Tegin griffinile kindlustuse ja koefitsendiks pandi 0.96, kuna selline oli see kunagi ammu müüdud tonnisel olnud. Selge pilt, kui minu nimel on kaks autot, siis võibolla ma mõlemaga ise ei sõida, koefitsent on auto järgi ja võetakse mingi ripakile jäänud koefitsent. NG900-l oli koefitsent 0.62. Nüüd kui Ng900 minu nimelt ära sai, läksin küsima, et ehk saaks Griffi koefitsendi 0.62 peale, kuna lähiajal pole plaanis ühtegi teist autot oma nimele võtta. Kindlustuse tädi pidas ülemustega nõu ja lõpuks teatati, et ikka ei saa, kord olevat selline ja kui teise auto peaksin ostma, siis sellel oleks 0.62. Liikluskindlustuse seaduses pole selle kohta sõnagi öeldud, kas keegi oskab öelda, mis seadus selle koefitsendi paika paneb? Või on see kindlustusseltsi suva ja peaks mõne teise seltsi käest pakkumist küsima? Tahaks vaielda, aga ei julge väga kõvasti kisada enne kui kodutöö tehtud on, kuna võibolla polegi õigust midagi nõuda.
Halenaljakas on see, et parim kasko pakkumine on enamvähem sama suur kui kohustuslik liikluskindlustus.
liikluskindlustuse riskikoefitsent
Niipalju kui kindlustuse tädi mulle seletas - kui ostad auto juurde ja enne nii palju autosid enda nimel olnud pole, on koefitsent eelmiste keskmine. Kui enne on rohkem autosid enda nimel olnud, siis võetakse mõne eelmise koefitsent FIFO meetodil. Ehk siis... kui mul poleks enne kaks autot enda nimel olnud, siis oleksingi saanud keskmise alusel sama koefitsendi. Võibolla oli sul nii, et oli auto ja kahte autot enda nimel kunagi olnud polnud, ostsid mootorratta ja saidki mõlemale sama koefitsendi.
Jutt oli arusaadav, aga seadust, mille järgi see nii on, ta ei teadnud ja mina ka ei leidnud.
Jutt oli arusaadav, aga seadust, mille järgi see nii on, ta ei teadnud ja mina ka ei leidnud.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
mul on olnud KÕIK autod yhe kindlustus koefitsendiga
ju see tädi tahtis rohkem pappi, ei muud.
ju see tädi tahtis rohkem pappi, ei muud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: ivomets
mul on olnud KÕIK autod yhe kindlustus koefitsendiga
ju see tädi tahtis rohkem pappi, ei muud.
Mul on kolm oma nimel ja pole veel kuulnud sellist jama. Kõik olen saanud ühe ja sama miinimumiga (0,4)
Koefitsent tõuseb ühel autol ehk , siis avariis süüdi olnud autol.Kui aga auto võõrandatakse, siis tõusnud korrutatud koefitsent kandub üle omaniku järgmisele autole.
Mul on hetkel sellega ka kokkupuude.Ma müüsin ühe auto maha ja vormistamine jäi lohakusest homse ja ülehomse , jne peale.Auto müüsin heale tuttavale ja kokkuleppel, et juhul, kui midagi peaks enne ümber registreerimist juhtuma, siis korvab kõik sellega kaasnevad kulud.
Teise autol, mis mu nimel on, on koefitsent langenud samas tempos, kui enne avariid ja pärast teise auto avariid.
Ehk siis pean ma laskma sellel autol laskma tal veel aasta olla enda nimel, et saada tagasi vana koefitsent.Muidu tuleb järgmisele autole 1,4 korda tõusnud koefitsent.Ja aasta möödudes auto võõrandades olen sisuliselt samas punktis, kus algul.Sest, kui auto oleks kohe võõrandatud, siis ei oleks autot minu nimel, riskil, kasutusel olnud ja seega ei saanud see ühe auto koefitsent sel ajal langeda.
FI omaniku iga uue(ehk 1-ne ,teine,kolmas, jne korraga ühe isiku omanduses) omandusse tekkiva stardikoefitsent on 1,20.Kas see tõuseb või langeb kindlustuse perioodil ei ole oluline.Kui auto võõrandatakse, siis kantakse koefitsent selle isiku järgmisele autole.
Kuidas aga siis käitutakse, kui on olnud näiteks omanduses 3 autot.Neist 2 on võõrandatud.Ühe koefitsent oli näiteks 0,40, aga teisel 3,20.Kas siis loetakse nende ja ka kolmanda keskmine.Või võetakse suurim või vähim.Pähkel.
Mul on hetkel sellega ka kokkupuude.Ma müüsin ühe auto maha ja vormistamine jäi lohakusest homse ja ülehomse , jne peale.Auto müüsin heale tuttavale ja kokkuleppel, et juhul, kui midagi peaks enne ümber registreerimist juhtuma, siis korvab kõik sellega kaasnevad kulud.
Teise autol, mis mu nimel on, on koefitsent langenud samas tempos, kui enne avariid ja pärast teise auto avariid.
Ehk siis pean ma laskma sellel autol laskma tal veel aasta olla enda nimel, et saada tagasi vana koefitsent.Muidu tuleb järgmisele autole 1,4 korda tõusnud koefitsent.Ja aasta möödudes auto võõrandades olen sisuliselt samas punktis, kus algul.Sest, kui auto oleks kohe võõrandatud, siis ei oleks autot minu nimel, riskil, kasutusel olnud ja seega ei saanud see ühe auto koefitsent sel ajal langeda.
FI omaniku iga uue(ehk 1-ne ,teine,kolmas, jne korraga ühe isiku omanduses) omandusse tekkiva stardikoefitsent on 1,20.Kas see tõuseb või langeb kindlustuse perioodil ei ole oluline.Kui auto võõrandatakse, siis kantakse koefitsent selle isiku järgmisele autole.
Kuidas aga siis käitutakse, kui on olnud näiteks omanduses 3 autot.Neist 2 on võõrandatud.Ühe koefitsent oli näiteks 0,40, aga teisel 3,20.Kas siis loetakse nende ja ka kolmanda keskmine.Või võetakse suurim või vähim.Pähkel.
Algselt postitas: timutit
Kuidas aga siis käitutakse, kui on olnud näiteks omanduses 3 autot.Neist 2 on võõrandatud.Ühe koefitsent oli näiteks 0,40, aga teisel 320.Kas siis loetakse nende ja ka kolmanda keskmine.Või võetakse suurim või vähim.Pähkel.
Esimeses postituses kirjutasin, et kindlustuse tädi jutu järgi FIFO meetodil. Ehk piltlikult on toru, mille ühest otsast koefitsente müügi puhul sisse topitakse ja teisest otsast välja võetakse. Kui torust enam midagi võtta pole, siis arvutatakse olemasolevate keskmine.
Seda tahaks jätkuvalt teada, mis seadus selle metoodika kirjeldab... eraisiku jaoks, kes autosid ei rendi/liisi/... tundub täiesti ajuvaba.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Mis ajast koefitsent auto põhjal käib??? Koefitsent on omaniku ning seda on ainult 1. Kord aastas vaadatakse see üle ning vastavalt kas tõstetakse või alandatakse. Arvesse tuleb avariide arv ning nende raskusaste. Samuti läheb arvesse autode omamise staaž ning arv (kedagi ei koti mis autod need on ja kas need on ennem maha kandmisele sõidetud). Selline asi nagu autode põhine koefitsent paistab olema kindlustusnaiste saunajutt. Mingeid keskmisi ei arvutata...
Algselt postitas: Jupats
Mis ajast koefitsent auto põhjal käib??? Koefitsent on omaniku ning seda on ainult 1. Kord aastas vaadatakse see üle ning vastavalt kas tõstetakse või alandatakse. Arvesse tuleb avariide arv ning nende raskusaste. Samuti läheb arvesse autode omamise staaž ning arv (kedagi ei koti mis autod need on ja kas need on ennem maha kandmisele sõidetud). Selline asi nagu autode põhine koefitsent paistab olema kindlustusnaiste saunajutt. Mingeid keskmisi ei arvutata...
Kui ühel inimesel on olnud mitu autot ja mõne neist maha müüb siis selle auto koefitsent jääb "standby" olekusse hetkeni kui kodanik uue auto hangib ja rakendub siis sellele autole. Detaile peast ei mäleta aga nii see on regardless mida üks või teine foorumikasutaja selle kohta ütleb või arvab. Ja nagu ikka - parim vastus tuleb esmaallikast ehk kindlustusseltsist, helista või mine kohale ja saad selguse
Minuga tehti kunagi nii:
Töötasin 2,5 aastat Riias ja autoks oli mul sel ajal Läti registris olev auto.
Tagasi Eestis ja läksin oma äsja ostetud autole kindlustust tegema - koefitsent pandi mulle 1,2. Ei huvitanud kedagi, et enne Riiga minekut olin 14 aastat Eestis autot kindlustanud ja koefitsent oli 0,4. Tassisin neile Läti kindlustusseltsidest dokumente tõestamaks , et olen Lätis 2,5 aastat "ka autoga sõitnud ja kindlustanud".
Ei huvitanud see kedagi. Üteldi, et kui ei ole Eestis 2 aasta jooksul autole liikluskindlustust teinud pannakse maksimum koefitsent.
Küsisin , et kas ma oma pea 17a. staaziga olen nüüd liikluses sama ohtlik kui eile juhiload saanud inimene? Sellepeale üteldi, et seadus on selline ja nemad ei saa midagi teha!
Vot selline lugu siis juhtus minuga.
Töötasin 2,5 aastat Riias ja autoks oli mul sel ajal Läti registris olev auto.
Tagasi Eestis ja läksin oma äsja ostetud autole kindlustust tegema - koefitsent pandi mulle 1,2. Ei huvitanud kedagi, et enne Riiga minekut olin 14 aastat Eestis autot kindlustanud ja koefitsent oli 0,4. Tassisin neile Läti kindlustusseltsidest dokumente tõestamaks , et olen Lätis 2,5 aastat "ka autoga sõitnud ja kindlustanud".
Ei huvitanud see kedagi. Üteldi, et kui ei ole Eestis 2 aasta jooksul autole liikluskindlustust teinud pannakse maksimum koefitsent.
Küsisin , et kas ma oma pea 17a. staaziga olen nüüd liikluses sama ohtlik kui eile juhiload saanud inimene? Sellepeale üteldi, et seadus on selline ja nemad ei saa midagi teha!
Vot selline lugu siis juhtus minuga.
Mul oli kunagi sama case, sain uuele autole kuskilt minevikust pärit koefitsendi, kirjutasin LKF-i kurva kirja, et reaalselt mul pole kahte autot olnud, ühe auto müük ja teise ost toimus samal päeva, kas ei saaks madalamat koefitsenti edasi kasutada. Sai küll. Ja tädi kindlustuse putkas ei saa koefitsendiga midagi teha, see tuleb LKFi baasist.
Aimar, millal see juthus? Hetkel peaks koefitsent 6 aastat säilima, peale seda saab 1.2-e.
Aimar, millal see juthus? Hetkel peaks koefitsent 6 aastat säilima, peale seda saab 1.2-e.
Kuna arutelu siin läks väga huvitavaks, siis otsustasin veidi netis ringi vaadata. Liikluskindlustusseadus ei anna koefitsendi kohta mitte midagi. Järelikult mingi normatiivdokument. Ei viitsind otsida.
Leidsin ühe vana foorumi selle teema kohta. Suht segaseks jäi see arvutamisemetoodika. Nii et mind nad võivad küll ära rääkida:(
Kes viitsib, võib klikata: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php? ... ge=1:facts:
Leidsin ühe vana foorumi selle teema kohta. Suht segaseks jäi see arvutamisemetoodika. Nii et mind nad võivad küll ära rääkida:(
Kes viitsib, võib klikata: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php? ... ge=1:facts:
Algselt postitas: ill
Mul oli kunagi sama case, sain uuele autole kuskilt minevikust pärit koefitsendi, kirjutasin LKF-i kurva kirja, et reaalselt mul pole kahte autot olnud, ühe auto müük ja teise ost toimus samal päeva, kas ei saaks madalamat koefitsenti edasi kasutada. Sai küll. Ja tädi kindlustuse putkas ei saa koefitsendiga midagi teha, see tuleb LKFi baasist.
Aimar, millal see juthus? Hetkel peaks koefitsent 6 aastat säilima, peale seda saab 1.2-e.
Juhtus see mul 2004. a. kevadel.
Minuteada käib koefitsent ikka autojuhi järgi, mitte autodega kaasas.
Oma kasvõi mitut autot. Kui lähed neid kindlustama, peaks olema kõikidel üks koefitsent. Kui annad auto teisele kasutada oma kindlustusega siis oled sina ka kindlustuse ees vastutav, kui midagi peaks juhtuma.
Kui kindlustust läheb tegema keegi sinu auto kasutajatest siis koef. määratakse ikka kindlustusvõtja, mitte auto omaniku järgi.
Aga sulle Napoleon soovitan küll nõuda oma viimati tehtud kindlustuse koefitsenti. Soovitan minna samasse kindlustusse, kus viimati autot kindlustasid.
Ega autojuht ei muutu uut autot ostes vähem ega rohkem liiklusohtlikuks.
Oma kasvõi mitut autot. Kui lähed neid kindlustama, peaks olema kõikidel üks koefitsent. Kui annad auto teisele kasutada oma kindlustusega siis oled sina ka kindlustuse ees vastutav, kui midagi peaks juhtuma.
Kui kindlustust läheb tegema keegi sinu auto kasutajatest siis koef. määratakse ikka kindlustusvõtja, mitte auto omaniku järgi.
Aga sulle Napoleon soovitan küll nõuda oma viimati tehtud kindlustuse koefitsenti. Soovitan minna samasse kindlustusse, kus viimati autot kindlustasid.
Ega autojuht ei muutu uut autot ostes vähem ega rohkem liiklusohtlikuks.
Mina, kes ma vahetan autot vaat, et tihemini kui kord aastas olen omal nahal tunda saanud seda, et tõepoolest on ühele inimesele mitu erinevat konfitsenti.
Käisin seda küsimas mitmest kohast ja igalpool tulemus sama (kaasaarvatud tuttav kindlustusmaakler). Eelmine auto oli 0.62 ja praegusele leiti kuskilt 0.78. See olevat tuletatud mu üleeelmise ja üleüleeelmise auto keskmisest. Kui ma nüüd jälle autot vahetan siis järgmisele tuleb jälle see 0.62. Ühtegi liikluskindulstuset läbikäinud avariid pole elusees olnud.
Tookord seletati se mulle lahti kah et mingit uut sõsteemi pidi hakati seda asja arvestama ja seeläbi on asi keeruliseks aetud. Nõme muidugi et koguaeg on korralikult ja avariivabalt läbi aetud aga ikka keeratakse mingi seadusega käru. Ja pidev autoomanik olen juba 7-dat aastat.
Justkui karistataks mind selle eest, et ma liiga tihedalt autosid vahetan
Kui ma ei eksi siis tookord oleks saanud mingi sellise skeemiga madalama konfitsendi tagasi kui ma korra oleks viimatiostetud auto kellegi teise nimele registreerinud ja siis uuesti oma nimele tagasi
Käisin seda küsimas mitmest kohast ja igalpool tulemus sama (kaasaarvatud tuttav kindlustusmaakler). Eelmine auto oli 0.62 ja praegusele leiti kuskilt 0.78. See olevat tuletatud mu üleeelmise ja üleüleeelmise auto keskmisest. Kui ma nüüd jälle autot vahetan siis järgmisele tuleb jälle see 0.62. Ühtegi liikluskindulstuset läbikäinud avariid pole elusees olnud.
Tookord seletati se mulle lahti kah et mingit uut sõsteemi pidi hakati seda asja arvestama ja seeläbi on asi keeruliseks aetud. Nõme muidugi et koguaeg on korralikult ja avariivabalt läbi aetud aga ikka keeratakse mingi seadusega käru. Ja pidev autoomanik olen juba 7-dat aastat.
Justkui karistataks mind selle eest, et ma liiga tihedalt autosid vahetan
Kui ma ei eksi siis tookord oleks saanud mingi sellise skeemiga madalama konfitsendi tagasi kui ma korra oleks viimatiostetud auto kellegi teise nimele registreerinud ja siis uuesti oma nimele tagasi
Liikluskindlustusseadusest ei õnnestunud välja lugeda kuidas toimib riskikoefitsendi määramine. LKF-fondist uurides, sain aru, et selle määravad seltsid ise vastavalt oma valemile. Seltsist uurides sain aru, et üldiselt on paika pandud vahemik 40-320(võetud siis üle seadusest, mis kunagi kehtis) ja kahju puhul koefitsent 1,5 ning mittekahju puhul 0,8.
Riskikoefitsent iseenesest ei olegi nii määrav ja see on lihtsalt üks osa valemist, mille alusel arvutada kindlustusmakse. Lisanduvad siis veel piirkondlikud, automargi, remondi, juhi vanuselised ja statistika(kahjujuhtumid) riskid, millest kokku kujuneb siis kindlustusmakse. Olen ma asjast õieti aru saanud? Enam ei ole mingit sõltumatut osapoolt, kes määrab koefitsendi, nüüd on selleks konkurents turul - väljundiks kindlustusmakse. Makse koostajad ise otsustavad mis ja kui palju nad tahavad mingit osa tõsta, et olla plussis.
Riskikoefitsent iseenesest ei olegi nii määrav ja see on lihtsalt üks osa valemist, mille alusel arvutada kindlustusmakse. Lisanduvad siis veel piirkondlikud, automargi, remondi, juhi vanuselised ja statistika(kahjujuhtumid) riskid, millest kokku kujuneb siis kindlustusmakse. Olen ma asjast õieti aru saanud? Enam ei ole mingit sõltumatut osapoolt, kes määrab koefitsendi, nüüd on selleks konkurents turul - väljundiks kindlustusmakse. Makse koostajad ise otsustavad mis ja kui palju nad tahavad mingit osa tõsta, et olla plussis.
Algselt postitas: tiitman
Lisanduvad siis veel piirkondlikud, automargi, remondi, juhi vanuselised ja statistika(kahjujuhtumid) riskid, millest kokku kujuneb siis kindlustusmakse. Olen ma asjast õieti aru saanud? Enam ei ole mingit sõltumatut osapoolt, kes määrab koefitsendi, nüüd on selleks konkurents turul - väljundiks kindlustusmakse. Makse koostajad ise otsustavad mis ja kui palju nad tahavad mingit osa tõsta, et olla plussis.
Jah, selles mõttes on Sul õigus, et turul on vaba konkurents. Aga ei saa aru, mis moel sinu auto remondi maksumus peaks liikluskindlustuse makset mõjutama;) Kui valem on riskid x n, kus riskid sõltuvad piirkonnast, juhist jms. ja n on konstant, siis see mõjutab n väärtust.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kui "selle" margiga on palju lakse, jupid aga on kallid, siis ongi vaja see raha kusagilt võtta ju. Tuleb valida mark, millega vähe õnnetusi põhjustatakse, mille jupid on odavad ja ise elada võimalikult kaugel asustusest... saadki odava makse..Algselt postitas: napoleon
Aga ei saa aru, mis moel sinu auto remondi maksumus peaks liikluskindlustuse makset mõjutama;)
Algselt postitas: Cyber
Kui "selle" margiga on palju lakse, jupid aga on kallid, siis ongi vaja see raha kusagilt võtta ju. Tuleb valida mark, millega vähe õnnetusi põhjustatakse, mille jupid on odavad ja ise elada võimalikult kaugel asustusest... saadki odava makse..
Jajah nii see on!
Õnneks ma oskasin "elada" asustusest kaugel ja valida automargi, mis seltside silmis suur õnnetuste põhjustaja pole (mitte nii nagu kuskil statistikas).... ainult et kW-dega sai liialdatud. Seepärast paar-kolm tuhat krooni vaja aastas ikka loovutada.
nüüdseks pidavat elukohta (auto reg. koht) võetama sissekirjutuse järgi. ise ei saa enam sinna midagi välja mõelda. vastab see tõele? sissekirutus pole minu arust vist kohustuslik? või jälle tean valesti?