Liiklusalane küsitlus
-
- Postitusi: 7
- Liitunud: R Mai 29, 2015 11:40
- Asukoht:
- Auto:
Tere,
Tänapäeva kõikidest liiklusõnnetustest ligi 2/3 leiab aset parkimisplatsidel. 2015 aasta esimese kolme kvartali jooksul osales parkla liiklusõnnetustes 570 sõidukit, mis teeb kolme kvartali peale napilt üle kahe sõiduki päevas. Kuna antud teema on elulise tähtsusega meie igapäevaliikluses, huvitab nii mind kui Eesti Liikluskindlustuse Fondi, mis võib olla selle põhjustajaks. Kas probleem seisneb liikluses, autokooli ebapiisavas parkimisõppes või hoopis sõidukite gabariitide ebapiisavas tajumises.
Analüüsides andmeid ning reaalse probleemi välja selgitamise korral tõstatan probleemi enda diplomitöös ning püüan välja selgitada lahendusi. Kuna antud küsitlus on väga olulise tähtsusega minu lõputöö suuna võtmisel, siis oleksin Väga tänulik, kui leiaksite ühe minuti, et vastata mõnele kiirele küsimusele.
Küsitlusele saate vastata alljärgneval lingil!
Tänan kõiki, kes võtsid vaevaks vastata!
https://docs.google.com/forms/d/1C_v1hDncBU05DICgMKPKhpFO8P8P4wXNZYxTxz1k7OU/viewform
Tänapäeva kõikidest liiklusõnnetustest ligi 2/3 leiab aset parkimisplatsidel. 2015 aasta esimese kolme kvartali jooksul osales parkla liiklusõnnetustes 570 sõidukit, mis teeb kolme kvartali peale napilt üle kahe sõiduki päevas. Kuna antud teema on elulise tähtsusega meie igapäevaliikluses, huvitab nii mind kui Eesti Liikluskindlustuse Fondi, mis võib olla selle põhjustajaks. Kas probleem seisneb liikluses, autokooli ebapiisavas parkimisõppes või hoopis sõidukite gabariitide ebapiisavas tajumises.
Analüüsides andmeid ning reaalse probleemi välja selgitamise korral tõstatan probleemi enda diplomitöös ning püüan välja selgitada lahendusi. Kuna antud küsitlus on väga olulise tähtsusega minu lõputöö suuna võtmisel, siis oleksin Väga tänulik, kui leiaksite ühe minuti, et vastata mõnele kiirele küsimusele.
Küsitlusele saate vastata alljärgneval lingil!
Tänan kõiki, kes võtsid vaevaks vastata!
https://docs.google.com/forms/d/1C_v1hDncBU05DICgMKPKhpFO8P8P4wXNZYxTxz1k7OU/viewform
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Olen täheldanud seda, et pensionäridel juhtub palju kõkse ustega. Probleem seisneb ukse sulgurites. Alguses on raske lahti lükata, üle selle nii öelda nõksu ja kui ta siis üle on jõudnud, liigub juba uks ise ja nad ei jõua seda enam tagasi tõmmata. Lisaks on parkimiskohad liiga kitsad. Tegelt ka, ikka debiilselt kitsas on.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14298
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma ei saa aru nendest tagurpidi parkijatest... Mille kuradi pärast on vaja ukerdada "pool tundi" tagurpidi end sinna parkimiskohale? Teised ootavad, et saaks mööda sõita jms. Lõpuks ei pääse ise ka enam pagassi kallale, sest teine auto on vastas. Või kui teine on samasugune, siis ei pääse kumbki. Ja vaatamata igasugu parkimiskaamerate ja andurite olemasolule ei suudeta autot ikka otseks ajada (tundub, et keelatud on ka lisamanööver, et siiski auto sirgeks saada). See on täiesti massiline käitumine, nagu oleks kusagil kästud hakata nüüd "niimoodi" parkima, nina väljapoole.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Ma ei saa aru nendest tagurpidi parkijatest... Mille kuradi pärast on vaja ukerdada "pool tundi" tagurpidi end sinna parkimiskohale? Teised ootavad, et saaks mööda sõita jms. Lõpuks ei pääse ise ka enam pagassi kallale, sest teine auto on vastas. Või kui teine on samasugune, siis ei pääse kumbki. Ja vaatamata igasugu parkimiskaamerate ja andurite olemasolule ei suudeta autot ikka otseks ajada (tundub, et keelatud on ka lisamanööver, et siiski auto sirgeks saada). See on täiesti massiline käitumine, nagu oleks kusagil kästud hakata nüüd "niimoodi" parkima, nina väljapoole.
Mina olen muide üks neist tagurpidi parkijatest Kui mul Saabil kunagi automaatkast pekki läks, siis sellest saati olen hakanud enamasti saba ees parkima, sest kui sa ikka P pealt kangi liikvele enam ei saa, siis tagurpidi auto välja pukseerimine või treilale tõmbamine on jama. Teiseks kui südatalvel aku otsad annab, siis akuabi on ka keerukas anda kui nina on kõnnitee või seina poole.
Kolmanda põhjusena tooks seda, et talvel kipub selle ajaga, kui kaubanduskeskuses käin auto tagaklaas uduseks minema ja edepidi on väljasõiduks nähtavus parem. Mina nimelt ei usalda väga peegleid.
Aga iseenesest tagurdamine on ohtlik manööver, juba autokoolis õpetati, et tagurdada tuleb nii palju kui vaja ja nii vähe kui võimalik.
Eilsest päevast eriti draagiline näide tagurdusmanöövrist:
24.02.2016 kell 17.01 ajal toimus liiklusõnnetus Tallinnas Mustamäe tee 124 ees, kus sõiduautot Jeep Grand Cherokee juhtinud 37-aastane Armin alustas tagurdamist ja sõitis otsa sõiduki taga viibinud jalakäijale, 86-aastasele naisele. Jalakäija oli eelnevalt väljunud samast sõidukist. Jalakäija hukkus sündmuskohal.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Ma ei saa aru nendest tagurpidi parkijatest...
Tõenäoliselt subjektiivne kiiks, aga kitsastes tingimustes tundub edaspidi välja sõitmine turvalisem ja lihtsam. Kodus maja ees pargin alati tagurpidi, tööjuures edaspidi. "Pool tundi" see õnneks aega ka ei võta..:cool:
EDIT: Kas küsitluse läbiviijat ei huvita ka see, kas õnnetuses osalemine oli vastaja v teise osapoole süül? Võiks veidi ehk täiendada küsimustikku? Lisaks "avarii parklas" ja seisvale autole sisse tagurdamine ei pruugi kõigile samastuvat (kui üldse tahetakse seda teada).
Veidi targutamist...
Ma olen samuti see "tagurpidi parkija". Skyline tõi välja päris mitu head argumenti välja, öösel parkmine on samuti andnud tulemust akulõppemise vms näol, hommikuti on pime ja kiire ka, et oleks aega manööverdama hakata, hea olla "stardivalmis".
Tagurdan alati ka poeparklates, see aitab paremini mõista gabariite ja auto tunnetust, auto taha tuleb jätta alati ruumi nii palju, et saaks kraami autosse panna. Igasugustesse kaameratesse ja anduritesse usku ei ole. Selliste vidinate ja parkimisabidega jne varsti ei oska inimesed enam üldse parkida :D
Ülikitsast vahest läbipääsemiseks ütleks isegi, et on lihtsam läbi tagurdada :D
Tagurdan alati ka poeparklates, see aitab paremini mõista gabariite ja auto tunnetust, auto taha tuleb jätta alati ruumi nii palju, et saaks kraami autosse panna. Igasugustesse kaameratesse ja anduritesse usku ei ole. Selliste vidinate ja parkimisabidega jne varsti ei oska inimesed enam üldse parkida :D
Ülikitsast vahest läbipääsemiseks ütleks isegi, et on lihtsam läbi tagurdada :D
Everyday Regular SAAB guy!
Parklad on keskklassi autode ( SAAB ) kitsad kuid kuna parkimiskohti on niigi napilt siis on vaja lihtsalt olla tähelepanelikum uksi avades ja autost väljudes / autosse sisenedes. Olen hoolimatust kohanud enamusjuhtudel ametiautode kasutajate poolt kes ei vastuta oma rahakotiga liisingauto välimuse eest. Kuid just kitsas parklas saab SAAB i hoopis täpsemalt tagurdades parkimiskohale ja ka hiljem lahkudes ei varja körvalolevad autod nii palju vaatevälja. Manöövri kiirus söltub aga töesti roolikeeraja oskusest ja vaevalt vanus selles määrav on. On alles juhiload kättesaanuid noorukeid kes liiklevad laitmatult ja 80 a papisid/mammisid kes suurepäraselt autoroolis hakkama saavad. Köik söltub suhtumisest.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Eestis prkimiskohad on kitsad, Soomes on natukene laiemad ja on perekohti e. lastega, kes väljumisel ei pane tähele kõrval pargitud autot ja mida võivad teha uksega...
Tagrurpidi parkimisest, esiteks kitsemasse kohta, kus vähe ruumi saab(Saab ei ole parema manööverdusega, vajab palju ruumi) sirgemini sisse IMHO ja talvel udune tagaklaas ei sega nähtavust.
Tagrurpidi parkimisest, esiteks kitsemasse kohta, kus vähe ruumi saab(Saab ei ole parema manööverdusega, vajab palju ruumi) sirgemini sisse IMHO ja talvel udune tagaklaas ei sega nähtavust.
__In Boost We Trust__
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14298
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Paljud saavad kindlasti selle tagurpidi parkimisega ka normaalse ajaga hakkama, aga no pidevalt pean ma neid tädisid seal parklas nägema, kel pole aimugi oma auto pöörderaadiusest, mõõtmetest, rooli keeramisest rohkem kui veerand tiiru jms..:) Lokkav korralagedus ma ütlen..:)
Midagi pole teha, halvad asjad jäävad meelde, head ununevad. Mitte ilmaasjata ei öelda, et tõrvatilk meepotis...
Midagi pole teha, halvad asjad jäävad meelde, head ununevad. Mitte ilmaasjata ei öelda, et tõrvatilk meepotis...
Mina ei saa aru neist ninapidi parkijatest, kes ei suuda pärast enam välja tagurdada :D. Või no selles mõttes saan aru, et nähtavus, nagu ka skyline märkis, on vahepeal sitemaks muutunud. Sadama hakanud, pimedus saabunud, salongi niiskus tagaklaasile kondenseerunud, peeglid lund täis... Imestan et miks inimesed ise oma elu keeruliseks teevad.
Ma pargin võimalusel nii, et keeran ninaga sisse, sõidan läbi esimese parkimiskoha ja pargin vastaskohale, ninaga väjapoole. Kui sellist topeltkohta ei leia, pargin tagurpidi (v.a. eriolukorrad kus on peeglist näha, et keegi on ninapidi p...s ja kannatamatu.) Ukerdamisega ei tegele. Kui vahel harva ongi vaja kohendada, teen seda nõks hiljem, teisi segamata.
Kui on veidi loogilist mõtlemist ja ruumitunnetust siis õnnestub tagurpidi (sirgelt ja korrektselt) parkimine ju isegi lihtsamini, sest ühe 90° pöörde asemel saab teha 2x45° või siis 90° edasi ja sirgelt tagasi.
Tagurpidi parkimisel saan küljeaknast parkimiskoha ja trajektoori üle vaadata ja pargingi sinna vaid mõni sekund hiljem. Võimalusi, et keegi/miski on jõudnud sellesse ruumi vahepeal siseneda, on tunduvalt vähem võrreldes variandiga kus pargid ninapidi ära ja pärast tagurdad välja. Teise variandi puhul jääb vahetu vaatamise ja tagurpidi liikuma hakkamise vahele rohkem aega. Autoukseni jõudmine, istumine, käivitamine jne võtavad omajagu aega. Eriti veel kui autosse siseneb suurem seltskond.
Ma pargin võimalusel nii, et keeran ninaga sisse, sõidan läbi esimese parkimiskoha ja pargin vastaskohale, ninaga väjapoole. Kui sellist topeltkohta ei leia, pargin tagurpidi (v.a. eriolukorrad kus on peeglist näha, et keegi on ninapidi p...s ja kannatamatu.) Ukerdamisega ei tegele. Kui vahel harva ongi vaja kohendada, teen seda nõks hiljem, teisi segamata.
Kui on veidi loogilist mõtlemist ja ruumitunnetust siis õnnestub tagurpidi (sirgelt ja korrektselt) parkimine ju isegi lihtsamini, sest ühe 90° pöörde asemel saab teha 2x45° või siis 90° edasi ja sirgelt tagasi.
Tagurpidi parkimisel saan küljeaknast parkimiskoha ja trajektoori üle vaadata ja pargingi sinna vaid mõni sekund hiljem. Võimalusi, et keegi/miski on jõudnud sellesse ruumi vahepeal siseneda, on tunduvalt vähem võrreldes variandiga kus pargid ninapidi ära ja pärast tagurdad välja. Teise variandi puhul jääb vahetu vaatamise ja tagurpidi liikuma hakkamise vahele rohkem aega. Autoukseni jõudmine, istumine, käivitamine jne võtavad omajagu aega. Eriti veel kui autosse siseneb suurem seltskond.
Probleem pole mitte tagurpidi parkimises vaid selles, et pole ruumitaju ja siis ukerdataksegi. Aga kui need kobakäpad nina ees pargivad, siis pärast ukerdavad jälle välja.
Minu jaoks on üks oluline argument tagurpidi parkimiseks see, et kitsastes oludes on see tagurpidi tunduvalt lihtsam kui edaspidi
Minu jaoks on üks oluline argument tagurpidi parkimiseks see, et kitsastes oludes on see tagurpidi tunduvalt lihtsam kui edaspidi
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
kas küsitluse eesmärk on autokoolidele "lisamooduli" (nt +10h parklajutte, sh praktika) tekitamine? Küsitlus on väga pinnapealne ja ei huvitu sisust - ilmselt saab sellest teha lihtsalt järelduse, et parkla on maailma kõige ohtlikum koht, sest pea kõigil on seal mingi jama olnud :)
kui inimkond kollektiivselt parema käe reegli selgeks õpiks, oleks parkla maailma kõige üheseltmõistetava liiklusskeemiga koht.
kui inimkond kollektiivselt parema käe reegli selgeks õpiks, oleks parkla maailma kõige üheseltmõistetava liiklusskeemiga koht.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ma ei saa jälle aru nendest ninapidi parkijatest. Kitsastes oludes on tagurpidi parkimine tunduvalt lihtsam ja ohutum, samuti pärast ärasõit. Näiteks piisavalt lühikesse külgboksi ninapidi sisse üldse ei saagi. Aega võtab ka samapalju, aga kui ruumitaju puudub, siis ukerdatakse nagunii, ainult et parkimiskohale ukerdades ei ilmu sinna ootamatult jalakäijaid ega teisi autosid. Parkimiskohalt välja tagurdades, eriti veel halva nähtavusega, tabatakse aga tihti möödasõitvat autot või auto tagant poekottidega mööduvat jalakäijat.
Lisaks, kuna parema käe reegel on paljudele selgelt üle jõu käiv kontseptsioon, siis oleks kõigis parklates abiks konkreetsed "anna teed" märgid, nagu mõnes parklas on.
Antud küsitluse point jäi mulle aga segaseks, kui just eesmärgiks pole välja selgitada mingit autokoolide pingerida. Midagi muud ma "mis autokoolis käisid ja kas tunned ennast parkides kindalt: jah/ei" põhjal küll järeldada ei julgeks...
Lisaks, kuna parema käe reegel on paljudele selgelt üle jõu käiv kontseptsioon, siis oleks kõigis parklates abiks konkreetsed "anna teed" märgid, nagu mõnes parklas on.
Antud küsitluse point jäi mulle aga segaseks, kui just eesmärgiks pole välja selgitada mingit autokoolide pingerida. Midagi muud ma "mis autokoolis käisid ja kas tunned ennast parkides kindalt: jah/ei" põhjal küll järeldada ei julgeks...
-
- Postitusi: 7
- Liitunud: R Mai 29, 2015 11:40
- Asukoht:
- Auto:
Väga meeldiv, et olete alustanud diskuteerimist!
Kuna probleem jaguneb mitmeks haruks, siis tuleb käsitleda kõiki erinevaid variante.
Küsitluse põhjal on võimalik järeldada, kas inimesed said autokoolis piisavad teadmised ja oskused või sai kehv alustala seatud juba varakult autokoolis.
Vastuste põhjal on võimalik leida vastavus autokoolide ja liiklusõnnetustes osalenute vahel, kuna igat vastajat on võimalik eraldi analüüsida.
Kuna aga tegelik põhjus seisneb ilmselt suures osas siiski alamõõdulistes parkimiskohtades, siis tuleb läbi viia küsitlus, et oleks võimalik teised harud eraldada põhiprobleemist.
Kuna probleem jaguneb mitmeks haruks, siis tuleb käsitleda kõiki erinevaid variante.
Küsitluse põhjal on võimalik järeldada, kas inimesed said autokoolis piisavad teadmised ja oskused või sai kehv alustala seatud juba varakult autokoolis.
Vastuste põhjal on võimalik leida vastavus autokoolide ja liiklusõnnetustes osalenute vahel, kuna igat vastajat on võimalik eraldi analüüsida.
Kuna aga tegelik põhjus seisneb ilmselt suures osas siiski alamõõdulistes parkimiskohtades, siis tuleb läbi viia küsitlus, et oleks võimalik teised harud eraldada põhiprobleemist.
Parkimine on justkui kalamehe mentaliteet... Veekogu on suur ja tühi (nagu ka parklagi) ikka on vaja olemas oleva auto/kalastaja kõrvale/vahele end pressida.... äkki on 10m vähem kõndimist nendel diivani kaunistustel...
Iga ratas veab and then some!
Küsitluse põhjal on võimalik järeldada, kas inimesed said autokoolis piisavad teadmised ja oskused või sai kehv alustala seatud juba varakult autokoolis.
Küsitlus oli selle järelduse tegemiseks liiga pinnapealne. Mitte et mul kehv sõiduõpetaja oleks olnud, aga parkimisega sain enne autokooli minemist ka hakkama.
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Ka mina olen üks see "tropp" kes tagurpidi pargib. Vahet ju pole millal see lisamanööver teha, kas parkides või liikuma hakates. Mulle tundub, et nii on lihtsam ja no ei ole õnnestunud kedagi ära rihtida...
Tegelikult kuulub see vaidlus sarja " kellele ema, kellele tütar"
Tegelikult kuulub see vaidlus sarja " kellele ema, kellele tütar"
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
...Küsitluse põhjal on võimalik järeldada, kas inimesed said autokoolis piisavad teadmised ja oskused või sai kehv alustala seatud juba varakult autokoolis.
Vastuste põhjal on võimalik leida vastavus autokoolide ja liiklusõnnetustes osalenute vahel, kuna igat vastajat on võimalik eraldi analüüsida...
Sorry, aga selle küsitluse tulemused teeb küll sul iga retsensent pihuks ja põrmuks.
Esiteks on vanusevahemikud ebavõrdsed, kohati on see 4a ja siis juba 5a ning kas peale 31 eluaastat on ühed mullad kõik? :)
Küsimusele, kas olete osalenud liiklusõnnetuses vastasin mina "jah", sest olin liinibussis reisijana, mis sattus liiklusõnnetusse. Ehk siin ei saa kuidagi tuua välja seoseid minu juhtimisoskuse ja selle õnnetuse vahel. Avariis osalemine ei tähenda roolis olemist.
Kolmandaks, autokoolide osas on sul raske statistikat teha, sest neid on Eestis mitukümmend kui mitte sada ja paljud on load teinud mitukümmend aastat tagasi ning sellenimelist autokooli sageli enam ei eksisteeri.
Ehk ei taha solvata, aga su küsitlus on teadustöö metodoloogiliselt täiesti läbimõtlemata. Ma soovitaks teha uue täiustatud küsitluse ja mitte minna selle tulemustega oma juhendajat või retsensenti ärritama.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2280
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Ma parkisin vanasti kässariga. Lihtne ja kiire. Alguses oli küll pisut kulukas, kuna harjutamisel esineb ikka vigu ja nii edasi. Nüüd on uuel masinal miski jube elektriline kässar ja üldiselt SAABiga ei tohigi parkida, ei teel ega kuskil mujal. Sõitma peab!;)
Ei saa ka aru,miks peab parkimiskoht olema risti?Näit.Kristiines katuse all võiks olla kalasabas märgistus,oleks nii sisse- kui väljasõit lihtsam ja turvalisem,kaoks küll rivist üks koht,no ja siis.Ise pargin nii ja naa,kui on kitsas,siis tagurpidi,et saaks juhiustele jätta rohkem ruumi,kõrvalistujad väljuvad varem või sisenevad hiljem,kui neid on.Ilmselt on platside mõõdud jäänud möödunud sajandist,võrrelge 70-date civikuid või polosid praegustega.
Saan harva sõita SAABIGA.