Asjad, mida autoparanduse töökoda ei märka.
Mõtlesin, et tekitan teema, kus saab erinevaid kogemusi kirjeldada. Kindlasti pole vaja kellegi peale otse näpuga näidata aga lihtsalt, et mis on elus ette tulnud.
Lisan siis omalt poolt ka paar kogemust ja mõtet.
Kunagi sai tellitud audi 80 õlivahetus ühest töökojast. Kui järgi läksime oli auto ilusti välja aetud ja maksime tööraha ära. Hoovipeal piilusime ka kapotti alla ja avastasime, et asfalt paistab kuidagi liiga hästi altpoolt. Tuli välja, et alumine plastikkate oli jäänud külge panemata. Kui uurima hakkasime siis lõpuks keegi remondimees näitas, et näe jah seal seina ääres vedeleb mingi plastikosa.
Heleda polstriga autole tellisin kunagi töö, mida tuli teha salongist. Sain auto kätte ja pärast oli ilusti näha kuidas mustad käpajäljed näitasid kätte, kus midagi toimetatud oli:)
Mõtlikuks teeb muidugi ka see kui avastad, et mootori peal olev plastikkate peaks olema kinnitatud 3 kruviga aga üks puudub? Samuti ka see kui puudub plastiktüübel, millega on kinnitatud kate, mille all asub salongiõhufilter? Võiks ju arvata, et kui viid auto hooldusesse siis inimene kes teostab hooldust pöörab sellistele asjadele tähelepanu?:)
Lisan siis omalt poolt ka paar kogemust ja mõtet.
Kunagi sai tellitud audi 80 õlivahetus ühest töökojast. Kui järgi läksime oli auto ilusti välja aetud ja maksime tööraha ära. Hoovipeal piilusime ka kapotti alla ja avastasime, et asfalt paistab kuidagi liiga hästi altpoolt. Tuli välja, et alumine plastikkate oli jäänud külge panemata. Kui uurima hakkasime siis lõpuks keegi remondimees näitas, et näe jah seal seina ääres vedeleb mingi plastikosa.
Heleda polstriga autole tellisin kunagi töö, mida tuli teha salongist. Sain auto kätte ja pärast oli ilusti näha kuidas mustad käpajäljed näitasid kätte, kus midagi toimetatud oli:)
Mõtlikuks teeb muidugi ka see kui avastad, et mootori peal olev plastikkate peaks olema kinnitatud 3 kruviga aga üks puudub? Samuti ka see kui puudub plastiktüübel, millega on kinnitatud kate, mille all asub salongiõhufilter? Võiks ju arvata, et kui viid auto hooldusesse siis inimene kes teostab hooldust pöörab sellistele asjadele tähelepanu?:)
Ma lisaks siia teistpidi teema.
Väga palju tuleb töökotta just selliseid puuduolevate kruvide-tüüblitega autosid.
Siis kulutad ca pool tundi ja kaevad oma varudes,et vajalikku jubinat leida.
Installeerid külge ja paned arvele 1 abimaterjali juurde.
Pärast saad aga sõimata selle-eest a`la "kas seda tüüblit vms oli ikka sinna tingimata vaja panna?"
Väga palju tuleb töökotta just selliseid puuduolevate kruvide-tüüblitega autosid.
Siis kulutad ca pool tundi ja kaevad oma varudes,et vajalikku jubinat leida.
Installeerid külge ja paned arvele 1 abimaterjali juurde.
Pärast saad aga sõimata selle-eest a`la "kas seda tüüblit vms oli ikka sinna tingimata vaja panna?"
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Mõtlesin, et tekitan teema, kus saab erinevaid kogemusi kirjeldada. Kindlasti pole vaja kellegi peale otse näpuga näidata aga lihtsalt, et mis on elus ette tulnud.
Võiks ju arvata, et kui viid auto hooldusesse siis inimene kes teostab hooldust pöörab sellistele asjadele tähelepanu?:)
See on selline Kulu/kvaliteet suhe. On kohti kuhu viid ja juppe keeratakse isegi juurde, kuid pärast hind on kõrgem.... Tihti seda ei olda nõus lihtsalt maksma
Kõige parem paralleel on ikka ehitusest võtta. Kvaliteetne ehitus oskus maksab.
Kõik näevad super ilusaid pilte internetist ning videosid ja saateid TV'st. Samas kui remondi mehed hinna ütleksid minestaksid vähemalt pooled remondile mõtlejad ära....
Iga ratas veab and then some!
Nimesid ei hakka nimetama, aga suht samasse kategooriasse minevad asjad mis minul juhtunud on:
- lasin õli vahetada ja järgmisel hommikul oli õliloik auto all. Kahtlustasin hullemat ja lasin kohe auto üle vaadata ja mis selgus - õlikork oli näpuga kinni keeratud. Kui poleks seda loiku märganud, siis poleks asi nii õnnelikult lõppenud.
- lasin autole hoolduse teha. Kui minema sõitsin, siis peagi märkasin, et aeg-ajalt vilgub armatuuris pidurituli. Kahtlustasin juba tõsisemat piduriõli leket ja ostsin esimesest bensujaamast piduriõli, et vaikselt mõne remondikohani veereda. Kui kapoti avasin, sai asi muidugi selgeks - pidurivedeliku anuma kork oli unustatud kinni keerata.
- lasin termostaadi vahetada ja veel üht-teist teha. Millalgi tundsin autos kerget jahutusvedeliku lõhna, aga kuna auto ei pahandanud, et jahutusvedelikku vähevõitu on, katlustasin pisikest leket salongiradikas vms. Kui millalgi hiljem kapoti avasin, sai asi selgeks - jahutusvedeliku anuma kork oli unustatud kinni keerata.
Iisaku postituse peale tekib küll tunne, et mõni kohe ei taha, et ta auto korras oleks. Igasugused kruvid, tüüblid jm. pisividinad on tootja autole siiski põhjusega pannud ja kui need on puudu või katki, siis loomulikult tuleb uued panna.
- lasin õli vahetada ja järgmisel hommikul oli õliloik auto all. Kahtlustasin hullemat ja lasin kohe auto üle vaadata ja mis selgus - õlikork oli näpuga kinni keeratud. Kui poleks seda loiku märganud, siis poleks asi nii õnnelikult lõppenud.
- lasin autole hoolduse teha. Kui minema sõitsin, siis peagi märkasin, et aeg-ajalt vilgub armatuuris pidurituli. Kahtlustasin juba tõsisemat piduriõli leket ja ostsin esimesest bensujaamast piduriõli, et vaikselt mõne remondikohani veereda. Kui kapoti avasin, sai asi muidugi selgeks - pidurivedeliku anuma kork oli unustatud kinni keerata.
- lasin termostaadi vahetada ja veel üht-teist teha. Millalgi tundsin autos kerget jahutusvedeliku lõhna, aga kuna auto ei pahandanud, et jahutusvedelikku vähevõitu on, katlustasin pisikest leket salongiradikas vms. Kui millalgi hiljem kapoti avasin, sai asi selgeks - jahutusvedeliku anuma kork oli unustatud kinni keerata.
Iisaku postituse peale tekib küll tunne, et mõni kohe ei taha, et ta auto korras oleks. Igasugused kruvid, tüüblid jm. pisividinad on tootja autole siiski põhjusega pannud ja kui need on puudu või katki, siis loomulikult tuleb uued panna.
Ma lisaks siia teistpidi teema.
Väga palju tuleb töökotta just selliseid puuduolevate kruvide-tüüblitega autosid.
Siis kulutad ca pool tundi ja kaevad oma varudes,et vajalikku jubinat leida.
Installeerid külge ja paned arvele 1 abimaterjali juurde.
Pärast saad aga sõimata selle-eest a`la "kas seda tüüblit vms oli ikka sinna tingimata vaja panna?"
Ma olen just selline tüüblipede, tahaks, et kõik oleks vinks ja vonks kapoti all. Viimati suutsin õhufiltri korpuse poldi ära kaotada aga nui neljaks tuhnisin muru sees ja üles leidsin. Nii et mina olen kahe käega poolt kui pannakse puuduv tüübel või polt omale kohale, sellised koonrid ei peaks üldse autot omama. Muide toredaid tüübleid saab Järve Autotarvetest.
Alatasa kiputakse uue jahutusvedeliku panemisel "sellega koonerdama".... jõudes 3 km kaugusele teeninduspunktist viskab SID-ile vastava teate.
Esimesel korral olin veidi pabinas ja vaatasin auto alla... ülejäänud kordadel olen sirgjoones tagasi sõitnud ja lasknud juurde valada.
Lihtsalt tüütuks hakkab muutuma :(
Esimesel korral olin veidi pabinas ja vaatasin auto alla... ülejäänud kordadel olen sirgjoones tagasi sõitnud ja lasknud juurde valada.
Lihtsalt tüütuks hakkab muutuma :(
Selle SID kirjaga on 9-5 puhul teema lihtne.
Jahutusvedeliku normi ajamine eeldab auto täiesti töösoojaks ajamist ja täiesti mahajahtumist. Igakord ei ole selleks füüsiliselt aega ja lisatund arvel teeb kunde näo ka morniks.
Meie näiteks ütleme alati klientidele kui nad ära sõidavad, et mõne aja pärast küsib auto natuke juurde. See kogus on suht tühine-ca 0,2-0,3 liitrit. Seni ei ole keegi sellest probleemi tekitanud ja asjast aru saanud. Enamasti me oleme kankuga ka kaasa pannud,et ei peaks kusagil tanklas seiklema.:eureka:
Mitu korda kuus sa jahutusvedelikku vahetada lased,et tüütama hakkab?
Jahutusvedeliku normi ajamine eeldab auto täiesti töösoojaks ajamist ja täiesti mahajahtumist. Igakord ei ole selleks füüsiliselt aega ja lisatund arvel teeb kunde näo ka morniks.
Meie näiteks ütleme alati klientidele kui nad ära sõidavad, et mõne aja pärast küsib auto natuke juurde. See kogus on suht tühine-ca 0,2-0,3 liitrit. Seni ei ole keegi sellest probleemi tekitanud ja asjast aru saanud. Enamasti me oleme kankuga ka kaasa pannud,et ei peaks kusagil tanklas seiklema.:eureka:
Lihtsalt tüütuks hakkab muutuma :(
Mitu korda kuus sa jahutusvedelikku vahetada lased,et tüütama hakkab?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Üldiselt on väga tore, kui auto komplektsus paraneb, puuduolevad vidinad lisatakse. Aga ükskord ma küll rõõmus polnud kui 9-5 salongis väidetavalt terve peotäis pirnikesi ära vahetati. Ühe pirnikese hind oli karm, ~60 kr äkki? Mina, üle keskmise pedant, ei olnud märganudki, et üldse mõni pirn läbi oleks. Ehk siis muutust ma ei tajunud aga arve peal oli korralik number.
2 võimalust - kas peotäis pirne otsustasid kõik korraga uisud nurka visata just töökojas või on nad seal armatuuris nii tihedalt et osade kustumine ei olegi märgatav.
2 võimalust - kas peotäis pirne otsustasid kõik korraga uisud nurka visata just töökojas või on nad seal armatuuris nii tihedalt et osade kustumine ei olegi märgatav.
ja alati ei saagi ju kõike märgata ...
kui esindustes tehakse suur hooldus 3h asemel 1,5h ära. See pidi olema pigem reegel, kui erand, sest kokku on ju kuskilt hoida.
aga eks see unustamise asi ole selline inimlik faktor mille vastu ei saa ... mõnel juhtub seda rohkem mõnel vähem.
ja eks see sõltub ka töökultuurist, kui "pohhuiist" konkreetne remondimees on. Kes naudib remontimist ja kes teeb seda ainult raha pärast.
kui esindustes tehakse suur hooldus 3h asemel 1,5h ära. See pidi olema pigem reegel, kui erand, sest kokku on ju kuskilt hoida.
aga eks see unustamise asi ole selline inimlik faktor mille vastu ei saa ... mõnel juhtub seda rohkem mõnel vähem.
ja eks see sõltub ka töökultuurist, kui "pohhuiist" konkreetne remondimees on. Kes naudib remontimist ja kes teeb seda ainult raha pärast.
Selle SID kirjaga on 9-5 puhul teema lihtne.
Jahutusvedeliku normi ajamine eeldab auto täiesti töösoojaks ajamist ja täiesti mahajahtumist. Igakord ei ole selleks füüsiliselt aega ja lisatund arvel teeb kunde näo ka morniks.
Meie näiteks ütleme alati klientidele kui nad ära sõidavad, et mõne aja pärast küsib auto natuke juurde. See kogus on suht tühine-ca 0,2-0,3 liitrit. Seni ei ole keegi sellest probleemi tekitanud ja asjast aru saanud. Enamasti me oleme kankuga ka kaasa pannud,et ei peaks kusagil tanklas seiklema.:eureka:
Lihtsalt tüütuks hakkab muutuma :(
Mitu korda kuus sa jahutusvedelikku vahetada lased,et tüütama hakkab?
Keskmiselt satun autoga hooldusesse/remonti 2-3 korda aastas (millest 4 a. jooksul on kahel korral esinenud nimetatud puudujääk), aga see selleks. Mu eelmine postitus oli pigem seotud sellega, et eelmisel talvel sai teatud põhjustel käidud 3 korda eelsoojendit remontimas, millest kahel korral pidin tagasi sõitma jahutusvedeliku vähesuse tõttu.
Armatuuri pirnidega see teema, et kui üks pirn läbi, tuleb vastavas plokis kõik pirnid ära vahetada. Eluiga neil suht ühtne ja kui vahetada ainult üks pirn korraga, võib see kokkuvõttes üsna kulukaks kujuneda. Töö tuleb 10kordne.
Armatuuri pirnidega see teema, et kui üks pirn läbi, tuleb vastavas plokis kõik pirnid ära vahetada. Eluiga neil suht ühtne ja kui vahetada ainult üks pirn korraga, võib see kokkuvõttes üsna kulukaks kujuneda. Töö tuleb 10kordne.
Armatuuri pirne hoolduse käigus ei vahetatagi. SID ja ACC pirnidega on aga küll nii, et kui ühe vigase välja vahetad, siis peale vahetust ei tööta enam teine ja kui ka selle ära vahetad siis ei tööta ka enam kolmas ja lõpuks vahetadki kõik ära. Vähemalt valgus saab ühtlane :thumb:
terv, teager
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7619
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kunagi, kui olid kiired ajad ja oli vaja ühel saabil plokikaanetihend vahetada, siis viisin töökotta...
... ja nemad ei märkanud ketimärke kokku viia.... :notworthy:
... ja nemad ei märkanud ketimärke kokku viia.... :notworthy:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Palusin ükskord teeninduses kaks stabikavarda otsad ja termostaadi ära vahetada. Materjal oli omal kaasas. Pärast leidsin pagasnikust kiles termostaadi ja ühe uue stabikavarda otsa. Auto soojaks ikka ei läinud.
Vahel ei märgata, et klaasipesuvedeliku pütt on juba silmini täis. Arvele tuleb ikka viis liitrit kohalikku kullalahust.
Vahel ei märgata, et klaasipesuvedeliku pütt on juba silmini täis. Arvele tuleb ikka viis liitrit kohalikku kullalahust.
Igasuguste pisivigade likvideerimine on igati teretulnud (nagu tüüblid/jahutusvedelikud jms) aga kui juba suurem ning kulukam töö siis tuleks ikka kliendi käest eelnev nõusolek saada ja siis töö teostada mitte eeldada, et klient peaks nüüd ekstra tänulik olema, et see viga ka eemaldatud sai..
Mina ise pooldan ka seda, et mingid puuduvad tüüblid kruvid saaks autol asendatud kui need puuduvad. Autotöökoda saaks ehk asja lahendada nii et laud, mille taga uusi töid vastu võetakse seal oleks järgmine silt.
Autoremonditöökoda jätab endale õiguse kasutada vajadusel remondikäigus ilmnevate vigade likvideerimiseks kulumaterjaale 10 euro väärtuses selleks eelnevalt kliendilt luba küsimata!
Kui keegi tuleb mingit remonditööd tellima siis esimene asi mida talle näidata oleks see sama silt. Kui nüüd on klient, kes tahabki, et tal alati puuduv tüübel asendatakse siis tema jääb rahule kui remonditööde arve on 10 eur võrra suurem. Kui on klient, kes 10 eur pärast vingub siis talle saab ilusti meenutada, et kui käis tööd tellimas sai talle silti näidatud.
Võimalik, et mingil põhjusel selline varjant ei toimi aga usun, et kindlasti oleks abiks. See 10 eur on lihtsalt suvaliselt võetud number aga selle eest peaks vast ühe või kaks kruvi tüüblit ära saama vahetada küll. Suurema summa puhul siis loomulikult peaks kliendiga läbi rääkima.
Autoremonditöökoda jätab endale õiguse kasutada vajadusel remondikäigus ilmnevate vigade likvideerimiseks kulumaterjaale 10 euro väärtuses selleks eelnevalt kliendilt luba küsimata!
Kui keegi tuleb mingit remonditööd tellima siis esimene asi mida talle näidata oleks see sama silt. Kui nüüd on klient, kes tahabki, et tal alati puuduv tüübel asendatakse siis tema jääb rahule kui remonditööde arve on 10 eur võrra suurem. Kui on klient, kes 10 eur pärast vingub siis talle saab ilusti meenutada, et kui käis tööd tellimas sai talle silti näidatud.
Võimalik, et mingil põhjusel selline varjant ei toimi aga usun, et kindlasti oleks abiks. See 10 eur on lihtsalt suvaliselt võetud number aga selle eest peaks vast ühe või kaks kruvi tüüblit ära saama vahetada küll. Suurema summa puhul siis loomulikult peaks kliendiga läbi rääkima.
Kui puuduvate tüüblite vahetus tähendab seda, et peale remondist väljumist on kõik augud täis, siis pole nagu probleem sellise teenuse eest maksta. Eriti tonnise põllealuse plastiku kinnituste osas, kui selline asi veel alles on. Omal on palju tülikam neid pulikaid mööda ilma taga ajada.
Minul on seoses teenindustega kaks huvitavamat juhtumit aastate jooksul juhtunud...
Esimesel korral unustati pärast mingeid remonttöid (enam ei mäleta, mida tehti) mootor uuesti raami külge kinni keerata. Pärast sõitma minnes käis kiirendades ja pidurdades imelik kõva kolks autost läbi, õnneks ei jõudunud väga kaugele, kui töökojast tagasi helistati...:)
Teine juhtum on ilmselt täielik hooletus - pärast õlivahetust unustati kapoti all õlikork kinni keerata, pärast oli kõik kapoti alune õline :P
Esimesel korral unustati pärast mingeid remonttöid (enam ei mäleta, mida tehti) mootor uuesti raami külge kinni keerata. Pärast sõitma minnes käis kiirendades ja pidurdades imelik kõva kolks autost läbi, õnneks ei jõudunud väga kaugele, kui töökojast tagasi helistati...:)
Teine juhtum on ilmselt täielik hooletus - pärast õlivahetust unustati kapoti all õlikork kinni keerata, pärast oli kõik kapoti alune õline :P
Mina pooldan ka pigem sellist varjanti, kui mingi töö käigus avastatakse väike puudus, siis see ka tehakse korda ja kajastatakse hiljem arvel. Palju hullem varjant minumeelest see, kui vaadatakse sellest mööda ja laotakse asi tuimalt kokku tagasi. Loogiline, et kui näiteks väljalaske tihendi vahetuse käigus avastatakse, et ka turbo õhtal ja vahetatakse ära ilma kliendiga nõu pidamatta, see tõesti kergelt öeldes ärritaks. Aga kui tava hoolduse käigus leitakse mingi lekkiv vaakumvoolik või midagi sarnast mitte väga kallist, siis minul küll hea meel, et viga leiti ja ka korda tehti.
Aga eks sellel teemal ongi kaks gruppi. Ühed on sellised nagu mina, peaasi, et auto korras oleks. Teised on sellised, et ennem see viga mind ei seganud, poleks olnud vaja näppidagi.
Aga eks sellel teemal ongi kaks gruppi. Ühed on sellised nagu mina, peaasi, et auto korras oleks. Teised on sellised, et ennem see viga mind ei seganud, poleks olnud vaja näppidagi.
Minu eelistus kuulub variandile, et kui midagi avastatakse, mida pole kirja pandud, ent vajaks tungivat sekkumist, siis on kõige parem variant telefonikõne töökojast "Leidsime selle vea veel, oleks tarvis ilmtingimata kõrvaldada"
See vast kõige optimaalsem.
Iga tüübli või mutri pärast muidugi pole tõesti kõne töökojast mõttekas, ent suuremate vigade puhul küll, siis on võimalik ka rahakotiga kiirläbirääkimine pidada kui eeldatav lisatööde maksumus ka öeldakse.
See vast kõige optimaalsem.
Iga tüübli või mutri pärast muidugi pole tõesti kõne töökojast mõttekas, ent suuremate vigade puhul küll, siis on võimalik ka rahakotiga kiirläbirääkimine pidada kui eeldatav lisatööde maksumus ka öeldakse.
No sel juhul hakatakse iga kord remondis käies "puuduvaid tüübleid" vahetama.
Kui just kuskil "Vasja karaasis" autot remontimas/hooldamas ei käi, siis iga endast lugupidav firma hoolitseb ka maine eest ja ei hakka "puuduvaid tüübleid" vahetama. Ei või ju iial teada, kas ja millal autoomanik ise nende seisukorraga on tutvunud, võibolla lasi just nädal tagasi mõnes teises töökojas need samad tüüblid ära vahetada. Lisaks on suurusjärk 10€ selline summa, mille võiks alati otsa keevitada kui tahaks - ei istu ju enamik autoomanikke stopperiga kõrval, kui tema autoga tegeletakse;) Rohkemal või vähemal määral olen Tallinnas kõikide Saabidega tegelevate firmade teenuseid kasutanud ja siiani pole veel ühegagi sellist tunnet tekkinud, et midagi ebaõiglaselt juurde on kirjutatud. Aga kuulun muidugi ka sellesse gruppi, kes pigem soovib, et auto korras oleks ja seega näiteks VM-s hoolduses käies oli minu jaoks pigem meeldiv kogemus, et vahetati ka läbipõlenud salongi lülitite valgustuse pirnid ilma et oleks pidanud iga pirnikese vahetust spetsiaalselt küsima... no ei tule kõik selliseid pisivead ju autot hooldusesse viies alati meelde.
Kui külastasin töökoda, kus akordionist taas sile Klassik tehti, siis autot vastu võttes selgus ka tõsiasi, et nad olid unustanud külge tagasi panna klaasipesuvedeliku paagi ja suunatule pistiku. Lisaks oli kapott valesti reguleeritud, avamishoovast tõmmates ei juhtunud mitte midagi. Eks aegajalt ikka juhtub inimesed ei olegi eksimatud.