Kiiruse ületamine möödasõidul.

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#51

T Veebr 28, 2012 12:29

Pidev Haapsalu-Tallinna tee kasutaja siis seda juhtub tihti et ees olev mööda ei lähe ja kui ise hakkad mööduma ja veel paraja hea hooga siis see tolvan otsustab mööda minna. Ega muut ei aita kui signaali ja kaugtuledega vilkutamine.

Isiklikult tiksun cruisiga 90-95km/h spidoka järgi (tegelt kiirus veel väiksem) ja kui keegi kiirem tuleb tagant näitan suuna tulega et mine mööda kui ruumi on aga kui ise mööda sõitan siis mida kiiremini ma teen seda,seda vähem aega veedan vastassuunas.Olgugi et kiirus võib lausa seal 140km/h olla.
www.tmuuga.eu
geneetik
Postitusi: 130
Liitunud: L Mai 19, 2007 11:37
Asukoht:
Auto:

#52

T Veebr 28, 2012 13:19

Olen autodega korduvalt pikki skandinaavia ja Euroopa trippe ette võtnud ja kõige selle taustal tundub siin Eesti maanteedel ennastohverdav tõmblemine naljakas. Mis vahet seal on, kas ma sõidan Tallinnast Pärnusse kiirusel 85 või 90 km tunnis? Või Tartusse. Enesetunde küsimus vist. Aga kui näiteks võtta ette reis Tallinn-Amsterdam, siis on korralik ja ühtlane tempo oluline (eriti Poola oma veokate kolonnidega).
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#53

T Veebr 28, 2012 14:46

Mis vahet seal on, kas ma sõidan Tallinnast Pärnusse kiirusel 85 või 90 km tunnis? Või Tartusse. Enesetunde küsimus vist. Aga kui näiteks võtta ette reis Tallinn-Amsterdam, siis on korralik ja ühtlane tempo oluline (eriti Poola oma veokate kolonnidega).

VOVOH! Õige!
Proovin saada paremaks. See närviline liikluskultuur on mind rikkunud. Võiks palju vabamalt ja rahulikumalt võtta.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#54

T Veebr 28, 2012 14:46

Olen autodega korduvalt pikki skandinaavia ja Euroopa trippe ette võtnud ja kõige selle taustal tundub siin Eesti maanteedel ennastohverdav tõmblemine naljakas. Mis vahet seal on, kas ma sõidan Tallinnast Pärnusse kiirusel 85 või 90 km tunnis? Või Tartusse. Enesetunde küsimus vist. Aga kui näiteks võtta ette reis Tallinn-Amsterdam, siis on korralik ja ühtlane tempo oluline (eriti Poola oma veokate kolonnidega).

Eks see on ikka konnatiigis nii, käib üks tõmblemine ja tunglemine aga ookeanis vaalad ujuvad kõigutamatus rahus.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#55

T Veebr 28, 2012 15:38

Aga vat mina olen selline mees, et ületan kiirust pea koguaeg.
Ja kui ma käisin tööle 35 kildi kaugusel linnast, siis ausalt, kogu tee 90 kulgedes oli mul mõne hetke pärast uni peal ja olin liikluses tunduvalt ohtlikum. Kui aga kiirus on sada ja üle, teeb adrenaliin oma töö ning ei mingit unisust.
Ega ma selle ületamise suhtes uhke ei ole aga kui ma sõidan Pärnusse pidevalt sajakümnega sõites või 90-ga siis ajavõit on ikka päris korralik. Vähemalt minu jaoks. Võib olla mõne inimese jaoks ei ole tõesti 10 minti tähtis aeg, minu kiire tempo juures on see aga VÄGA TIHTI oluline.

Ja tõepoolest, Saksas on tavateede peal sajaga sõitmine lubatud siis ega ma seal nüüd päris hulluks ka ei lähe ja kusjuures teed on hulga kitsamad kui meil.

