Turbo flutter sound (emakeelset väljendit ei tea)

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
allan67
Postitusi: 75
Liitunud: K Jaan 05, 2011 19:07
Asukoht:
Auto:

#1

R Jaan 24, 2014 18:58

Tere

Siin jaanuari külmemate ilmadega -10 ja -15C vahel on Saab hakanud kohati tegema turbo flutter heli - tõesti ei tea kuidas selle õige tehniline nimetus on. Inglise keeles on selle tõlgendus selline:

Air pressure that moves backward through the turbocharger and is expelled through the turbo inlet causes a condition commonly known as turbo flutter. The term refers to the noise produced by the turbocharger in this situation, which is due to the backward-moving air disrupting the rotation of the intake turbine. This is caused by various issues with the turbo system.

Minu küsimus on selles, et kas külma õhu suurem tihedus on tõesti selle tekitaja antud hetkel? Või on tegemist peagi pead tõstva tehnilise probleemiga?

Heli ise on midagi sellist:
http://www.youtube.com/watch?v=lbJp0VpTuso

Tervisi

Allan

EDIT: masinal on softi veidi üle kirjutatud, kuid eelmise omaniku sõnutsi rõhk ei tohiks eriti üle 0,8 bar minna. BOV puudub.
WASSAAB?
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#2

R Jaan 24, 2014 19:07

Mul teeb auto juba 5 aastat sellist häält. Olen isegi mõelnud, et kas see normaalne või ei :) Seni kõik nagu töötab...
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#3

R Jaan 24, 2014 19:08

Mul teeb auto juba 5 aastat sellist häält. Olen isegi mõelnud, et kas see normaalne või ei :) Seni kõik nagu töötab...
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#4

R Jaan 24, 2014 19:21

Pompaaz ... või inglise keeles ka compressor surge .. Probleemi tekitajaks võib olla kinni jäänud wastegate näiteks :)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

R Jaan 24, 2014 19:26

No way. Bypassi klapp ei tööta. Klapp kinni külmund või voolik katki või klapp ise katki.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#6

R Jaan 24, 2014 19:32

Nojah ... ma maadlen sama asjaga, aga pisike mööndus on, et wg on (oli) 1,2 bar :D
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#7

R Jaan 24, 2014 19:41

Bypass teeb seda. Mu masinal oli samuti kui wg 1.2 peal. 0.7-0.9 pealt ei olnud sellist häält.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#8

R Jaan 24, 2014 19:44

Bypass otsas
EDIT: Rõhku on seal kindlasti rohkem kui 0.8 bar. Võta SID lahti ja anna kolmandaga täistald vaata mis Pinl näitab. Minumeelest lagi oli 1.1 bar. On ka otsast lendavaid vac voolikuid.
Sent from my Monte Carlo using B236
allan67
Postitusi: 75
Liitunud: K Jaan 05, 2011 19:07
Asukoht:
Auto:

#9

R Jaan 24, 2014 19:53

Bypass otsas
EDIT: Rõhku on seal kindlasti rohkem kui 0.8 bar. Võta SID lahti ja anna kolmandaga täistald vaata mis Pinl näitab. Minumeelest lagi oli 1.1 bar.


Oh irooniat. SID viskas enne ostu hieroglüüfid ette :wall:
WASSAAB?
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#10

R Jaan 24, 2014 19:55

Soft on 330NM
Mreq 1035 ja suurim Pinl (rõhk sisselaskes)mis tabloolt nägin oli peaaegu 1.2 bar-i.
Moded peaks selle tõstma og9-3 tehnilise alla.
EDIT: Soovitan osta mingi klapi, mis paremini peab. Originaalid saavad üle 1,0 rõhu puhul otsa. MIngi replica peaks 40ga kätte saama.
Sent from my Monte Carlo using B236
allan67
Postitusi: 75
Liitunud: K Jaan 05, 2011 19:07
Asukoht:
Auto:

#11

R Jaan 24, 2014 20:59

Soft on 330NM
Mreq 1035 ja suurim Pinl (rõhk sisselaskes)mis tabloolt nägin oli peaaegu 1.2 bar-i.
Moded peaks selle tõstma og9-3 tehnilise alla.
EDIT: Soovitan osta mingi klapi, mis paremini peab. Originaalid saavad üle 1,0 rõhu puhul otsa. MIngi replica peaks 40ga kätte saama.


Ohoo, tänud kasparius! Sain oma maisna kohta palju targemaks kohe :)

Kas on mingi lihtne võimalus bypassi surma testimiseks?
WASSAAB?
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#12

R Jaan 24, 2014 21:15

Võtad bypassi väikse vaakum vooliku lahti ja imed. kui vaakum tekib on membraan korras. Kui vaakumit ei teki, siis bypass kutu.
Või kui sul spetsiaalne abinõu vaakumi tekitamiseks, siis võid seda ka kasutada.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#13

R Jaan 24, 2014 21:39

Ja kuhu see bypass siis selle üleliigse rõhu laseb ? :conf:
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#14

R Jaan 24, 2014 21:45

vastu turbo labasid, Sealt tuleb ka sõna compressor surge või turbo flutter. Kui vaakumiga membraan ei avane, siis pole rõhul ka kuskile mujale minna kui gaasiklapp kinni lajatab.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#15

R Jaan 24, 2014 21:52

Jah ... seda juhul kui gaasiklapp peaks kinni lajatama. Ma millegipärast eeldasin algusest peale, et jutt on sellest, et puterdab sõites-kiirendades :freak:
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#16

R Jaan 24, 2014 22:06

ma sain aru, et ainult helis oli asi, mis iseenesest ka just kõige tervislikum turbole pole..
allan67
Postitusi: 75
Liitunud: K Jaan 05, 2011 19:07
Asukoht:
Auto:

#17

R Jaan 24, 2014 22:24

Jah ... seda juhul kui gaasiklapp peaks kinni lajatama. Ma millegipärast eeldasin algusest peale, et jutt on sellest, et puterdab sõites-kiirendades :freak:


Mootor ei puterda, asi on puhtalt helis ehk siis see flutter sound. Edev hääl küll, kuid see ei tundu tervislik :)
WASSAAB?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#18

R Jaan 24, 2014 22:29

Nii ja naa. On neid kellel kiiresti otsa lõpeb ja siis on need kes pikka aega sõidavad ja midagi ei juhtu.
allan67
Postitusi: 75
Liitunud: K Jaan 05, 2011 19:07
Asukoht:
Auto:

#19

L Veebr 01, 2014 16:10

Pôhjuseks oligi mittetoimiv bypass valve.
WASSAAB?
Vasta