Saabi pidamine - kallis või odav lõbu?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#1

E Mär 01, 2004 10:19

Et kummutada või leida kinnitust kuulujuttudele, et Saabi pidamine on üle mõistuse kallis on väike mõte algatada siia üks topic kuhu võiks kirja panna masina remondile ja hooldusele tehtud kulutused ja juppide-tööde hinnad, kasvõi umbkaudsetes suurustes.

Teen siis ise otsa lahti:

Autoks 1998 2.0lpt 9000, kilometraaž aasta tagasi 113000km, hetkel 132000km.

Selle aja jooksul tehtud investeeringud:

Hämaral põhjusel läbi roostetanud konditsioneeriradikas: ~3000EEK
Konditsioneeri täitmine ~800EEK
Esipiduriklotsid: ~600EEK
2x õlivahetus~ 1000EEK

Hinnad on muidugi väga umbkaudsed kuna mul ei ole eriti hea numbrimälu...

Aga suurusjärk tuleb kuskile 450EEK per kuu kanti.

Kuidas teistega lood?
Urmas
Postitusi: 37
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:20
Asukoht:
Auto:

#2

E Mär 01, 2004 11:49

Arvutasin ja sain tulemuseks ümmarguselt 1400 kr. kuus. Masin on muidugi oluliselt vanem 85 a. 900 ja läbisõit üle 300000.
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#3

E Mär 01, 2004 20:40

Möödunud aasta tulemus: 1,22 EEK/km
See sisaldab kulusid kütusele, hooldusele (õlid filtrid jms.)varuosadele ja remondile, kindlustusele, rehvidele, tarvikutele (klaasipesuvedelik jms.), autopesu jne.
juss
Postitusi: 26
Liitunud: K Mär 03, 2004 11:42
Asukoht:
Auto:

#4

L Mär 06, 2004 12:38

oli mõned aastad tagasi vist umbes 1980 aasta 900 5-ukseline, B-mootoriga saab. umbes aastake ja 40.000 km vast sellega jussi juuresolekul läbiti, mäletan, et vahetasin välja nukaketi ja õlipumba. paar tiiru küünlaid kah. oligi vist kõik. kasutatud, kuid korraliku keti sain vist aitäh-eest, pump ja küünlad kokku... no ei mäleta - igatahes mitte üle tonni.

saabidest rohkem on juss pidanud volvosid, saab ja volvo paistavad aga jussi kogemuse kohaselt üsna ühe vastupidavusklassi masinad olevat:

müüsin just maha volvo 245 aastast 1976, millega sõitsin üle 3 aasta ja ca 100.000 km. selle aja sees vahetasin piduriklotsid, ühe puksikese esisillas ja summuti, kokku ca 2000.-
kindlustus maksab sellisel vanal autol (minusuguse 40-mehe jaoks;) vähem kui 1000.-eek aasta..
ja müüsin auto kõigest 3000.- odavamalt kui olin ostnud...
see suur, ruumikas ja mugav auto rüüpas 10l/100km peale bensiini, kuid sellegipoolest ei usu ma, et märkimisväärselt rahakotisõbralikumat varianti üldse olemaski on - kokkuvõtteks koos kindlustuste, roheliste kaartide ja isegi hinnalangusega ikkagi RAUDSELT alla krooni km.

kui keegi suudab mingi uuema grupi autoga samasugust tulemust näidata, oleks selle saamislugu iseenesest väga huvitav. päris uue autoga ei saa see kindlasti õnnestuda, mingi ca kümne aasta vanusega võib-olla juba õnnestub ligilähedale saada, kui see 100.000 ülikähku läbi sõita.

lõppvaatuses on ikka ja alati nii, et kõige odavam on pidada vanemat masinat, mille hind langeb lihtsalt juba niivõrd aeglaselt, et uus isegi garaažis seistes rohkem raha neelab. need uued pisikesed, nö "ökonoomsed ja rahakotisõbralikud" õnnetud autod kaotavad oma hinnast ju paari aastaga nii palju, et sa oleks terve selle aja võinud paarkümmend aastat vana ükskõik millise bensuröövliga sõita ja ikka oleksid sa selgelt võidus...

terv, juss @ ei taha mitte kunagi uut mootorratast, autost rääkimata..
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#5

K Apr 21, 2004 11:07

'93 9000 B234 turbota masin arvestusliku läbisõiduga ostes 260kkm. Läbinud ise 51 000 km.

Remondiks siis läinud:
ACC kontroll ja salongifilter +kojamehed 1175.-
Stabikapuksid 50.-
Velje sirgestamine 825.-
Roolivarda munakad koos vahetusega 900.-
Küünlad 200.-
Kettidevahetus ja salongiradikas 11900.-
Mootori tihendid 830.-

Kahtlusalused veel hetkel
hüdrotõukurid u. 4500.- vähemalt
plokikaas u. 7500.- kui võtta uus

Lisaks õlivahetused 10k km järgi ja lisamine välpade vahel, sest kaks väljalaske klapisääretihendit olid veidi kulunud ning üks päris läbi... !?

Ehk kokkuvõttes esimene aastavälp on keskmise kuluga bensiinile 0.79 eek/km ja koos remondiga 1.27 eek/km.

Teine poolaasta nüüd ilma suveta 0.86 ning 1.87 eek/km ilma tõukureid ja plokikaant veel arvestamata. Koos nendega võiks tulla 2.41 eek/km.

Täiendusena siis hoolduskulud kuudena: esimene aasta 1458 eek/kuu ja viimane 7 kuud 2103 (koos kaheldavate juppidega 3240) eek/kuu :) Kui see lohutab. Arvestatud on muide ka rehvid.

Ning siia on veel lisamata üks pisike avarii...
vaade
Postitusi: 253
Liitunud: T Mär 02, 2004 9:29
Asukoht:
Auto:

#6

K Apr 21, 2004 11:44

Minumeelest on kr/kuus õigem ühik sest osad asjad lagunevad sõltumata kilometraazhist ja läbisõit on inimestel erineivaid kordades ja tõenäoliselt ei maksta kellegile palka läbisõidu eest, seega huvitaks inimlikult pigem kui suur summa kuupalgast autole kulub (kr/kuus), kuigi markide ja mudelite võrdlusel oleks ehk kilometraazhi hind täpsem.
Cornholio
Postitusi: 64
Liitunud: R Apr 16, 2004 8:56
Asukoht:
Auto:

#7

K Apr 21, 2004 22:17

SAAB 9000 CS 2.3T 92a (ls. ~320 000) 416 kr/ kuus. (pole enam omanik)
Kahe aasta jooksul remonditud:
Esiamordid, salongifilter, 2xkondiradikas, puksid, õlid

SAAB 9000 CDE 2.3T 95a (ls. ~290 000) 541kr/kuus.
Ühe aasta jooksul remonditud:
Bensupump(uus), salongifilter, puksid, õlid, 2xsidur
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#8

N Juun 17, 2004 13:44

Olen pidanud arvestust ja tulemus on järgmine. Kahe aasta keskmiseks 2,12 kr/km.
Siia on arvestatud kõik kulud mis autoga seotud. (kütus,hooldus-remont,kindlustus jne.)
Kuu keskmine oleks 1800 krooni.
Enamus kulub kütusele.
Autoks 95 9000 2,3 aut.
:drive:
LandRover
Postitusi: 2
Liitunud: P Aug 15, 2004 23:22
Asukoht:
Auto:

#9

T Aug 31, 2004 1:15

Enne oma armast 9000 CD-d pidasin vana Passatit. Kuna töö juures on enamik jorre volkkarifännid, laitsid nad minu ostuisoovi maha ja kukkusid räppama - junnid üle mõistuse kallid, sitt remontida ja muu lal-lal-laa.
See mind just oma "lennukit" ostma panigi. Mul suht savi mida muu kamp arvab. Kolistage pealegi oma kägisevate - nagisevate volkkaritega, mulle meeldis SAAB ja thats it.

Sai siis eluvend ära ostet. Maksis kokku 36 tuhhi. aastaarv nigel aga säras igast kandist ja varjata(silikoonhermeetik, saepuru) ei olnud püütud. Koju jõudes (peale maaneel sõidumugavuse kaifuitamist) avastasin tõstukil, et läbi on üks alumine sharniir, õõtsapuksid ja tagumised stabikapuksid.

Otsustasin siis teha kõik "korralikult" ning ostsin tagumised puksid, esimesed õõtsapuksid,mõlemad sharniirid,poolasside kaitsekummid ning mõlemad rooliotsad. Termostaadi vahetasin ka igaks juhuks ära. Kogu krempel läks maksma 2000 Eestlast!!!

Võrreldes oma vana passatiga on tulemus suht sama. Ning see, et 9000 kehva remontida ja agregaatidele jama ligipääs on.... Olen remontinud nii BMW-sid kui MB-sid, ja nendega võrreldes on 9000 küll kullatükk.

Sõidumugavus muidugi omast klassist. Tagumised kettad-klotsid sain Laki Autost. Olid koha peal olemas ning odavamad kui volkkaril btw. Kettad - letihind ca. 220 EEK tk ja klotsid ca. 300 EEK. Pole vist kosmiline hind või?!

Olgu veel mainitud fakt, et esi ja tagasillatükid ostsin Anti juurest täiesti ametlikult ja mitte mööda varuosade hulgifirmasid traageldades.

Võib olla hõiskan ma siin natike vara, ning mõned tükid on tal ka hingehinnaga, aga hetkel olen oma "saabikuga" küll väga rahul!
Siiamaale on ta mulle küll ainult positiivseid emotsioone toonud ja loodan et ta teeb seda ka edaspidi.
LandRover
Postitusi: 2
Liitunud: P Aug 15, 2004 23:22
Asukoht:
Auto:

#10

T Aug 31, 2004 1:21

Toetaksin ka veel Jussi arvamust uute autode suhtes. Pidasin mõned aastad uut Hyundai Accent-i. Kiunusin algul õnnest, aga kui kõik kokku arvutasin ja hiljem müüma hakkasin, kiskus suu vägisi nutuvõrule...
Iga uus auto kaotab juba registrisse minekul oma hinnast 15-20%. Nii. et seda tuleb tutika liisinguauto osmisel alati arvestada...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

T Aug 31, 2004 8:40

Remontijasõbralikkusest rääkides,olles parandanud pea kõiki meie teedel
liikuvaid marke/mudeleid ja ka mõnd sellist,mida meie teedel ei kohta
(treileril eestisse remonti ja ja uuesti siit minema),siis skaalal remonditavuse mugavusest ruulib 9000 seal parema otsa tipus,siis NG900,
9-3,9-5.... Viimases otsas on väga inimvihkajaliku ehitusega masinad
Alfa-Romeo,Citroen,Jaguar XJ seeria esimesed 4 põlvkonda.
Vasta