Filosoofiaminutid (Mis siis on õige??)

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#1

T Veebr 21, 2006 15:44

Huvitav on lugeda kes mida peab Saabi juures Saabilikuks. Kõige konkreetsemad on hetkel tonniste, 9-3 ja 9-5 omanikud - turbomootor, iseloomulik kere kuju (kindlasti ei kehti tonnise kohta), sportlik joon (9-5 ja 9-3)...
Hägusemaks jäävad klassikumeeste kommentaarid: jaburalt lahe kerejoon (minu termin), klassikonseeõigesaab jne jne.
Vanemate küülikute ja kõikide ta eellastega on üldse lihtne, samas seda ei oska jälle mina täpselt kirjeldada - ilmselt lahedalt jabur. Ja kõik vana oli ju nostalgiline, ilus, hea, parem, rohi oli rohelisem...

Meil kõigil oleks nagu arusaam õigest saabist totaalselt erinev ja mittehaakuv, kes peab selleks kaifi pakkuvat turbomootorit, kes ei pea seda üldse defineerimisel oluliseks jne

Kuulge härrad ja prouad, kes oskab öelda mida tähendab ÕIGE SAAB? Miks just klassik ja 99 on need õiged saabid?
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#2

T Veebr 21, 2006 15:54

Nagu ikka, iga uue Saabi väljatulekuga tekib vaidlus selle ehtsa Saabi üle :)

Õige Saab on midagi unikaalset, eristutavat, kordumatut ning eelkõige - ühelgil teisel automargil ei tohi seda olla. Olgu see siis kerejoon, vaalasaba, süüteluku asukoht, Night Panel, turbo seier armatuuril jne.
Niipea kui miski element muutub (nt 9-5 tagatuled) rahvalikuks, siis pole enam tegu Saabiliku elemendiga.

terv, teager
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#3

T Veebr 21, 2006 16:02

Algselt postitas: NO FEAR
Leva kõrvale surr - kah söödav!

vada NO FEAR tabas minu meelest naelapea pihta! kui võtta lauale üks karp Surri ja panna selle kõrvale puhastatud-fileeritud-marineeritud-võimalikult-paljude-inimeste-maitsele-vastav-ja-kaubandusliku-ja-ligitõmbava-välimusega karp tavalist heeringat, samuti ehk Rootsi territooriumivetest püütud, aga valmistatud-pakendatud USA-s – kallid sõbrad, kas oskate öelda, mis nende kahe heeringa vahe on? jah, ega need, kes kunagi Surri pole mekkida saand, ei oskagi seda öelda. ja veel - Surr läheb iga korraga aina paremaks!!! ;)
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2278
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#4

T Veebr 21, 2006 16:16

Algselt postitas: aljoga
[ ja veel - Surr läheb iga korraga aina paremaks!!! ;)


tahaks juba proovida...tegelt kah!
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#5

T Veebr 21, 2006 16:21

sama siin, ise kah ei usu aga aegajalt kohe neelud käivad selle rõveduse järele
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#6

T Veebr 21, 2006 16:25

Supervõrdlus Aljoga!

Aga kapitalismuse eesmärk on ju siiski kasumit toota. Läheme nüüd surri ja klassikuga kliente võrgutama! Nooooohh??? Peldik kipub ilmselt umbe minema!
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#7

T Veebr 21, 2006 16:54

hihi, hästi – kui kapitalism, siis kapitalism :)

aga kumba ostetakse rohkem – kas „tavalist” heeringat või Surri? loomulikult tavalist! oletame, et kui keegi USA suurkontsernist "tavalise" heeringa tootja otsustab Rootsi Surritootja ära osta ning kasumlikkuse eesmärgil eemaldab Surrilt esmalt talle iseloomuliku haisu… siis vaatab, et kui Surr ära ka puhastada, ehk ostetakse veelgi rohkem. ning lõpuks neutraliseerib kasumi eesmärgil ka Surri maitse, mille tulemusena on karbis sisuliselt seesama „tavaline” heeringas, ja turustab seejärel seda massidesse endiselt „Surströmmingu” nime all – kas see siis on Surströmming või mitte? ja mida arvavad sellest vana Surri austajad ning kuidas nad suudavad uue Surri austajatele selgeks teha, kuidas vana Surr tegelikult mekib/mekkis?

ja seda ka veel, et arvan, et iga Surrisööja jaoks on oma sügavalt isiklik põhjendus, miks ta seda rõvedust sööb ;)
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#8

T Veebr 21, 2006 17:49

Kui nüüd KaidoV ja aljooga ja viimased postitused kokku panna, peaks see teema üsna selge olema....:evil:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#9

T Veebr 21, 2006 21:02

9-7 on muidu edev asi küll ja arvestades meie kohati üliauklikke tänavaid ka tegelikult praktiline, aga päris metsa ma temaga minna küll ei raatsiks. Kui kunagi nii rikkaks peaks saama, et tõsiselt maasturi ostmise peale mõtlema hakkan, siis eelistan igal juhul LandRoveri Defenderit või Discoverit (loomulikult vintsiga eksemplari), millega võib vajadusel ka metsaveomasinate poolt paariskraavideks muudetud metsateid mööda uperdada kartmata liigselt masina pärast :P.
Aga teede tänavate tarbeks oleks mõni saab ikka kodus.
Ja 900 klassiku juures meeldivad mulle ühe tema mõnusad põrkerauad millele võib ilma muret tundmata jalgupidi pääle ronida, et vähe kõrgemat vaatepunkti saada :)
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Saabiiir
Postitusi: 126
Liitunud: N Aug 04, 2005 13:17
Asukoht:
Auto:

#10

N Veebr 23, 2006 13:05

Esmapilgul jätab nö "linnadžiibi" mulje, aga see võib vabalt ka täiesti ekslik mulje olla.
Mis puutub klassiku meeldivatesse omadustesse just välimuse seisukohalt siis: 1) ta on kandilise kujuga, mitte "muna", mulle ei meeldi ümmargused autod; 2) ühelgi teisel masinal pole sellist lahedat pikka "pardinokka" (ei pea silmas isand Parti); 3) igal autol on oma nö nägu, kui teda eestpoolt vaadata - klassik on atsaka olemisega, naga tahaks öelda: "Noh, hakkame juba minema!"
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#11

N Veebr 23, 2006 14:16

Kuigi pappi niikuinii ei ole loob 9-7x (kuigi on palju kriitikat saanud) ühe põhjuse, miks ma endale (hüpoteetiliselt) SUVi tahaksin. Kuigi ma muidu arvan, et need autod on liiga suured ja seega liiga mõttetud.
Saab+4wd on argumendid. 4wd on minu jaoks tugev argument, aga Saab neid (normaalses suuruses) ei tooda kahjuks. Saabaru on miski imelik pill.
Pigem siis juba Impereza osta, natsa ausam värk.
Nimevahetus vl -> Veiko
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#12

N Veebr 23, 2006 15:10

Algselt postitas: Ryhkija
9-7 on muidu edev asi küll ja ... LandRoveri Defenderit või Discoverit (loomulikult vintsiga eksemplari), millega võib vajadusel ka metsaveomasinate poolt paariskraavideks muudetud metsateid mööda uperdada kartmata liigselt masina pärast :P.


No ei tea, rahvasuu räägib, et vaid MB G vanem seeria on veekindlam, s.o ei pea kohe õli sildades hakkama vahetama peale kõhuni mudasolemist. Muud maasturid vajaksid ikka korrapärasemat hooldust. Kuigi, Defender annab isegi võibolla maasturi mõõdu välja. IMHO võiks korralik maastur ikka Samurai/Jimny olla :evil:

Kuigi, üks mees alles pani Defrenderiga aafrikasse : Aafrikasse

Aga teede tänavate tarbeks oleks mõni saab ikka kodus. Ja 900 klassiku juures meeldivad mulle ühe tema mõnusad põrkerauad millele võib ilma muret tundmata jalgupidi pääle ronida, et vähe kõrgemat vaatepunkti saada :)


Kas klassiku stanged on ka amortidel, nagu mõnede vanemate ameeriklaste omad?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

R Veebr 24, 2006 20:25

Kuna te juba heietama hakkasite, siis ma tegin teil elu mugavamaks... Ei pea enam nii palju teemast mööda rääkima..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
daidalus
Postitusi: 80
Liitunud: L Juun 19, 2004 10:30
Asukoht:
Auto:

#14

R Veebr 24, 2006 20:47

Kuna on uus teema, siis võib hakata kohe mööda kirjutama.

Mu meelest oleks hea teema ka see, milliseid avaldumisvorme saabism võtta oskab.

erinevatel hetkdel olen täheldanud, või et suudan välja mõelda:

saabi omamine
teise saabi omamine
kolmanda saabi omamine
jne.
iga nähtud saabi omada tahtmine
kõigile saabidele järele vaatamine
kõigi nähtud saabide piiramine parkimisplatsil
saabiomanike tähelepanu püüdmine lehvituste ja tantsuga
pidev foorumi külastamine
pidev saabikuulutuste jälgimine auto24s sõltumata tarvidusest

Need on sellised kergelt haigestunu sümptomid, kroonilistel on ilmselt rohkem lisada.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#15

R Veebr 24, 2006 20:50

Kui filosoofia siis filosoofia. Õigemini paluks järelaitamistundi. Kuskilt jäi meelde (vist) et viimane õige Saab oli 99.
Vabandan kõigi omanike ees aga ma ei saa aru mis ses 99-s siis nii Saabilikku on? Ausalt öeldes üks mitteharmoonilisemaid autosid üldse.

PS! Krt. või on viga minus ja aastapäevaõlledes?
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#16

R Veebr 24, 2006 22:03

Nii nagu aljoga juba eelnevas teemas kusagil mainis olen ka mina seisukohal, et: aru saamaks sellest nn. classicu olemusest/hingest/aurast peab seda olema omanud(-omama). Ei aita siin Vabariigi Aastapäeva puhul võetud ölled ega ka kangemad napsud. Neile, kes sellest ikka aru ei saa, võin öelda - parem on asja üks kord omada, kui 1000 korda arutleda teemal miks classic on Saab ja miks classiku mehed uuemaid mudeleid nii väga tõelisteks Saabideks ei pea. Isiklikult minu jaoks on ikka iga Saab mis Saabi märki kannab ikkagi Saab (mõningate mööndustega), pikemalt-laiemalt võib aga iga uue mudeli puhul arutleda selle üle mis kellelegi meeldib/ei meeldi ning kui palju on sellest uuest on võimalik leida/ära tunda seda vana-head classikalist hinge. Mida vähem seda "midagit" sealt leiab, seda vähem on tegu Saabiga.
Kisub juba filosoofiaks aga eks minulgi ole tänase tähtsa päeva puhul paar teravat hinge alla võetud. :drink:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#17

L Veebr 25, 2006 8:38

Mingi hetk proovisin Teageri Aerot, auto istus ilusti kätte ja mingit võõrastusmomenti ei tekkinud. See oli kindlasti huvitav ja meeldiv kogemus. Kas ma teda endale tahaksin - vist ei. Ilmselt ei ole klassik minu jaoks piisavalt vana. Aga Aljoga auto just täpselt sellisel kujul ja seda värvi paneks viimati isegi kukalt kraatsima.
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#18

L Veebr 25, 2006 13:01

minu isiklik arvamus selle kohta miks vanemad saabid on rohkem saabid kui uued on see, et vanadel masinaid masinaid ehitati nagu lennukeid. 99 ja 900 mootor tagurpidi peal nagu lennukil, kõhu all ei ripne igasuguseid traate ja torusi( kõik ilusti keres sees).nüüdsetel masinatel puudub igasugune isikupära.
arxrei
Postitusi: 62
Liitunud: P Veebr 06, 2005 2:02
Asukoht:
Auto:

#19

L Veebr 25, 2006 18:48

Mis on siis see kõige, kõige Saab. Täna mäletame me teatud marke ja räägime, et need ongi need õiged. Äkki oli sama diskussioon ka ajaloos, kui 92 järgi see 99 tuli. Või nagu laused elust- küll noorus on hukka läinud.

Kas see Classiki nii eriline on? Pigem on seda marki lihtsalt vähe näha olnud ja selle tõttu ta ka tänavapildis eriline?! Sõites ma küll midagi eriskummalist esile ei too. Sellise hinnaklassi masinast (antud ajas) ootaks isegi enam.
Või tänane 9-5? Miks see siis eriline pole. Veidi ikka on. Kere väljanägemine erineb teistest ja sellega kõik piirdubki. Selle soetamisel ma küll ei mõelnud, et oooo SAAB. Pigem oli määravam (näeme, kas vastab tõle) auto vastupidavus ning talveoludele sobivam konditsioon- see viimane on küll positiivne olnud. Samuti see, seda marki on vähem ja turvalisuse kõrval pole see ka nii varaste lemmik.

