Kindlustuse lugu :( oskab keegi nõu anda.
Niih. Nüüd siis esmane otsus käes. Taastamisse ei lähe (rem.kalk 30'000 krooni kanti).
Ja siis tekkis suur tõrge ja erimeelsused:
Auto ise on '87 saab 9000, 2.0DOHC, 96kW, konks, kat.luuk. Sõitnud 200000km.
Hankisin miski 15000 krooni eest, vahetasin pudinaid ja juppe ~10000krooni eest (mh käigukast).
Ekspert hindas auto 17000 krooni peale.
Kindlustus pakub hüvitiseks 20 000 krooni, võttes aluseks auto turuväärtuse. Ehk siis 17000 krooni.
Probleem ja kurbus peitub selles, et mul on vaja konksuga saabi. tahan kindlasti ka katuseluuki ja 96kW mootoriga autot.
Enamus eestis müüdavatest on kas a) 92 kW mootoriga, b) täielised rondid, või c) valged. Börsi hinnad on 10000- 20000 kroonini.
Mul on lauapeal kaks pakkumist mulle sobivate lisade ja õige mootoriga 87 ja 88 aasta autost üks saksas ja teine hollandis, ühe hinnaks
25500 ja teise hinnaks 32000 (need hinnad eestis ja võtmed käes ja alarm paigaldatud.
Kindlustus suhtub nii, et kuna minu auto turuväärtus on alla 20k, millele ma üldse vastu ei vaidle siis nad ei taipa miks ma jonnin ja hüvitist ei taha vastu võtta.
Minu seisukoht on see, et ma tahan konkreetselt ühte neist kahest autost, siis võiks nad odavama pakkumise järele hüvitada, sest neil on kohustus asendada samaväärse autoga.
Mida teie arvate, kas ma ajan jonni, või tahan õiglast hüvitist?
Tahan samaväärset, aga ei taha kohe esimese kuu jooksul ~10k sisse oma taskust laduda, kuna mina pole süüdi,et mu auto katki tehti...
Ja siis tekkis suur tõrge ja erimeelsused:
Auto ise on '87 saab 9000, 2.0DOHC, 96kW, konks, kat.luuk. Sõitnud 200000km.
Hankisin miski 15000 krooni eest, vahetasin pudinaid ja juppe ~10000krooni eest (mh käigukast).
Ekspert hindas auto 17000 krooni peale.
Kindlustus pakub hüvitiseks 20 000 krooni, võttes aluseks auto turuväärtuse. Ehk siis 17000 krooni.
Probleem ja kurbus peitub selles, et mul on vaja konksuga saabi. tahan kindlasti ka katuseluuki ja 96kW mootoriga autot.
Enamus eestis müüdavatest on kas a) 92 kW mootoriga, b) täielised rondid, või c) valged. Börsi hinnad on 10000- 20000 kroonini.
Mul on lauapeal kaks pakkumist mulle sobivate lisade ja õige mootoriga 87 ja 88 aasta autost üks saksas ja teine hollandis, ühe hinnaks
25500 ja teise hinnaks 32000 (need hinnad eestis ja võtmed käes ja alarm paigaldatud.
Kindlustus suhtub nii, et kuna minu auto turuväärtus on alla 20k, millele ma üldse vastu ei vaidle siis nad ei taipa miks ma jonnin ja hüvitist ei taha vastu võtta.
Minu seisukoht on see, et ma tahan konkreetselt ühte neist kahest autost, siis võiks nad odavama pakkumise järele hüvitada, sest neil on kohustus asendada samaväärse autoga.
Mida teie arvate, kas ma ajan jonni, või tahan õiglast hüvitist?
Tahan samaväärset, aga ei taha kohe esimese kuu jooksul ~10k sisse oma taskust laduda, kuna mina pole süüdi,et mu auto katki tehti...
eks nende kindlustustega alati üks jama ole...sina tahad parimat ja nemad võimalikult odavalt läbi saada? see üks nõiaring, millest väljapääsu ma ei näegi! ma kardan et sul muud üle ei jää kui võtta see 20K ja siis oma taskust 5K lisaks panna...:(
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
20 k on tegelt hea hind 87 a. masina eest.
tee minu 89/90 ka avarii ja siis ehk 30 k saab??!;)
teeks ise aga auto liiga hea, et lõhkuda.! ;)
tee minu 89/90 ka avarii ja siis ehk 30 k saab??!;)
teeks ise aga auto liiga hea, et lõhkuda.! ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
suht segaseks jäi, mida sa otseselt teada tahad... kas ma sain õigesti aru, et sa tahad nõuda kindlustuselt raha asemel samasugust autot? mille alusel sa seda nõuad? liikluskindlustuse seaduse § 47 lg 8 ütleb, et hüvitamise vormi otsustab kindlustusandja ning erimeelsuse korral makstakse rahaline hüvitis.
PS: kas sa seda tead, et asja (auto) hävimisest tulenev kahju koosneb asja harilikust väärtusest (tõenäolisest müügihinnast) vahetult enne kindlustusjuhtumit + asja liiklusõnnetuse kohalt äratoimetamise ning asja jäänuste utiliseerimise põhjendatud kuludest? ehk saad sellega mõned tuhanded endale hüvitist juurde kaubelda...
PS: kas sa seda tead, et asja (auto) hävimisest tulenev kahju koosneb asja harilikust väärtusest (tõenäolisest müügihinnast) vahetult enne kindlustusjuhtumit + asja liiklusõnnetuse kohalt äratoimetamise ning asja jäänuste utiliseerimise põhjendatud kuludest? ehk saad sellega mõned tuhanded endale hüvitist juurde kaubelda...
Ivomets.
Paku mulle 20k autot, millel on just vahetatud rattalaagrid ja käigukast ja perssetäis pukse :P, aastast 87, 96kW mootor, konks ja katuseluuk ja alarm ja mis ei ole mitte valget värvi?
Ehk siis mina arvan ja nemad on nõus et müügihinna(turuväärtuse) ja minu taassoetamisväärtuse vahel on vahe .. küsimus on selles, kes selle maksma peaks.
Ja teiseks. MA ei tahtnud avariid teha :P. Tibi sõitis lihtsalt tuima näoga vasakule esiotsa sisse.
Paku mulle 20k autot, millel on just vahetatud rattalaagrid ja käigukast ja perssetäis pukse :P, aastast 87, 96kW mootor, konks ja katuseluuk ja alarm ja mis ei ole mitte valget värvi?
Ehk siis mina arvan ja nemad on nõus et müügihinna(turuväärtuse) ja minu taassoetamisväärtuse vahel on vahe .. küsimus on selles, kes selle maksma peaks.
Ja teiseks. MA ei tahtnud avariid teha :P. Tibi sõitis lihtsalt tuima näoga vasakule esiotsa sisse.
Aljoga.
Sellesamuse seaduse sama paragrahvi lõige 3 ütleb et:
Varakahju hüvitamisel seatakse eesmärgiks kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamine. Hüvitada tuleb kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamise mõistlikud kulud
Mina tahan seda, et ma saaks endale samaväärse auto asemele osta. Ja esimene rigiuurimine eesti, saksa ja leedu autoturgudel on minus tekitanud masenduse pluss kaks asjalikku pakkumist.
Ise mõnda aega korporatiivkindlustuses töötanuna tean, et varakindlustuse puhul lähtutakse kindlustussummast. Aga liikluskindlustuse mõistes puudub selline asi nagu kindlustussumma vaid opereeritakse turuväärtusega. Mille vahel on alati käärid.
Sellesamuse seaduse sama paragrahvi lõige 3 ütleb et:
Varakahju hüvitamisel seatakse eesmärgiks kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamine. Hüvitada tuleb kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamise mõistlikud kulud
Mina tahan seda, et ma saaks endale samaväärse auto asemele osta. Ja esimene rigiuurimine eesti, saksa ja leedu autoturgudel on minus tekitanud masenduse pluss kaks asjalikku pakkumist.
Ise mõnda aega korporatiivkindlustuses töötanuna tean, et varakindlustuse puhul lähtutakse kindlustussummast. Aga liikluskindlustuse mõistes puudub selline asi nagu kindlustussumma vaid opereeritakse turuväärtusega. Mille vahel on alati käärid.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14294
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ma kipun arvama, et kindlustuse "samaväärne" on hinnalt samaväärne mitte seisukorralt. Kas kusagil on mainitud mida sõna "samaväärne" sisaldab, hinda või ka seisukorda?? Oled sa kindel, et nendesse sinu poolt soovitud autodesse sa enam raha matma ei pea?? Kindlustus ilmselgelt ei taha maksta kinni sinule toodava auto transpordikulusid. Ma küll nüüd pakun üle aga kui sa oleks leidnud omale sobiva auto Brasiiliast?? Kindlustus opereerib meie turuväärtusega, mitte Saksamaal või Hollandis kehtivaga. Sa oled ise ka nõus, et turuväärtus ON alla 20k. Kindlustus pakub 20k, ehk üle turuväärtuse. Jonnimisega ei saavuta sa siin mitte midagi. Siin peab häid veenmisoskusi kasutama, et sulle meelepärane tulemus saavutada.
Muuseas mu esivanemate suvilanaaber omab õue peal kahte sama ajastu 9000-det,olid isegi müügis, või vähemalt oli ta nõus neid müüma kui keegi küsitud hinda pakuks. Kui ma õieti mäletan siis küsis ta ilusama eest ~25k ja koledam oli mingi 10k kanti (a see oli paras ront ka). Lähen nädalavahetusel sinnakanti, kui näen, võin üle küsida. Viimasest selleteemalisest jutust temaga on juba aasta möödas ehk on numbrid oluliselt muutunud.
EDIT: oh kurask, seni kui ma oma tiraadi kirjutasin oli juba mitu-mitu vastust tulnud..:)
Muuseas mu esivanemate suvilanaaber omab õue peal kahte sama ajastu 9000-det,olid isegi müügis, või vähemalt oli ta nõus neid müüma kui keegi küsitud hinda pakuks. Kui ma õieti mäletan siis küsis ta ilusama eest ~25k ja koledam oli mingi 10k kanti (a see oli paras ront ka). Lähen nädalavahetusel sinnakanti, kui näen, võin üle küsida. Viimasest selleteemalisest jutust temaga on juba aasta möödas ehk on numbrid oluliselt muutunud.
EDIT: oh kurask, seni kui ma oma tiraadi kirjutasin oli juba mitu-mitu vastust tulnud..:)
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
justnimelt - kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamine seisnebki selles, et kannatanule hüvitatakse kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamise mõistlikud kulud. mõistlike kulude mõiste on väga ebamäärane, aga seda ta peabki olema, sest see jätab tõlgendamis- ja vaidlemisruumi.
Kindlustuskahju/-summa määramisel tuleb abiks LKS § 44 lg 4, mille järgi hinnatakse sõiduki vigastuste või hävimise kahju suurust, lähtudes sõiduki põhilise kasutamise koha või registreerimise riigi hindadest ja tariifidest. Seega on oluline ikkagi sõiduki reg.kohariigi turuväärtus. Põhimõtteliselt võib LKS põhjal järeldada, et ise oled süüdi, et endale sellise masina soetasid, millele samaväärset pakutava kindlustussumma eest Eestis raske leida on. Samas, kindlasti annab siinkohal vaielda, iseasi, kas see lõppkokkuvõttes ära tasub. Niikuinii kõik teavad, et kindlustusseltsid on tõprad-sead-liigkasuvõtjad...
