Naljakad küsimused

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#1

T Okt 26, 2004 15:35

1) on (ng900, 9-3, 9-5)
2) jah (svenssonis sikutavad nad sageli suuri haagissuvilaid, mu c900-lgi oli haakekonks)
3) pikka vaja on ;) euroopale teeks minu isend isegi praeguses olukorras vabalt tiiru peale
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#2

T Okt 26, 2004 16:49

vastan ainult küsimusele kolm...
3)Enda autoga sai aastal 2001 üle Rootsi Saksa sõidetud, km tuli vist umbes 1500 ja ega midagi eriti ette küll ei valmistanud, vaatasin, et bensud-õlid veed-rõhud jne korras on ja minekut. Tõsi küll, Rootsis hakkas undama esirattalaager aga sellega sõitsin poolteise kuu pärast veel samat teed tagasi ka ja ära vahetasin siis selle järgmine kevad, kuigi seal käisin suvel...
Praegu? Ega eriti ei põeks küll, kui jälle selline retk ette võtta. Svenssonite maal oli muidugi päris lahe sõita, olid nagu ise juba Rootsi kodanik, seal neid autosi ju niivõrd palju:)
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#3

T Okt 26, 2004 18:23

vastan samuti kolmandale küsimusele
3)On ette tulnud paari päevaga 2 tuhat ja enam.
:drive:
Cornholio
Postitusi: 64
Liitunud: R Apr 16, 2004 8:56
Asukoht:
Auto:

#4

T Okt 26, 2004 19:28

2) igal hommikul näen ühte sellist oma õue peal
3) 20 000km, siis peaks minema töökotta - õli vahetama.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

T Okt 26, 2004 23:25

Kui sa Cornholio 20 000km.tagant õli vahetad,lõpetab su Saabi mootor
oma eksistentsi sama moodi,nagu minu ja Andrese autode mootorid,mida
eelmises elus oli haruarva värske õliga meelitatud.;)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

K Okt 27, 2004 8:16

4) kas linnud lendavad??
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#7

K Okt 27, 2004 8:40

Cyberile1
4)Ei, saabid lendavad, lindudele on see lihtsalt eluviis;)
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#8

K Okt 27, 2004 8:57

mul kah raske uskuda et inimesed tahavad õli vahetada alles peale 20 000. Ja T-mootor veel ka...
MaxPower
Postitusi: 156
Liitunud: P Veebr 29, 2004 17:19
Asukoht:
Auto:

#9

K Okt 27, 2004 12:51

njaa, 20000 on minu meelest ka juba liiga palju...preagu just sai vahetatud 10K oli täis, tegelt oleks võinud isegi varem teha aga aega polnud:(
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#10

K Okt 27, 2004 17:26

Algselt postitas: Trionic
Kui sa Cornholio 20 000km.tagant õli vahetad,lõpetab su Saabi mootor
oma eksistentsi sama moodi,nagu minu ja Andrese autode mootorid,mida
eelmises elus oli haruarva värske õliga meelitatud.;)


Olen Trionic -uga 100 % nõus. Ega ennem ei mõista seda õli vahetamise vajadust. Kui oled ise mootori üksipulgi lahti kiskunud ja näinud mis mootoris toimunud on peale "kolksu" "loginat" vms.
:drive:
Cornholio
Postitusi: 64
Liitunud: R Apr 16, 2004 8:56
Asukoht:
Auto:

#11

N Okt 28, 2004 10:21

Tegelt vahetan õli 1 kord aastas ja ma sõidan aastaga läbi umbes ~3000km.

Aga küsimus kõlas "Kui pika retke JULGEKSITE oma Saabiga ette võtta" ja kuna ma olen hulljulge siis julgeks 20 000 ilma õli vahetamata sõita ;)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

N Okt 28, 2004 16:56

Diisel Saabe tehakse viimased paar-kolm aastat, kõik on turbodiislid. Isiklik kogemus on ainult 9-5 3.0 TiD-ga. See oli väljast küll vaikne ja edasi käis ka üsnagi jõudsalt. Vähema hoolduse ja lollikindluse osas ei tea kas vahet on bensukaga. Küttekulu on küll kõvasti pisem. Üsna raske jalaga juhi käes oli keskmine kulu alla 7 liitri sajale (sama kolmene TiD).
Sinu poolt lingitud autole (NG900) diislit pole. Selle aja peale kui diisel tuli seda enam ei toodetud lihtsalt.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

N Okt 28, 2004 17:32

kunagi oli tõesti mõistlik õli 10000 km tagant vahetada ja veel varem isegi oli manuaale, kus soovitatakse iga 3000 km tagant vahetust ja koos moto pesemisega . aga ajad on muutunud ja õlid oma olemuselt ikka väga palju täienenud ja paremaks läinud...
milleks raisata õli ressurssi,
kui ise sõidad oma autoga aastaid ja tead teda kui oma viite varvast, siis pole probleem vaid kord aastas õli vahetada, kui läbisõit jääb alla 20000 km.
ja miks mitte ka 20000 km tagant, kui kaasaegne mootor ja sissesõidetud.
kõik sõltub muidugi masina mootorist, võimsusest, kulumisest jne....ja eks ikka kõige rohkem ikka õlist, mda kasutatakse ja mida osta raatsitakse.
suur reklaam ei tähenda veel kvaliteetset õli
muidugi suure õlivahetsvälba puhul on probleemiks viletsa kvaliteegiga filtrid, mida meil siin poodides kuni 100 kr osta saab.
samas, arvestade meie olude ja võimalustega, on ikka täiesti mõistlik vahetada määrde-, pesu- ja jahutusvedeliku
mootoris 10000 km läbisõidu puhul.
;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#14

N Okt 28, 2004 20:38

Ma nii huvi pärast küsin, et miks inimesed näevad vaeva numbri peitmisega veebis. Pole ise viitsinud kunagi seda teha, aga äkki on mingi hea põhjus ja peaksin ka kõik numbrid "maha võtma".



--
uudishimulik
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Must9000
Postitusi: 21
Liitunud: E Okt 18, 2004 16:56
Asukoht:
Auto:

#15

N Okt 28, 2004 21:08

Mina saan seda kõike varsti lihtsalt ühest andmebaasist järele vaadata :D
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#16

N Okt 28, 2004 21:58

nojah, seda saab vabalt ka siis teha, kui sinu auto parklas seisab või müügiplatsil või lihtsalt mööda sõidab.

Aga eks ta vahest vast parem oleks kui kogu elulugu kohe välja ei tuleks....

To:Must9000 mis andmebaas see siis varsti välja antakse? Kas Imre Perl vol 2? või oled lihtsalt kapo palgal ;)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#17

N Okt 28, 2004 22:44

Kas keegi suudab kukutada müüdi diiselmootoriga auto odavamatest ülalpidamiskuludest, vähesemast hoolduse vajadustest, suuremast lollikindlusest ?

Arvan, et see asi nii ei ole, kuigi pole ise kunagi ühtegi diislit omanud. Tulenavalt kütuseliigist arvan, et hooldamine on just diisli puhul kallim:
- tihedam hoolduse periood
- talvised, suure pakasega (probleemsed) külmkäivitused
- kütusepumba, -pihustite vahetus-remont
- tihtilugu CO mittevastavus normidele
- diislikütus maksab juba pea sama palju kui bensiin (kuigi kulub vähem 100 peale)
- ostes maksab ju diiselauto ka palju rohkem kui bensiinimootoriga (maksad juba ette selle eest, et teda "odavam" pidada oleks.

Kindlustus vast on tõesti odavam, kuna kW reeglina vähem.
Must9000
Postitusi: 21
Liitunud: E Okt 18, 2004 16:56
Asukoht:
Auto:

#18

N Okt 28, 2004 23:00

Algselt postitas: Zazou
nojah, seda saab vabalt ka siis teha, kui sinu auto parklas seisab või müügiplatsil või lihtsalt mööda sõidab.

Aga eks ta vahest vast parem oleks kui kogu elulugu kohe välja ei tuleks....

To:Must9000 mis andmebaas see siis varsti välja antakse? Kas Imre Perl vol 2? või oled lihtsalt kapo palgal ;)



Esialgu varsti politsei palgal ;)
smargus
Postitusi: 175
Liitunud: K Mär 03, 2004 13:47
Asukoht:
Auto:

#19

N Okt 28, 2004 23:22

noo siis on ju suurepärane...

teen ettepaneku hr.Must9000 üks suur pai juba ette ära teha, et siis kui tekivad erimeelsused seaduste tõlgendamis(te)s, oleks kelle poole lahke palvega pöörduda. ;)

sest ega ju seda $ pole meil kellelgi palju, aga mis teha kui Saab sosistab vaikselt kõrva, et liigume nüüd ikka kiiremini :D
Must9000
Postitusi: 21
Liitunud: E Okt 18, 2004 16:56
Asukoht:
Auto:

#20

N Okt 28, 2004 23:33

Eks mõnikord ikka võib natuke sosistada ;)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

R Okt 29, 2004 7:27

Algselt postitas: maxuud
Kas keegi suudab kukutada müüdi diiselmootoriga auto odavamatest ülalpidamiskuludest, vähesemast hoolduse vajadustest, suuremast lollikindlusest ?

-- Cyber lisab: Tänapäeval uuena autot ostes on mõtet diislit osta ainult siis kui sul on oodata üüratuid läbisõite. Keskmise eestlase aastane 20 tuhat on selleks selgelt liiga vähe. Hoolduskulusid arvestades tuli kasu sisse vist mingi 60-70 tuhande juures.

Arvan, et see asi nii ei ole, kuigi pole ise kunagi ühtegi diislit omanud. Tulenavalt kütuseliigist arvan, et hooldamine on just diisli puhul kallim:
- tihedam hoolduse periood
- talvised, suure pakasega (probleemsed) külmkäivitused
- kütusepumba, -pihustite vahetus-remont
- tihtilugu CO mittevastavus normidele
- diislikütus maksab juba pea sama palju kui bensiin (kuigi kulub vähem 100 peale)
- ostes maksab ju diiselauto ka palju rohkem kui bensiinimootoriga (maksad juba ette selle eest, et teda "odavam" pidada oleks.

-- Cyber lisab: Uute puhul ma seda nimekirja ei arvestaks, kui siis võib selle nimekirja põhjuseks tuua meie kütuse olematut kvaliteeti. Kasutatu puhul võib juhtuda nagu kasutatu puhul ikka, võid saada kohe valmiskirjutatud arve pagassis kaasa, võid sõita aastaid muretult. Kõik olened eelmisest omanikust. Diisel kusjuures maksab juba samapalju kui 95 bensiin..:)

Kindlustus vast on tõesti odavam, kuna kW reeglina vähem.
-- Cyber lisab: Ma ei ole kindel aga kas mitte diislitel ja bensukatel erinevad koefitsendid pole?? Vähemalt mõningates riikides on diisli kindlustussummad selgelt kallimad.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#22

R Okt 29, 2004 12:31

Räägime siiski reaalsest elust, kõik ei osta hõlma alt kütet. Ja 100kkm, isegi 50kkm on üle keskmise ja kõvasti.
Su näide on toodud Soome tingimuste pealt. diisel ja 95 on siinmail ühes hinnas, niiet kokkuhoid väheneb. Täiesti usun, et sealse küttega need asjad kestavadki kauem. Meil räägitakse (ja ilmselt jäädakse veel pikaks ajaks) kütuse kvaliteedist (ehk selle olematusest) nii bensiini kui diisli puhul. Tuleb ta huvitaval kombel täpselt sealt samast idapiiri tagant. Kas ei suuda meie tanklad oma hoidlaid puhastada, segavad sinna jumal teab mida või on neil mingi kokkulepe varuosamüüjatega (krt, see vist läheb juba väga paranoiliseks..:D). Ilmselt saab tuua kümneid näiteid sellest kuidas alla aasta sõitnud autod on pidanud üle elama üsna kapitaalseid küttesüsteemi remonte küttekvaliteedi olematuse tõttu (kõrgsurvepumbad jms). Ja nende remont ei käi mitte kasutatud osadena. Vanemate autode iseremondi ja kasutatud osade puhul ei garanteeri sulle keegi, et see jupp ei kärva lähemal ajal uuesti

Tegelikult ma ei vaidlegi sulle vastu. Lähtekohad ja tingimused on vaja enne kokku leppida..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
chakal
Postitusi: 20
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:17
Asukoht:
Auto:

#23

R Okt 29, 2004 19:43

Svenssonist ülemus imestab siiani ,et miks õli vahetan iga 10000-de tagant ,et täis- sünt kannatab ka ju rohkem nii 40000-t, siis olen talle soovitanud vahetada 40000-de tagant. Kärukonks on ja kasutan seda väga edukalt.
Vasta