Kas Diisel või Bensiin?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#26

R Dets 02, 2005 0:23

Algselt postitas: Arno
Naljakas on vaadata just kallimaid diiselautosi :P no Mersu 500SEL näiteks, selles hinnaklassis pole justkui vahet, mis kütus maksab. Ka SAAB jääb oma umbes 500keek klassis samasse piiri.

Kui võtta aga uued väikeautod, siis sama klassi mudelina on diisel u. 30-40 keek kallim bensiinumudelist. Lihtsalt nulli saad diisliga oma kallima ostuhinna alles 200 000 km läbimise järel ja öelde nüüd jah, et remonti selles hinnaklassis u. 250 000 pole vaja veel teha...


Ten Points to Arno:head:
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#27

R Dets 02, 2005 8:58

Näiteks.
Uus MB M - klass, odavaim ost - ML320cdi ja ML350 on täpselt ühes hinnas - kusjuures, väändemomendi vahe on diislil: 510/1600-2800 ; bensukal 350/2400-5000, puukallistajatele teadmiseks (levind arusaam,et diisel saastab rohkem) , co2 emissioon dislal: 249-260; bensukal: 275-279. Miks osta jõuetumat ja rohkem saastavamat masinat täpselt sama raha eest - ainult seepärast, et saaks tanklas rohelisest püstolist tankida?

--
Võtame saabid- uue 9-5 , väändemomendi järele on võrreldav kas 1.9TiD (320Nm) vs 2.3T(310Nm), vaatame hinnakirja. Ja tulemus on see, et ainus odavam bensumootoriga 9-5 on 2.0lpt, nii 2.3lpt kui 2.3T on mõlemad diislist kallimad.
Ennäe imet, ka 9-3 alates Arc varustustasemest on ainumas odavam bensumootoriga saab 2.0lpt. Ehk - sääst hakkab ju ikkagi kohe tiksuma? Kuna hind on täpselt sama v isegi odavam.

Edit: Arno, see bensukas 40000kr odavam jutt võib pädeda tõesti fiestade ja muu säästunänni suhtes, õnneks korralikel autodel seda viga enam küljes ei ole.
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#28

R Dets 02, 2005 10:40

Kui pisiautodel on bensuka ja disla kütusekulu vahe tõesti liiter siis mina olen aru saanud et mida suurem ja raskem masin seda suuremaks see vahe läheb. Näiteks maasturitrel on vahe juba 4-6 liitrit.
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#29

R Dets 02, 2005 13:33

Algselt postitas: Arno
Naljakas on vaadata just kallimaid diiselautosi :P no Mersu 500SEL näiteks, selles hinnaklassis pole justkui vahet, mis kütus maksab. Ka SAAB jääb oma umbes 500keek klassis samasse piiri.


On rumal väita, et edukad inimesed ei oska raha lugeda. Kuigi see on vaid üks tahk asja juures.
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#30

R Dets 02, 2005 15:43

Algselt postitas: epsum
Näiteks.
Uus MB M - klass, odavaim ost - ML320cdi ja ML350 on täpselt ühes hinnas - kusjuures,
...
Edit: Arno, see bensukas 40000kr odavam jutt võib pädeda tõesti fiestade ja muu säästunänni suhtes, õnneks korralikel autodel seda viga enam küljes ei ole.


Suurepärane. Tavaeestlane võtab endale ikka kohe M seeria mersu, aga miks mitte G seeriat? See vähemalt Tõeline maastur.

Samas jäi meelde mingi võrdlustabel diisli tasuvustst kuskil ajakirjas; seal oli toodud välja tõsiasi, et BMW hakkab ennast ära tasuma kohe. Kiire pilk hinnakirjadele näitas siiski hetkeseisuks veidi kõrgemat hinda diisli kahjuks, kui tegu pole just lisavarustuse erinevusest tulenevate vahedega. Teistel markidel jäi tasuvuspiir umbes 12 000 kuni 36 000 km aastas läbisõidu juurde.

Samas aga, 450 000 eek hinnas algava masinaklassi vaatamiseks peaks ostja palk jääma alates 25 000 eeku kuus piiri. Seega jätavad antud arutlused korralike autode osas külmaks ja piirdume Fiesta ja Focuse võrdlemisele. Seal aga jääb Fiesta point arusaamatuks, samal varustustaselel oli hind neil 1:1 võrdne?!

Nüüd ei jää üle oodata muud, kui liisingupakette täisteenusele. Sõlmid näiteks lepingu 3500 eek kuus maksele ja siis lähed valid endale auto :P Suvalise, mis selle hinnaklassi angaaris leida on...
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#31

R Dets 02, 2005 18:48

Hiilgavad need siin kes uuemate autodega sõidavad...aga iga auto saab kord ka vanaks ja küll siis vana auto omanik oma rahakotiga tunneb, et naabrimees ottomootoriga ei tee nii suuri hooldus ja remondikulusid oma mootorile kui sina diislile. Ja muuseas selleks ajaks kui teie 9-3d ja 9-5d vanaks saavad ei ole sugugi välistatud, et diiselküte maksab mitu krooni rohkem kui bensiin sest siiani vähemalt on tõus sinna suunda läinud et diisel läheb tasapisi järjest kallimaks võrreldes bensiiniga.
Tähendab hea on tuua näited uute autode peal kui käbe nad ikka ennast ära tasuvad jne aga meil siin teeneduses käib 10-20 aastat vanu diiselmasinaid küll ja ei ole nii odav ja lihtne lõbu kui bensukatel (mootoriosad on kallimad, pumbaremont on kordades kallim bensuka uue pumba hinnaga jne).

P.S. Ikka ei tahax uskuda, et mingi diiselmootor võtab OLULISELT vähem kütust kui näitex samade kiiruseomadustega pisema töömahuga bensukas. Need mootorite momendid on jah iseasi.


EDIT: Ma ei ole paadunud diislivihkaja, kui ma saax odavat diiselkütust, ma ostaxin meeleldi diiselauto, aga vaadates tanklates hindu ja arvestades muude asjaoludega, siis ei usu, et sõiduauto diislina ära tasub...
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#32

R Dets 02, 2005 18:59

Njah, 9 kuu jooksul 20keeku bensiinisaabi remondile kulutanuna võin vist mainida et ma ka veel umbes pool aastat tagasi olin seda meelt, et mõnusam ja parem on vana (~15a) vanust autot omada - aga , kulutused vana auto puhul lähevad suuremaks kui uue(ma) auto hooldus ja liisingmaksed :(. Samas on kõik ikka puhtalt läbisõidus kinni - kui ma aastas 10kkm sõidaks, siis vast tõesti ei oleks vahet.
Ja kui praegune auto vanemaks saab (=liisingperiood lõppeb), eks siis tule järgmine ja uuem valida.
Eks ma siis nuta, kui pump v pihustid lähevad, aga sinnamaani...
vvs
Pealik
Postitusi: 4251
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#33

N Mär 03, 2016 9:54

Igivana dilemma - bensiin vs diisel: üllatavad testitulemused lõhuvad müüte

Selgus, et vanad dogmad kehtivad, kuid vaid üldjoontes. Jah, diisel on ökonoomsem, ent kallim osta ja tekitab rohkem NOx heitmeid. Samas on paljudele autodele bensiinimootor omaduste poolest lihtsalt parem valik ja sageli ka soodsam.

Diiselmoorid elavad skandaali tõttu läbi raskeid aegu, samas muutuvad bensiiniajamid järjest säästlikumaks – värske test lõhub aga nii mõnegi müüdi ühe või teise mootoritüübi eelistamisvajaduse kohta.

Värske Autoleht vahendab AutoBildi testi, kus pandi võrdlusse 16 autopaari ning koondati tabelisse sellised näitajad nagu auto hind, mootor, võimsus, kiirendus, kütuste turuhind ja kütusekulu ning mis kõige peamine – arvutati välja, kui palju tuleks autoga läbida, et diisel end ära tasuks.

Selgus, et vanad dogmad kehtivad, kuid vaid üldjoontes. Jah, diisel on ökonoomsem, ent kallim osta ja tekitab rohkem NOx heitmeid. Samas on paljudele autodele bensiinimootor omaduste poolest lihtsalt parem valik ja sageli ka soodsam.

Testi tulemused võtab AutoBild aga kokku kindla pealkirjaga: Bensiinimootori selge võit! Testitud autopaaride puhul pole diislil enamasti mitte mingit šanssi!

Selgus nimelt, et bensiinimootoriga võrreldes tasub diiselmootor ennast ära kesmiselt alles 200 000 kilomeetri läbimisel. Kui soetada auto viieks aastaks, tuleks aastas seega läbida minimaalselt 40 000 kilomeetrit, mis oleks aga keskmisega võrreldes pöörane ettevõtmine.

Kokkuvõte: kui diiselautode müügihind ei alane, pole neil bensiinimootoriga autode vastu mingit šanssi.

ALLIKAS: http://tehnika.postimees.ee/3603847/igivana-dilemma-bensiin-vs-diisel-ullatavad-testitulemused-lohuvad-muute
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#34

N Mär 03, 2016 10:11

Kahtlemata diiselauto, diisel, diisel, ja ainult diisel, odav ja vana diiselauto, koliseb ja müriseb pealekauba! Ainult boonuseks.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#35

N Mär 03, 2016 10:30

Holy Mother of thread resurrection.... 10+ aastat..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta