Algselt postitas: Executive
1. Miks mingi krdi automaatika peab otsustama millal mul vaja käiku vahetada, ise oskan seda palju parem teha.
2. Viies käik puudub.
3. Trionicu näide - automaat ei kannata võimsaid mootoreid.
4. Piduriklotsid kuuluvad kiiremini.
5. Sõidad nagu trolliga.
6. 0-100 km/h näiteks võtab rohkem aega.
7. Aku sai ootamatult tühjaks - ei saa lükkates käivitada.
8. Võtab rohkem bensu.
9. Maksab ise rohkem.
10. Väga kallis remont.
11. Hea on kui mingi kogemuseta inimene, keda rooli taga lased, siduri asemel lööb täiega vasaku jalaga piduri pedaali ja kõik passangerid ettepoole lendavad, aga kui ta liikudes paneb käigukasti parkingi asendisse!?!
12. Ei tohi pikkad maad bukseerida.
13. mõned räägivad, et saab ühe käega rooli keerata, tese käega naist näppida või kohvi juua. Mina saan nii seda kui teist vabalt ka manuaaliga teha, kogemuse küsimus vist.
14. Ja muidugi automaadi ainuke pluss on vist see, et puuduvad siduriga seotud problad.
ELAGU MANUAAL!
1. See on nii ja naa: nii mõneski kohas oskab automaat vahetada käiku paremini (kiiremini) kui ise, sest me keegi pole oma oskustelt ju tehase testsõitjad. Manuaalkast võimaldab funnimist tõesti paremini, ja kuna teen seda ise talvisel ajal ca korra nädalas, siis ei saa seda mitteoluliseks nimetada. Aga olete käinud jäärajal automaatkastiga poolikuveolise või neljaveolisega? Või mõne vägisilülitavate käikudega automaatse V8-ga? Sama kiiret aega just välja ei sõida, aga kas on tõesti vähem fun?
2. Kõige vanem 5 edasikäiguga automaat, millega olen sõitnud, on 1986a Honda Accord Aerodeck. Kas sellest hiljem siis tõesti pole tehtud enam 5-käigulisi automaate? Ja mis vahet on käikude arvul, kui ka mõne 3-käigulise automaadi 3 käik on samade ülekannetega mis 5-käigulise viies käik?
3. See automaadi ja võimsa mootori mittekokkusobimine on Saabi probleem, mitte automaatkastide probleem
6. 0-100 võtab rohkem aega? Lugege vähem tehaseraamatuid, ja minge proovige! Võiks lausa kihla vedada, et siin klubis pole eriti palju inimesi, kes reaalselt suudaks tuunimata mootoriga manuaalkastiga sõita kiirema 0-100 aja välja kui automaadiga. Küll aga tuleb vahe sisse möödasõidukiirendustes nt 80-120, kus automaadid kipuvad tegema asjatuid käiguvahetusi
8. Üldjuhul võtab jah automaat rohkem bensiini, kuid on palju autosid, millel see just vastupidi, ning ei õnnestu manuaaliga kuidagi sama ökolt liikuda kui automaadiga
10. Väga kallis remont? Mitut automaat- ja manuaalkasti oled remontinud, et oskad üldistada? Manuaalkasti puhul tuleks liita tegelikult ka siduri hind. Ei ole jällegi Saabiga selles osas kogemust, kuid teiste autode puhul need remondi hinnavahed praktiliselt puuduvad
Lugege Pardi postitus uuesti läbi - sellise manuaalkastiga autoga on iga kilomeeter tõsine funnimine. Seda ei pea minema spetsiaalselt korra nädalas või aastas kuhugi platsile või jäärajale tegema:head:
Kui tahaks ainult linnasõiduautot asfaldil liiklemiseks, tahaks kindlasti automaati. Kuna liiklen paratamatult igapäevaselt ka pehmemal pinnasel ja kasutan autot lisaks praktilistele vajadustele ka lõbutsemiseks, meeldib manuaal palju rohkem. Tiptronicud jms on minu arvates jällegi täiesti mõttetused, kuna neil on ju automaadile pakutud lisana sisuliselt vaid manuaalkasti puudusi, mitte plusse. Kuigi liiklen igapäevaselt manuaalidega, olen kasutanud väga palju ka automaate (mõni tuhat km aastas), poolautomaate (ei pea siin silmas nüüd oma Saab 96:P), variaatorkastiga autosid (ca korra kuus) ja ka elektriautosid (paar korda nädalas), st kogemust erinevatega peaks nagu olema. See käigukangiga võimlemine on pigem privileeg, mis pakub tänu sellele võimlemisele ka rohkemat, ja just seal, kus mulle vaja. Elus ei peagi tegema kõiki asju praktilisest seisukohast lähtudes, sest siis võiks ju sõita taksoga, sest auto pidamise kulude kõrval polegi see eriti kallim (ja siis on täiesti pohlad, on see automaat või manuaal), süüa võiks vaid rasva (hästi energiarohke) ja trenni asemel (asjatu energiakulu) võiks vaid vedeleda teleka ees ja jälgida pakutavat, ise millestki aktiivselt osa võtmata. Aga ka mina teen nädalas korra-paar teleka lahti, sõidan vajadusel taksoga ja eelistan mitmetes situatsioonides siiski automaati. Aga et igapäevaselt...? Ei, see pole minu jaoks