Tallinn-Tartu maantee 4 realiseks

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Werdinand
Postitusi: 92
Liitunud: R Jaan 20, 2006 16:50
Asukoht:
Auto:

#1

K Mär 01, 2006 16:17

Leian, et antud algatus on igati toetamist väärt ja kindlasti ka paljude Saabiomanike huvides. Allkirja saab anda siin: http://www.maantee186.net/
kaameraklõpsud @ phogulum.com
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

K Mär 01, 2006 17:03

no miks peaks?? :love:

kas pärnu- tallinn ei võiks selle asemel olla hoopis 4 realine??
miks alati ikka tallinn ja tartu jne... mujal elavad ka inimesed. ja euroopaliidu lähim linn tallinnale on kogunisti riia. hoopis tallinn- riia siis parem
tegelikult piisaks vaid 2 sõidurea juurde ehitamisest praeguse kõrvale ja asi ants
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#3

K Mär 01, 2006 17:03

Pärast viimaste päevade lund ei näe sel küll väga kandvat mõtet - reaalselt ei suudeta ühtegi sõidurada korralikult lahti hoida, kahest samasuunalisest rääkimata. Ja Mäo-Paide jooneni aretatakse see neljarealine niikuinii ja lõunas pole liikluskoormus veel nii suur, et selle järele vajadust oleks.
Pigem suunaku raha olemasoleva paremasse kvaliteeti kui kvantiteeti (täiendavasse sõiduratta) :P
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#4

K Mär 01, 2006 20:24

Mina küll olen igati selle poolt. Kõige tapvamad ongi möödasõidud. Mina võin küll hoolas sõitja olla, aga kui keegi idioot ikka kurvis vastu lendab, siis saame mõlemad surma. Need paar lumist päeva elab üle, kui mats on siis vähemalt samas suunas. Aga vähemalt ülejäänud aasta on hea sõita.

Ja kiirrongi tahaks ka Tartu-Tallinna vahele. ;)

Ivomets: ma küll ei sõida kuigi tihti Tallinn-Pärnu otsa aga minu mäletamist mööda oli see oluliselt parem tee.
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#5

K Mär 01, 2006 20:31

Tallinn - Pärnu on oluliselt parem tee ikka, ainult paar ohtlikumat kohta ja kitsamat silda jääb teele. Sirgem on ta kah. Ja mingeid ülekäiguradasi ka minu mäletamistmööda ei ole vastupidiselt tln-trt teele...
Ma olen poolt ka kaherealisele aga kuidas lahendada Tallinnas tekkiv hiigeltropp? Raske vist ennem kui see miljardiprojekt Järvevana liiklussõlm valmis saab.
zill
Postitusi: 432
Liitunud: R Sept 17, 2004 7:15
Asukoht:
Auto:

#6

K Mär 01, 2006 20:41

Tulin hetk tagasi pärnus tallinnasse. tee on mõnus kuni märjamaani umbes siis 4 km on pikirööpad aga sellises korras teed pikalt juhtub eestis harva.
mine või omme jälle:thumb:
sest saabiga hea lennata :P
aga et tartu tln tee 4 realiseks hmm
ennem tõesti rõhuda kvalideedile ja siis kui seda suudetakse hoida siis mõtlema hakata uusi teid ja ridu. ei saa nad tõepoolest hakkama ühesuunalistel teede korrashoiuga. suurem osa tln sahkadest näiteks oli lumisel ilmal toompeal. ja mujal sumpa ise kuidas saad. õnneks on olemas Saabid :drive:
Saku PEOREKKA hooldaja:)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14289
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

K Mär 01, 2006 20:51

Teeks nad Mäonigi valmis selle..:) Sealt edasi ma nii tihti ei käi. Aga üldiselt on 4-realisel ikka hulk maad rahulikum sõita, kui 2-realisel. Möödasõidud on rahulikumad ja üldse tõmblemist vähem. Tallinn-Mäo vahel tuleks ikka korralikult õgvendada seda sinka-vonka searada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#8

K Mär 01, 2006 21:17

Njah Ikla-Pärnu-Tallinn mnt on ikka lausa lust kruisida. Mõni ndal tagasi sai Riias käidud ning seane tee olukord on ikka jummala pe**es. Tagasi sõites tundsin sellist sõidu mõnu, et lausa hea oli libiseda ca alla 20 üle lubatud normi kodupoole.

Aga kuna sõidan suht tihti nii Pärnu kui Tartu vahet siis 4 realine on igati tore. Ise asi kas seda peab just iga hinna eest valmis ehitama. Tehku parem siis juba need Tallinna sisse sõidud korda. Pole ju mõtet kiirelt jõuda Tartust Mõikku 1,45h'ga ning siis seal edasi 30 minutit oodata kuni linna sisse saad.
Iga ratas veab and then some!
sheik
Postitusi: 79
Liitunud: P Juul 04, 2004 17:27
Asukoht:
Auto:

#9

K Mär 01, 2006 21:24

Algselt postitas: Garu
Mina küll olen igati selle poolt. Kõige tapvamad ongi möödasõidud. Mina võin küll hoolas sõitja olla, aga kui keegi idioot ikka kurvis vastu lendab, siis saame mõlemad surma.


...St, et tuleks hoopis üle vaadata liiklusjärelvalve tegevus ja võibolla ka -reguleeringu olukord! Pole ise küll aktiivne liikleja antud maanteel, kuid viimasel poolel aastal ca kuuel "Tartu otsal" pole kordagi näinud, et keegi kiirust mõõdaks või närvilisi rahustaks...ning kui kolonn ühtlaselt 100-110 liigub, ei kurda!

Debatt: Tartu mnt vs Saaremaa sild - Mäoni võiks Tartu mnt. tõesti neljarealine olla, kuid ei saa unustada ka saarlaste vajadusi (raha mõlemaks ei pidavat jätkuma): nigel see eluolu kui pead sõltuma praamist ning näiteks mingit ehitusmaterjali saad transportida ainult külmal talvel üle jää, sest praami ei mahu või see ei kanna piisavalt...

Samas reguleerib Saaremaa-ühendust praegu praam, mis teoreetiliselt aitab saart vandaalide hordide eest mingilgi määral kaitsta...

...Mõlemate objektide puhul palju erinevaid küsimusi, kuid debatt nii rahva kui riigivõimu tasandil peaksid viima osapooli rahuldavate tulemusteni!

Saab Heil!
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#10

K Mär 01, 2006 21:28

Enda tee viib nädalavahetustel pigem ida poole ning ca 80 km mööda kaherealist on ikka väga mugav sõita. Mõned aastad tagasi tuli tööasjus Tartu-Tallinna vahet mitu korda nädalas sõita ning juba siis oli see tihti tüütu ja seda eelkõige kurviterohke tee pärast. Piisas vihmasajust või muudest teguritest (lumest rääkimata), mis teeolud kehvemaks muutsid ja tulemuseks olid pikad kolonnid rekkade taga. Ja siis pärast auto24 foorumis inimesed kurdavad, et näe kena 80 km/h sõitev kolonn oli, kuni tuli mingi idioot, kellel oli vaja kõigist mööda sõita. Selliseid "ronge" juhtus seal pidevalt olema.
Otepääle Kuldkalale sõites oli Saabiga seda teed muidugi teine tunne sõita, sest möödasõiduks vajaliku vaba "hoovõturada" pole kuigi palju vaja, tavavõimsusel masinaga asi minu arvates nii lihtne pole.
Leian, et 4-rajalist on ikkagi vaja nii pikalt, kui võimalik. Liiklustihedust ta vaevalt eriti suurendab, küsimus on ohutuses, sest paras ports Tallinnas igapäevaselt tööl käivad inimesi elab sellel suunal.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14289
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

K Mär 01, 2006 21:30

OT: noh, ega see saaremaa sild ka ilma rahata ületatavaks saa..;) väike troll küsib ikka silla otsa peal maksu. Vähem vast, kui praamipilet, aga miskit ikka. Samas ilmselt registreeritakse ka ülesõitjad ilmselt mingile andmekandjale.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#12

K Mär 01, 2006 21:32

Algselt postitas: Cyber
Samas ilmselt registreeritakse ka ülesõitjad ilmselt mingile andmekandjale.


Seda tehakse ka praegu.
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#13

K Mär 01, 2006 22:41

Praegu on veel võimalus eurotoetusi kasutada, võibolla 10 aasta pärast enam ei ole. Need küll ei kata 100% kuludest, riigipoolne omafinantseering ka vajalik aga siiski. Üleelmisel suvel sai tehtud roadtrip läbi ida-euroopa itaaliasse ja horvaatiasse. Praktiliselt kõigis euroliiduga liitunud ida-euroopa maades käisid kõvad kiirteede ehitused koos mitmetasandiliste ristmike ja muu juurdekuuluvaga. Igal pool muidugi europlakatid ka üleval. Meil on euroraha eest enamvähem auke parandatud ainult.
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#14

K Mär 01, 2006 23:09

Igati mõistlik idee. Tegelikult on probleemiks mitte niivõrd kaherealisus, vaid tee kurvilisus. Kui kaarti vaadata, siis on ikka täiesti arusaamatu sinka-vonka see Tartu maantee.

Saaremaa silla idee on niivõrd jabur, et ei hakka kommenteerimagi.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14289
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

N Mär 02, 2006 8:26

Algselt postitas: Nastix
Algselt postitas: Cyber
Samas ilmselt registreeritakse ka ülesõitjad ilmselt mingile andmekandjale.


Seda tehakse ka praegu.
jajah ... mu remark oli lihtsalt vastuseks Sheiki lausele vandaalide hordide kohta..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#16

N Mär 02, 2006 8:46

Käisin ja andsin enda allkirja kah ära. Huvi pärast jäin mõneks minutiks sellele internetilehele ja tegin paar refreshi ning tolle mõne minutiga lisandus ca 80 allkirja :freak:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14289
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

N Mär 02, 2006 8:50

Peale minu eileõhtust allkirja on sinna lisandunud ~1400 allkirja..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Saabiiir
Postitusi: 126
Liitunud: N Aug 04, 2005 13:17
Asukoht:
Auto:

#18

N Mär 02, 2006 10:12

Ei poolda seda mõtet - parem kulutatagu see raha tõesti olemasolevate ridade korrashoiuks ja mõningate hullemate kohtade paremaks märgistamiseks. Mis puutub kurvilisusesse, siis - mulle see meeldib. :) Mööda pikka sirget teed on ju kena kihutada küll, aga iiigaaav (ja vähese magamise korral oht uinuda hoopis suurem), mida käänulisem-kurvilisem, seda parem!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#19

N Mär 02, 2006 10:24

Algselt postitas: Saabiiir
ja vähese magamise korral oht uinuda hoopis suurem


Vähese magamise korral ei tohiks rooli ronidagi. Kunagi kuskilt liiklussaatest kuulsin, et kui ikka tõesti luuk looja hakkab vajuma, siis kaval nipp kiiresti puhkamiseks on järgmine:
Juua üks kange kohvi ning kohe peale kohvi joomist üritada magada. Piisab isegi 10-15 minutist unest. Selle aja jooksul on hakanud ka kohvi vaikselt mõjuma ning edasine sõit on juba pisut värskem.

Mis puutub Tartu maantee laiendamisse kuni Tartuni, siis ei näe asjal mõtet. Neli rida maksimaalselt võibolla Imavereni (sealt keeravad paljud Viljandi poole ning liiklus hõreneb), aga Mäoni piisab ka täiesti. Põhjapool on tõesti kohati liiga kurviline ning möödasõiduvõimalusi on vähe, kuid Mäost lõuna poole on juba üsna mõistlik tee (piisab kahest reast). Sai seda teed ka 62kw oopeliga üsna mitmeid kordi läbitud ning ei ütleks, et möödasõidud tegemata jäid. Ehk siis piisab ka nõrgemast masinast kui Saab.
indrek
Postitusi: 183
Liitunud: T Mär 02, 2004 11:18
Asukoht:
Auto:

#20

N Mär 02, 2006 11:56

Mina kui paadunud utopist, uskudes autopedenduse lõppu lähima 10 aasta jooksul, arvan et neljarealisena pole seda teed vaja. Tehku parem kolmerealiseks - paari kilomeetritagant möödasõidukohad. Küll autod selle teepeale ära mahuvad.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#21

N Mär 02, 2006 12:12

Algselt postitas: suur
Sai seda teed ka 62kw oopeliga üsna mitmeid kordi läbitud ning ei ütleks, et möödasõidud tegemata jäid. Ehk siis piisab ka nõrgemast masinast kui Saab.


Muidugi piisab - igaüks kel autojuhi võimed pisut üle keskmise saab möödasõitudega hakkama.
Hakkama saab igasugustes tingimustes, kuid kas seda vaja on, kui saab teisiti ?
Mul on tuttav, kes imestas näiteks selle üle, et vahetasin välja kojamehe, mis muidu oli enam-vähem, kuid suurema sopa puhul enam korralikult ei pühkinud. Tema imestus oli selle üle, et nende triipude vahelt nägi ju välja küll, oleks võinud veel edasi sõita. Minu arvates on küsimus ikkagi punktist A punkti B sõitmise ohutuses. Täisulatuses 4 realist ei poolda minagi, kuid Mäoni peaks küll olema - esimesed ca 50 km sõidavad seda teed suur hulk iga päev Tallinnasse tööle ja tagasi käivad inimesed, siis läheb hõredamaks.
Näiteks Ida suunas sõites kaob esimene ports autosid Kuusalu kandis ära ning teine ports Haljala ristis - peale seda on Narvani lust ja lillepidu - kaherealine kestab Viitnani (ja pisut edasi).
djk
Postitusi: 187
Liitunud: R Dets 03, 2004 14:03
Asukoht:
Auto:

#22

N Mär 02, 2006 12:29

Mina isiklikult kui Tartusse ainult külla kellegeli või pidu panema sõidan eranditult rongiga - 120 eeku pilet, internet, kohv ja tee tasuta, värsked lehed, mugavad istmed nagu saabis :) 2 tundi sõitu, ei mingit rabelemist maantee peal - närv puhkab.

Autoga minnes - eriti suvel kui saab 130-ga sõita siis kütusekulu on päris mõnus, isegi rahuliku sõiduga 500 eeku edasi tagasi. Kui kohale jõudnud siis närv nii must sellest Tartu mnt-st.

Üldiselt toetaks varianti Tallinn-Tartu liinile 2 rongirada ja veelgi kiirem rong käima :)
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#23

N Mär 02, 2006 12:56

Algselt postitas: indrek
Mina kui paadunud utopist, uskudes autopedenduse lõppu lähima 10 aasta jooksul, arvan et neljarealisena pole seda teed vaja. Tehku parem kolmerealiseks - paari kilomeetritagant möödasõidukohad. Küll autod selle teepeale ära mahuvad.


selline plaan on juba olemas ja töös. teine võimalus on rootslaste eeskujul teha seda 2-realist osa natuke laiemaks, et möödasõidu korral tõmbavad möödasõidetav ja ka vastutulija tee ääre poole ja keskele jääb koridor kust mööda saab. töötab rootsis ja kui rullnoklus väheneb, siis miks mitte ka eestis
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#24

N Mär 02, 2006 13:04

Algselt postitas: eston21
Algselt postitas: indrek
Tehku parem kolmerealiseks - paari kilomeetritagant möödasõidukohad. Küll autod selle teepeale ära mahuvad.


selline plaan on juba olemas ja töös. teine võimalus on rootslaste eeskujul teha seda 2-realist osa natuke laiemaks, et möödasõidu korral tõmbavad möödasõidetav ja ka vastutulija tee ääre poole ja keskele jääb koridor kust mööda saab. töötab rootsis ja kui rullnoklus väheneb, siis miks mitte ka eestis


Rootsis toimib väga hästi ka kolmerealine. Kusjuures kahe sõidusuuna vahel on piire. Kord on ühel, kord teiselpool möödasõidurada. Jube hea lahendus on IMHO. Kusjuures Eestis on teed nii laiad, et mõnele kaherealisele võib ilma erilisi laiendusi tegemata kolmanda rea ning piirde vahele suruda.
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#25

N Mär 02, 2006 14:49

tean tean.. väga bro lahendus on.. mõne saaniga liikudes peab ainult vaatama, et teise rea tekkides mõnele lennukile ette ei keera
Vasta