Üldine küsimus foorumirahvale - kas tonnisel on potensiaali saada kunagi hinnatud/ihaldusväärseks klassikuks?
Küsin kuna müügis neid praktiliselt enam pole - auto24
Kas müüa neid on täis kahjumiga tegevus (ise olen pannud antud hetkeks kaks auto hinda remondi alla magama) või on enamus juba romulates.
Mida soovitate - hoida ja remontida ja ikka remontida või maha müüa?
(jah mulle meeldib saab kui mark aga siiani kogemused - kaks tonnist ja 9-3 on pannud ainult halle karvu tootma)
tonnine ja tema väärtus
-
- Postitusi: 121
- Liitunud: K Mär 26, 2014 21:40
- Asukoht: Puurmani
- Auto: Saab 9000 cs 92a. 147kw. Saab 900 coupe 84a 73kw
Olen samamoodi jõleda summa sisse pannud, ning müüa küll ei kavatse, sest vaadates hetke väärtust sellel autol, jääks nii või naa kahjumisse. Arvestades seda, kui hea auto see tegelikult on (minu arvates) ei tasu seda maha müüa kopika eest ning lihtsam on seda alles hoida. Ma arvan, et mõnekümne aasta pärast võib küll hea raha küsida selle eest, kui autol varustust ja mootorit on.
Kui vähegi võimalust on, siis jätta ta kasvõi suve/pühapäevaliikuriks, vähemalt mina plaanin nõnda tulevikus teha. Hetkel on veel tegu igapäevaliikuriga. Normaalse tonnise eest väga palju üle tonni vast ei saagi küsida hetkel ja kui nüüd mõelda investeeritud raha peale, siis oleks jabur maha müüa seda, lihtsam alles hoida.. Küll kunagi see väärtus ka tuleb, aga kui pole kohta, kus hoida ja emotsionaalset sidet ei ole, siis mõistlikum müüa.
Kui vähegi võimalust on, siis jätta ta kasvõi suve/pühapäevaliikuriks, vähemalt mina plaanin nõnda tulevikus teha. Hetkel on veel tegu igapäevaliikuriga. Normaalse tonnise eest väga palju üle tonni vast ei saagi küsida hetkel ja kui nüüd mõelda investeeritud raha peale, siis oleks jabur maha müüa seda, lihtsam alles hoida.. Küll kunagi see väärtus ka tuleb, aga kui pole kohta, kus hoida ja emotsionaalset sidet ei ole, siis mõistlikum müüa.
-
- Postitusi: 121
- Liitunud: K Mär 26, 2014 21:40
- Asukoht: Puurmani
- Auto: Saab 9000 cs 92a. 147kw. Saab 900 coupe 84a 73kw
emotsionaalne side on ja see asja just raskeks teeb .... lihtsalt vahepeal ei käi jõud üle remondist ja nimekirjas on peale esmase liikumise jaoks vajalike asjade veel hulk muud nodi mis tuleks teha ....
kui hoovile lihtsalt pühapäevamasinaks jätta siis teevad hiired hoobilt kurja.
Ehk kui jälle oma griffiniga treila peal tiksun siis on väga tahtmine statoili stardika järgi minna.
10 aasta pärast on kardetavasti kalduvus neil masinatel roostesurma surra ... olen näinud mitut tonnist kus kere pehme st punktimiskohad kerel vaikselt ussitavad
kui hoovile lihtsalt pühapäevamasinaks jätta siis teevad hiired hoobilt kurja.
Ehk kui jälle oma griffiniga treila peal tiksun siis on väga tahtmine statoili stardika järgi minna.
10 aasta pärast on kardetavasti kalduvus neil masinatel roostesurma surra ... olen näinud mitut tonnist kus kere pehme st punktimiskohad kerel vaikselt ussitavad
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3182
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Tonnised on kõik juba ära tarbitud ja kuskilt naljalt kätte ei saa. Eelmine sügis 97a Aero ilus sile, üle lahe 5k, see oli siis Kesk-Euroopa masin.
Meil naad surevad ja mädanevad kätte ära nii nagu iga teine "klassika"
Meil naad surevad ja mädanevad kätte ära nii nagu iga teine "klassika"
Vähe õlut on, et lühidalt sellele küsimusele vastata...
Klassikud on tavaliselt autod, mis elueal on olnud "teistmoodi" kas just tonnine seda on, peale Saabi entusjastide endi silmis?
Enda klotsiga maadlesin aastaid, enne kui süda lubas ta ära müüa, et enam ei roostetaks.
Jutud käivad, et leidis endale hea kodu...
Klassikud on tavaliselt autod, mis elueal on olnud "teistmoodi" kas just tonnine seda on, peale Saabi entusjastide endi silmis?
Enda klotsiga maadlesin aastaid, enne kui süda lubas ta ära müüa, et enam ei roostetaks.
Jutud käivad, et leidis endale hea kodu...
Iga ratas veab and then some!
Kas see teistmoodi nüüd entusiastide jaoks eriline väärtus on, aga tonnine on vist ainuke Saab, millel süütelukk "vale" koha peal on. Aga tonnine on juba nii vana, et alguse aja tonnistele saaks isegi uunikumi pabereid taodelda.... ehk mingil ajal võib heas korras tonnine ka hinda tõusta. Kas kunagi tulevikus saadav hea hind on väärt kulusid, mis kaasnevad sellega et tonnine nii kaua heas korras hoida, on juba teine teema ;)
Statoili stardikas on tänapäeval kohv ja hotdog ehk siis kui nälg peale tuleb anna minna.
Selles küsimuses peab iga omanik ise vastuse leidma, puhtalt "klassiku" peale ei tasu panustada või mida selline teadmine üldse annaks, plaanid sõita kunagi väärtuslikuma autoga. Iga auto saab korda teha ja soovi korral "ihaldusväärsemaks" muuta. Kui sulle auto meeldib siis sõida rahulikult edasi.
Ja korraliku tonni eest saaks usun kindlasti rohkem kui tonni küsida ;)
Selles küsimuses peab iga omanik ise vastuse leidma, puhtalt "klassiku" peale ei tasu panustada või mida selline teadmine üldse annaks, plaanid sõita kunagi väärtuslikuma autoga. Iga auto saab korda teha ja soovi korral "ihaldusväärsemaks" muuta. Kui sulle auto meeldib siis sõida rahulikult edasi.
Ja korraliku tonni eest saaks usun kindlasti rohkem kui tonni küsida ;)
Everyday Regular SAAB guy!
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Tonnised on kõik juba ära tarbitud ja kuskilt naljalt kätte ei saa. Eelmine sügis 97a Aero ilus sile, üle lahe 5k, see oli siis Kesk-Euroopa masin.
Meil naad surevad ja mädanevad kätte ära nii nagu iga teine "klassika"
5k ikka palju ~3-4k SAAB
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=166931
http://www.nettiauto.com/saab/9000/7831140
ja proektiks http://www.nettiauto.com/saab/9000/7825376
Oluline on kere nendel, kui mäda, siis pole väärtust.
__In Boost We Trust__
Olen viimastel aastatel mõne tonnise valmis ehitanud. St. et soetanud roostevaba isendi ja seda siis väärtustanud. Ka hetkel on üks must iludus töös. Et vähemalt nulliga müüa, on tulnud prtaktiliselt enamus tehtutest põhjapõdramaale müüa. Seal saab tõesti neist 3-5k. Eestis ei väärtusta su tööd keegi. Ei klassiku, -tonnise, ega ka -9-5 puhul. Kuigi viimane 9-5 raibe, mis algselt tuli minule 400 rahaga (oli roosteta,aga raskelt räsitud) leidis peale suuri korrastustöid siit foorumist uue omaniku 5X kõrgema hinnaga. Tundub hea bisnis? Paraku, kui olin garantiina ühe elektrividina veel ära vahetanud, jäin sellega juba miinusesse.
Tore on neid Saabe heaks teha, aga sellele tegevusele pidevalt peale makstes tundub, et siiski pole mõtet.
Tore on neid Saabe heaks teha, aga sellele tegevusele pidevalt peale makstes tundub, et siiski pole mõtet.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
teema nn algküsimusest: IMHO on tonnine samasugune klassik või tulevane klassik, nagu enamus selle aja (Saksa) masstootmis-masinad. Kui kere pole ülihästi säilinud, on tehnikasse pandud aeg ja raha lihtsalt "jooksevkulu" ning kui pole plaani / võimalust pühapäevasõidukiks jätta, on mingi hetk mõistlik masinal minna lasta.
