Aidake valida õhksoojuspumpa

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#26

P Jaan 18, 2015 0:00

Aitäh kõigile vastanutele!
Ehitusfoorumites on seda üksteisele ärapanemist enamjaolt + vahele räägivad toodete müüjad / paigaldajad.. Seega seal terasid sõkaldest eraldada on üsna raske.
Hinnast sõltuvalt jään vist ikka Daikini usku seekord, kui Saabu väljatoodud hinnaga saan. Igatahes annan teada, kui mingi masin juba maja kütma hakkab :)
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#27

P Jaan 18, 2015 9:43

Ahjaa tahtsin öelda veel igast nende "lisade" kohta. Mu pumbal on neid pikk nimekiri, reaalsuses ma neid muidugi ei kasuta.
Iga ratas veab and then some!
isakene
Postitusi: 55
Liitunud: E Aug 27, 2007 19:20
Asukoht:
Auto:

#28

K Jaan 21, 2015 3:49

See -15 on vanemate pumpade puudus. Uuemad toimetavad rõõmsalt veel alla -25. Kui osta, siis ikka viimase aja tehnoloogia, vahe on mäekõrgune. Väiksema COP-ga saad küll odavamalt kätte, aga elektrit neelab see asi kohutavas koguses. Pluss see, et uuem põlvkond on väga oluliselt vaiksem.
Ise tegelesin teemaga detsembris, ja valitud sai just Mitsu Heavy. Kõige väiksem mudel, soojendab ahjuga võidu 50 m2. Tulemus on see, et puid kulub poole vähem ja elektrit võttis aparaat kuu ajaga €11 eest. No soe talv ka muidugi :). Päris mitme asjatundjaga sai nõu peetud enne ostu, tunnen ennast juba päris kompetentsena.:cool: Ostsin asja Interbauenist, seal on superhead hinnad, maaletoojalt saavad edasimüüjad sama hinnaga. http://interbauen.ee/soojuspumbad-mitsubishi/ Kui Mitsu, siis kindlasti ZMX seeria, muud on juba vana tehnoloogia.
Krt, voodis selili on kehva kribada. Kui huvi on, helista 56486769, võin kogemusi jagada.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#29

K Jaan 21, 2015 8:51

See -15 on vanemate pumpade puudus. Uuemad toimetavad rõõmsalt veel alla -25. Kui osta, siis ikka viimase aja tehnoloogia, vahe on mäekõrgune. Väiksema COP-ga saad küll odavamalt kätte, aga elektrit neelab see asi kohutavas koguses. Pluss see, et uuem põlvkond on väga oluliselt vaiksem.


Eks ta ole iglajuhul tuleb võtta Nordic vms tähisega seeria.

Minu RSG12LTCB/ROG12LTCN NORDIC 6.5kW on näiteks -15C korral kasutegur (COP) 2.09 ja -25C korral 1.68

Seega ikka parem kui tuim elektri radikas.

ABC kliimast tuli minu pump ja laisaks ta teeb, eriti sellise talvea nagu praegu...
Iga ratas veab and then some!
isakene
Postitusi: 55
Liitunud: E Aug 27, 2007 19:20
Asukoht:
Auto:

#30

K Jaan 21, 2015 15:14

See ei ole siis ka enam kõige uuem värk. Uusimate püsiv küttevõimsus kuni -15C on kusagil 3 - 3,5 ja -25C juures on COP veel kusagil 2,5 kandis. Spetsid ütlesid mulle, et tehnoloogia areneb praegu väga kiiresti ja 5 aasta vanune tehnika on juba lootusetult aegunud.
Just alles rääkisin ühe mehega. Tegi oma kahetoalisele puumajakorterile korraliku soojusisolatsiooni ja kütab oma kaheksakümmet ruutu 3,5 kW soojuspumbaga. Oktoobri viimastel päevadel sai asi paika, novembri elektriarve oli olnud €21 suurem kui oktoobris, tüüp oli õnnest rõngas.
Ja muidugi seda ka veel- kui vähegi võimalik, siis välist seadet seina külge mitte panna! Kuigi vaikne, mingit madalsageduslikku müra ta ikka tekitab ning eriti puumajades võib see päris häiriv olla. Õue ei ole mingit betoonalust vaja, mina lõin neli tollist toru ca 70 cm sügavusele maasse ja keevitasin 40-sest vinklist raami peale. Paigaldaja ütles et väga broo, rohkemat pole mingil juhul vaja.
caarel
Postitusi: 313
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#31

N Jaan 22, 2015 12:02

Kõigil on pumbad õues nagu ma aru saan? Pole keegi mõelnud, et kaevata 30m kaevik (150cm sügav), õhu võtmiseks toru kaevikusse, pump maja alla vms, et maasoojusega soojendada väljast võetavat õhku ning saavutada veelgi parem kasutegur? Suvel muidugi jahutaks etteveetavat õhku.

Pilt
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#32

N Jaan 22, 2015 14:05

ikka on mõte välgatanud. Aga seda ratast pole vast mõtet leiutada - 1,3kg/m3 kaaluv (soojusmahtuvust ei mäleta) ning isolaatoriks loetav substants nimega õhk soojeneb ilmselgelt liiga kehvasti ning "imevähe soendatud" kujul sisaldab ruumalaühiku kohta liiga vähe energiat, et mingi arusaadav vahe tekiks. Kui juba kaevata, siis matta maha torustik, milles liigub sobilikumate omadustega aine. Vee omadused on head ja saadavus on pea sama hea, kui õhul ;)
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#33

N Jaan 22, 2015 14:23

See ei ole siis ka enam kõige uuem värk. Uusimate püsiv küttevõimsus kuni -15C on kusagil 3 - 3,5 ja -25C juures on COP veel kusagil 2,5 kandis. Spetsid ütlesid mulle, et tehnoloogia areneb praegu väga kiiresti ja 5 aasta vanune tehnika on juba lootusetult aegunud.


Väiksemate ruumidele mõeldud pumbad on parema COP'iga ka jah, kui mu 6.5KW'ne

Mu valik oli, müra (sise ja välis seadme) ning võimsus.
Iga ratas veab and then some!
Vasta