Kuna siin peaks olema piisavalt hobiautode omanikke, kes need talveks autokatte alla seisma panevad, siis tundub sobilik koht küsida.
Soov üks auto taaskord talveks suurde, kõrgesse puust küüni seisma panna, et kevadel taas hääled sisse lüüa. Senini talvedel see niisama seal küünis seisnud, aga väike häda selles, et varblased lasevad talvega auto totaalselt täis ja tolmub ka omajagu. Lisaks olen avastanud, et betoonpõranda niiskus tõmbab talvega auto põhja päris korralikult pinnaroostesse.
Seeläbi tekkis mõte soetada autokate, mille alla auto talveks peitu panna. Oleks hea kui keegi jagaks kogemusi, et kas see on ikka hea mõte, et ega kate all salong eriti kiirelt hallitama ei hakka ega auto kere rooste ei lähe? Mujalt olen kuulnud, et autokate võib tuulega lõõtsudes värvi nurkadest maha hõõrduda, aga kuna tegu suure ja kinnise küüniga, siis seal tuult liigub ikka vähem kui päris õues seistes.
Ja kas ja mida panna põrandale auto põhja alla, et niiskust vähem kondenseeruks?
Auto talvekorterisse autokatte alla?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
autokate hõõrub sul tuule ja muude asjade mõjul katte alla sattunud liivaga kerel värvi maha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Hobiauto hoiukoha 3 kõige olulisemat omadust on kuivus, kaitse elementide eest [päike, vesi, lumi, linnud/loomad(hallitus)] ja võimalikult ühtlane temperatuur.
Kõige halvem variant on ilmselt mere äärse maja õues puu alla muru peal.
Kui auto puhul on tegemist mõne muuseumi eksponaadiga, siis otsis sellest küünist heaga parem koht. Kuid muul juhul ja võimalusi arvestades annab ehk midagi siiski teha, et olukorda veidigi siluda.
Seega minu soovitused nimetatud võimaluste piires oleksid need:
1. Puhasta auto enne hoiustamist piinlikult puhtaks ja kindlasti vahata. 1 päev tööd. NB! Vali selleks päikesepaisteline ja kuiv aeg, sest hea on, kui auto saab kuivada. Ei liialdata, kui selleks arvestatakse nädal ja rohkem.
2. Tee autole korrosioonikaitse. Ise tegin Krownis, kus õli/vaha laadse ainega piserdati ühtlaselt üle terve auto põhi, koopad, uste servad ja sisemus, mootoriruum ja tegelikult kõik kohad kuhu vähegi ligi sai.
3. Auto katmiseks seal küünis äkki õnnestub sul leida kuskilt mõni suurem alumiiniumkonstruktsiooniga telk nagu paljudel suvistel väliüritustel näha, sest niisketes tingimustes ei ole auto sissemässimine ilmselt hea mõte + see, mis ivomets ütles
Seda, kuidas see niiskus nüüd salongi mõjub ma ei oska sul ennustada.
Lisaks veel soovitan enne vahetada mootoriõli ja jahutusvedeliku ning auto üles tõsta pukkidele (kui on tarvis rehve veidi säästa)
Kõige halvem variant on ilmselt mere äärse maja õues puu alla muru peal.
Kui auto puhul on tegemist mõne muuseumi eksponaadiga, siis otsis sellest küünist heaga parem koht. Kuid muul juhul ja võimalusi arvestades annab ehk midagi siiski teha, et olukorda veidigi siluda.
Seega minu soovitused nimetatud võimaluste piires oleksid need:
1. Puhasta auto enne hoiustamist piinlikult puhtaks ja kindlasti vahata. 1 päev tööd. NB! Vali selleks päikesepaisteline ja kuiv aeg, sest hea on, kui auto saab kuivada. Ei liialdata, kui selleks arvestatakse nädal ja rohkem.
2. Tee autole korrosioonikaitse. Ise tegin Krownis, kus õli/vaha laadse ainega piserdati ühtlaselt üle terve auto põhi, koopad, uste servad ja sisemus, mootoriruum ja tegelikult kõik kohad kuhu vähegi ligi sai.
3. Auto katmiseks seal küünis äkki õnnestub sul leida kuskilt mõni suurem alumiiniumkonstruktsiooniga telk nagu paljudel suvistel väliüritustel näha, sest niisketes tingimustes ei ole auto sissemässimine ilmselt hea mõte + see, mis ivomets ütles
Seda, kuidas see niiskus nüüd salongi mõjub ma ei oska sul ennustada.
Lisaks veel soovitan enne vahetada mootoriõli ja jahutusvedeliku ning auto üles tõsta pukkidele (kui on tarvis rehve veidi säästa)
Ma oman üht vana mosse eksemplari,( aastakümmneid)ja olen seda teemat uurinud! Mõtteid ja ideid liigub foorumites palju,aga ei maksa üle pingutada!
*.Ruum olgu katusega,vihma ja päikese eest kaitstud!
*.Õhu vahetus,mida rohkem tuult seda kasulikum!Igasugused auto katmised kilede ja katetega unustage ära!
*.Kui betoon põrand,siis pane auto alla terves auto ulatuses kile!
*.Enne talvekorterit ,pese ja vahata,akna ja muud tihendid silikooniga määrida!
*.Väike korrosiooni tõrje pole paha!
*Pumpa rehvid üle normi täis,tähtis,et kevadeks tühjaks ei jookseks.Ära tõsta pukkadele!
*.Ruum olgu katusega,vihma ja päikese eest kaitstud!
*.Õhu vahetus,mida rohkem tuult seda kasulikum!Igasugused auto katmised kilede ja katetega unustage ära!
*.Kui betoon põrand,siis pane auto alla terves auto ulatuses kile!
*.Enne talvekorterit ,pese ja vahata,akna ja muud tihendid silikooniga määrida!
*.Väike korrosiooni tõrje pole paha!
*Pumpa rehvid üle normi täis,tähtis,et kevadeks tühjaks ei jookseks.Ära tõsta pukkadele!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Tänan vastajaid, tundub, et autokatte ostmine jääb ikka ära ja tuleb kasutada siis ikka pigem senise laadset varianti: esmalt auto pesta ja vahatada, paak täis. Siis küüni. Olen jätnud 1-2 ust nö esimesse lukustusastmesse või paar akent veidi pilukile, et õhk salongis paremini liiguks, aga et pilu oleks piisavalt väike, et hiired sisse ei saaks. Katusele ja kapotile olen linnus*ta eest kaitseks asetanud lahtiharutatuna suure kodumasina papppakendi ja sellele paar eset raskuseks peale. Aku tuppa ja paar korda olen talve jooksul ka käivitanud ja autot natukene liigutanud, et rehvid päris kandiliseks ei vajuks.
Ainus dilemma on, et mida panna alla betoonpõrandast tuleneva niiskuse vastu, leiaks vist küünist paar vineerplaati ja paneks need alla?
Ainus dilemma on, et mida panna alla betoonpõrandast tuleneva niiskuse vastu, leiaks vist küünist paar vineerplaati ja paneks need alla?
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Pealik
- Postitusi: 4255
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Ainus dilemma on, et mida panna alla betoonpõrandast tuleneva niiskuse vastu, leiaks vist küünist paar vineerplaati ja paneks need alla?
*.Kui betoon põrand,siis pane auto alla terves auto ulatuses kile!
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Salongi tekkiva niiskuse vastu olen kasutanud niiskuseimajaid, nt sellised:
http://www.bauhof.ee/niiskuseimaja-aero-360-450g.html
Aeg-ajalt tuleb ainult seda tabletti asendada, kuid täiesti toimiv lahendus.
Mina olen selle pannud auto põrandale, keegi mainis, et istmele (eriti nahkistmele) ei tohiks seda asetada, võib naha liiga ära kuivatada.
Betoonpõranda saab betoonilakiga üle võõbata - seda peaks siis muidugi kuival perioodil tegema.
http://www.bauhof.ee/niiskuseimaja-aero-360-450g.html
Aeg-ajalt tuleb ainult seda tabletti asendada, kuid täiesti toimiv lahendus.
Mina olen selle pannud auto põrandale, keegi mainis, et istmele (eriti nahkistmele) ei tohiks seda asetada, võib naha liiga ära kuivatada.
Betoonpõranda saab betoonilakiga üle võõbata - seda peaks siis muidugi kuival perioodil tegema.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson