Automaat vs Manuaal (kellele ema, kellele tütar)

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#1

T Dets 06, 2005 18:01

Algselt postitas: kotermann
Ainukene asi, mis siiani ei meeldi, on automaatkast


Mina ütleks sellepeale, et inimene kellele ei meeldi automaatkast, on kas väga konservatiivne inimene või hirmus rallifänn :) Või pole ta kunagi sõitnud automaadiga - see sihtgrupp kipub ka enne proovimist umbusklik olema aut kasti suhtes.
HTKotermann
Postitusi: 47
Liitunud: R Sept 02, 2005 12:43
Asukoht:
Auto:

#2

K Dets 07, 2005 9:31

Ei ole enne automaadiga sõitnud küll... Konservatiivseks nüüd aga küll end ei pea.
Sõidustiil ei ole mul küll väga ökonoomne ja automaatkäigukast seda feelingut minu arvates ei anna, mis manuaal. Ja bensu võtab küll kõvasti rohkem, kuigi see on loomulik.
Teed aga, mida mööda igapäevaselt tööle ja tagasi sõidan, meenutavad küll vägagi ralliteid. Ja tundub, et kurvide võtmiseks halva pinnakattega teel see auto küll loodud ei ole. Kuna aga võin sõita ka korralikku maanteed mööda, siis pean lihtsalt marsuuti vahetama. Mis ei ole ka raske. Mugavus maksab !
Teekatte vastu läks veidi lömmi aga hoopis sumps...
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#3

K Dets 07, 2005 18:40

Sõidad pool aastat automaadiga, siis sõida kuu aega manuaaliga ja tunned, et krt see siduri sõtkumine on ikka s*tax tüütu tegevus
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#4

R Dets 09, 2005 0:57

Missiis et pensu rohkem kulub ,automat on ikka õige valik, kui veel aru ei saa, siis varsti jõuab kohale.
Muidugi ,kui mõne rallijaga pole tegemist.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#5

R Dets 09, 2005 8:02

Minu jaoks on automaatkasti kasutamine imepisikeseks miinuseks kui kõvemal vajutamisel rataste puksimise vähendamisesks lased veidi gaasi lahti ning ta raip vahetab kohe käigu üles. Mul vaja aga uuesti vajutada aga pöörded on juba maas. Samas võib ju käigukangi D asemel mõnda teise asendisse jätta.

Aga see on kaduvväike miinus selle nimel et ma ei pea mingi ajuvaba kehakultuuriga tegelema. Jõusaal on selleks.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 855
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#6

R Dets 09, 2005 8:16

Algselt postitas: qdwin
Minu jaoks on automaatkasti kasutamine imepisikeseks miinuseks kui kõvemal vajutamisel rataste puksimise vähendamisesks lased veidi gaasi lahti ning ta raip vahetab kohe käigu üles. Mul vaja aga uuesti vajutada aga pöörded on juba maas. Samas võib ju käigukangi D asemel mõnda teise asendisse jätta.

Aga see on kaduvväike miinus selle nimel et ma ei pea mingi ajuvaba kehakultuuriga tegelema. Jõusaal on selleks.


ma leian et nt kurvilisel kruusal või jäärajal peal funnides on automaatkastil neid pisikesi miinuseid üsna suuresti ja ajuvaba kehakultuur on suht parem valik :gun:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#7

R Dets 09, 2005 8:34

Kakleme ja solgime kotermann'i teemat

Algselt postitas: part

ma leian et nt kurvilisel kruusal või jäärajal peal funnides on automaatkastil neid pisikesi miinuseid üsna suuresti ja ajuvaba kehakultuur on suht parem valik :gun:



Herr part pole vist eriti automaatkastiga sõitnud või mis? Tavaliselt on tulihingelised automaatkasti vastased just need, kes seda ise kasutanud pole. Ise olin ka kunagi vastane. Tuues sealjuures veel mingeid nõmedaid vabandusi nagu pensukulu ja see et pukseerida ei saa.
Huvitav mitu korda peab käiguvahetust tegema sõites näiteks Tallinnas Lasnamäelt Mustamäele. 100, 200? Rohkem? Iga käiguvahetusega pressi aga sidurit ja võimle parema käega.