Aga eks ühele meeldib tütar ja teistele ema.
Aga kas siin foorumis seda teemat Saab v muu liiga palju ei vastandata ... :love:
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#20

L Veebr 25, 2006 19:19

klassikut välimuselt nüüd suurt küll millegi muuga segi ei aja. seda ei saa aga öelda näiteks esimeste 9-5 wagoni kohta. esimest korda kui ma seda masinat nägin tuli mul küll paha tunne peale sest see on peaaegu 1:1 suzuki baleno taguotsaga.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#21

L Veebr 25, 2006 19:22

Maksimumpunktid daidalusele ja arxreile!
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#22

L Veebr 25, 2006 19:59

Algselt postitas: maxuud
...olen ka mina seisukohal, et: aru saamaks sellest nn. classicu olemusest/hingest/aurast peab seda olema omanud(-omama). Ei aita siin Vabariigi Aastapäeva puhul võetud ölled ega ka kangemad napsud. Neile, kes sellest ikka aru ei saa, võin öelda - parem on asja üks kord omada, kui 1000 korda arutleda teemal miks classic on Saab ja miks classiku mehed uuemaid mudeleid nii väga tõelisteks Saabideks ei pea...

maxuud`i vastus on ammendav!
muidumehike
Postitusi: 258
Liitunud: P Okt 31, 2004 17:20
Asukoht:
Auto:

#23

L Veebr 25, 2006 21:38

viimane tõeline SAAB ja tema jooned on 99-s. Sest see on viimane mudel mida disainis sama mees kes lõi esimese saabi :)) :head:
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#24

P Apr 16, 2006 9:05

Kas need võivadki olla Saabismi tunnusmärgid ???

1. Su internetibrauseri avaleheks on pandud Saabnet.ee.
2. Internetis olles vaatad ainult Saabe.
3. Allalaadimis programmidega ei tõmba mitte muusikaid ja filme, vaid Saabi pilte ja videosid.
4. Sa lähed öösel kell 02.00 sõbraga saabi istmesoendusi parandama.
5. Pargid alati teise saabi kõrvale(kui on võimalus).
6. Maantee peal sõites ootad alati, et sulle sõidaks mõni teine saab vastu, ja kui see juhtub, siis rõkkad rõõmust.
7. Teised autod on sinu jaoks täiesti mõttetuks muutunud.
8. Sa mõtled koguaeg millist Saabi järgmisena osta.
9. Sa suutsid oma naisest teha Saabisõltlase.
10. Sa koristad ja pesed oma Saabi kohe kui see on mustaks läinud.
11. Sa lähed välja suitsu tegema ja imetled oma autot ja mõtled, et KURADIMA HEA AUTO IKKA.
12. Sa oled muutunud Rootslaste suureks austajaks.
13. Sa mõtled, et kui sa oleksid rikas, siis ostaksid sa endale kõik Saabi mudelid.
14. Astudes sisse Viking Motorsisse, muutub hing kergeks, ja tekib tunne, et sa oled kohas kus sa peaksidki koguaeg olema.

Sellised sümptomid esinevad mul, ja kindlasti on neid veel, aga hetkel kõik ei meenu. KAS NEED ONGI SIIS SAABISMI SÜMPTOMID ???:freak:
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#25

T Apr 18, 2006 17:50

Algselt postitas: qdwin
Kuulge härrad ja prouad, kes oskab öelda mida tähendab ÕIGE SAAB? Miks just klassik ja 99 on need õiged saabid?


Sellega seoses meenus mulle kunagine vaidlus väliseestlasest sugulasega teemal "mis on õige Eesti leib". Kelle jaoks oli see vanaema küpsetatud kodune rukkileib, kellele "Viljaveski" jne jne. Lõpuks sai tõdetud, et õige Eesti leib ongi just see, mida hetkel Eestist leida on. Sest tegelikult ei olnud ju vanasti taevas sinisem ja rohi rohelisem, võibolla oli lihtsalt natuke teistsugune.
Sellepärast ei saagi mu arust väita, et mõni Saab on rohkem Saab kui teine.
Kuigi muidugi, maasturikärakas, millele on saabi märk kapoti peal liimitud - ei ole tõesti enam Saab, kuna tegemist on lihtsalt Saabi nime all müümisega (olen seda 9-7 peletist Tallinna vahel paar korda liiklemas näinud ja ei tekita mingeid emotsioone). Ehk siis postkapitalistlik olukord, kus toode ise polegi nii oluline, vaid loeb kaubamärk. Seal kisub asi tõesti kahtlaseks. Aga samas (kahjuks) on see reaalsus.


Loodaks siiralt, et mingil hetkel tekib automarkidel (kaasa arvatud Saabil) identiteedikriis ning hakatakse odavuse ja juppide universaalsuse asemel hindama isikupära :drive:
Vasta