Odomeetri kerimisest ja läbisõidust

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#1

Algselt postitas: AndresV
Läbisõit või tehniline seis ei huvita kedagi?
Mis vahet seal on palju läbisõit on???
Millal Eesti inimesed lõpetavad ükskord selle odomeetrinäidu vahtimise:wall::wall::wall:
Tehke omale ükskord selgeks-90% siinmüüdavatest kasutatud autodest on keritud näiduga.
Kurat,te ostate autot mitte numbrijada kusagil nn. "serviseraamatus" või spidoplokis:gun::gun::gun:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Helix
Postitusi: 87
Liitunud: L Okt 28, 2006 19:42
Asukoht:
Auto:

#2

Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: AndresV
Läbisõit või tehniline seis ei huvita kedagi?
Mis vahet seal on palju läbisõit on???
Millal Eesti inimesed lõpetavad ükskord selle odomeetrinäidu vahtimise:wall::wall::wall:
Tehke omale ükskord selgeks-90% siinmüüdavatest kasutatud autodest on keritud näiduga.
Kurat,te ostate autot mitte numbrijada kusagil nn. "serviseraamatus" või spidoplokis:gun::gun::gun:

Ärand erutu, mõne asja kohta ikka loeb läbisõit päris palju, kasvõi näiteks istmed, vahe on ikka märgatav palju seal on istutud.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#3

Algselt postitas: Helix
Ärand erutu, mõne asja kohta ikka loeb läbisõit päris palju, kasvõi näiteks istmed, vahe on ikka märgatav palju seal on istutud.
Noh ja saadki teada,et läbisõit on nt "186000" km ja mis see sulle annab?
Istme kulumist näed sa ikka istet ennast vaadates-katsudes mitte odomeetri numbrit piiludes:bs:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Helix
Postitusi: 87
Liitunud: L Okt 28, 2006 19:42
Asukoht:
Auto:

#4

Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: Helix
Ärand erutu, mõne asja kohta ikka loeb läbisõit päris palju, kasvõi näiteks istmed, vahe on ikka märgatav palju seal on istutud.
Noh ja saadki teada,et läbisõit on nt "186000" km ja mis see sulle annab?
Istme kulumist näed sa ikka istet ennast vaadates-katsudes mitte odomeetri numbrit piiludes:bs:

Mulle räägib näiteks täiesti lössiks istutud iste sellest, et number odomeetril ei pruugi vastata tegelikule läbisõidule.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#5

Algselt postitas: Helix
Mulle räägib näiteks täiesti lössiks istutud iste sellest, et number odomeetril ei pruugi vastata tegelikule läbisõidule.
Ja siis? Kaebad müüja kohtusse?
Mõttetu pläma teise inimese müügiteema all....:bs:
Aga noh-hoiab vähemalt teema aktuaalse:thumb:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Hendrique
Postitusi: 29
Liitunud: N Aug 23, 2007 20:58
Asukoht:
Auto:

#6

Algselt postitas: iisak
Noh ja saadki teada,et läbisõit on nt "186000" km ja mis see sulle annab?
Istme kulumist näed sa ikka istet ennast vaadates-katsudes mitte odomeetri numbrit piiludes:bs:

eeeemm, ...noh, tähendab, et väidaks vastupidist:
1) kui näiteks üks neli aastat vana auto, läbisõiduga 30000 km, maksaks 300000 kr ja sama vana ning samaväärse varustusega 186000 km läbinu maksaks 280000 kr, siis kes on need inimesed kes eelistaksid 20000 kr odavamat varianti?
2) odomeetri näit ja auto läbisõit võivad mõneti erineda, niiet nende kahe vahele ei saa alati võrdusmärki panna!
3) kolme-nelja aasta vanusel autol võiks (peaks!) veel alles olla hooldusraamat. See on selline tavaliselt umbes A5 formaadis trükis, kus on lüngad, mis täidetakse iga hoolduse järel vajaliku infoga (kuupäev, läbisõit, tööd). Auto garantiiperioodil (tavaliselt ca 3 aastat) on nende lünkade korrektne täitmine garantii säilimise seisukohast kohustuslik. Tavaliselt säilitatakse hooldusraamat ka pärast garantiiaja lõppemist, kuna see annab ülevaate auto läbisõidust ja hooldamisest. Kolme-nelja aastase auto puhul ongi just nimelt oluline läbisõit ja see, kas "suured" hooldused on tehtud või mitte.
4) Loomulikult ma mõistan, et näiteks 20-aastase Audi 80 puhul ei ole mingit vahet kas hooldusraamat on olemas või mitte ja kas 186000 km odomeetril on esimesel või teisel ringil, aga mõne aasta vanusel masinal istet vaadates saad teada pigem seda, kas masinaga sõitis 58-aastane 174-kilone härrasmees või 23-aastane 54-kilone näitsik ja kas istmeid puhastati korra nädalas või mitte kunagi ja kas puhastamisel kasutati seebivett või nahahooldusvahendeid.

Kokkuvõttes.
Rumal jutt on see, et läbisõit ei näita mitte midagi. Seda juttu hakati rääkima umbes 1990-ndate keskpaiku ja ma arvan, et homme räägib mulle sellest minu 83-aastane vanaema.
Jah, kui sa ostad 17 aastat vana bemmi ja müüja räägib, et ainuke omanik oli pensionär, kes käis sellega korra nädalas, ptüi, korra kuus kirikus, ja odomeetril ilutseb 79000, siis peab üksjagu loll olema, et seda puhta kullana võtta, aga paari aasta vanusel masinal on läbisõit siiski üks väga oluline detail mida ostul jälgida!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#7

Algselt postitas: Hendrique

3) kolme-nelja aasta vanusel autol võiks (peaks!) veel alles olla hooldusraamat. See on selline tavaliselt umbes A5 formaadis trükis, kus on lüngad, mis täidetakse iga hoolduse järel vajaliku infoga (kuupäev, läbisõit, tööd). Auto garantiiperioodil (tavaliselt ca 3 aastat) on nende lünkade korrektne täitmine garantii säilimise seisukohast kohustuslik. Tavaliselt säilitatakse hooldusraamat ka pärast garantiiaja lõppemist, kuna see annab ülevaate auto läbisõidust ja hooldamisest. Kolme-nelja aastase auto puhul ongi just nimelt oluline läbisõit ja see, kas "suured" hooldused on tehtud või mitte.
Kõige nõmedam on see, et hooldusraamatuid võltsitakse massiliselt. Kruvid odo näidu müügiks sobivaks ning ostad türklase käest sobivate kirjetega h-raamatu. Siit moraal - Kui autol "peaks" väidetavalt kehtima veel mingisugune garantii, siis ALATI hangi enne ostu margiesinduse vastav kinnitus. Siin on küll ja küll sama pettuse orki lennanud foorumlasi kellel ei jää muud üle kui käsi laiutada.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#8

Oijah...
Ma toon sellise näite elust enesest.
Aasta tagasi ostsid ühed tüübid Rootsist 4 Volvo V70-taksot. Aastaarvuga 2004 ja kõigil läbisõit 340000-350000 km. Mina ei saa aru,mis valemiga aga autod olid seest kui uued. Täiesti veatud ühesõnaga. Armatuuris ja keskkonsoolis parandati igasugused navide ja taksomeetrite augud ilusti ära,samuti väike keemiline ja poleerimine. Loomulikult keriti ette 105000-117000 km ja ka serviceraamatud pandi "klappima".Kuna garantii on just 100000km siis polnud vaja väga palju vaeva näha. Müügist kadusid need autod vähem kui nädalaga.
Nii,et ärge tõestage rohkem mulle selle "numbrijada" olulisusest:bs:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Hendrique
Postitusi: 29
Liitunud: N Aug 23, 2007 20:58
Asukoht:
Auto:

#9

Algselt postitas: iisak
Tehke omale ükskord selgeks-90% siinmüüdavatest kasutatud autodest on keritud näiduga.

Väga julge väide, äkki viitad, millisel uuringul su andmed põhinevad? Võin sulle tuua viiteid artiklitele, mille järgi oli paar aastat tagasi ligi pooltel kasutatud autodel odomeetri näit keritud ja ma julgen oletada, et see arv väheneb, kuna viimase aasta aja jooksul on terve hulk Euroopa riike (ka Saksamaa) võtnud vastu seaduseid, mille kohaselt on spidomeetri kerimine rangelt keelatud ja karistatav. Näiteks Saksamaal oli veel aasta-paar tagasi odomeetri näidu kerimine lubatud ja firmad võisid seda ka avalikult oma hinnakirjades teenusena reklaamida. Samuti arvan ma, et mida uuem on auto, seda vähem tõenäoline on, et seda on keritud.
Loomulikult ei tähenda see seda, et nüüd tasuks kõiki numbreid naiivselt uskuda.
Algselt postitas: iisak
Kurat,te ostate autot mitte numbrijada kusagil nn. "serviseraamatus" või spidoplokis:gun::gun::gun:

Täpselt samamoodi on "ebaoluline numbrijada" auto väljalaskeaasta, VIN-kood, võimsus jne jne.
Algselt postitas: iisak
Noh ja saadki teada,et läbisõit on nt "186000" km ja mis see sulle annab?
Istme kulumist näed sa ikka istet ennast vaadates-katsudes mitte odomeetri numbrit piiludes:bs:

jah, aga mootori kulumise vaatamiseks-katsumiseks tuleb kõvasti rohkem vaeva näha (mitte, et läbisõit näitaks täpselt mootori kulumist, aga tähtis tükk puslest on see siiski.
Algselt postitas: iisak
Ja siis? Kaebad müüja kohtusse?
Mõttetu pläma teise inimese müügiteema all....:bs:

Miks ka mitte. Ka Eestis on kohtu pretsedendid olemas, kus kliet on auomüüja kohtusse kaevanud, kuna auto on tehtud näiliselt ilusamaks kui see tegelikult on (ka odomeetri kerimine). Enamasti on sellised kaasused lõppenud kliendi võiduga. Kahjuks ei oska ma öelda, mis karistust odomeetrit kerinud automüüjat Eestis ootab, aga näiteks hooldusraamatu võltsimine on kriminaalkuritegu.

Kes ajab mõttetut pläma, kas see mees kes küsis vaid auto läbisõitu või sina, kes sa, omamata igasugust ostuhuvi, oled teinud siia kõige rohkem postitusi?
Algselt postitas: iisak
Oijah...
Ma toon sellise näite elust enesest.
Aasta tagasi ostsid ühed tüübid Rootsist 4 Volvo V70-taksot. Aastaarvuga 2004 ja kõigil läbisõit 340000-350000 km. Mina ei saa aru,mis valemiga aga autod olid seest kui uued. Täiesti veatud ühesõnaga. Armatuuris ja keskkonsoolis parandati igasugused navide ja taksomeetrite augud ilusti ära,samuti väike keemiline ja poleerimine. Loomulikult keriti ette 105000-117000 km ja ka serviceraamatud pandi "klappima".Kuna garantii on just 100000km siis polnud vaja väga palju vaeva näha. Müügist kadusid need autod vähem kui nädalaga.
Nii,et ärge tõestage rohkem mulle selle "numbrijada" olulisusest:bs:

Ma vist juba mainisin, et läbisõit ja odomeetri näit ei pruugi alati ühtida. Selle kohta, kuidas kontrollida hooldusraamatu ehtsust, odomeetri keritust, päringute tegemist VIN-koodi järgi esindustest jne, on internetis teemasid küllaga.

Mina näiteks ei üritagi niivõrd sulle midagi tõestada vaid pigem teistele öelda, et auto läbisõidu küsimine on endiselt täiesti okei ja selles ei ole mitte midagi taunitavat. Loodan, et sa seda liiga isiklikult ei võta, igaühel oma arvamus jne.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#10

Ausõna Henrique, sa oled ikka üks sinisilme inimene :thumb:
Kusjuures ma ei ironiseeri, usun, et sellevõrra on ka sinu elu probleemivabam.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#11

to Henrique

1. Seadus pole kedagi keelnud-kes enne keris see kerib ka edasi.
2. Läbisõidu nubrite panemine vin koodi, võimusega jne ühte patta on ikka allaigasuguse arvestuse argument-laisa lapsik
3. Küsimine on ok aga ei oma sõiduki seisukorra kohta mingit tähtsust. Olen kohanud 30 tuh sõitnud sõidukeid, mis on rimakad mis rimakad. Seega on muud asjad palju tähtsamad, kui läbisõit, sest see ei anna mitte mingit INFOT SÕIDUKI SEISUKORRA KOHTA.
4.EV pole algatatud ühtegi krim asja service raamatu võtlsimise /ametlim dokument/ võltsimise kohta ühel lihtsalt põhjusel-võimatu on tõendada, kes seda tegi.
Kasutaja avatar
CrasherFox
Postitusi: 209
Liitunud: L Sept 01, 2007 14:30
Asukoht:
Auto:

#12

Kergelt OT, kuid ka võimsuse numbrid muutuvad ju aja/läbisõidu/hooramise suhtes.
Ei saa siin ka enam midagi usaldada :)
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#13

Algselt postitas: krss
Vastupidiseid näiteid toovad reeglina millegipärast need inimesed, kes ei ole ostnud autot uuena, vaid ostnud Saksast serviseraamatuga paari aasta vanuse ja "väga vähe sõitnud" auto.
Et nagu hapud viinamarjad:P
Tahaks veel lisada ühe eriti koomilise näite.
Sõber müüs 6 aastat tagasi Escortit. Mingi 85.a. mudel.Suht kapsas nägi välja aga käis kui antsu viiul ja eriti ei roostetanud ka. lihtsalt selline väsinud auto. Hind oli ka vastav- vist 4000.- kui ma õieti mäletan. Tuli siis mingi vanamehenäss vaatama. Omast arust jube tark-ühesõnaga vanakoolimees. Uuris alt ja pealt ja kuulas ja koputas ja...siis kiikas armatuurile:"Palju läbisõit on?" Sõber kehitas õlgu,et kus ma tean-vist kolmas ring ehk läheb juba. Escortil nimelt 5kohaline odomeeter. Oh sa juudas, kus see uks kõmatas kinni:"Püha jumal-selline läbisõit-see auto on kindlasti täiesti läbi juba!" Ja läinud ta oligi...
Paar nädalat hiljem trehvasime juhuslikult Raadil. Kiibitses seal Golf 1-te. Maksis ca 10000.- ja ei näinud oluliselt parem välja kui sõbra Escort.Kilkas veel,et oh kus vedas-leidsin ainult 165000km sõitnud Golfi ja läkski kaubaks.
Ei taha väga üldistada aga olles ise mingi aja suht aktiivne automüügi-ostu alal siis tundub,et masendav enamus inimesi on sellised "pimeduse vitsaga löödud". Olen oma sõprade-tuttavatega päris tõsiselt riidu läinud auto kõrval seistes ja müügimehe "hosiannat" kuulates. Ilma autot käima panemata-sõitmata küsitakse esimese asjana hooldusraamatut ja läbisõitu..:gun:
Kogu selle teemaalgatuse ja jutuga tahan öelda,et inimesed- kui te hakkate autot ostma- neelake oma uhkus ja enesekindlus alla ja paluge abi. Kas kusagil foorumis või mõne asjaga kursis oleva inimese käest. Keegi ei pane pahaks ja kindlasti keegi on nõus aitama.Uskuge,see hoiab hiljem väga palju jamasid ja nuttu ära. Mitte igaüks ei suuda aru saada,kas sõiduk on kahest kokku keevitatud või üldse see modifikatsioon, mis teh.passis. Sageli on potensiaalsel ostjal silmaklapid nii pealigi,et kaob reaalsustaju. Lihtsalt konkreetne auto meeldib väga või on juba siiber otsimisest või naine vingub kodus trolliga sõitmise pärast...
Aga niikaua kui Eesti inimene vaatab autol silti "Otse Saksast, 1omanik(1945a. sünd) 186000km, Serviceraamat,kõik lisad, nagu uus..." niikaua julgevad automüüjad sigadusi korraldada. Ja see ei käi mitte ainult turutšurkade kohta vaid ka vägagi tõsiseltvõetavate salongide kohta:wise:
Lõppu lisaks sellise lingi veel:
http://www.reporter.ee/index.php/2007/0 ... d-bemmiga/
Inimeste "tarkus" ja naiivsus on ikka piiritu.....:bs:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#14

Olen ka omanud ühte Volvot mille läbisõit oli minu kätte jõudes 1 150 000. Ei kottinud eriti. Oluline oli see et auto oli suht ok.
Homer
Postitusi: 66
Liitunud: N Nov 04, 2004 20:15
Asukoht:
Auto:

#15

Samas autode puhul on ikkagi kasulik teada, kuidas eelmine omanik hooldanud on. (Võltsimata) hooldusraamat on siin abiks. Kuigi jah, senine kogemus on näidanud, et osad uute autode müüjad tegelevad ka ise vahetusautode ajaloo "ilustamisega" (ja hooldusraamat kaob siis juhuslikult ära) ning samuti selgus mulle üllatuseks, et (vähemalt osad) liisingud ei kontrolli ka absoluutselt auto tagastamisel selle nõuetekohast hooldamist.

Väike näide - Eesti "ökomehed" võtsid Soomes kasutamiseks liisingusse mõned uued sõiduautod ja kui need 3 aasta järel tagasi tulid, siis 70-80000 läbisõitudega polnud isegi õli vahetatud rääkimata muust hooldusest. Kuna tehnika sisse ei näe, siis uue omaniku nahas ei tahaks olla.

Teine näide - 2005. aastal ostetud Saksast toodud 10 aastat vana VW Caravelle ca 200000 läbisõiduga (DIISEL) oli hooldusraamatu ning hunniku igasuguste tšekkide, TÜV-de jms-ga, mida ilmselt küll teoreetiliselt saaks võltsida, aga mis 90000.- auto hinna juures osutuks mõttetult kalliks. Auto oli täielik pärl võrreldes muude sel hetkel turul samas hinnas olnud romudega.

Kolmas näide - 10 aastat vana 2004. aastal Belgiast toodud 130000 läbisõiduga Opel Vectra. Hooldatud ainult (ühes) ametlikus esinduses, hooldusraamat nii põhjalikult ka väiksemate tööde puhul täidetud, et mõni madalalaubaline võltsija ei suudaks juba kilomeetreid eksimata ritta ajada. Teistest Eestis turul olnud masinatest oli vaid veidi kallim, auto seisund oli väga hea.

Minu kogemus küll on näidanud, et hoolduspaberite puhul saab üsna kindlalt hinnata, missuguse auto ajalugu tõele vastab ja mis mitte. Eks õnne peab ka muidugi olema.
Hendrique
Postitusi: 29
Liitunud: N Aug 23, 2007 20:58
Asukoht:
Auto:

#16

Algselt postitas: Nastix
Ausõna Henrique, sa oled ikka üks sinisilme inimene :thumb:
Kusjuures ma ei ironiseeri, usun, et sellevõrra on ka sinu elu probleemivabam.

Täitsa võimalik... tegelikult mis puutub sellesse kohtusse kaebamisse jne, siis ega ma NII sinisilmne ka pole, et arvaks, et toon Saksast 10a vana auto, avastan siin, et odomeetrit on keritud ja hakkaks kellegagi kohut käima, samuti, nagu olen korduvalt maininud, ei usalda ma kunagi pimesi spidomeetri all olevat tablood.
Algselt postitas: will
to Henrique
1. Seadus pole kedagi keelnud-kes enne keris see kerib ka edasi.
2. Läbisõidu nubrite panemine vin koodi, võimusega jne ühte patta on ikka allaigasuguse arvestuse argument-laisa lapsik
3. Küsimine on ok aga ei oma sõiduki seisukorra kohta mingit tähtsust. Olen kohanud 30 tuh sõitnud sõidukeid, mis on rimakad mis rimakad. Seega on muud asjad palju tähtsamad, kui läbisõit, sest see ei anna mitte mingit INFOT SÕIDUKI SEISUKORRA KOHTA.
4.EV pole algatatud ühtegi krim asja service raamatu võtlsimise /ametlim dokument/ võltsimise kohta ühel lihtsalt põhjusel-võimatu on tõendada, kes seda tegi.

1. Varem tõesti seadus ei keelanud, nüüd aga keelab. Mis sa arvad, miks Ameerikas võrreldes Euroopaga odomeetreid ei praktiliselt üldse ei kerita? Vastus ongi seadusandluses ja kohtupraktikas. Seal nimelt vastutab auto seisukorra eest vaid müüja ning pettus toob kaasa kriminaalkaristuse. Loomulikult võib esineda väheseid juhtumeid kus tõesti on näiteks ainult ekspordiks müüdavatel autodel odomeeter keritud kuid võrreldes Euroopaga on need juhtumid harvad. See ei ole ka normaalne suhtumine, et "pohui, las kerivad".
2. Miks lapsik? Mida ütleb auto seisukorra kohta VIN-kood? Näiteks oli eelmisel talvel Pääskülas ühe mu tuttavaga selline lugu, et üheliigiliste tänavate ristmikul ei andnud üks uljaspea talle teed ning selle tagajärjel toimus avarii. Kuna uljaspeal polnud juhtimisõigust ja tuttav tuli peolt ning ei olnud päris 100% kaine, siis leppisid nad omavahel kokku, et lähevad mõlemad laiali nagu midagi poleks juhtunud. Kirjutasid teineteisele veel mingid paberid ka (a la, et mina olen süüdi) et järgmine päev kumbki politseisse ei läheks ja kogu süüd teise kaela ei veeretaks ja asi oligi lõppenud. Loomulikult ei tea LKF sellistest juhtumitest mitte midagi. Lisaks, ka VIN koodi on võimalik võltsida ja on olnud ka juhtumeid, kus eraisikud (ja ka autoplatsid) on ostnud/müünud paar korda üle katuse käinud masinaid ainult dokumentide ja tehaseplaatide pärast.
Mis kw-desse puutub, siis paar aastat tagasi tuli teha lausa piltidega illustreeritud kampaania, kuna massiliselt inimesi, kes enda teada olid ostnud BMW 318iS-i, kuid tegelikult oli kapoti all tavaline 318i mootor (vahe on 103kW vs 83kW + muud viled-kellad). Lisaks, kui viia stendi 20000 km sõitnud 200kW (stock) mootor, jääb selle võimsus reeglina ka sinnakanti, kui viia sama 200000 km läbinud mootor stendi, ei tasu imestada kui neljandik kilovatte on kadunud.
3. Omab tähtsust. Tublisti vähem kui see, kuidas autot hooldatud on, aga siiski omab. Olen näinud autosid, mis on sõitnud üle 400'000 km ja on täielikud rondid, samas olen näinud 400'000 km sõitnud autosid, mis on veel päris heas seisukorras. Esimesse kategooriasse läheb palju Kiasid ja Peugeot'e, teise läheb palju Audisid ja Mercedeseid. Et komistada 30000 km sõitnud täieliku rondi otsa, peab ikka tublisti "õnne" olema. Tunnen kaasa.
4. Lause on õige, aga põhjus vale: Eesti Vabariik ei ole tõesti algatanud ühtegi sellist kohtuasja, aga põhjusel, et see ei ole Eesti Vabariigi asi neid algatada. Selliseid kohtuasju algatavad füüsilised või juriidilised isikud ja kohtupraktika on täitsa olemas nagu ka süüdimõistavd lahendid! P.S. Ma ei taha selle kõigega öelda, et igaüks kes petta saanud iga si*a asja pärast kohe kohtusse peaks jooksma, aga minu arvates suhtutakse sellesse kerimisse Eesti liiga leebelt (a la kui sul hommikuks autost makk ära varastatud, siis võib ka küsida, et mis sa, loll, pargid kesklinnas). Ma ise tõenäoliselt ei jookseks kohtusse, kuna ei viitsiks jamada ja ei soovitaks teistele ka kui kahju just väga suur või kannatanuid väga palju ei ole. See kohtu teema on ilmselgelt üle vindi läinud siin.
Algselt postitas: krss
Iisaku jutu kinnituseks ütleks ka omalt poolt, et selliseid näiteid teada ajalooga autode puhul oleks võtta omalgi palju. Samas 90% võõraste inimeste näited on vastupidised (et 200tkm auto on juba seest kulunud). Ma ei tea kus on tõde, aga ma tean, mida ma ise usun.

SIIN on üks pilt ühest tuttava poolt 2002a uuena ostetud auto juhiistmest. Mõelge, mis võiks olla selle auto läbisõit?

Vastus on SIIN (vt ka rooli kulumisastet).

Vt ka SELLE auto müügikuulutust: olen omanud ise mitut sellist suurema läbisõiduga (ja veel kapremontimata mootoriga!) autot, kuid Eestis ei õnnestuks vist ilma valetamata sellise läbisõiduga autosid üldse müüa...

Vastupidiseid näiteid toovad reeglina millegipärast need inimesed, kes ei ole ostnud autot uuena, vaid ostnud Saksast serviseraamatuga paari aasta vanuse ja "väga vähe sõitnud" auto.

Siinkohal on juttu vanematest autodest. Ma arvan, et neid ei saa päris ühte patta panna. Nagu juba varem mainisin, ei oma ka minu arvates 20 aastat vana auto puhul, millel on olnud 4-5 omanikku mitmest riigist, enam läbisõit või odomeetri näit praktiliselt mitte mingit tähtsust, aga veelkord - need on väärt näited, kuid samuti võin öelda, et vanu ja odavaid autosid lausa reklaamitakse sageli sellega, et hiljuti olnud avarii ja selle tagajärjel korda tehtud, samas paari aasta vanust avarii teinud ja seejärel korda tehtud autot ei tahaks keegi.
Olen ise ostnud Saksast auto, millel odomeeter keritud ja hooldusraamat puudu (põhjuseks tõenäoliselt väike esiotsa avarii), aga auto ise oli väga heas korras (eriti mootor ja kere) ning normaalse hinnaga ja ära ostsin ma selle siiski. Esimesed amordid hakkasid läbi minema, aga see oli ka (enne ostu) proovisõitu tehes tunda. Hooldusraamatu kohta küsimise peale vastas müüja, et seda ei saanud juba tema autoga kaasa ning viitas ka põhjusele. Kuid, tookord oli tegu ka üle kümne aasta vana masinaga. Kolm aastat vana masinat, millel hooldusraamat puudub või on võltsitud, ma osta tõenäoliselt ei riskiks.
Asju, mille järgi vanema auto seisukorda hinnata on veel palju - auto summuti, põhi, vaip ja selle alune, uksehinged ja -tihendid, kapotialused kontaktid jne jne ja läbisõit ei ole loomulikult selle kõige juures väga tähtis, aga kolm aastat vana auto puhul, kus sul on valida umbes näiteks kümne auto vahel, millest tõenäoliselt kõigil on veel sisu korras, uksehinged-tihendid korras, põhi eriliste mõlkideta, mootori töö ühtlane ja sinise/musta suitsu vaba, kontaktid puhtad, rooste puudub jne jne, siis kuidas sa nende kümne vahel valid? Ilmselgelt probleemsed autod oled sa juba tõenäoliselt niikuinii välja praakinud ja ma ei usu, et kõik inimesed tahaksid kümnel autol lasta Unitedis/Revalis/Vikingis täistesti teha ja kokku 20000 selle eest maksta, rääkimata sellest, kui plaanid auto välismaalt tuua.
Ühesõnaga - ma leian, et on normaalne, et võrdlemisi uus auto on korras ja ilmsete vigadega masinad annab juba põgusa vaatluse ning proovisõiduga välja praakida, kuid ühel hetkel "seda ühte ja õiget" valides jõuan ma ikka punkti, kus ma tahan teada, kui palju see auto võiks olla reaalselt läbi sõitnud. See, kuidas reaalset läbisõitu kindlaks teha, on juba teine teema. Kui liisida uus auto, siis kõige suurema tasuvusprotsendi saab sõites sellega, olenevalt margist, 120000-180000 km, kuna siis tuleb esimene "suur" (ja kulukas) hooldus ning kõige kasulikum on anda auto tagasi ja uus võtta. Selle jaoks, kes vana masina ära ostab, on aga oluline, kas see suur hooldus on tehtud või mitte.
P.S. Alles praegu avastasin, et teema pealkiri on muutunud ja enam ei räägita vaid uuematest masinatest.
Algselt postitas: iisak
Ei taha väga üldistada aga olles ise mingi aja suht aktiivne automüügi-ostu alal siis tundub,et masendav enamus inimesi on sellised "pimeduse vitsaga löödud". Olen oma sõprade-tuttavatega päris tõsiselt riidu läinud auto kõrval seistes ja müügimehe "hosiannat" kuulates. Ilma autot käima panemata-sõitmata küsitakse esimese asjana hooldusraamatut ja läbisõitu..:gun:
Kogu selle teemaalgatuse ja jutuga tahan öelda,et inimesed- kui te hakkate autot ostma- neelake oma uhkus ja enesekindlus alla ja paluge abi. Kas kusagil foorumis või mõne asjaga kursis oleva inimese käest. Keegi ei pane pahaks ja kindlasti keegi on nõus aitama.Uskuge,see hoiab hiljem väga palju jamasid ja nuttu ära. Mitte igaüks ei suuda aru saada,kas sõiduk on kahest kokku keevitatud või üldse see modifikatsioon, mis teh.passis. Sageli on potensiaalsel ostjal silmaklapid nii pealigi,et kaob reaalsustaju. Lihtsalt konkreetne auto meeldib väga või on juba siiber otsimisest või naine vingub kodus trolliga sõitmise pärast...
Aga niikaua kui Eesti inimene vaatab autol silti "Otse Saksast, 1omanik(1945a. sünd) 186000km, Serviceraamat,kõik lisad, nagu uus..." niikaua julgevad automüüjad sigadusi korraldada. Ja see ei käi mitte ainult turutšurkade kohta vaid ka vägagi tõsiseltvõetavate salongide kohta:wise:
Lõppu lisaks sellise lingi veel:
http://www.reporter.ee/index.php/2007/0 ... d-bemmiga/
Inimeste "tarkus" ja naiivsus on ikka piiritu.....:bs:

Täpselt. Kõigepealt tuleb otsustada, millist autot on vaja, siis koguda kokku pakkumised (portaalid, foorumid, esindused, eraisikud, autoplatsid jne), siis praakida välja ilmselgelt liiga vigased, liiga kallid jne. Alles jäänud autosid käia vaatamas, kontrollida dokumente ja tehasetähiseid ning teha kindlasti ka proovisõitu (kui müüja hakkab ajama mingit juttu, et hetkel aku tühi vms mille pärast hetkel proovisõitu teha ei saa, siis see on reeglina ohuallikas) ja kui üks ja ainuke sõelale jäänud, siis võimalusel kindlasti teha margi esinduses täistest. Kui on mingisuguseid kahtlusi auto suhtes või ei oska ise kõike vaadata, siis targem on tõesti pöörduda kellegi poole, kes rohkem jagab.
Ma arvan, et võiks ka teada anda ebaausatest müüjatest ja kirjeldusele mittevastavatest autodest. Olukord ei hakkagi kunagi paranema kui klientidele on vastuvõetavad müüjate vabandused vigadele stiilis "kõik teevad nii" või "see ongi normaalne".
Hendrique
Postitusi: 29
Liitunud: N Aug 23, 2007 20:58
Asukoht:
Auto:

#17

Algselt postitas: stennadi
Olen ka omanud ühte Volvot mille läbisõit oli minu kätte jõudes 1 150 000. Ei kottinud eriti. Oluline oli see et auto oli suht ok.

Oleks see sul Saab olnud, oleksid paarisaja tuhande pärast omale tasuta uue 9-5 saanud.
Hendrique
Postitusi: 29
Liitunud: N Aug 23, 2007 20:58
Asukoht:
Auto:

#18

Algselt postitas: krss
Olen omanud oma elus ainult kahte üle miljonilise ls-ga autot (1.2M ja 1.3M, neist esimene kapremontimata, teine just värskelt kapremonditud). Neist esimene oli seest kulumata, müües kommenteeriti et teised turul olevad 200tkm läbisõiduga diiselautod on rohkem kulunud. Järeldused tehke ise turul valitsevast olukorrast. Olen sõitnud ka veidi alla miljonilise läbisõiduga nii Peugeoti (504) kui ka Kiaga (Pregio), mõlemad kapremontimata ja sugugi mitte kulunud autod, nii et üldistused on alati veidi segadust tekitavad. Nii kummaline kui see ka ei tundu, on suur osa rooli-käigukanginupu kulumisest sellel, kas juhil on käed mustad või pestud. Näiteks offroadimeestel, kus sõidetakse sageli liivaste kinnastega, kulub mõnikord rool kuni metallrõngani välja juba 200tkm juures :freak:

Loomulikult räägib iga müügimees, et kõik teised peale selle siin on si*ad. See ongi nende töö.
Mina näiteks ostsin omale mõned aastad tagasi kolimiseks pisut alla 10000 krooni eest 1994. aasta Hyundai H100 läbisõiduga veidi alla 500'000. See masin oli täielik ront ja ega teised müügis olevad paremad polnud. Need, mis märgatavalt paremas korras olid, maksid ka tublisti rohkem ja olid vähem teed näinud. Sain kolimisega ühelepoole ja müüsin kuu aja pärast 2000 kr kallimalt maha.
ca 1'000'000 km läbisõiduga remontimata KIA Pregio, mis ei ole sugugi kulunud (sic!)? Kas tohib küsida, mis selle autoga tehti, kuidas seda kasutati?
Lõplike üldistusi ei saa teha jah, kuna kõik sõltub konkreetsest masinast ja selle hinnast, aga sinu näited on siiski pigem erandlikud, või kuidas?
Algselt postitas: krss
Seda siiski tingimusel, et just sina ostsid selle Saabi uuena ja oled hooldanud esinduses, serviseraamat pidevalt täiedetud jne.

Tõsi ta on.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 860
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#19

Tuleb ka tahtmine sõna sekka õelda.
Eestis on jah mingi imelik odomeetri kultus, kuid samas see omab tähtsust (kui on õige) killuna kogu auto seisukorrast ja just uuemate autode puhul.
Härrased, ka siin foorumis on ju olemas lingid välismaisete automüügi kuulutuste lehekülgedele ja võtke lahti mistahes Rootsi, Saksa, Belgia ... leht ning visake kõrvale kahtlased pakkumised ja te leiate, et hind on sõltuvuses läbisõidust, pisut ka lisade olemasolust (e. nii mõnigi aasta vana ja paarkümmend tuhat sõitnud isend on kallim, kui sama margi labane uus isend), mitte nii väga auto vanusest. Sama kehtib ka esindustes müüdavate (kasutatud) autode kohta.
Ja enda kogemused:
Saabi ostmine: Eestist (2005 a.) ei leidnud, kuna soovisin diislit ja sel hetkel ükski ei äratanud usaldust. Ja nii ma alustasin väljastpoolt otsimist, tehes endale auto (ehituse, omadused, probleemid) võimalikult selgeks. Otsimine võttis aega viis kuud (tõesti 5 kuud). Ja nii leidsin oma hetke Saabi, sõitnud enne 1932 a. asutatud põrandaplaadi tootja (vist juhtide) käes, väiksemas linnas, hooldusraamatus kanded vaid kuni 64k (? pole mõtet kohalikku esindusse kribada, hooldusajalugu ei viitsi nad nigunii saata) kilomeetrit (mis tegi aasta läbisõiduks raamatu järgi 40K aastas), kuid ostuhetkel oli ees 150K (ainus omanik, kaasasolevate kindlustuse paberite järgi) ja mis on igati loogiline 3 a. kasutuses olnud auto kohta tehes tagasiarvutused hooldusraamatu järgi. Muide müüa (vahendusfirma, neil on kombeks auto järgmise kliendi jaoks enam-vähem korda teha, nagu uus aku, õlide-filtrite vahetus) oli kohalik (firma juht), mitte nn. sisserändaja.

Hetke pereauto, MPV, vanus 5 aastat, läbisõit vaid 70K, ka Belgiast eraisiku käest (naisterahvas, prantslane, kohaliku väikelinna väike-lillepoe omanik), kõik dokumendid, kaasa arvatud ka esinduse arved olid kaasas. Sai veel ka sõbrunetud ning ööbima jäädud eelmiste omanike juurde ja parasjagu kohalikke õllesorte proovitud.

Ehk minu jutu mõte, pingutades on siiski võimalik suhteliselt uue tõenäoliselt õige läbisõiduga auto leida.

Ja laitke või kiitke seda lauset: Tänapäeva auto mootorid, mille litraaz väheneb, võimsus kasvab, hooldusvälp pikeneb, ei ole mõeldud pikalt kestma e. läbisõit (tõestatav!!!) on auto ostul, eriti uuemate autode ostul, ühe killuna oluline.

Ma pole autode ostja-müüa, vaid ainult enda tarbeks ostja, kuid endale viimased kaks toonud väljaspoolt Eestit (hm... just Belgiast) e. kindlasti leidub selles vallas minust palju kordi profesionaalsemaid.
maq
Postitusi: 85
Liitunud: R Juun 30, 2006 19:20
Asukoht:
Auto:

#20

Hendrique ja mida siis ütleb mulle auto seisukorra kohta teadmine, et auto läbisõit on 200000 või 300000 km-i? See arv ei ütle ju iseenesest mulle mitte kõige vähematki auto seisukorra kohta. 300000 läbinud auto võib olla täielik romu ja samas mõni teine 300000 läbinud auto täiesti korras ja viimasepeal masin.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#21

Kilometraas ei näita tõesti midagi. Võtke või töö autod. Tohutute läbisõitudega, samas kered ei roosteta üldse, sisu on korras mitte kulunud jne. Suur läbi sõit saavutatakse nii lühikese ajaga, et looduslikud kulumis protsessid pole jõudnud alatagi veel:P ning mootori läbisõit on veel omakorda hoopis teine teema.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#22

Ok. H.
Jäi EV taha -s lisamata. Pidasin silmas kodanike. Ning ka kodanikult pole erilist mõtet minna avaldust kirjutama-asi jääbki tolmuma.
Nagu ka sina ütled KÕIKE ON VÕIMALIK VÕLTSIDA ja sellepärast annabki ainukese õige pildi autiost tema tehniline ülevaatus MITTE MINGI HUNNIK PABEREID.
Ning keritakse neid odomeetreid USA-s, meil, Saksamaal, Belgias jne. Absoluutselt kõikjal.
Ja kui sa arvad, et VIN koodi alusel saab vaadata ainult tehtud avariisi siis eksid. Saab ka paljut muud. Ning vin on võltsitud vaid varastuatud sõidukitel ja siis oled juba omadega nii või naa orgis.
No aga nagu sinu tekstist aru sain siis sina ei hakka hooldusraamatuga sõidukil, mille sn on 125000 suuremat ülevaatust tegema. Oled ju autokaupmeeste kuldne klient:)
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#23

Aga ühte ma ütlen- pea probleem on kõige suurem probleem.


Ja mind on elu õpetanud, et 100-st inimesest 90-le ei ole seoses autode ja nende seisukordadega midagi mõtet seletada, sest nad ei võta seda vastu.Või nopivad välja ainult osa ja ülejäänu mõtlevad ise juurde.Ma olen käinud tuttavatega kaasas, et valida autot, aga seda tegevust võib kordaläinuks väga harva lugeda.Enamik näevad mingit olematut probleemi või siis ei taha probleemi näha.Ma ütlen, et peaprobleem on pea probleem.
Need ködi roolid ja istmed ja pedaalide katted ju ei maksa midagi ja on minutitega vahetatavad.Keemilised vahendid on super tõhusad, jne.Tõestus rooli ja istme kulumise kohta on mu enda autos.Ma olen selle autoga 50 000 km(mitte 500 000) läbi sõitnud.Selle ajaga on juhi-iste väga koledaks läinud.Ilus nahk-kattega rool on koledaks läinud.See auto on mu töövahend ja ma ronin sinna sisse ja sealt välja vahest kümneid kordi päevas.Käed ei ole alati kõige puhtamad, jne.Töö tahab tegemist.Samas töötab auto nagu kellavärk.Õli vahetakse varem, kui vaja (kuna ei maksa ju eriti, st maksab mootorist tuhat korda vähem).Kõik osad, mis märku annavad, lähevad vahetusse.

1. Autot vaadates peaks vaatama avariide jälgi.See tähendab seda, et avariid oleksid korralikult remonditud.Ilma avariita autot on väga raske leida.Oluline on see, et remont oleks korralikult tehtud.!!!!!!!!!!!See on ju tobe arusaamine, et kõik avariis olnud autod on pahad.Kui katkine detail asendatakse tervega, siis ei ole ju kusagil probleemi.Ja on mõtetu hakata nüüd rääkima, et kere ei ole ole enam sirge, jne.Kere tehakse tehases valmis ja sellel on konkreetsed mõõdud.Kui mõni osa teineteisest kaugeneb või läheneb, siis tuleb ta õigesse kohta tagasi panna ja on korras.Mu enda maailma parim igapäevane sõiduvahend oli väga kole.Suur buss oli terve nina viltu sõitnud.Juhipoolse tiiva nurk oli pool meetrit vasakule.Ja mis siis!!!!!!!!!Nüüd enam ei ole.Töö võttis mul ühe nädala aega ja korras.Ja kõik mõõdud on paigas.Minu jaoks oli tähtis see, et seal kapoti all ka midagi oleks.Kõverad lanžeronid tõmmati paika ja kõver plekk asendati sirgega- iii pajeehali.Oluline on see, et strateegilse tähtsusega punktid oleksid paigas.Mu on kosmeetika.

2. mootori ja kasti osa peaks proovima aru saada.Elektroonilised abivahendid on tänapäeval paljude asjade jaoks olemas ja silm ja kõrv aitavad.Lõplikku tõde ei selgita ka see.Nagu ka mitte serviseraamat ja odomeeter.Kui ei ole 100% võimalik kõike ajalugu kontrollida, siis ei ole sellest kasu.Ja isegi siis ei pruugi sellest kasu olla, kui kontrollida saab, sest mõne vea liiga hiline likvideerimine võis põhjustada lisaks muid vigu, mis ei ole kõrvaldatud.

3. Sildade osa saab ju kõike üle vaadata.Kui ongi mõni defekt, siis ei ole veel maailma lõpp käes, vaid asja annab ju korrastada.Mitte ei tule punast värvi või nahk-sisu pähe võtta ja koliseva šarniiri pärast head mootorit kõrvale visata.
Miks ma sellest nahksisust rääkisin.Just täna kohtasin üht inimest, kes küsis mu käest ühe kokreetse ja kalli auto ostu puhul pool aastat tagasi abi.Ma ütlesin väga põhjendatult ja argumenteeritult, miks ta ei peaks seda autot ostma.Aga talle meeldis see nahksisu ja ostis selle auto ära.Paar kuud hiljem õnnestus tal sinna autosse 40 tuhat juurde investeerida.Kusjuures enne auto ostu ma talle rääkisin, et nahksisu võib lasta missuguse iganes lasta õmmelda.Ja tuleb ikka odavam, kui see värdjas osta.

Igal juhul on auto ainult üks terase, plastiku, jne kogum.Mingit imet ei ole mõtet sealt oodata.Ja sellesse aura asja ma ka eriti ei usu.Mõni on lihtsalt kaunimalt kujustatud ja mõne margi-mudeli tehnika jne kipub kiiremini kustuma, kui mõnel teisel.Ja sellesse tulebki nii suhtuda.Ja kõik, mis liigub- see kulub.Ja tuleb see üle vaadata,
Muuseas maksavad uued kummikatted pedaalide peale maksimaalselt mõnisada.Rool väga uuele ja kallile autole maksab kasutatuna mõni tuhat.Siis, kui auto maksab ise sadu tuhandeid.
Hendrique
Postitusi: 29
Liitunud: N Aug 23, 2007 20:58
Asukoht:
Auto:

#24

Algselt postitas: maq
Hendrique ja mida siis ütleb mulle auto seisukorra kohta teadmine, et auto läbisõit on 200000 või 300000 km-i? See arv ei ütle ju iseenesest mulle mitte kõige vähematki auto seisukorra kohta. 300000 läbinud auto võib olla täielik romu ja samas mõni teine 300000 läbinud auto täiesti korras ja viimasepeal masin.

Täiesti demagoogiline küsimus. Mida ütleb sulle auto seisukorra kohta teadmine, et auto väljalaskeaasta on 1993 või 1997? Mida ütleb sulle auto seisukorra kohta teadmine, et tal on 120kW? Ükski arv üksinda ei ütle sulle mitte kõige vähematki auto seisukorra kohta.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kilometraas ei näita tõesti midagi. Võtke või töö autod. Tohutute läbisõitudega, samas kered ei roosteta üldse, sisu on korras mitte kulunud jne. Suur läbi sõit saavutatakse nii lühikese ajaga, et looduslikud kulumis protsessid pole jõudnud alatagi veel:P ning mootori läbisõit on veel omakorda hoopis teine teema.

Kilometraaž näitab ka sellisel juhul nii mõndagi. Näiteks 500'000 km läbisõitnud, väliselt perfektne, kolm aastat vana masina hind on PALJU väiksem kui täpselt samasugusel, väliliselt igati perfektsel, 200'000 km läbisõiduga masinal. Ise otsustad, kas valid odavama või kallima. Kuidas siis mootori läbisõit teine teema on??? Sellest me ju suures osas räägimegi - kui me kere kulumisest räägiks, vaidleks me selle üle, et kas väljalaske aasta on oluline või mitte.
Algselt postitas: will
Ok. H.
1. Jäi EV taha -s lisamata. Pidasin silmas kodanike. Ning ka kodanikult pole erilist mõtet minna avaldust kirjutama-asi jääbki tolmuma.
2. Nagu ka sina ütled KÕIKE ON VÕIMALIK VÕLTSIDA ja sellepärast annabki ainukese õige pildi autiost tema tehniline ülevaatus MITTE MINGI HUNNIK PABEREID.
Ning keritakse neid odomeetreid USA-s, meil, Saksamaal, Belgias jne. Absoluutselt kõikjal.
3. Ja kui sa arvad, et VIN koodi alusel saab vaadata ainult tehtud avariisi siis eksid. Saab ka paljut muud.
4. Ning vin on võltsitud vaid varastuatud sõidukitel ja siis oled juba omadega nii või naa orgis.
5. No aga nagu sinu tekstist aru sain siis sina ei hakka hooldusraamatuga sõidukil, mille sn on 125000 suuremat ülevaatust tegema. Oled ju autokaupmeeste kuldne klient:)

1. Loe mu eelmine postitus uuesti läbi ja sa näed, et ka mina arvan nii.
2. Jällegi - LOE MU EELMINE POSTITUS LÄBI - jah, nagu ma ütlesin tuleks enne auto ostmist see põhjalikult üle vaadata ja lõpuks kindlasti ka margiesinduses taistest teha. Nagu ma juba ütlesin, keritakse odomeetreid tõesti igal pool, aga USAs keritakse neid palju-palju-palju-palju kordi vähem kui Saksas.
3. Jah, will, ma tean väga hästi, mida kõike VIN-koodi järgi vaadata saab ja nagu sina juba ütlesid ja nagu mina juba mitu korda ütlesin, saab endiselt kõike võltsida.
4. Eksid. VIN kood ei ole tingimata võltsitud VAID varastatud autodel. Näiteks kahel erinevas seisukorras autol on VIN-kood ja dokumendid ära vahetatud, mille tulemusel on võimalik mõlema hinda tõsta, andes kehvale autole puhta ja tõestatud korraliku mineviku ja müües korralik auto teadjale kliendile. Ja see ei ole just väga levinud skeem, kuna heausksete pealt on palju kergem teenida kui tarku petta püüda, AGA, mul omal oli selline kogemus: komistasin netis müügikuulutuse otsa, kus müüdi minu kunagist 1984. aasta 3. seeria BMWd. Ainuke asi oli selles, et müügis ei olnud minu kunagine auto. Numbrid, dokumendid ja hooldusraamat olid minu autolt, auto ise aga hoopis teine. Kohe ma müüjale ei öelnud, et ma tean, et asi on enam kui kahtlane vaid hakkasin ääri-veeri maad uurima, mille peale see inimene ainult jama ajas ja oli ilmselge, et ta süütu kannataja pole. Pärast seda ütlesin talle, et teatan sellest politseisse ja nii ka tegin. Ise imestasin tükk aega, et ka nii vana masina ja nii (suhteliselt) väikeste summade juures selliseid asju korraldatakse - nagu oleks põhimõtte asi ebaausal teel kasvõi 100 kroonigi teenida.
5. ...eeemm..., kuidas on üldse võimalik mu jutust midagi sellist välja lugeda? Ma võiks sama hästi öelda, et nagu ma sinu jutust aru sain, arvad sina, et kõik Saabi omanikud on väiksed hitlerid ja lasteahistajad, aga ometi - sa ei arva ju tegelikult.
Ma rääkisin ju täpselt vastupidist. Tsiteerin siis sinu jaoks veelkord iseennast oma üle-eelmisest postitusest:
Algselt postitas: Hendrique
Kõigepealt tuleb otsustada, millist autot on vaja, siis koguda kokku pakkumised (portaalid, foorumid, esindused, eraisikud, autoplatsid jne), siis praakida välja ilmselgelt liiga vigased, liiga kallid jne. Alles jäänud autosid käia vaatamas, kontrollida dokumente ja tehasetähiseid ning teha kindlasti ka proovisõitu (kui müüja hakkab ajama mingit juttu, et hetkel aku tühi vms mille pärast hetkel proovisõitu teha ei saa, siis see on reeglina ohuallikas) ja kui üks ja ainuke sõelale jäänud, siis võimalusel kindlasti teha margi esinduses täistest. Kui on mingisuguseid kahtlusi auto suhtes või ei oska ise kõike vaadata, siis targem on tõesti pöörduda kellegi poole, kes rohkem jagab.

Ma ei mõista, kas see diskussioon on muutunud siin nii põhimõtteliseks, et peab hakkama mind kritiseerima asjade pärast, mida ma pole öelnud ja mis pole ilmselgelt minu seisukohad? Ja seda kõike vaid sellepärast, et ma ütlesin ühes automüügi teemas ühe väga austatud foorumi liikmele vastu, et läbisõidu küsimine paari aasta vanuse auto kohta ei ole muuhulgas häbiasi?

Paneks siis lõpuks veel paar näidet enda elust.
Nimelt, on mul hetkel kaks autot - 1994. aasta Saksast aastaid tagasi toodud 3. seeria BMW ja 2005. aasta alguses uuena Esma Autost ostetud Mazda 3. Kaks autot on mul seepärast, et mu naine otsustas, et ta ikkagi ei hakka ise autoga sõitma ja BMW on väga heas korras (mootor kapremonditud, sillad täielikult remonditud, isegi värv särab ja ka sisu on terve ja puhas) ja seda müüa tundub turuhindu vaadates praegu mõttetu, kuna pikemaid sõite meeldib mulle teha pigem BMW-ga, sest sellel on vaatamata oma vanusele parem müraisolatsioon, palju mugavamad (M3) istmed ja maanteesõiduks sobivam mootor. Mazda aga, on seetõttu üpris väikse läbisõiduga - tublisti alla 40'000 km ning nii seest, väljast kui ka tehniliselt absoluutselt veatu. Varsti on mul plaanis mõlemad autod maha müüa ja osta paar aastat kasutatud Saab 9-3. Neid autosid müües võin ma ilma igasuguse kahtluseta väita, et mõlemad on palju paremas korras kui suur enamus teistest müügis olevatest ja et seda tulevasele potensiaalsele ostjale ka kinnitada, olen hoidnud alles muuhulgas ka kõik arved, kviitungid jms tehniliste kontrollide, hoolduste ja remontide kohta.
Ja lõpuks, kes mu Mazda kunagi ära ostab, saab oma raha eest ikka super heas korras masina, mille eest mina saan ilmselgelt palju vähem raha kui see oma seisukorda arvestades väärt on ja seda kõike suuresti tänu sellele, et autot on pedantselt hästi hoitud ja läbisõit on väga väike. Oma uut autot ma odomeetri näidu järgi kohe kindlasti ei vali, vaid otsin väga niisamuti pedantselt tõenäoliselt paar kuud. Küll aga vaatan ma odomeetri näitu selleks, et praakida valikust välja keritud odomeetriga masinad ja maksan lõpuks tõenäoliselt turu keskmisest kõrgemat hinda korraliku auto eest.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#25

Algselt postitas: Hendrique
... mul omal oli selline kogemus: komistasin netis müügikuulutuse otsa, kus müüdi minu kunagist 1984. aasta 3. seeria BMWd. Ainuke asi oli selles, et müügis ei olnud minu kunagine auto. Numbrid, dokumendid ja hooldusraamat olid minu autolt, auto ise aga hoopis teine. Kohe ma müüjale ei öelnud, et ma tean, et asi on enam kui kahtlane vaid hakkasin ääri-veeri maad uurima, mille peale see inimene ainult jama ajas ja oli ilmselge, et ta süütu kannataja pole. Pärast seda ütlesin talle, et teatan sellest politseisse ja nii ka tegin. Ise imestasin tükk aega, et ka nii vana masina ja nii (suhteliselt) väikeste summade juures selliseid asju korraldatakse - nagu oleks põhimõtte asi ebaausal teel kasvõi 100 kroonigi teenida.
Aga ma toon sulle ühe teise näite mismoodi üks siinses foorumis hästituntud margitähist kandev auto endale võõrad numbrid sai:
Ühel tüübil oli üks muldvana ja väga väsinud auto. Kohe nii väsinud, et seda enam ei kannatanud kasutada. Üks teine tüüp ostis selle leivaraha eest ära, et sealt varuosasid võtta. Samal ajal leidis üks kolmas tüüp turult üsnagi heas konditsioonis sama vana ning sama mudelitähist kandva auto. Ainuke probla oli, et sellel suht ok korras autol polnud pabereid. Ja juhuslikult tundis see kolmas tüüp seda teist tüüpi, kes oli endale dokumentidega sõidukõlbmatu varuosadonori ostnud. Edasi võid ise mõelda.

Kahtlustan, et sinu vana bemmi numbrid rändasid samal põhjusel teise kere külge.

Ja veel. Üldiselt olen su jutuga päri. Läbisõidu näit on oluline kui ta õige (tõestatav) on. Samas on oht petta saada väga suur, sest enamus autoplatsidel müüdav kola on ikkagi vurri saanud.
Vasta