Kahtlemata on funnides manuaalkast parem. Aga olgem ausad - ise funnin Pardi poolt mainitud tingimustes aastas vaid mõnel päeval. Põhiliselt on sõit ikka asfaldil.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 855
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#8

R Dets 09, 2005 8:46

jajah - just nii ma ütlesingi - funnides on parem jah!

olen vahel ikka sõitnud autumaadiga küll, ja paganama hää on, autumaati ma hukka ei mõista eal. aga käiku on kah vahel lahe ragistada - saad ise üles vahetada, enne kurvekat alla, trunn-trunn käiguga pidurdada jms (ok , igapäevaks on automaat parem olen nõus, eriti tln kus tihti võid sattuda pideva sidurdamise pidurdamise keskkonda närve rikkuma endal). suundudes aga mugavuse ja võimalikult vähese liigutamise otsinguile auto kasutamise vallas - kas poleks ikka eriti mugav sel juhul juba mingi elektriauto kus lamad lamamistoolis ja jalgevahel on joistik? ;)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

R Dets 09, 2005 8:51

Kotermanni teema puhastatud. Vaidleme siis siin. Sarnaneb vaidlustele diisel-bensiin, blond-brübett, bemm-oopel ...

Loba on vist õige koht selliseks lõputuks vaidluseks.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#10

R Dets 09, 2005 9:20

Eelmine kilone oli mul automaatkastiga ning oli ikka kuradima mugav - õnneks ei jätnud teele kah kordagi. Eriti meeldiv on mälestus sellest, kuidas ummikutes lasid lihtsalt pedaali lahti ja auto vedas rahulikult ise edasi. Peale seda on kõik masinad olnud manuaalid ja ei oskagi enam öelda. Praegune saab jättis ühe korra mind pärapõrgus teele ning aut.kastiga oleks Tallinnasse tulek ikka jama olnud. Samas ummikutes on siduriga jõnksutamine hullult tüütu.
Siis veel mõtlesin, et samas saan manuaalkastiga talvel rohkem hullata - kuraditki... TCS saadab minu plaanid pikalt :gun:
Ühesõnaga ei oska ma praeguse seisuga kumbagi eelistada. Sõidan sellega, mis on ja rahul oleksin mõlemaga.:drive:
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#11

R Dets 09, 2005 11:25

1. Miks mingi krdi automaatika peab otsustama millal mul vaja käiku vahetada, ise oskan seda palju parem teha.
2. Viies käik puudub.
3. Trionicu näide - automaat ei kannata võimsaid mootoreid.
4. Piduriklotsid kuuluvad kiiremini.
5. Sõidad nagu trolliga.
6. 0-100 km/h näiteks võtab rohkem aega.
7. Aku sai ootamatult tühjaks - ei saa lükkates käivitada.
8. Võtab rohkem bensu.
9. Maksab ise rohkem.
10. Väga kallis remont.
11. Hea on kui mingi kogemuseta inimene, keda rooli taga lased, siduri asemel lööb täiega vasaku jalaga piduri pedaali ja kõik passangerid ettepoole lendavad, aga kui ta liikudes paneb käigukasti parkingi asendisse!?!
12. Ei tohi pikkad maad bukseerida.
13. mõned räägivad, et saab ühe käega rooli keerata, tese käega naist näppida või kohvi juua. Mina saan nii seda kui teist vabalt ka manuaaliga teha, kogemuse küsimus vist.
14. Ja muidugi automaadi ainuke pluss on vist see, et puuduvad siduriga seotud problad.

ELAGU MANUAAL!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#12

R Dets 09, 2005 11:34

1. Miks mingi krdi automaatika peab otsustama millal mul vaja käiku vahetada, ise oskan seda palju parem teha.
Aga miks mitte? 99% sõiduajast ja tingimustest oskab automaat väga hästi toimetada.

5. Sõidad nagu trolliga.
Mõnus ju! Pidev käiguvahetuse jõnksutamie kipub pikapeale südant läikima ajama.

6. 0-100 km/h näiteks võtab rohkem aega.
Vaieldav. Reaalses elus väga tihti nõrgemate mootoritega automaatidega võimsamatele manuaalidele pika puuga ära tehtud ja seda üldse mitte peeneks ajades. Tavaliselt tekib vahe sisse kui manuaali omanik vahetab käigu esimeselt teisele (mis manuaali puhul on igikestev võrreldes automaadiga)

ELAGU AUTOMAAT

(qdwin tunneb vere lõhna õhus!)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#13

R Dets 09, 2005 11:41

Algselt postitas: Executive
1. Miks mingi krdi automaatika peab otsustama millal mul vaja käiku vahetada, ise oskan seda palju parem teha.
2. Viies käik puudub.
3. Trionicu näide - automaat ei kannata võimsaid mootoreid.
4. Piduriklotsid kuuluvad kiiremini.
5. Sõidad nagu trolliga.
6. 0-100 km/h näiteks võtab rohkem aega.
7. Aku sai ootamatult tühjaks - ei saa lükkates käivitada.
8. Võtab rohkem bensu.
9. Maksab ise rohkem.
10. Väga kallis remont.
11. Hea on kui mingi kogemuseta inimene, keda rooli taga lased, siduri asemel lööb täiega vasaku jalaga piduri pedaali ja kõik passangerid ettepoole lendavad, aga kui ta liikudes paneb käigukasti parkingi asendisse!?!
12. Ei tohi pikkad maad bukseerida.
13. mõned räägivad, et saab ühe käega rooli keerata, tese käega naist näppida või kohvi juua. Mina saan nii seda kui teist vabalt ka manuaaliga teha, kogemuse küsimus vist.
14. Ja muidugi automaadi ainuke pluss on vist see, et puuduvad siduriga seotud problad.

ELAGU MANUAAL!


1. Sest nii on mugavam
2. Milleks viiendat käiku kui mootori momendikõver lubab ka selle puudumist
3. Minu auto kast kannatab minu auto mootori võimsuse vabalt ära. Üldiselt on nii, et ku aut.kast on tehase poolt peale pandud, siis ta selle mootori võimsust ka kannatab
4. sõidumugavus kompenseerib klotsikulu. klots ei maksa nii meeletult palju
5. Mismõttes nagu trolliga. Väga sujuv liikumine on.
6. Milleks sulle 0-100 kiirendus? Palju olulisem on näiteks 70-140 kiirendus - suht kiiresti vahetab
7. Korralik aku ei saa ootamatult tühjaks. Kui saabki, siis leiab krokodillidest abi.
8. Mugavus kompenseerib ka bensukulu
9. Manuaal- ja automaatkastiga tonnised olid samas hinnas kui tonnist otsisin. Uue auto puhul tuleb küll tiba rohkem maksta.
10. Ei ole remonti ette näha. Tuleb osta korras kastiga auto.
11. Võimalus on jah. Vali keda rooli taha lased. Mina näiteks manuaalil enne käigukangi ei liigutanud kui sidur lahutatud. Miks peaks automaadil käigukangi kallale minema?
12. Kui auto korras hoida ja kõik remondid ennetavalt ära teha, kaob vajadus pukseerida. Ja kui tõesti on vaja, siis tuleb treila eest lihtsalt maksta.
13. Oled osav inimene :)
14. Alati ei pea auitoga ainult probleeme olema :). Korras tuleb auto hoida, siis pole ka probleeme.

EDIT: Saab vist verd jah näha :)
Muuseas, kas sa Executive oled automaadiga sõitnud?
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#14

R Dets 09, 2005 12:12

Algselt postitas: Nastix
Siis veel mõtlesin, et samas saan manuaalkastiga talvel rohkem hullata - kuraditki... TCS saadab minu plaanid pikalt :gun:
Ühesõnaga ei oska ma praeguse seisuga kumbagi eelistada. Sõidan sellega, mis on ja rahul oleksin mõlemaga.:drive:

Lahendus oleks TCS on/off lüliti, mis kahjuks vanematel mudelitel puudub :(
EDIT: PS! siin ühes teemas, poisid arutasid juba vaikselt kuidas seda ära petta, ehk kunagi on lootust! :thumb: :D

Algselt postitas: Executive
1. Miks mingi krdi automaatika peab otsustama millal mul vaja käiku vahetada, ise oskan seda palju parem teha.
2. Viies käik puudub.
3. Trionicu näide - automaat ei kannata võimsaid mootoreid.
4. Piduriklotsid kuuluvad kiiremini.
5. Sõidad nagu trolliga.
6. 0-100 km/h näiteks võtab rohkem aega.
7. Aku sai ootamatult tühjaks - ei saa lükkates käivitada.
8. Võtab rohkem bensu.
9. Maksab ise rohkem.
10. Väga kallis remont.
11. Hea on kui mingi kogemuseta inimene, keda rooli taga lased, siduri asemel lööb täiega vasaku jalaga piduri pedaali ja kõik passangerid ettepoole lendavad, aga kui ta liikudes paneb käigukasti parkingi asendisse!?!
12. Ei tohi pikkad maad bukseerida.
13. mõned räägivad, et saab ühe käega rooli keerata, tese käega naist näppida või kohvi juua. Mina saan nii seda kui teist vabalt ka manuaaliga teha, kogemuse küsimus vist.
14. Ja muidugi automaadi ainuke pluss on vist see, et puuduvad siduriga seotud problad.

ELAGU MANUAAL!


1. Tubli!!
2. Kahjuks saabidepuhul ei tea, kuid kui üldisemas plaanis vaadata, siis on olemas ka 5-käigulisi automaatkaste. Lisaks ka kaste. kus saad ka vajadusel ise manuaalselt käikke üles ja alla lapata!
4. Nõus, kuid sellevõrra kkulub manuaalkastil siduriketast rohkem, mida on ka keerulisem vahetada.
5. Ei sõida, sarved puuduvad :D
6. Väidaks vastupidist, kohaltminnes automaat jah veidike mõtleb, kuid kui manuaalkasti vend on jõudnud 2 käigult 3-da käiguvahetuseni, möödub temast automaatkastiga masin, kuna käiguvahetuseks kulub vähem aega.
7. Kui aku on tühi , siis ei ole ka lükkamisest vahel kasu, kuna bensiinipump ja muu vajalik ei tööta ju!
13. VÄGA tubli kui suudad, kuid siiski ohtlikum.

MAITSE ASI! ;)
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Madis
Postitusi: 157
Liitunud: R Nov 05, 2004 14:11
Asukoht:
Auto:

#15

R Dets 09, 2005 12:34

Automaat on ikka üle prahi asi! Manuaal on neegritele:evil: (nagu ma hetkel ise)....see on sama, et miks peab liftiga sõitma kui saab ka trepist või miks peab auto käima panema starterist, saab ka ju lükata käima......
Järgmine tünn mille ma endale soetan on raudselt automaat, kaua ma seda kohalt võttu ikka harjutan....
indrek
Postitusi: 183
Liitunud: T Mär 02, 2004 11:18
Asukoht:
Auto:

#16

R Dets 09, 2005 12:47

Eks iga lits kiida oma v...u,
ja iga v..u jaoks on oma m..n.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

R Dets 09, 2005 12:49

To Executive: ma olen ise omanud ainult manuaaliga autosid ja automaadiga oma elus väga vähe sõitnud (sealjuures korra VT-ga..;)). Sellegipoolest olen ma praegu Suurega ühes paadis ja leian, et su argumendid on suht lahmivad..:)
1. 99% juhtudest on see tõesti võimlemine, harjumise asi tegelikult. Ja käiguvahetusele mõtlemise asemel võid ju hoopis liiklusele keskenduda. Nö. funnimise käigus on tõesti manuaal parem eelistus, aga no palju sa seda ikka teed. Tänaval peenestamise eest ... :gun:
2. Tõesti, mis vahet seal on, mitu käiku seal kastis on. Kui sa sellele ei mõtle siis pole ju vahet. Tänapäeval tehakse nii 5 kui 6 käigulisi automaate. See, et tonnisel on 4 käiguline, so what.... classicul on 3 käiguline. Väga võimsate kiirendusautode peal kasutatav Powerglide on 2 käiguline!!
3: Trionicu näide pole siinkohal pädev. Käigukast on tehtud standardautole, mita VT enam sugugi ei olnud (vaatamata originaalosadele). Auto ehitamise juures tuleb alati kusagil piir ette, kus ühe sõlme edasiarenduseks tuleb hakata teisi muutma.
4. ja mis siis et kuluvad, klotsid ongi kulumaterjal ja ei maksa suurt midagi. Need ei kulu ju nii kiiresti et see moodustaks määratu osa su hoolduskuludest.
5. Ei saa ka aru võrdlusest trolliga. Käiguvahetus peabki sujuv ja juhi jaoks märkamatu olema. Manuaaliga suudavad seda vähesed juhid..;)
6. See väide ei pea paika üldiselt. Tuleb arvestada auto tegemise aega ja tolleaegset tehnika taset. Tänapäeval võid sa paljude autode spetsifikatsioonist leida vastupidise näite, automaat on kiirem manuaalist. Ning palju tähtsam on tõesti nn möödasõidukiirendus. Mulle meenub (vist 900 aero foorumist) loetu, kui ühe venna käest kiirenduse kohta küsiti, vastus oli 12.3 ... mõningase hämmelduse peale, et nii härjalt moditud auto ja nii suur kirendusnumber tuli ka hämmeldunud vastuküsimus. Kas te tahtsite 0-100?? seda pole kunagi mõõtnud, see 12.3 käis 100-200 kohta. Tänavanurgal "reissimisega" ma ei tegele..;)
7. Aku ei saa ootamatult tühjaks. Kui sa ei suuda auto käitumisest piisavalt vara aru saada, et sul aku õhtul on omadega, siis ei ole sugugi auto viga..;)
8. No võtab jah natuke rohkem , nagu öeldud mugavus maksab. Vähe uuemate autode puhul see väide ei kehti ka enam.
9. Uuest peast ehk jah, kasutatuna vahet pole. Paljud praegu müügil olevad autod on hoopis optsiooniga, et kui te just väga tahate siis me paneme teile selle manuaali...
10. No on jah automaadi kapremont kallim, mis siis. Hooldada tuleb oma autot siis pole ka vajadust selleks. Paljud automaadid on ikka väga pommikindlad normaalsete kasutuse korral, kuritarvitamise korral ei pea miski vastu.
11. see on su oma instrueerimise oskuse küsimus. Varakult selgeks teed, et vasak jalg tuleb istumise alla panna siis ei teki ka seda probleemi. Ajudega inimene suuda ka rooli taga ise mõelda, millega ja kuidas ta sõidab. Mina näiteks läksin automaadi roolis suht kiirelt üle taktikale "kaks pedaali -kaks jalga" pole seal hullu midagi, esimesed pidurdused on vähe äkilised, kuid asjaga harjub.
12. no siia pole eriti enam midagi lisada. Pukseerimisvajadust vähendab korralik hooldus ning tõeliste hädasituatsioonide korral pole vahet kas tellid puksiiri või maksad sõbrale bensuraha, et ta su ära veaks.
13. Silmad tuleb teel hoidaja vastassugupoolt mitte katsuda. Käte asend on roolil "10-2"...
14. Ma seda ei kommenteeri..:)

Nüüd jääb veel küsimuks miks ma ikka veel manuaalkastiga autoga sõidan?? Vat tahan ja sõidan..:) Kuna uuematele hammas peale ei hakka ja elukaaslasele millegipärast tonnised ei meeldi, siis jätkan manuaaljuhtimisega turboclassicuga..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#18

R Dets 09, 2005 13:12

Tütar

Palju põhjuseid ei viitskikski tuua. Mulle piisab sellest, et 80 km/h gaasi põhjavajutamisele ei oska enamus automaatkaste adekvaatselt (1 käiguvahetus ja turbiinilukk lahti) reageerida.
Kui kunagi sõidan sellise autoga, mis seda oskab, siis olen valmis oma seisukohta muidugi ka korrigeerima (reklaamiti, et Porge tiptronik on OK, ise pole proovinud).
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#19

R Dets 09, 2005 13:29

Mina sõidan olude sunnil hetkel automaadiga. Sest manuaali sellele mootorivariandile selles hinnavahemikus ei pakuta.
Muidu, kui vähegi võimalik, siis automaat sest:
*linnaliikluses OLULISELT MUGAVAM - saad keskenduda sõitmisele, mõtlemisele v milleleiganes, mitte ei pea koguaeg käe- ja jalaga vehklema.
* remont on tegelikult nii manuaal- kui automaatkastil samas suurusjärgus - ega keegi naljalt enam alla 6..7000eeku käsikasti ka ei remondi ja manuaalkastil liikleb veel juurde sidurimäng, mis samahea kui tavakulumine on
* tuunimise koha pealt minu meelest herr Trionicu jutu järgi oleks manuaalkastist juba ammuilma pulki lendama hakanud.. kusjuures automaat veel pidas.
* pukseerida kannatab- ega sa naljalt üle 60km nagunii autot nööri otsas ei vea ja ka nööri otsas käsikastiga autol ei tohi üle 50kmh sõita(liikluseeskiri!)
+
Vaidlen vastu (natuke) nendele, kes ütlevad et automaatkastiga funnida ei saa - enda vana turbo automaadiga sai võistluste ajal ka ühel kruusasprindil nö nullautot sõidetud - ja aeglasel ja kurvilisel metsavaheteel, kus mul võistlusmosse :evil: keskmiseks kiiruseks 50 kanti tuli ja tagavedulise turborallikaga (nissan 200sx manuaal), millel ka kruusakad all saadi keskmist kiirust 68kmh, tuli asfaldikummiga enda keskmiseks 65kmh.
Ehk võistlusolukorras, kus tavakäsikastil (jätame sirgete / kaldhammastega dogboxid, järjestiklülitusega jmt tõelised võistluskastid välja) kaotad sa aega alla ja ülesvahetustega, kuid automaadil saad sa piduri ja käsipiduri ja gaasiga mängides meelitada nii, automaadiga ei kaota sa oluliselt aega..

Jäärajal veel lihtsam - kast "2" peale ja mootor käib pidamisest niipalju üle, et tegelikult sul jääl polegi tarvis käiku vahetada..

Et ennetada küsimust, miks ei sõideta siis puhaste automaatidega rallit - siis põhjus selles, et paraku ei ole kõik kurvid 90* v järsemad (ehk lisaks 1 , 2 käigu kurvidele on ka 3..4..5 käigu kurve) ja kiiretes kurvides tekib häving - kast puhtfüüsiliselt satub paanikasse ja mina isiklikult ei suuda nii filigraanselt pöörete ja pidamisega mängida, et kast vahetaks 4-3-4 , vaid tavaliselt vahetab ta ikka 4-3-2-3-4 .
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#20

R Dets 09, 2005 13:32

Lembit: kickdown lüliti ikka töökorras? Sport reziim valitud?

Automatisch über alles! :head:
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#21

R Dets 09, 2005 14:12

Algselt postitas: MadMan
Lembit: kickdown lüliti ikka töökorras? Sport reziim valitud?
Sa väidad mulle, et sul on automaatkastiga auto, mis kiirusel 85 km/h gaasi PÕHJA vajutades teeb ainult 1 lülituse? Siis olen valmis selle demonstratsiooni eest sulle loovutama 4-pack õlut. Tingimusel muidugi, et rohkem, kui 1 lülituse korral saan sama koguse vastu ;)

KÕIK need automaadid, millega mina olen sõitnud teevad kõige hullemal juhul lausa 4 vahetust , kuna kiirus 80 - 85 on suhteliselt kehv paljude kastide jaoks.
Must stsenaarium on selline:
Sõidad õrna gaasiga 4 käiguga kellegi taga, ootad möödasõiduvõimalust. Näed auku, vajutad suuna vasakule ja gaasi põhja.
Automaatkast vahetab neljandalt kolmandale, võrdleb kiirusi ja vaatab, et vähe vahetasin alla.
Vahetab kolmandalt teisele, võrdleb kiirusi ja vaatab, ooo- saan veel ühe korra vahetada ja vahetab teiselt esimesele.
Kuna esimese käigu maksimaalkiirus on kusagil 95 km/h saabub see hetkega ja järgneb käiguvahetus esimeselt teisele.
Ongi toimunud 4 käiguvahetust, igaüks kestusega mingi 0,5 sekundit, mille jooksul ootad nagu loll vastassuunavööndis, millal see auto ükskord minema hakkab.

Manuaalkastiga oleks kuiva tee korral pannud viiendalt kolmandale, ja gaasi vajutanud. Märja teega siis neljanda (kolmas võib veel ratta ringi võtta, kui boost saabub ;))
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#22

R Dets 09, 2005 14:17

Algselt postitas: Lembit
Sa väidad mulle, et sul on automaatkastiga auto, mis kiirusel 85 km/h gaasi PÕHJA vajutades teeb ainult 1 lülituse? Siis olen valmis selle demonstratsiooni eest sulle loovutama 4-pack õlut. Tingimusel muidugi, et rohkem, kui 1 lülituse korral saan sama koguse vastu ;)


Minu autol saab Gaasi põhja vajutades ühe lülitusega hakkama. Kui pedaali läbi põhja vajutan, teeb 2 lülitust. Ausalt. Avastasin läbi põhja vajutamise võimaluse alles siis, kui olin saabi mitu kuud omanud. Kusjuures kui pedaal "läbi põhja" on, siis teeb käiguvahetuse alles 6000+ pöörde juures.

EDIT: Kui kannatus katkeb ja jalaga pedaalile nii rängalt ei rõhu, siis loomulikult hakkab kast ebamääraselt tõmblema eeldades et soov kiirendada on lõppenud.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#23

R Dets 09, 2005 14:21

Lembit - ma ei väida midagi. Küsimärk lause lõpus tähendab küsimust.
Mind ei huvita mitu käiku masin alla vahetab - peaasi, et liigub kui gaasi põhja tallan. Kiirenduse probleem on umbes 100-110 juures ja Sport režiim aitab veidi, kuid Turbo aitaks rohkem...
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#24

R Dets 09, 2005 15:50

Algselt postitas: Executive
1. Miks mingi krdi automaatika peab otsustama millal mul vaja käiku vahetada, ise oskan seda palju parem teha.
2. Viies käik puudub.
3. Trionicu näide - automaat ei kannata võimsaid mootoreid.
4. Piduriklotsid kuuluvad kiiremini.
5. Sõidad nagu trolliga.
6. 0-100 km/h näiteks võtab rohkem aega.
7. Aku sai ootamatult tühjaks - ei saa lükkates käivitada.
8. Võtab rohkem bensu.
9. Maksab ise rohkem.
10. Väga kallis remont.
11. Hea on kui mingi kogemuseta inimene, keda rooli taga lased, siduri asemel lööb täiega vasaku jalaga piduri pedaali ja kõik passangerid ettepoole lendavad, aga kui ta liikudes paneb käigukasti parkingi asendisse!?!
12. Ei tohi pikkad maad bukseerida.
13. mõned räägivad, et saab ühe käega rooli keerata, tese käega naist näppida või kohvi juua. Mina saan nii seda kui teist vabalt ka manuaaliga teha, kogemuse küsimus vist.
14. Ja muidugi automaadi ainuke pluss on vist see, et puuduvad siduriga seotud problad.

ELAGU MANUAAL!


1. See on nii ja naa: nii mõneski kohas oskab automaat vahetada käiku paremini (kiiremini) kui ise, sest me keegi pole oma oskustelt ju tehase testsõitjad. Manuaalkast võimaldab funnimist tõesti paremini, ja kuna teen seda ise talvisel ajal ca korra nädalas, siis ei saa seda mitteoluliseks nimetada. Aga olete käinud jäärajal automaatkastiga poolikuveolise või neljaveolisega? Või mõne vägisilülitavate käikudega automaatse V8-ga? Sama kiiret aega just välja ei sõida, aga kas on tõesti vähem fun?

2. Kõige vanem 5 edasikäiguga automaat, millega olen sõitnud, on 1986a Honda Accord Aerodeck. Kas sellest hiljem siis tõesti pole tehtud enam 5-käigulisi automaate? Ja mis vahet on käikude arvul, kui ka mõne 3-käigulise automaadi 3 käik on samade ülekannetega mis 5-käigulise viies käik?

3. See automaadi ja võimsa mootori mittekokkusobimine on Saabi probleem, mitte automaatkastide probleem

6. 0-100 võtab rohkem aega? Lugege vähem tehaseraamatuid, ja minge proovige! Võiks lausa kihla vedada, et siin klubis pole eriti palju inimesi, kes reaalselt suudaks tuunimata mootoriga manuaalkastiga sõita kiirema 0-100 aja välja kui automaadiga. Küll aga tuleb vahe sisse möödasõidukiirendustes nt 80-120, kus automaadid kipuvad tegema asjatuid käiguvahetusi

8. Üldjuhul võtab jah automaat rohkem bensiini, kuid on palju autosid, millel see just vastupidi, ning ei õnnestu manuaaliga kuidagi sama ökolt liikuda kui automaadiga

10. Väga kallis remont? Mitut automaat- ja manuaalkasti oled remontinud, et oskad üldistada? Manuaalkasti puhul tuleks liita tegelikult ka siduri hind. Ei ole jällegi Saabiga selles osas kogemust, kuid teiste autode puhul need remondi hinnavahed praktiliselt puuduvad

Lugege Pardi postitus uuesti läbi - sellise manuaalkastiga autoga on iga kilomeeter tõsine funnimine. Seda ei pea minema spetsiaalselt korra nädalas või aastas kuhugi platsile või jäärajale tegema:head:

Kui tahaks ainult linnasõiduautot asfaldil liiklemiseks, tahaks kindlasti automaati. Kuna liiklen paratamatult igapäevaselt ka pehmemal pinnasel ja kasutan autot lisaks praktilistele vajadustele ka lõbutsemiseks, meeldib manuaal palju rohkem. Tiptronicud jms on minu arvates jällegi täiesti mõttetused, kuna neil on ju automaadile pakutud lisana sisuliselt vaid manuaalkasti puudusi, mitte plusse. Kuigi liiklen igapäevaselt manuaalidega, olen kasutanud väga palju ka automaate (mõni tuhat km aastas), poolautomaate (ei pea siin silmas nüüd oma Saab 96:P), variaatorkastiga autosid (ca korra kuus) ja ka elektriautosid (paar korda nädalas), st kogemust erinevatega peaks nagu olema. See käigukangiga võimlemine on pigem privileeg, mis pakub tänu sellele võimlemisele ka rohkemat, ja just seal, kus mulle vaja. Elus ei peagi tegema kõiki asju praktilisest seisukohast lähtudes, sest siis võiks ju sõita taksoga, sest auto pidamise kulude kõrval polegi see eriti kallim (ja siis on täiesti pohlad, on see automaat või manuaal), süüa võiks vaid rasva (hästi energiarohke) ja trenni asemel (asjatu energiakulu) võiks vaid vedeleda teleka ees ja jälgida pakutavat, ise millestki aktiivselt osa võtmata. Aga ka mina teen nädalas korra-paar teleka lahti, sõidan vajadusel taksoga ja eelistan mitmetes situatsioonides siiski automaati. Aga et igapäevaselt...? Ei, see pole minu jaoks
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#25

R Dets 09, 2005 15:53

Algselt postitas: Lembit
Sõidad õrna gaasiga 4 käiguga kellegi taga, ootad möödasõiduvõimalust. Näed auku, vajutad suuna vasakule ja gaasi põhja.
Automaatkast vahetab neljandalt kolmandale, võrdleb kiirusi ja vaatab, et vähe vahetasin alla.
Vahetab kolmandalt teisele, võrdleb kiirusi ja vaatab, ooo- saan veel ühe korra vahetada ja vahetab teiselt esimesele.
Kuna esimese käigu maksimaalkiirus on kusagil 95 km/h saabub see hetkega ja järgneb käiguvahetus esimeselt teisele.

Kiirusel 80-85 päris põhja vajutamisel õieti reguleeritud kickdowni trossi puhul rabab 2 käigu sisse, kui tross on liiga pingul siis saab tõesti 1 ka kätte. Ma arvan et see ei ole kasti ja mootori suhtes viisakas.
Minul on möödasõidul senini piisanud neljandalt kolmandale vahetusest, põsed vajuvad lohku, keel lendab kurku ja enne kui arugi saad ei ole möödasõidetavat masinat peeglis nähagi.
Vasta