Kindlustuskahju/-summa määramisel tuleb abiks LKS § 44 lg 4, mille järgi hinnatakse sõiduki vigastuste või hävimise kahju suurust, lähtudes sõiduki põhilise kasutamise koha või registreerimise riigi hindadest ja tariifidest. Seega on oluline ikkagi sõiduki reg.kohariigi turuväärtus. Põhimõtteliselt võib LKS põhjal järeldada, et ise oled süüdi, et endale sellise masina soetasid, millele samaväärset pakutava kindlustussumma eest Eestis raske leida on. Samas, kindlasti annab siinkohal vaielda, iseasi, kas see lõppkokkuvõttes ära tasub. Niikuinii kõik teavad, et kindlustusseltsid on tõprad-sead-liigkasuvõtjad...
Algselt postitas: epsum
Sellesamuse seaduse sama paragrahvi lõige 3 ütleb et:
Varakahju hüvitamisel seatakse eesmärgiks kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamine. Hüvitada tuleb kindlustusjuhtumieelse olukorra taastamise mõistlikud kulud...
Minu autoga juhtus täpselt sama lugu.Kindlustusel oli ka asjast minu omast erinev arvamus.Kindlustusfirmade põhieesmärk on kasumi teenimine.Selleks tuleb võimalikult palju raha sissepoole tuua.Välja käia vähe.Firmaomanikud räägivad neid asju ka oma töötajaile.Ja niisee süsteem töötabki.Aga võetakse sealt,kust antakse.Kes vastu jonnib,siis sellel tuleb natuke pusimist.Aga kui oma seisukohta kaitsta võib kuskile paremuse poole jõuda.Aga jutt peab olema põhjendatud,toetuma reaalsetele asjadele.Sellise varustusega autot,nagu mul,on vist tehasest mõni üksik välja tulnud.Kõik töötas auto juures perfektselt.Nii ma ütlesingi,et mind ei huvita need turu keskmised hinnad.Tahan sama varustust või rohkem raha.Lõppkokkuvõtteks kasvas hüvitissumma 75%.Sinu puhul oleks targem asju veel omamoodi ajada.Et seda kuulda,helista 5063101.Ma mõtlen.et mis oleks kõige targem lahendus.
Mind huvitab, et mis auto jääkväärtuseks hinnati?
Kui auto jääkväärtus on liiga väike, siis tasub äkki võtta auto ja vaheraha.
Raha saad siis küll vähem, aga mõni "külasepp" teeb auto ehk odavamalt korda kui 30k. Ma muidugi ei tea kui katki ta sul on ja kas teda ongi üldse mõtet parandada.
Usun et kindlustus lubab konksu maha kruttida. Ma küll ei tea kas see hinda kah mõjutab.
Kui auto jääkväärtus on liiga väike, siis tasub äkki võtta auto ja vaheraha.
Raha saad siis küll vähem, aga mõni "külasepp" teeb auto ehk odavamalt korda kui 30k. Ma muidugi ei tea kui katki ta sul on ja kas teda ongi üldse mõtet parandada.
Usun et kindlustus lubab konksu maha kruttida. Ma küll ei tea kas see hinda kah mõjutab.
..... ja mis ei ole mitte valget värvi?
khm.. härrased, harige naissugu... mis ajast auto väärtust värvi järgi hinnatakse? Või on tegemist lihtsalt kinnisideega?
*püüdes mitte kõlada irooniliselt *
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14294
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Algselt postitas: Ay
khm.. härrased, harige naissugu... mis ajast auto väärtust värvi järgi hinnatakse? Või on tegemist lihtsalt kinnisideega?
*püüdes mitte kõlada irooniliselt *
Ma saan aru, et sul tekivad mingid arusaamatused seoses valge omamisega.:) Meie maal ON valge auto odavam, mitte midagi ei ole teha. Minu jaoks on valge auto väga halb, sest tema puhtana hoidmine on täielik peavalu. Mul on olnud valge ja see ei olnud lõbus.
Väärtuse koha pealt võid üritada vaadata kahte ühesugust kusagil müügiplatsil. Kui üks on valge siis ona ta 90% juhtudel ka odavam.
Võid võtta ka kinnisideena, aga sel juhul on see väga paljudel inimestel..:)
krt, kisub teemast väga kaugele juba..;)
Ma saan aru, et auto turuväärtus on 17k, aga peale matsu jääb autole ka miski jääkväärtus, mille saab selle rondi maha müües. Kas või siis vanarauakokkuostu viies
Toon siis näite, et paremini selgitada, mida ma silmas pidasin.
Kindlustus hindas auto turuväärtuseks 20k. Remondiks kalkuleeriti 30k. Auto jääkväärtuseks hinnati näiteks(seda ma küsisingi) 4k. Kui võtta auto 4k ja 20k-4k = 16k raha ja viid auto "külasepa" juurde ja see teeb auto korda näiteks 13k eest (lammari jupid). Sellisel juhul saad auto ja 3k kasumit lammarit pidi jooksmise eest.
Taastamise kalkulatsioon tehakse enamasti arvestades uute juppide hindasid, aga kui taastad vana autot siis pole ju nii väga oluline, et kõik jupid oleks pärit esindusest. Ei mõelnud seda valemit ise välja vaid sõber kasutas seda. Siis olid summad suuremad ja kasum samuti suurem.
Toon siis näite, et paremini selgitada, mida ma silmas pidasin.
Kindlustus hindas auto turuväärtuseks 20k. Remondiks kalkuleeriti 30k. Auto jääkväärtuseks hinnati näiteks(seda ma küsisingi) 4k. Kui võtta auto 4k ja 20k-4k = 16k raha ja viid auto "külasepa" juurde ja see teeb auto korda näiteks 13k eest (lammari jupid). Sellisel juhul saad auto ja 3k kasumit lammarit pidi jooksmise eest.
Taastamise kalkulatsioon tehakse enamasti arvestades uute juppide hindasid, aga kui taastad vana autot siis pole ju nii väga oluline, et kõik jupid oleks pärit esindusest. Ei mõelnud seda valemit ise välja vaid sõber kasutas seda. Siis olid summad suuremad ja kasum samuti suurem.
7k on jäänuki väärtus.
Ja kui ise teha ( riskides taaskord kodurahu (mees pagan jälle garaazhis:P) huvides, läheb absoluutselt odavaim taastamine ilma kerevenituseta umbes 15k..
ja valge värvi kohta - omanud kolme valget autot - valget talveperioodil pesta on tüütu ja määrdund valge auto näeb väga kole välja..
Ja kui ise teha ( riskides taaskord kodurahu (mees pagan jälle garaazhis:P) huvides, läheb absoluutselt odavaim taastamine ilma kerevenituseta umbes 15k..
ja valge värvi kohta - omanud kolme valget autot - valget talveperioodil pesta on tüütu ja määrdund valge auto näeb väga kole välja..
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
minu suhted kindlustusega on positiivsed:
kord sõideti mu 96 esiots natuke kriimuliseks.
võtsin juppide hinnad vikingist ja kindlustaja aksepteeris hindu ca 15000 kr eest.
puru oli yks tuli, iluvõre ja esipaneel natuke kõver.
kätte sain 13000 millegiga ja jõudsime kahjukäsitlejaga kokkuleppele , et ma talle kulutokumente ei vii. oleks talle paberid viind oleks kõik 15000 saand.
auto sai korda päevaga , sest tuli ja iluvõre olid olemas ja esipaneel sai sirgeks tehtud, pahteldatud ja värvitud...
kord sõideti mu 96 esiots natuke kriimuliseks.
võtsin juppide hinnad vikingist ja kindlustaja aksepteeris hindu ca 15000 kr eest.
puru oli yks tuli, iluvõre ja esipaneel natuke kõver.
kätte sain 13000 millegiga ja jõudsime kahjukäsitlejaga kokkuleppele , et ma talle kulutokumente ei vii. oleks talle paberid viind oleks kõik 15000 saand.
auto sai korda päevaga , sest tuli ja iluvõre olid olemas ja esipaneel sai sirgeks tehtud, pahteldatud ja värvitud...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: epsum
7k on jäänuki väärtus.
