K: Käigukasti kohta

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
ttlauri
Postitusi: 46
Liitunud: N Sept 11, 2008 11:27
Asukoht:
Auto:

#1

Panin selle teema loba alla, kuna jutt ei käi konkreetselt Saabist. Mul on üks aftomobiil, mis on muidu igati pinks-ponks aga tagumise käiguga sõitmisel krõbiseb. Olen uurinud igalt poolt ja vastused on olnud nii erinevad. Viimane kõige loogilisem jutt oli, et kasti on vesi pääsenud ja mingid laagrid pole õli saanud, seega on need metsas. Esinduses lasin kastiõli ära vahetada(ise nad seal vandusid, et sellest ei muutu midagi), hakkas käigukang palju vabamalt liikuma ja käigud läksid lihtsamini sisse. Krõbin ikkagi on säilinud.

Oskab keegi öelda(kes on manuaal kasti lahti tirinud ja teab sellest üht-teist), et milles see asi on ja mis asi seal metsas on???
Asjast veel nii palju, et see krõbin on aastaid juba olnud, kast toimib siiani ilusti, käike välja ei loobi ja nagu midagi viga ka ei paista olevat, krõbin ainult häirib VÄGA!:fight:
Olen väga tänulik igasuguse abi eest! :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7623
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

ralli käigu sisse lylitamisel yhendatakse mõningates kastides lisa hammasratas kahe jooksva hammasratta vahele. ja see ilma synkronisaatorita. äkki selle hammaka liikumistee on suurem, kui olema peaks ja ta hakkab kuskile valede asjade vastu minema.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#3

Ega ta sul jeep pole?
ttlauri
Postitusi: 46
Liitunud: N Sept 11, 2008 11:27
Asukoht:
Auto:

#4

Ivomets, no ta teeb väga ühtlast raginat koguaeg ja ainult rallikäiguga. Mina kui võhik sellisel teemal ei kujuta ettegi, mis seal käigukasti sees on. Ilmselt selline diagnoosi panemine on väga keeruline. Käigukasti remont on lihtsalt nii haigelt kallis asi, et üritan võimalikult täpselt välja selgitada mis viga, enne kui lasen alt ära kiskuda. Pärast öeldakse mulle, et kuule ole hea poiss anna nüüd 45tuhat ja saad uue käigukasti, seda ei tahaks :wall:
Aga aitäh, Ivomets, info eest :)

Täitsa tavaline sõiduauto on :)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

NÄITENA toon selle: Selline on Saabi käigukast. All vasakus on nurgas olev väike hammasratas on see millest ivomets rääkis. Osadel autodel on ta aga võllide lõpus. Ses mõttes, et ehk võib siit saada mingi loogilise seletuse sellele häälele.

Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#6

OT:
Mehaanikud kutsuvad seda lisaratast parasiit(hammas)rattaks. Ing. keeles intermediate wheel, idle wheel, idler. Hammasülekannetes üsna levinud asi. See võimaldab pöörlemiskiirust muutmata pöörlemise suunda muuta.
ttlauri
Postitusi: 46
Liitunud: N Sept 11, 2008 11:27
Asukoht:
Auto:

#7

Okei ja see väike hammasratas teebki seda kõva krõbinat?

Suurimad tänud teile ka :beer:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

Võib, aga ei pea..:) Siiski peaksid kuhugi käigukastispetsi juurde minema.
Algselt postitas: ttlauri
Okei ja see väike hammasratas teebki seda kõva krõbinat?

Suurimad tänud teile ka :beer:
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta