Operatiivsõidukeist
Minu teada on tehtud teste kui kaugelt sa sireeni kuuled üldse, maanteel näiteks alles siis kui konkreetselt tagumikku kinni sõidetakse juba. Linnas kuuleb ilmselt paremini kuid kui sireeni polegi siis, andke andeks, ma sõidan ikka peamiselt ette vaadates, mitte tahavaatepeeglit vahtides, et äkki on seal mõni ilma sireeni ja vilkuriteta alarmsõiduk, mis sel hetkel alarmsõitu seaduse järgi ei teegi, pangu oma vilkurid siis sisse või tehku häält, selleks talle need asjad külge krutitud ongi.
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 870
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
Minu meelest tegemist on situatsioonikoomikaga. Miks peab op-auto juht sõitma mulle vales sõidureas selga, selleks, et hiljem vaskust reast vasakpööret sooritada. Mul oli sel hetkel paremal pool dziip, mis ma oleks siis pidanud talle külge keerama? Tahaks loota, et op-sõidukite tehn olukorda ikka jälgitakse, et vilkurid ikka töötavad või oleme juba nii vaesed?
Kell oli 22:00, seega vilkurite mittenägemine on vast suht välistatud? Kellaajast lähtuvalt võiks ka arvata, et liiklust sealkandis meeletult ei olnud ning tegu peaks olema neljarealise teega.
Mul on pigem küsimus ipile - kas kõik operatiivsõidud registreeritakse - st kui juht lükkab vilkurid sisse, siis kas keskuses peab see teada olema? Ehk - "koju supile" sõiduks ei saa vilkureid kasutada ja peab muid tulesid vilgutama..
Päästes on kõik operatiivsõidud ette nähtud vilkuritega, muud arvet ei peeta. Kiirabis on vastavalt sündmuse iseloomule alfa, bravo, charlie ja delta kutsed. Alfa ja bravo ei ole vilkuritega, bravo on nii ja naa ning delta kutse läheb kõige kiiremini ehk siis vilkurid ja vajadusel sireen.
Politsei kohta olen aru saanud, et nad on ainukesed, kellel registreeritakse iga "nupule vajutus", mis vilkurid tööle paneb . Ja hiljem siis peavad selle otstarbekust selgitama vms.
Kui puna-valge siis mine sa tõesti tea, võibolla on kellelgi viimased sekundid arvel. Tõusen või lendu kuid tee vabastan nii kiiresti, kui võimalik. Puht minu arvamus.
Kisub juba OT-ks, aga punast vilkurit nähes "lendu tõusmine" ei pruugi juhi jaoks hästi lõppeda. Nimelt sinine kohustab teed anda ja punane on peatumismärguanne ja selle eiramise eest, isegi juhul kui muid patte hingel pole, on karistus päris krõbe.
Selgituseks: Puna-valge all mõtlesin ikka sõiduki värvust, mitte vilkureid ;)