Kiiruse ületamine möödasõidul.

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#126

N Mär 01, 2012 21:21

Kogu see jutt siin sai alguse sellest, et ma julgesin üht kodanikku korrale kutsuda, kes hoopis tehnilise küsimuse teemas küsijat rullnokaks sõimas. (antud teema alguses näha) Vägevalt palju emotsioone tekkis seepeale :)

Hiljem rääkisin sellest, kuidas sabassörkijad ja moraalijüngrid kolonne tekitavad.
Mitte kusagil ei ole ma maininud, et mina alati kõigist meeletu kiirusega mööda kihutan ja ohtlikke manöövreid sooritan.
Seega mõned tegelased ilmselgelt ei adu teksti sisu, vaid filtreerivad heal juhul vaid mingeid sõnu lausetest ja näevad seejärel juba põhjust moraali puistama hakata.

Üldjuhul on minul kiirushoidik täpselt lubatu piiril, sest nii on kõige mugavam. Tühjal hea nähtavusega maanteel vahest +10, halbade teeolude korral ... Kurat. vastavalt teeoludele loomulikult.
Alati (ka keskmisest kiiremini liikudes) jälgin peegleid ja lasen väledamad mööda. Ei ole vaja neid takistades ohtlikke olukordi tekitada.
Paraku ka esimesel juhul tulevad 10km lõigul mitmed autod tagurpidi vastu (ka väga heade teeolude korral). Kurat, kui ole veenvat põhjust venida, siis sama karistus neile nagu kiiruse ületajatele!
Sisuliselt on nad ju veel ohtlikumad tegelased, kuna nad takistavad normaalset teel liikumist.
Kui sellistest venijatest on tekkinud kolonn siis võimaluse korral möödun neist võimalikult kiiresti. Mulle ei meeldi kaua vastassuunavööndis sõita.
Kodanik Suure mainitud "eespool oma möödumise võimalust ootavad" tegelased mind ei huvita seni kui nad oma võimalust ei kasuta ja sellest suunatulega märku ei anna.
Siiski arvestan selliste amatööride ohtlikust, kuna säärased tavaliselt enne "oma võimaluse" kasutamist suunatuld ei kasuta ja peeglisse ei vaata.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#127

N Mär 01, 2012 21:27

Teen ettepaneku see teema lukku panna, sest nagu ARZT ütles: tõde ei selgu.

Lukku pannakse see teema siis kui moded nii otsustavad:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
cilpkonn
Postitusi: 1091
Liitunud: K Apr 06, 2005 12:32
Asukoht:
Auto:

#128

N Mär 01, 2012 21:31

Ega ma pahasti möelnud.... nii vähe, kui mind Anni rooli lastakse... :)
saabakas
Postitusi: 124
Liitunud: N Nov 25, 2010 20:25
Asukoht:
Auto:

#129

N Mär 01, 2012 22:37

Väga lahe, et teema nii paljudele korda läheb. Aga siinse vaidluse illustreerimiseks väike anektoot. Üks karjanaine teisele:"Näe-zootehnik läheb!" Teine vastu:" Mis ta moo tehnik rohkem on , kui soo tehnik?" Iga mees võtab kuskilt postitusest lausekillu, paneb sinna omaltpoolt kõvasti juurde ja siis kukub siunama:). Ärge võtke nii isiklikult. Üldjoontes on mõistlikku juttu mõlemal poolel. Täna oli igatahes terveks päevaks meelelahutust. Ja moo poolest pange aga edasi. Väike nõuanne liiklusesse ka, et päris teemast mööda ei läheks: TARGEM ANNAB JÄRELE:wise: Ohutut päralejõudmist kõigile:thumb:
SAAB iga saab saabast säästa- vahest vaja SAAB i päästa :)
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#130

N Mär 01, 2012 23:02

Lõppeks on moraal selline, et armasta ligimest.Ära veni ja ära ka trügi tobedalt.Riku eeskirju, kui see on sobilik, aga armasta ligimest, st. ära tee seda riski piiril.

Ma räägin loo Soomest.1999 aastal oli mul vaja Soome politsei auto sabas järgi sõita 200km.Ja nende auto oli eravärvides, mitte teistele eraldatav ja seega nad peaksid eeskirjade järgi sõitma.Need kurjamid panid korduvalt kollasega ristmikelt üle ja nad ise teadsid, et ma olen ka veel sabas ja soovin neile järele jõuda.Kiirust ei hoitud ka mitte spido järgi, vaid liiklusvoolu järgi, seega veidi üle lubatu.