Ja millest ma veel mainida tahan. . . nõukaaegne tee, ristmik, ilma valgustuse ja vana teekattega. Võib sõita 90-ga. Nüüd...euroraha, ristmik suur ja lai, valgustatud ja tee sile kui siid. 70??!???! Hallo!!! Ma mäletan väga hästi seda aega kui teemaks oli, et kuidas saksa majandus õitses, sest seal oli transport kiire. Meie maal on aga selline tendents, et mida aeglasem, seda parem. Mingu p..sse:wall:
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#56

T Veebr 28, 2012 15:46

Aga vat mina olen selline mees, et ületan kiirust pea koguaeg.
Ja kui ma käisin tööle 35 kildi kaugusel linnast, siis ausalt, kogu tee 90 kulgedes oli mul mõne hetke pärast uni peal ja olin liikluses tunduvalt ohtlikum. Kui aga kiirus on sada ja üle, teeb adrenaliin oma töö ning ei mingit unisust.


See on nii ilusalt ausasti kirjutatud et 10 punkti minu poolt :thumb:
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#57

T Veebr 28, 2012 17:32

Möödasõtude kohalt jah...olen siin enamusega nõus ja samuti sellega, et näiteks Soomes ei vaadata nii pingsalt spidot, et nüüd "kindlasti peab 110 olema, kuna märk nii ütles". Sõidetakse siiski rohkem tunde järgi, esimeses reas 110 ja kõrvalt vuhisevad teised mööda, see on reaalsus. Antakse teed, kui vaja ja üritatakse uuesti esimesse ritta suunduda, kui tagant keegi läheneb. Nähtavasti puudub see Eesti teedele nii omane "ärategemise moment", et kui tema kiirustab, miks mitte siis mina...
Olen aastaid tagasi üsna palju Soomes kõrvalistujana reisinud, sestap on aega olnud ka analüüsida, kuidas juhid mingitel momentidel käituvad.

Meie teed ja möödasõidud...no ei taha 80-ga ees sõitjast 90-ga mööduda. Tahan võimalikult lühikest aega vastassuunas viibida. Ainuüksi tunne, et oled "valel" suunal, on kuidagi vastunäidustatud, mis sest, et ees on tee pikalt tühi. Siinkohal kiiruse ületamine on justkui teisejärguline probleem. Võrdlen olukorraga, nagu sõidaksin mingil arusaamatul põhjusel ilma turvavööta.
Olen proovinud ka nii mööduda (80-st 90-ga) ja tulemuseks see, et pean ootama kaua-kaua pikka tühja sirget. Õnnestub ainult väga harva-liiklusega teel. Muidu aga on selle ajaga närvilisi juhte taha kogunenud juba üksjagu.
Ja ikka leidub keegi, kes pole sama kannatlik, kui mina ja üritab kogu kolonnist oma pläriseva, aga väheliikuva autoga ette jõuda. Või siis mõni "vana rahu ise" tuleb juba kaugelt tagant 120-ga ja jumal hoia, et ta peaks nüüd gaasi maha võtma: küll kuhugi vahele mahun, kui asi karmiks läheb.

Ivomets vihjas ootamatule turbolõdviku katkemisele. Ka selle võimalusega arvestan, kui möödasõitu teen. Midagi sarnast on ka juhtunud. Veel sellega arvestan, et esirehv võib lõhkeda, et möödasõidetav lisab järsult gaasi, et tee äärde ilmub ootamatult kaamera ja võin trahvi saada, et "eikusagilt" lendab vastu 300km/h Porsche, et mõni metsloom eksib teele jne.
Aga - vaatamata hetkelisele kiiruseületamisele ei pea end veel rullnokaks, ei sõelu, ei nõelu, mõtlen kaasliiklejatele. Kahjuks olnud ka hetki, kui möödunud tervest kolonnist. See pole kuidagi vabandatav (keda krt see huvitama peaks, et mul läpakas kõrval, logib mootori tööd ning seekord sain tõesti kasuliku logi?). Siis on küll pärast rulli tunne päris pikalt..
Oleme ausad, mitte keegi meist ei soovi teise autoga otsapidi kokku saada. Mina kah mitte ;)
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#58

T Veebr 28, 2012 17:55

Ma ütlen ka nüüd paar sõna siia.
Maanteel sõidan alati kui tee ja ilm võimaldab +10km/h.
Möödasõidud teen ALATI nii kiiresti kui vähegi torust tuleb ja julgust on.
Vihkan II reas(a`la Järvevana) uimerdajaid ja kramplikult LE järgijaid.
Iga kord kui selline "maailmaparandaja" ees jõlgub tekib tahtmine :gun:
Korista ennast I ritta ja ära ürita mulle oma tõekspidamisi peale suruda-sina ei tea kuhu minul hetkel kiire on. Ja kui ületangi kiirust ja vahele jään-see on sügavalt minu ja minu rahakoti isiklik asi!
Samuti jälestan kilomeetrite kaupa kolonnis kulgemist, eriti pa..se ilmaga.
Ei ole mõtet demagoogitseda teemal "miks peab mööda kihutama ja kiirust ületama ja siis ennast rivvi vahele pressima kui keegi vastu tuleb".
Täpselt samamoodi on LE-s reglementeeritud pikivahe. Kui sa ei julge-taha-saa mööda sõita siis hoia eesolijaga LE-s sätestatud pikivahe. Ja kui sa seda ei tee siis ära ulu, kui mina ennast sinna jõuga vahele pressin :wall:
Ehk minu jutu mõte-ära mängi liikluses "menti".
Kui tahad seda ikkagi teha siis mine teeni Paikusel omale pagunid peale ja kasvata kaasliiklejaid ametlikult :eureka:
Sry,kui üle keesin aga nats marru ajavad need "ülikorralikud moraalijüngrid":bs:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#59

T Veebr 28, 2012 18:48

Ma kui üheksakümnega sõidan ja järele jõuan mõnele kes kaheksakümneseitsmega sõidab siis hakkan tal taga sõitma, ise samas rooliga vasakule-paremale lõngerdades möödasõiduks vajalikku rehvi töötemperatuuri säilitades. Seejärel kiire pilk tahavaatepeeglisse, et mõni kits või muu lojus plaanitava manöövri osaliseks ei sattuks. Möödasõidu alustamiseks hakkan vargsi tuure üles kerima, et turbo lohv ei rebeneks. Mööda sõites ma spidomeetrit ei vaata ja ei tõmble eriti. Üritades säilitada rahu vaatan otse ette ja mõtlen millelegi ilusale, aga kui juba mööda hakkan jõudma siis vaatan küll paremale, et kitse ei oleks
Mööda sõidan ainult kuiva ilmaga. Õhtuti lasen kõik silme eest läbi, analüüsin nii öelda, et mida järgmine kord saaks paremini teha.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#60

T Veebr 28, 2012 18:53


Maanteel sõidan alati kui tee ja ilm võimaldab +10km/h.

Miks? Põhjenda palun.

http://youtu.be/5YkkqjPNtBw?t=11m34s

Soovitus. proovi ükskord märkide järgi sõita. Hullult hea ja rahulik.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#61

T Veebr 28, 2012 18:58



"miks peab mööda sõitma ja siis ennast rivvi vahele pressima kui keegi vastu tuleb?".

Täpselt samamoodi on LE-s reglementeeritud pikivahe. Kui sa ei julge-taha-saa mööda sõita siis hoia eesolijaga LE-s sätestatud pikivahe.



Minu arust kogu selle teema parim õppetussõna! :notworthy:

Liikluses igapäevane asi aga iisak oskas selle ka kenasti sõnadesse panna. Just, see pikivahe...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#62

T Veebr 28, 2012 19:21

Mulle meeldib see, et enne möödasõitu rehvid soojaks. :)
Aga mõni värdukk peab ju sõitma vasak ratas kriips-joonte peal. Seljuhul tuleb harrastada paremalt möödumist. Talvel on see ikka kuradi raske. Need vallid tõmbavad vahest hoo nii maha, et minustki sõidetakse mööda.
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#63

T Veebr 28, 2012 19:36

Ma kui üheksakümnega sõidan ja järele jõuan mõnele kes kaheksakümneseitsmega sõidab siis hakkan tal taga sõitma, ise samas rooliga vasakule-paremale lõngerdades möödasõiduks vajalikku rehvi töötemperatuuri säilitades.


Mõnel ikka eriline F1 püss, ilma sooja rehvita ei saa mitte möödagi sõita:)
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#64

T Veebr 28, 2012 20:07

Natuke huumorinurgaks hakkab küll kiskuma:freak:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#65

T Veebr 28, 2012 21:36

Ködi äge teema.
Fakt on see, et selline arutelu lõpeb nagu alati tupikus.Nagu oli näha ka saabiroolis sigatsejate osakonnas.Jutt jõuab ikka naljani, nagu Iisak ütles.Kusagilt ilmuvad välja mehed, kes põhimõtteliselt sõidavad lubatud kiirusega ja nüüd veel rehvisoojendajad.Hoia mütsi kinni!Iisak võttis asja lühidalt kokku- ela ise ja ära n...i teiste ajusid oma põhimõtetega.

Minu osaks jääb siiski sügav kaastunne nende idikate vastu, kes jätkuvalt totrusi teevad.Just kaastunne, et nende tarkvaraga on miskit viltu.Mitte, et ma tahan, et nad nö. õigesti (minu jaoks) käituma hakkaksid, vaid totter on vaadata napakusi.See tundub nii ködi totter, et tahaks pai teha ja küsida, et miks sa nii teed.Mida sa sellest saad?Ma ei taha, et nad hakkaksid nö. korralikuks, aga mul oleks lihtsalt huvitav teada, miks nii teha.

Tulin pühapäeval pärast lõunat Tartust.Tihe autoderong.Mõlemas suunas.Ma tahaks sõita enda spido järgi 102 km/h, siis on reaalne 94-95.Rong sõitis reaalsuses 85-90.Muidugi tahaksin ma ette minna, aga sellises olukorras on see ju mõttetu.Kuna vastu tulevad autod ja selliste sõelumistega ei võida ma eriti midagi.Muidugi oli neid küllaga, kes sõitsid taga paari meetri kaugusel, vasak ratas telgjoone peal.Said suts jälle 1-2 autot mööda ja jälle sama tegevus.Vot siit tekibki küsimus.20 kilomeetriga 20 autot.Reaalne pikivahe 40m.Kiirusel 90km/h on see võit alla minuti.MILLEKS?Muidugi olen ka ise mitmest autost korraga mööda sõitnud, aga siis kui nende ees ei ole jätkuvat silmapiirini jätkuvat rongi.Tihti olen seda teinud, kuna rong ei hoia ühtlast kiirust ja ma ei saa püsikaga sõita.

Selles pühapäevases rongis oli ka üks Saab, millest ma ka pilti tegin ja ta nägi seda, et ma pilti tegin.Ta sõitis Mäo ristist alates 10 kilti mu taga, siis lükkas nitro käima ja läks 2 autot edasi.Ja 40 kilomeetrit hiljem mu pilk teda enam ei näinud.Enne Tallinnat kaherealise peal aga sõitsin talle juhtumisi teises reas kõrvale.Lehvitasin.Siis keeras jälle nitrokraanid lahti ja sai 130 vist kätte.

Elu on ilus ja huvitav.:drive:
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#66

K Veebr 29, 2012 0:36


Soovitus. proovi ükskord märkide järgi sõita. Hullult hea ja rahulik.


Laupäeva hommikul on hullult hea ja rahulik naine kaissu võtta ja mitte vähem kui lõunani magada:) Aga kui kuhugi kiire on, siis keset teed magada ei ole sugugi "hullult hea ja rahulik". Samas mingit stressi või muid probleeme spido järgi +10 - +20 sõites pole nagu täheldanud.
Huumoriks kisub see teema juba tõesti....
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#67

K Veebr 29, 2012 7:22

Olukorrad tekkivad ikka sellest palju teel liikluskoormust on, palju sõiduradasid, kas sõidusuunad on eraldatud.
Ka eeskirjade raames on inimeste liikluskäitumine erinev, kõik saavad hakkama, tuleb ainult tingimused luua.
See, nagu siin käsitletakse, et näe, ma panen nii, a mina hoopis sülitan kõigele, viibki teema absurdini.
Loodate milleski kokku leppida?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#68

K Veebr 29, 2012 7:38


Aga kui kuhugi kiire on, siis keset teed magada ei ole sugugi "hullult hea ja rahulik". Samas mingit stressi või muid probleeme spido järgi +10 - +20 sõites pole nagu täheldanud.
Huumoriks kisub see teema juba tõesti....


Kui kiire on, hakka varem sõitma. Üldiselt on vähe neid mehi, kelle aeg maksab nii palju, et suudavad ära põhjendada 10-15-20 minutit ajavõitu 200 km peale. Protsentidest ei hakka rääkima. Siis tundub regulaarne kiiruse ületamine veel naeruväärsem.

Ma olen veel pisut puupea ja nõustun möödasõidul ületamisega. Aga stabiilne ületamine -milleks. Iisak näiteks ei osanud küsimusele "miks" vastata, hakkas mingit ila ajama.

Teen teile arvutuse.
Tallinn-tartu, 200km 90km/h aega kulub 200/90= 2,22 tundi
Tallinn-tartu, 200km 100km/h aega kulub 200/100= 2 tundi (13 minutit võitu)
Tallinn-tartu, 200km 110km/h aega kulub 200/110= 1,81 tundi (25 minutit võitu)

ja ma väidan, et never ei saa te tervet teed 100 või 110-ga sõita. Seega ajavõit veel väiksem.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#69

K Veebr 29, 2012 8:27

Suur, sellele "miks" küsimusele on tegelikult vastus eespool Iisaku tekstis olemas, lihtsalt 1+1 tuleb kokku panna..;) Ja "ila" ei ole vastuseks aetud ju, üldse pole vastatud otseselt su küsimusele. Päris niisama lambist paukuma ei ole ka mõtet hakata.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#70

K Veebr 29, 2012 8:41


Aga kui kuhugi kiire on, siis keset teed magada ei ole sugugi "hullult hea ja rahulik". Samas mingit stressi või muid probleeme spido järgi +10 - +20 sõites pole nagu täheldanud.
Huumoriks kisub see teema juba tõesti....




Teen teile arvutuse.
Tallinn-tartu, 200km 90km/h aega kulub 200/90= 2,22 tundi
Tallinn-tartu, 200km 100km/h aega kulub 200/100= 2 tundi (13 minutit võitu)
Tallinn-tartu, 200km 110km/h aega kulub 200/110= 1,81 tundi (25 minutit võitu)

ja ma väidan, et never ei saa te tervet teed 100 või 110-ga sõita. Seega ajavõit veel väiksem.


Vastupidi isand Suur. Et just saavutada keskmist 90 või 110, paugutataksegi ca 150'nega... Sest tihti peab maha pidurdama, muidu sellist keskmist ei saavutaks.

Edit: Eestis on jupid lühikesed ei tule see võit märkimisväärne. Pikematel otsadel tunde võita on aga super hea tunne....
Iga ratas veab and then some!
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#71

K Veebr 29, 2012 8:56

Iisak näiteks ei osanud küsimusele "miks" vastata, hakkas mingit ila ajama.

Sa filtreeri väheke oma teksti, eks:angry:
Või oled sa tõesti nii lammas,et kogu tekstist ei suuda mõtet välja lugeda?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#72

K Veebr 29, 2012 9:17

Võib ju üritada korralikku pikivahet hoida,aga alati on keegi kõrval reas,kellel on vaja sinna vahesse pressida.Tore on ju sõeluda,jõuad 3-5 minutit varem töökohta,võtad kohvi ja naudid,kui kõva sõidumees oled.Ja kiiret polegi nagu kuhugi,aga ikkagi ässalt panin.
Ei mõelnud kedagi siit,vaid üleüldse.Mõne ego on lihtsalt nii suur,et ei suuda teise taga sõita,erit veel,kui ees on vanem auto.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#73

K Veebr 29, 2012 9:24

Feng shui mehed! All you need is love jne.
Sõidame kõik teistega arvestades ja on asi korras. Kui näed, et keegi Järvevanal tuleb kiiremini, tõmba esimesse ritta. Ise üritan küll arvestada teistega. Teistega arvestamine, sellest algab kõik, pikivahed jne.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#74

K Veebr 29, 2012 9:27

Ma tavaliselt hakkan pidurdama, kui keegi vahele pressib, et pikivahe jälle suureneks normaalseks. Nagunii see pressija pressib jälle mööda ja edasi, nii et minu jaoks pole mingit kaotust. Ei hakka sellepärast närvi minema. Ise teab, kui tahab riskida. Kuigi minust lähevad mööda juba sellised närvivapustuse äärel tõmblejad. Ma ei tea küll kuhu see teema tahab jõuda aga minu arvates närvi ei tasu küll minna liikluses, siis hakkad samamoodi tõmblema, nagu need kes sulle alguses närvidele käivad.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#75

K Veebr 29, 2012 9:35

Teemat ongi nii huvitav lugeda kui kõik kirjutavad sellest kuidas nad liikluses toimetavad. Kui asi kisub vihaseks vaidluseks selle üle, kes teeb õigesti või kes valesti siis ei ole seda enam väga lõbus lugeda.

Olen nõus cabricu postituse viimase lausega: Loodate milleski kokku leppida? :beer:
Vasta