tonnine ja tema väärtus

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
avalon49001
Postitusi: 121
Liitunud: K Mär 26, 2014 21:40
Asukoht: Puurmani
Auto: Saab 9000 cs 92a. 147kw. Saab 900 coupe 84a 73kw

#1

P Veebr 28, 2016 18:05

Üldine küsimus foorumirahvale - kas tonnisel on potensiaali saada kunagi hinnatud/ihaldusväärseks klassikuks?

Küsin kuna müügis neid praktiliselt enam pole - auto24
Kas müüa neid on täis kahjumiga tegevus (ise olen pannud antud hetkeks kaks auto hinda remondi alla magama) või on enamus juba romulates.

Mida soovitate - hoida ja remontida ja ikka remontida või maha müüa?

(jah mulle meeldib saab kui mark aga siiani kogemused - kaks tonnist ja 9-3 on pannud ainult halle karvu tootma)
lsoonvald
Postitusi: 187
Liitunud: E Veebr 02, 2015 18:55
Asukoht:
Auto:

#2

P Veebr 28, 2016 18:21

Olen samamoodi jõleda summa sisse pannud, ning müüa küll ei kavatse, sest vaadates hetke väärtust sellel autol, jääks nii või naa kahjumisse. Arvestades seda, kui hea auto see tegelikult on (minu arvates) ei tasu seda maha müüa kopika eest ning lihtsam on seda alles hoida. Ma arvan, et mõnekümne aasta pärast võib küll hea raha küsida selle eest, kui autol varustust ja mootorit on.

Kui vähegi võimalust on, siis jätta ta kasvõi suve/pühapäevaliikuriks, vähemalt mina plaanin nõnda tulevikus teha. Hetkel on veel tegu igapäevaliikuriga. Normaalse tonnise eest väga palju üle tonni vast ei saagi küsida hetkel ja kui nüüd mõelda investeeritud raha peale, siis oleks jabur maha müüa seda, lihtsam alles hoida.. Küll kunagi see väärtus ka tuleb, aga kui pole kohta, kus hoida ja emotsionaalset sidet ei ole, siis mõistlikum müüa.
avalon49001
Postitusi: 121
Liitunud: K Mär 26, 2014 21:40
Asukoht: Puurmani
Auto: Saab 9000 cs 92a. 147kw. Saab 900 coupe 84a 73kw

#3

P Veebr 28, 2016 18:31

emotsionaalne side on ja see asja just raskeks teeb .... lihtsalt vahepeal ei käi jõud üle remondist ja nimekirjas on peale esmase liikumise jaoks vajalike asjade veel hulk muud nodi mis tuleks teha ....

kui hoovile lihtsalt pühapäevamasinaks jätta siis teevad hiired hoobilt kurja.

Ehk kui jälle oma griffiniga treila peal tiksun siis on väga tahtmine statoili stardika järgi minna.

10 aasta pärast on kardetavasti kalduvus neil masinatel roostesurma surra ... olen näinud mitut tonnist kus kere pehme st punktimiskohad kerel vaikselt ussitavad
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#4

P Veebr 28, 2016 18:50

Aero oleks minu arust see, millel on veel väärtust. Tavalisel nagu pole, eriti kui ta sul paat on. Pigem vanakooli Airflow või Aero on see, millel väärtus suureneb. 9000CC mõtlen.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#5

P Veebr 28, 2016 20:53

Tonnised on kõik juba ära tarbitud ja kuskilt naljalt kätte ei saa. Eelmine sügis 97a Aero ilus sile, üle lahe 5k, see oli siis Kesk-Euroopa masin.
Meil naad surevad ja mädanevad kätte ära nii nagu iga teine "klassika"
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#6

P Veebr 28, 2016 22:09

Vähe õlut on, et lühidalt sellele küsimusele vastata...

Klassikud on tavaliselt autod, mis elueal on olnud "teistmoodi" kas just tonnine seda on, peale Saabi entusjastide endi silmis?

Enda klotsiga maadlesin aastaid, enne kui süda lubas ta ära müüa, et enam ei roostetaks.

Jutud käivad, et leidis endale hea kodu...
Iga ratas veab and then some!
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#7

P Veebr 28, 2016 22:26

Kas see teistmoodi nüüd entusiastide jaoks eriline väärtus on, aga tonnine on vist ainuke Saab, millel süütelukk "vale" koha peal on. Aga tonnine on juba nii vana, et alguse aja tonnistele saaks isegi uunikumi pabereid taodelda.... ehk mingil ajal võib heas korras tonnine ka hinda tõusta. Kas kunagi tulevikus saadav hea hind on väärt kulusid, mis kaasnevad sellega et tonnine nii kaua heas korras hoida, on juba teine teema ;)
que
Postitusi: 1407
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#8

P Veebr 28, 2016 22:30

Statoili stardikas on tänapäeval kohv ja hotdog ehk siis kui nälg peale tuleb anna minna.
Selles küsimuses peab iga omanik ise vastuse leidma, puhtalt "klassiku" peale ei tasu panustada või mida selline teadmine üldse annaks, plaanid sõita kunagi väärtuslikuma autoga. Iga auto saab korda teha ja soovi korral "ihaldusväärsemaks" muuta. Kui sulle auto meeldib siis sõida rahulikult edasi.

Ja korraliku tonni eest saaks usun kindlasti rohkem kui tonni küsida ;)
Everyday Regular SAAB guy!
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#9

E Veebr 29, 2016 0:08

Tonnised on kõik juba ära tarbitud ja kuskilt naljalt kätte ei saa. Eelmine sügis 97a Aero ilus sile, üle lahe 5k, see oli siis Kesk-Euroopa masin.
Meil naad surevad ja mädanevad kätte ära nii nagu iga teine "klassika"

5k ikka palju :) ~3-4k SAAB
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=166931
http://www.nettiauto.com/saab/9000/7831140
ja proektiks http://www.nettiauto.com/saab/9000/7825376
Oluline on kere nendel, kui mäda, siis pole väärtust.
__In Boost We Trust__
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

E Veebr 29, 2016 8:49

Olen viimastel aastatel mõne tonnise valmis ehitanud. St. et soetanud roostevaba isendi ja seda siis väärtustanud. Ka hetkel on üks must iludus töös. Et vähemalt nulliga müüa, on tulnud prtaktiliselt enamus tehtutest põhjapõdramaale müüa. Seal saab tõesti neist 3-5k. Eestis ei väärtusta su tööd keegi. Ei klassiku, -tonnise, ega ka -9-5 puhul. Kuigi viimane 9-5 raibe, mis algselt tuli minule 400 rahaga (oli roosteta,aga raskelt räsitud) leidis peale suuri korrastustöid siit foorumist uue omaniku 5X kõrgema hinnaga. Tundub hea bisnis? Paraku, kui olin garantiina ühe elektrividina veel ära vahetanud, jäin sellega juba miinusesse.

Tore on neid Saabe heaks teha, aga sellele tegevusele pidevalt peale makstes tundub, et siiski pole mõtet.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#11

E Veebr 29, 2016 10:08

teema nn algküsimusest: IMHO on tonnine samasugune klassik või tulevane klassik, nagu enamus selle aja (Saksa) masstootmis-masinad. Kui kere pole ülihästi säilinud, on tehnikasse pandud aeg ja raha lihtsalt "jooksevkulu" ning kui pole plaani / võimalust pühapäevasõidukiks jätta, on mingi hetk mõistlik masinal minna lasta.
üldiselt on Eesti vaene ja väike - erilisema "raha sisse saanud" masina puhul ei ole väga tõenäoline, et siin keegi just pakutava masina taolist himustab ning selle eest viisakat summat on valmis välja käima. Kel võimalusi, ehitab tihti ise (laseb ehitada) just sellise masina, nagu soovib. Ning kui sellest tüdib, müüb kas piiritaha ja-või loeb osa autosse pandud raha (ja aega kindlasti) kuluks.
siin foorumis on muidugi just tonnised meeldiva erandina silma paistnud - Iisaku korrastatud Anny ja vist rantto (ma pole kindel, et rantto kauples) müüdud Shveitsist pärit üliheas korras lisaderohke sedaan.

aeg-ajalt pakutakse Eestiski üliheas säilivuses tehasemasinaid. Eile jäi silma midagi, mille eest küsiks ise küll vähemalt alguses rohkem:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=54377
sellise hinna-kvaliteedi suhtega saab konkureerida ainult sarnaselt hoitud masin: midagi millega on sõidetud ülivähe ja mida on hoitud. Millel aga "amortisatsiooni" on arvestatud samamoodi, nagu tavatarbimises olevatel teistel sarnastel sõidukitel.

natuke kereehituste "köögipoolt" mu projekti-näidetena. Ühegi eest ei saa ma Eestis müües ilmselt isegi sissepandud raha tagasi - ajast rääkimata. Nn majanduslikust vaatest poleks kindlasti ei mosu ega põrnikat olnud mõistlik isegi tegema hakata. Opelit kardetavasti kah mitte, kuigi see on erilisem ja (Saksas) hinnalisem. Aga müüa ei plaani ning hobi ongi kulu - seega on kõik omal kohal ;)
- ca 1keur (enamus kattevärv + värvimine) plus ca 500h tööd saanud mosu: http://teet.luarvik.org/v/kuidmosutumekollane/
- ca 2keur+ ja 500..600h saanud Opel (kattevärvi kandsin ise peale): http://teet.luarvik.org/v/vectra/
- kere + veermiku peale ca 2,5..3keur ja 500..600h saanud põrnikas: http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/keretood/
(põrnika kogueelarvet pole veel otsustanud - kui teha lihtsalt ok-ks, jääb puhas rahakulu natuke üle 4keur. Kui ajada heaks, siis vahemik 5..6keur)
Vasta