Seega, kui ei riku ligimese rahu ja ei tekita ohtlikke olukordi, siis on ju keik OK.Pigem on nende endale kannaga rindu tagujate nö. korralike motiiv küsitav.Milleks seda vaja on?Inimene on muidugi osav kohe argumenteerima, miks on see hea- lapse kasvatamine, jne.Last kasvatakse ka sõnadega- ära sõida liiga kiiresti või aeglaselt ja arvesta teistega ja ära tekita riske.
Armasta ligimest.Mina sõidan ka väga noore kollasega vahest üle ristmiku.Aga samas on olnud juhuseid, kui ma ei hakkagi rohelisega liikuma ja ei saagi enne järgmist rohelist liikuma.Sest need, kes ligimest ei armasta, on ristmikud umbe sõitnud.Ja kuigi mina veel mahuks poole autoga sinna ära, siis enda tagant-tulija pärast jätan minemata, et veidi õhku lasta tihedasse massi.Sest reegilina ei vaevu enamik nii mõtlema ja sõidab ikka ristmiku kinni.Seega ma pean rist-teel rist-suunaga arvestama, mitte rohelisega poole ristmiku peale sõitma, seal seisma jääma ja ütlema, et kõik oli hea- roheline põles.
Sama on ka uimerdajatega, nad ju ahistavad.Liigu ühtlases tempos.Mina liigun ka +5.Üle selle ma ei taha, sest trahv on mulle liigne luksus ja mulle ei meeldi ka neid tärne registrisse koguda.Jutt minu ohtlikkusest ja turvalisusest siinjuures on häma.Protsent on 0,00000... , mis ohtu võib juurde tekkida.Hämaja toob kohe vastuväite ühest läinud inimelust.Ma ütlen seepeale, et taevast võib lihtsalt suvaline asi ka pähe kukkuda, see pea-aegu ei muuda lõppeks riskiastet.Kuna tänased autod on suutelised päris kiiresti manööverdama ja seisma jääma, jne.See on tõsijutt, mida nüüd ütlen.Mu naabrinaine suri 54-aastaselt sellisel kombel, et üksinda kodus olles ja süües, tõmbas leivatükke endale sissehingamisel kopsu ja ta lämbus.

Selle jutu peale hakkavad uimerdajad kohe fakte tulistama, kui palju pikenes pidurdusmaa, millised G-d tulevad kokkupõrkel, jne.Mida v....- armasta ligimest ja ela ise ja lase teisel elada.

PS.Sõidan sealt Kadakast igal nädalal korduvalt.Täna 2 korda.10-st korrast 1-2 korda saan bussiga kokku.Spido järgi sõidab kolonn umbes 50, mis reaalselt on 45-47.Mida nüüd teha?Kas teatada kuskile, minema ise edasi-tagasi 40-ga sõitma.Mida teha- ei tea.

Ja üks jama on veel.Pärast postituse eelvaate lugemist nägin paari kirjaviga, aga jätsin parandamata.

Ja ikke on se jura siin pointless.Täiskasvanud inimesi enam ringi ei kasvata.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#131

R Mär 02, 2012 0:17

Pigem on nende endale kannaga rindu tagujate nö. korralike motiiv küsitav.


Noppisin su teksti seest ühe lause välja ja arvan, et umbes sama kehtib ka osade paduusklikke kohta. Vaatavad sind kuidagi sellise pilguga, et kirikus sa ei käi ja oled järelikult patune ja mina käin ja olen parem inimene ja isegi kui pattu teen siis lähen palun anadeks ja jälle kõik korras.
Võibolla on asi selles, et kui inimesed on valinud mingid reeglid, mille järgi nad toimetavad ja nendest kramplikult kinni hoiavad siis tegelikult ega nad ise ei taha ka neid reegleid järgida. Samas on nad ennast programeerinud neid reegleid järgima ja teisiti ei oska. Kuna need reeglid neid endid ka ahistavad siis peab ju endale õigustuse leidma miks nad nii teevad ja ühe võimalusena nad ehk arvavadki, et kui teistele suudavad selgeks teha et nende valitud tee on õige siis nad ajavad õiget asja ja hakkab kergem.

Ei taha ühtegi usklikku solvata oma postitusega ja vabandan kui seda mingil moel tegin.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#132

R Mär 02, 2012 1:41

Ma kiidan eelnevat postitust VÄGA heaks.
Küsimus on tõesti põhimõttes.Kui ma olen aus, siis on mul on vajadus ja tahtmine reegleid järgida.St. sõita 50 alas 50-ga.
Ja nüüd edasi loogikat järgides, siis tõepoolest otsivad need +5 mehed-naised põhjendusi selleks tegevuseks.