üldiselt on Eesti vaene ja väike - erilisema "raha sisse saanud" masina puhul ei ole väga tõenäoline, et siin keegi just pakutava masina taolist himustab ning selle eest viisakat summat on valmis välja käima. Kel võimalusi, ehitab tihti ise (laseb ehitada) just sellise masina, nagu soovib. Ning kui sellest tüdib, müüb kas piiritaha ja-või loeb osa autosse pandud raha (ja aega kindlasti) kuluks.
siin foorumis on muidugi just tonnised meeldiva erandina silma paistnud - Iisaku korrastatud Anny ja vist rantto (ma pole kindel, et rantto kauples) müüdud Shveitsist pärit üliheas korras lisaderohke sedaan.
aeg-ajalt pakutakse Eestiski üliheas säilivuses tehasemasinaid. Eile jäi silma midagi, mille eest küsiks ise küll vähemalt alguses rohkem:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=54377
sellise hinna-kvaliteedi suhtega saab konkureerida ainult sarnaselt hoitud masin: midagi millega on sõidetud ülivähe ja mida on hoitud. Millel aga "amortisatsiooni" on arvestatud samamoodi, nagu tavatarbimises olevatel teistel sarnastel sõidukitel.
natuke kereehituste "köögipoolt" mu projekti-näidetena. Ühegi eest ei saa ma Eestis müües ilmselt isegi sissepandud raha tagasi - ajast rääkimata. Nn majanduslikust vaatest poleks kindlasti ei mosu ega põrnikat olnud mõistlik isegi tegema hakata. Opelit kardetavasti kah mitte, kuigi see on erilisem ja (Saksas) hinnalisem. Aga müüa ei plaani ning hobi ongi kulu - seega on kõik omal kohal ;)
- ca 1keur (enamus kattevärv + värvimine) plus ca 500h tööd saanud mosu: http://teet.luarvik.org/v/kuidmosutumekollane/
- ca 2keur+ ja 500..600h saanud Opel (kattevärvi kandsin ise peale): http://teet.luarvik.org/v/vectra/
- kere + veermiku peale ca 2,5..3keur ja 500..600h saanud põrnikas: http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keretood/
(põrnika kogueelarvet pole veel otsustanud - kui teha lihtsalt ok-ks, jääb puhas rahakulu natuke üle 4keur. Kui ajada heaks, siis vahemik 5..6keur)
üldiselt on Eesti vaene ja väike - erilisema "raha sisse saanud" masina puhul ei ole väga tõenäoline, et siin keegi just pakutava masina taolist himustab ning selle eest viisakat summat on valmis välja käima. Kel võimalusi, ehitab tihti ise (laseb ehitada) just sellise masina, nagu soovib. Ning kui sellest tüdib, müüb kas piiritaha ja-või loeb osa autosse pandud raha (ja aega kindlasti) kuluks.
siin foorumis on muidugi just tonnised meeldiva erandina silma paistnud - Iisaku korrastatud Anny ja vist rantto (ma pole kindel, et rantto kauples) müüdud Shveitsist pärit üliheas korras lisaderohke sedaan.
aeg-ajalt pakutakse Eestiski üliheas säilivuses tehasemasinaid. Eile jäi silma midagi, mille eest küsiks ise küll vähemalt alguses rohkem:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=54377
sellise hinna-kvaliteedi suhtega saab konkureerida ainult sarnaselt hoitud masin: midagi millega on sõidetud ülivähe ja mida on hoitud. Millel aga "amortisatsiooni" on arvestatud samamoodi, nagu tavatarbimises olevatel teistel sarnastel sõidukitel.
natuke kereehituste "köögipoolt" mu projekti-näidetena. Ühegi eest ei saa ma Eestis müües ilmselt isegi sissepandud raha tagasi - ajast rääkimata. Nn majanduslikust vaatest poleks kindlasti ei mosu ega põrnikat olnud mõistlik isegi tegema hakata. Opelit kardetavasti kah mitte, kuigi see on erilisem ja (Saksas) hinnalisem. Aga müüa ei plaani ning hobi ongi kulu - seega on kõik omal kohal ;)
- ca 1keur (enamus kattevärv + värvimine) plus ca 500h tööd saanud mosu: http://teet.luarvik.org/v/kuidmosutumekollane/
- ca 2keur+ ja 500..600h saanud Opel (kattevärvi kandsin ise peale): http://teet.luarvik.org/v/vectra/
- kere + veermiku peale ca 2,5..3keur ja 500..600h saanud põrnikas: http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keretood/
(põrnika kogueelarvet pole veel otsustanud - kui teha lihtsalt ok-ks, jääb puhas rahakulu natuke üle 4keur. Kui ajada heaks, siis vahemik 5..6keur)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas