Mootorsae õli

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
Tartz
Postitusi: 17
Liitunud: P Nov 29, 2015 15:47
Asukoht:
Auto:

#1

L Veebr 06, 2016 14:02

Kuna otsing ei paljastanud "mootorsaag" otsingu alt ühtegi tulemust siis teen uue teema.

Kas keegi on kokku puutunud mootorsaagidega ning ketiõlidega ?

Mõtlesin, et nädalavahetusel võiks puid teha, kuid avastasin, et saeketi õli otsa saanud... Uue õli soetamiseks oleks vaja üsna pikk sõit ette võtta, kuid leidsin, et on käepärast ka muruniiduki õli.
Ise olen arvamusel, et õli on õli, põhiline, et määriks, aga kuna pole spetsialist siis küsin igaks juhuks üle, kas keegi on kokku puutunud või omab rohkem informatsiooni, kui mina ? :D

Tänud ette ära
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7323
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

L Veebr 06, 2016 14:44

ketiõlid peaks olema " rohelised", et lagunevad vähem kui 100000 aastaga ja peaks joodavad ja ohutud olema lausa imikutele, mida mitte mootoriõli ei ole.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
konks222
Saabiklubi liige
Postitusi: 556
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#3

L Veebr 06, 2016 15:08

Mootoriõlid sobivad keti määrimiseks. Hüdraulikaõlid mitte. Kõige keskkonnasõbralikum on sulle-mullega puid teha. :P
ivark
Postitusi: 774
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#4

L Veebr 06, 2016 15:33

Ikka ketiõli kui tahad, et kett ka kestaks. Selleks ketiõlid mõeldud ongi. Aga kallatakse sinna igasugu asju muidugi, isegi kasutatud õli, amatööride värk. Kui saag maksab üle 600, siis hakkad juba mõtlema, et kas on mõtet lollitada.
konks222
Saabiklubi liige
Postitusi: 556
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#5

L Veebr 06, 2016 15:42

Mootoriõli ketiõli pumpa ära ei riku. Ei riku ka plaadi tähikulaagrit. Kett õnneks niipalju ei maksa. Ja paar- kolm paagitäit ei tee ka ketile häda midagi. Viis-kuus paaki lõikab ära kõva metsamees päevaga.
Hiiglane
Postitusi: 120
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#6

L Veebr 06, 2016 16:17

Päris igat jama ei tasu sinna paaki kokku kallata. Ca 5a tagasi oli juhus kus 2 õli ( mootori ja keti) ei tahtnud mitte omavahel läbi saada ja tulemuseks oli paras tarretis paagis...

Hiiglane.
skyline
Postitusi: 964
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#7

L Veebr 06, 2016 18:37

Me oleme aastaid oma sae sees keti õlina kasutanud venelaste Avtooli, hea odav, aga mitte kuigi roheline :)
Seda õli kasutanud ketiõlina pea kogu aja aastast 2001. Saag Stihl 026 ja pole veel 15a jooksul remonti vajanud ptüi-ptüi-ptüi. Vaid kulumaterjale ehk süüteküünalt, ketti ja plaati on vahetatud. Seega avtool pole probleeme põhjustanud.
Eelmises seases, mis oli üks vana kasutatud Husqvarna sai kasutatud ka läbitöötatud auto mootoriõli jmt ollusi, ei juhtunud ka nendega midagi.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
tauber
Postitusi: 200
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#8

E Veebr 08, 2016 9:10

Ise kasutan praegu vana õliradika (elektriradiaator) seest välja lastud õli ja tundub,et väga hästi määrib.Igatahes kett jookseb ilusti ja tähik pole ka kinni jäänud mida varemalt originaal ketiõliga ikka ette tuli.Ega seal üldiselt midagi väga põdeda pole sest ketti peab niiguinii teritama ja vahetama ning too ei maksa kuigi palju,plaat ise on ka lihtne asjake-peaasi,et kuivale ei jää ning üle ei kuumene ja otsatähik kinni ei kiilu.

Piktor
Saabiklubi liige
Postitusi: 310
Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
Asukoht: Järvamaa
Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS

#9

K Veebr 10, 2016 11:08

Muruniiduki õli on oma viskoossuselt natuke paksem õli kui ketiõli, seega pead kindlasti jälgima, et õli tuleks normaalselt peale, enne kui otsatähiku kinni lased, kui juba keti ja plaadi kuumaks lased, siis vut vut poodi uue järele, otsatähikut pole motet vahetada.
Ei tea mis saag on, aga siis kruti vähe õlikruvi järgi, et tuleks ladusamalt peale. Alati peab nii olema, et küte saaks ennem otsa kui ketiõli!
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
AndresV
Postitusi: 900
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#10

T Veebr 16, 2016 9:42

Saeketi õli töötab hoopis väiksemas temp.vahemikus ja igati lihtsamates tingimustes kui mootoriõli. "Vastutus" ka mitu suurusjärku väiksem. Tootjad lisavad (kõige odavamale sobiva viskoossusega õlile) mingit liimi, et paremini kleebiks ja veniks. Mõned paagitäied võib kindlasti ilma liimita õli kasutada, plaadi temp-i võiks jälgida.
Vasta