Kui nüüd aus olla, siis on siiski lihtsam massi, ehk +5 sulanduda, kuna sellele ei järgne 99.9..% ulatudes katastroofi.Ehk siis paralleeli eelmise postiga tõmmates- patustada edasi, kuna kõik teised ka patustavad.Ja samas mitte-patustajad äkki tõepoolest tahavad pattu teha ja vaevavad end sellega.
Mu post läks küll veidi viltu eelmise posti ivast, aga see on edasi-arendus.
Mõttekoht......
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#133

R Mär 02, 2012 7:35

Paduusklikke me ei vihka ju mitte selle pärast, et nad on paduusklikud, vaid sellepärast, et nad pole usaldusväärsed, nö. karsked. Pigem võrdsustaksin kihutajaid paduusklikega. Armastuse jutt on selle kinnituseks. Usaldusväärsust liiklejana suurendatake üldiselt kiirust all hoides.

Timut, kui kihutaja ilmub mulle peeglitesse, siis ma ei saa aru, miks ta seda teeb. Järelikult kihutaja tahab ise end ahistatuna tunda. Kui uimerdaja kipub kiiremat ahistama, on see märk kiirustaja sisemisest äratõusmisest. Armastuse asendaksin ma distsipliiniga.

Oletame, et kõik liiklejad paneksid +10, siis oleks rahu maa peal liikluses?

Häbi peaks olema. Aga noh, kelle pea ei võta sellel peavad rattad ja jalad rohkem võtma.
budulojus
Postitusi: 213
Liitunud: K Jaan 20, 2010 11:19
Asukoht:
Auto:

#134

R Mär 02, 2012 8:50

Paduusklikke me ei vihka ju mitte selle pärast, et nad on paduusklikud, vaid sellepärast, et nad pole usaldusväärsed, nö. karsked. Pigem võrdsustaksin kihutajaid paduusklikega. Armastuse jutt on selle kinnituseks. Usaldusväärsust liiklejana suurendatake üldiselt kiirust all hoides.

Timut, kui kihutaja ilmub mulle peeglitesse, siis ma ei saa aru, miks ta seda teeb. Järelikult kihutaja tahab ise end ahistatuna tunda. Kui uimerdaja kipub kiiremat ahistama, on see märk kiirustaja sisemisest äratõusmisest. Armastuse asendaksin ma distsipliiniga.

Oletame, et kõik liiklejad paneksid +10, siis oleks rahu maa peal liikluses?

Häbi peaks olema. Aga noh, kelle pea ei võta sellel peavad rattad ja jalad rohkem võtma.


Kui enamus sõidaks +10, siis leidub palju neid kes ikka vinguks ja laseks juba siis +20!Kihutamist ei saa põhjendada
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#135

R Mär 02, 2012 9:01

Sujuvalt saigi möödasõidu teemast usu teema.:)
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#136

R Mär 02, 2012 9:44

Arvan, et mida siin räägitakse, ammu enam keegi tõsiselt ei võta, vaieldakse puhtast inertsist.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#137

R Mär 02, 2012 11:47

Ilmselgelt on siin mõnede jaoks liiga palju palutud, et arvesta teiste sõidustiiliga ja mahuta oma sõidustiil sinna vahele ohutult ära, mitte ära aja oma õigust taga.

Katsun alati arvestada teistega, aeglastest saab ju mööda, kiired lasen mööda, mida kuradit te stressate teiste pärast?

Õnnetustes on alati kaks osapoolt, ehk kui sina õigesti (loe, ohtu ennetavalt) käitud, siis õnnetust ei juhtu.

Neid inimesi on mõttetutes õnnetustes nii palju surma saanud, et aitab äkki.. Sõidab keski peateel 200, siis sõitku.. oota ja anna teed, kui ta sust mööda läheb, mitte ära satu kasti oma õigust taga ajades.

Viimati rootsis Arest tagasi sõites kiirteel oli 8-9 kohalike numbritega autot, kes mööda süstisid kolonnist (lubatud 120, tegelikult 135, neil siis 180-190), keegi ei signaalitanud ega jäänud ette ootama. Eestis vist liiga palju tahetud.
kaido9
Postitusi: 119
Liitunud: N Mai 26, 2011 21:11
Asukoht:
Auto:

#138

R Mär 02, 2012 19:00

tunnistan ausalt,et ületan ka möödasõidul kiirust.ei näe eriti teist võimalust.
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#139

R Mär 02, 2012 22:49

Epic topic is epic! Lugesin eile õhtul seda teemat kui parimat meelelahutust. Ja täna Tartust Tallinna sõites sain enda möödasõidukiirenduse eest sahmaka kätte. Sõitsin mööda ekspessbussist ja 800 meetri pealt mõõtis politsei ära 20+ kiiruse. Ei aidanud väide, et vastassuunavööndis on parem võimalikult vähe aega veeta. Nii et ärgem kiirustagem, seltsimehed :wise:
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
polygon
Postitusi: 109
Liitunud: L Okt 08, 2011 22:54
Asukoht:
Auto:

#140

R Mär 02, 2012 22:52

Sujuvalt saigi möödasõidu teemast usu teema.:)


ei saanud. kõik puhas vajalik filosoofia ja elu üle järgi mõtlemine. kujuta korraks kui streetrace'ga hoiakuid võetaks... :notworthy::notworthy: väga hea kui mõned mõttemängud teadlikumaks teevad.
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#141

L Mär 03, 2012 20:13

Mõni sotsiaalteadust õppiv tudeng saaks seda teemat põhjalikult analüüsides tubli diplomitöö materjali kokku ehk.
kaido9
Postitusi: 119
Liitunud: N Mai 26, 2011 21:11
Asukoht:
Auto:

#142

P Mär 04, 2012 10:54

Epic topic is epic! Lugesin eile õhtul seda teemat kui parimat meelelahutust. Ja täna Tartust Tallinna sõites sain enda möödasõidukiirenduse eest sahmaka kätte. Sõitsin mööda ekspessbussist ja 800 meetri pealt mõõtis politsei ära 20+ kiiruse. Ei aidanud väide, et vastassuunavööndis on parem võimalikult vähe aega veeta. Nii et ärgem kiirustagem, seltsimehed :wise:


eks see meie politsei ongi rohkem selline trahvimismasin,ega eriti ei süübita olukorda.kohe trahv ära.ja siis meedias jahutakse,et politsei ei ole ainult trahvide peale väljas.
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#143

P Mär 04, 2012 13:54

Epic topic is epic! Lugesin eile õhtul seda teemat kui parimat meelelahutust. Ja täna Tartust Tallinna sõites sain enda möödasõidukiirenduse eest sahmaka kätte. Sõitsin mööda ekspessbussist ja 800 meetri pealt mõõtis politsei ära 20+ kiiruse. Ei aidanud väide, et vastassuunavööndis on parem võimalikult vähe aega veeta. Nii et ärgem kiirustagem, seltsimehed :wise:


eks see meie politsei ongi rohkem selline trahvimismasin,ega eriti ei süübita olukorda.kohe trahv ära.ja siis meedias jahutakse,et politsei ei ole ainult trahvide peale väljas.


Teinikord on politsei ka täitsa mõistlik, sõitsin 40ne alas 81ga ja sain teenitud karistuse. Kuna viimasel 10nel aastal pole midagi teinud(vahele jäänud) siis tehti 60 juurot trahvi:)

Mina olin nende tööga küll rahul, loomulikult oleksin õnnelikum, kui kiirust poleks mõõdetud või oleks ise mõistust liiklemiseks kasutanud:)
budulojus
Postitusi: 213
Liitunud: K Jaan 20, 2010 11:19
Asukoht:
Auto:

#144

P Mär 04, 2012 19:33

Epic topic is epic! Lugesin eile õhtul seda teemat kui parimat meelelahutust. Ja täna Tartust Tallinna sõites sain enda möödasõidukiirenduse eest sahmaka kätte. Sõitsin mööda ekspessbussist ja 800 meetri pealt mõõtis politsei ära 20+ kiiruse. Ei aidanud väide, et vastassuunavööndis on parem võimalikult vähe aega veeta. Nii et ärgem kiirustagem, seltsimehed :wise:


eks see meie politsei ongi rohkem selline trahvimismasin,ega eriti ei süübita olukorda.kohe trahv ära.ja siis meedias jahutakse,et politsei ei ole ainult trahvide peale väljas.


No mis siin valet on kui sa oled eksinud ja politei sulle trahvi teeb?
Eestis on kihutamise eest trahvid ikka suht väikesed ja karistused leebed
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#145

E Mär 05, 2012 20:03

Möödasõidud...möödasõidud. Siinkirjutanutel seinast seina mõtteid:). Lisaks siis kah ühtteist. Kuna ma olen enamuse aja veoauto roolis, siis lisaks kah oma mätta otsast:D

Paljud mõtlevad, et miks trassil rekkad üksteise taga sõidavad?? Sest kiiremad neist ootavad möödasõiduvõimalust aeglasematest kolleegidest. Kui on tegu eestimaiste kolleegidega, siis annab eessõitja raadio teel infi vastutulijate ja vahede kohta liikluses. Tallinn Tartu trassil õnneks poola suuri masinaid harvem liikumas. Nendel kipub see sõidukiirus jääma 80 kanti. VIA Baltikal paraku neid rohkem. Veoautode piirkiirus on kah veidi erinev. Mul hetkel veokal näiteks 90 km/h ja seda reaalselt. Aga tagasõitvale sõiduautole näib mu kiirus juba 100 alla olevat, seda siis tema spido järgi. Aga vahe ongi selles, et veoauto spidomeeter ON taadeldud ja täpne, sõiduauto oma näitab peaaegu alati rohkem reaalsest kiirusest. Ja mul on siiski ohutum sõita teise veoaauto taga, kui seal pole veel mingit Pee Kaa Weed vahel :P. PKW - sks.k. sõiduauto.
Suurema liiklustiheduse korral ei näita ehk alati paremat suunda möödasõitu ootavale masinale, aga püüan seda võimaluse korral ikka teha. Euroopa teedel tänatakse suunatuledega peale möödumist. Mitte aga ohutuledega. Kui möödasõitja tänab mind, vilgutan korraks täistuld....see siis selline sõnatu suhtlus teel.

Miks kasutada liiklusvoolust +10 km/h kiirust? Päris ammusel ajal, kui veel vist juhilubegi ei omanud, sai loetud ühte väga asjalikku Tsehhi keelest tõlgitud autojuhtimise käsiraamatut. Seal kirjutas sellest, et kolonnis sõitjal on raskesse avariisse sattumise tõenäosus kordi suurem, kui "erakul", kes voolust (mõistlikult) kiiremini liigub.

Ka ühes netis leitud motoratturi videoblogis on see voolust kiiremini sõitmise mõte ära põhjendatud. Hetkel blogija nimi ei meenu, aga tegu kanadalasega, kes Tais elab.

Olen sõitnud väga paljudes erinevates riikides, ja see lubatud-aktsepteeritav + kuni 10 km/h toimib enamvähem igal pool.

Politsei kartjatele: Ma sõitsin üksaeg tihti Tartu ja Haapsalu vahet. Mu tempo sellel ca 260 kilomeetrisel maal oli 100 kmh ringis. Selle tempoga jõudsin järele patrullivale liikluspolitsei masinale, mis liikus u. 85-88 km/h. Sõitsin tema taga paar kilomeetrit ja siis otsustasin minna oma teed. Sõitsin lihtsalt väiksema ülekiirusega temast mööda. Politsenikud ei teinud teist nägugi. Kui olin juba neist ca km kaugusel, lisasin juba rohkem kiirust, sinna 100-105 kanti.
KÕIKE saab teha mõistlikult!!!

Saabiga sõidan aga umbes sama mõistlikult, nagu Iisak. :headbang:
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 347
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#146

E Mär 05, 2012 20:14

Ehk siis kuidas?


...
Euroopa teedel tänatakse suunatuledega peale möödumist. Mitte aga ohutuledega.
...
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#147

E Mär 05, 2012 20:20

Tik-tak, tik-tak, tik-tak..
Vasak-parem, vasak-parem, vasak-parem
Suunatuli.
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 347
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto: M5 F90 '18

#148

E Mär 05, 2012 20:24

Oookei.
Kuigi pole sellist vilgutamist täheldanud.
Võibolla pole õiges euroopa osas sõitnud.

Tik-tak, tik-tak, tik-tak..
Vasak-parem, vasak-parem, vasak-parem
Suunatuli.
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#149

E Mär 05, 2012 20:47

Oookei.
Kuigi pole sellist vilgutamist täheldanud.
Võibolla pole õiges euroopa osas sõitnud.

Tik-tak, tik-tak, tik-tak..
Vasak-parem, vasak-parem, vasak-parem
Suunatuli.


See on põhiliselt levinud veoauto- ja bussijuhtide seas. Veoauto juht, kellest möödutakse, annab täistule vilgutusega märku teisele veoautole: Võid tagasi pöörduda oma ritta, Su pikk haagis on minust möödas, pikivahe minu jaoks ohutu, ja möödasõitja tänabki siis suunatuledega parem-vasak või vastupidi.
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#150

E Mär 05, 2012 20:50

Siit kuskilt kellegi postitusest jäi silma asi, mida mina taunin !!! MÖÖDUMINE PAREMALT, kui vasakult ei saa !!
Ja ka kolmanda raja tegemine. Need ei ole viisaka juhi tegevused!
Vasta