, ega kunagi nii naistelemmik nagu Lexus, aga ta on kõikide nende omaduste parim kompromiss vägagi hea hinnaga. Me ei saa rebida välja ühte rida tehn. andmetest ja järeldada et tegemist on sita autoga - kogupilt on ju see mis loeb."

Kui sa näed, et keegi mõtleb sinuga sarnaselt, evib samasugust ellusuhtumist-ilmavaadet, on sisimas natuke (või rohkemgi) edev, kuid sellest hoolimata intelligentne nagu sinagi ning sõidab SAABiga, siis võib see auto olla ka sinule sobilik.
petsraibe
Postitusi: 60
Liitunud: P Mär 18, 2007 17:55
Asukoht:
Auto:

#9

eks iga lits kiidab oma v***u ja ilu on vaataja silmades. ilusad eesti vanasõnad, mis annavad sellistele küsimustele üsnagi ammendava vastuse. kallis pidada, mugav sõita, seda kindlasti, aga headus on liiga subjektiivne, et seda jah/ei stiilis mõõta.
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#10

Siin ikka räägitakse et kallis üleval pidada...
Kallis, kuid mis autoga võrreldes? Kasko on Saabil suht soodne :freak:
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 569
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#11

eieiei, te saite valesti aru. Küsimused on esitatud siirast huvist, kuna inimesed tahavad osta SAAB-i, erinevatel põhjustel ja on silma jäänud mark kui selline. Igasuguse irooniata jne. Ja siis tegelikult ongi selline küsimus, 'Kas SAAB on hea auto?'. Lihtsalt. Ja siis, et mida vastata.

Driftin nüüd siin oma teemast natuke eemale. Aga siiski ajendatud ja seotud eelmise teemaga. Pidevalt näeb siin foorumis: mis on selle ja selle tüüpvead ja siis vastused samale küsimusele. Uuesti ja uuesti. Tekkis selline mõte, et saabneti-le võiks (kuna nüüd klubi ja stuff) tekitada miski annexi, wikipedia stiilis, kus siis hakkaksid tekkima mudelite ja aastakäikude lõikes esinevad tüüpvead. Täiesti kiretult, karmid faktid, a la:

9-5 AERO kuni 2005:

eesti teedel tagasillapuksid iga 60 000 - 70 000 km tagant, maksumus ca 3000 EEK
ketisats, 160 000 - 190 000km tagant, maksumus ca 13 000 EEK

jne jne. Ma kujutan ette, et oleks hirmus abiks just algajatele saabiomanikele, et teaks, millega tegu on ja ei oleks halbu üllatusi. Selline 'consumer guide' tüüpi.

Ja siis seal kirjeldatakse selliseid asju, mis on tõestatavad ja tõesti juhtunud regulaarselt ja mitmel erineval inimesel. Ei kajastata seda, kui keegi on kasti oma lollusest laiali lasknud või õli puudulikkusest tingitud saalede vändale kinni jooksmine.

Pluss siis eesti tingimustes soovitatud hooldusvälp.

Lihtsalt selline idee. Siis oleks ju hea vastata, ütled, et mina saabneti entsüklopeediasse ja vaata oma margi vead ära ja mina räägin sulle, mis autos head on ;)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

wiki oli plaanis täitsa..;) Mingit tähtaega hetkel lubada küll ei oska...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 569
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#13

tublid lapsed :D
kame
Postitusi: 76
Liitunud: T Nov 28, 2006 0:04
Asukoht:
Auto:

#14

Mina vastaksin omakogemustest jah! Vähemalt minul on oma 900ga õnneks läinud ja omas hinnaklassis ei mõtleks mitte ühegi teise sõiduki peale... :drive:
Triin
Postitusi: 30
Liitunud: K Okt 25, 2006 14:46
Asukoht:
Auto:

#15

Kruusateedel on Saab ikka asendamatu küll: hea pehme ja ei kolise:)
Et mis auto mul on? Punane.
snowguy
Postitusi: 409
Liitunud: N Jaan 04, 2007 12:43
Asukoht:
Auto:

#16

küsimus kas saab on hea auto?

kallis on siis kui paelaga kaelas, kui ei jõua ära osta, kui ei meeldi ära sõida, lihtne ja loogiline

ükski asi ei püsi ilus kui tema eest ei hoolitseta ja ükski asi ei lagune kui teda regulaarselt ravitakse seega asi toimib ja kaua...ning kõik on kinni omanikus

isegi suuremad motoriseeritud ning värvitud pudrumäed on oma juhti tänu heale hooldusele ja remondile kaua teenitud

igale autoomanikule tundub et naabri aias on rohi rohelisem, naine noorem ning SAAB PUHTAM:thumb:
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#17

Lisaks sellele pikale selgitusele on alati hea ja lühike vastus:
Tule sõida minu autoga, kui sa peale seda tunned, et oma audi/bmw/mersu roolis enam olla ei kannata, vaid miskit jäi hinge peale kripeldama, võta saab, sest muu ei loe. Kui ei tunne seda, siis ära võta. Kulukas on nagunii, a kui sõita meeldib, siis võta ja kõik.
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#18

Hakkasin just mõtlema, et vähe on autoklubisid, kus oleks nii palju vanu autosid reaalselt sõidus kui on Saabiklubis. Selles osas oleks peamised konkurendid vist põrnikaklubi ja muhuklubi, aga sorry, ma tõesti eelistan Saabi
tiib
Postitusi: 139
Liitunud: T Mai 31, 2005 18:10
Asukoht:
Auto:

#19

Ei ole veel ühelgi autotootjal õnnestunud Eesti teedele ja tänavatele vastu pidavat masinat ehitada :wise:
snowguy
Postitusi: 409
Liitunud: N Jaan 04, 2007 12:43
Asukoht:
Auto:

#20

kui nüüd ajaloos surkida siis eesti ise on olnud ju kõige vastupidavamate asjade tootja

ning kuna eestis autosid ei toodeta siis pole ka veel vastupidavat asinat olemas
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#21

Ka minu käest on mõne korra huvi tuntud et mis auto see saab on. Mina olen sel puhul soovitanud, et kui tõesti on auto vastu suurem huvi, siis ennem uurida tausta see tähendab tutvuda saabnetiga. Olen ka juhtinud tähelepanu tüüp vigadele ja ka seda kindlasti et remont on kallis. Pole ju mõttet hakkata autot taevani kiitma ja vigadest mitte rääkima, siis pärast inimene ostab ja saab kaela näiteks ketti vahetusest ja selle hinna, siis oi oi. :wall:
Minule igal juhul saab meeldib ja hetkel suudan leppida ka nende vigadega. Ausalt öeldes ega ma polegi huvitatud et seda auto marki hakkavad endale ka teised himustama, siis tekkib jälle selline rahva auto tunne.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#22

Kuuldavasti on KALLIS siis kui kaks kätt on ümber kaela:) Saab on ikka super!
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#23

Algselt postitas: tiib
Ei ole veel ühelgi autotootjal õnnestunud Eesti teedele ja tänavatele vastu pidavat masinat ehitada :wise:
Bullshit!
Kui auto kestab Eesti teedel sõita üle 300tkm, jõudes üle 500tkm kilometraazhini originaal sillajuppidega (st tehaseneedide all), siis ma julgeks niisugust autot küll vastupidavaks nimetada (ei tea, kas seda ka mõne vanema Saabi kohta võib väita). Muide, silla kallale läksin selle pärast, et ühe rooliotsa kummikate oli puru ja sellest loks sisse tulnud, avastasin ka defektiga sharniiri kummikatte, mille järel läksid vahetusse kõik esisilla 4 sharniiri. Iseasi, et selliste autode valmistamine lõpetati juba mõnikümmend aastat tagasi, just siis, kui muutus auto valmistamise ideoloogia - mitte enam isalt-pojale, vaid hakati teenima originaalvaruosade müügi pealt. Tõsi, sellisel luksuslikul ja vastupidaval autol on mõned teised probleemid, mida pole uuematel. Ja nagu juba varem öeldud, vastupidavus pole mitte ainus ja ka mitte kõige olulisem omadus auto puhul. Üsna mitu Saabide põlvkonda on ka minu jaoks sobiv kompromiss neist omadustest oma pigem üle-keskmise vastupidavuse juures.
snowguy
Postitusi: 409
Liitunud: N Jaan 04, 2007 12:43
Asukoht:
Auto:

#24

minu arust ongi tore kui vahel siiski ühtteist nokitseda saab.... siis arendab ennast ja sukeldud ka mõnesse teemasse kus vigade kohta täpsemat infot leida võimalik

hariv ja tekkib uus võimalus millestki muust mõelda kui igapäevarutiinist ja tore meelde tuletada et kuskil pesitsevad jälle saabijumalad kes oma igapäevategemiste käigus on nõus sinu saabiku köhanohu probleeme siluma:eureka:
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#25

Saab on hea auto, tonnise põhjal arvustades ja kalliduse kohapealt võin leida paraleele tuntud rahvaauto ja igiliikuri Omega A kõrvutades. Nii mõnigi sillajubin on oopelist odavam, alustades juba piduriketastest, sharniiridest ja samuti on kõhu all opelil tunduvalt rohkem pukse, konte ja liigendeid .Kokku teeb Saab veermiku remont igal juhul väiksema väljamineku.
Mootori remont esinduses on mõlemal väga kallis ja kas mootoririhma vahetus 60000 km tagant tuleb odavam kui 300000 pealt kett, (kahtlen)va 9-5, kus teatavasti võib juba 100 kilo pealt see vahetus oodata.
Võime tuua veel trastilisema näite Honda legend 93 a iga asi mis sellel autol läbi läheb maksab tuhandeid näit esisharniir maksab 5000 eeku tk 2tk ühel pool- Saabi 200 eegu vastu, püsikiirus liigendi vahetus 15000- ärge nutke oma mootoriketi vahetusega,rääkimata nii pisikesest asjast nagu süüteküünald mis minuteada maksid ka mingi ulme ja neid on veel 6 tükki.
Samas ei saa võrrelda omegat ja tonnist aerot, eks ikka võimsuse pealt tuleb plettida.
Näiteid võib tuua lõputult ja vaieldamatult on saab kindlasti üks suur eeliste kogum teiste mainatega võrreldes ja vähe on masinaid, kus praktilisus on ühendatud mugavuse, või isegi öelda luksusega. Kindlasti on saabil hulganisti eeliseid.
Vasta