Ja kui ise teha ( riskides taaskord kodurahu (mees pagan jälle garaazhis:P) huvides, läheb absoluutselt odavaim taastamine ilma kerevenituseta umbes 15k..
Ma millegi pärast ei usu, et kindlustus sulle rohkem kui 20k annab. Kui sul õnnestuks jääkväärtus väiksemaks rääkida siis ehk tasub autot taastada. Mulle endale tundub, et nii kaotad sa kõige vähem.
Ma arvan, et need asendusautod, mis sul silmapiiril on, tahavad kah mingit investeeringut, mida kindlustus kinni ei maksa.
Algselt postitas: epsum
ja valge värvi kohta - omanud kolme valget autot - valget talveperioodil pesta on tüütu ja määrdund valge auto näeb väga kole välja..
Arvan, et must ja tumeroheline näitavad mustust paremini välja kui valge. ;)
Mul selline küsimus, et mille järgi seda auto turuväärtust siis võetaxe, kui selle raha eest ja rohkemgi veel sellist autot ei saa??? Kõlab sama tobedalt, kui see, et mu auto turuväärtusex hinnataxe/mu auto turuväärtus on 20 000,- aga sellised autod ise maxavad 30 000,- !?! Misasi see 30 000,- siis on?
Algselt postitas: Cornholio
Konjuktuuriinstituudis tädid imevad pastakst selle hinna
Kunagi proovisin uurida kuidas see hinna määramine toimub. Ja vastus oli väga umbmäärane. Keegi käib auto turgudel ja vaatab hindu ja siis korrutatakse mingi arvuga jne. jne. Ühesõnaga segane ja salajane värk.
Pidavat olema miski Konjuktuurinstituudi poolt välja antud hindade kataloog kus on kõikide autode hinnad.Autode toojad pidavat kasutama, et vaadata milliseid marke tasub tuua.
Kuidas kujuneb konjuktuuriinstituudi hind:
1. Jälgitakse kuulutustelehtede ja autoportaalide hindu Eestis, ning võetakse aritmeetiline keskmine autode väljalaskeaasta järele, näiteks
1. 87 saab 9000 cc 2.0i
2. 87 saab 9000 cc 2.0 turbo
Jne.
Kuna Eesti turu häda on see, et tegelikult paisatakse börssi müügile ka väga saane autosid (kered kõverad ja ära roostetanud, hooldust nägi auto viimati saksamaal 9 aastat tagasi, jmt "vaese riigi ja sita omaniku hädad") mille hind on oluliselt väiksem kui samas korras auto, siis põhimõtteliselt on turuhind reeglina alati madalam kui korras auto hind - lahkheli võib tekkida vaid siit sellega, et kui ise autole sitt omanik olla..
Ehk, kuna mina pole autokaupmees ja auto oli mulle lihtsalt tarbevahend, mida ma püüdsin hoida sõltuvalt oma rahakotist võimalikult korras, siis ma ei oleks olnud nõus oma autot üldse müüma - seda enam, et turul taolisi ei ole.
Suhelnud nii kahjukäsitleja, vanemkahjukäsitleja kui käsitlusosakonna juhataja tuleb tõdeda, et nii ongi. Ja et kui kindllustusega tahad mitte miinusesse minna, siis tuleb lihtsalt sõita viimaste saanidega (ehk osta turuhinnast oluliselt odavam ja mitte sentigi sisse panna) ja siis saad avarii korral võibolla natukene rohkem raha.
Probleem just siis vanemate autodega..
Toomas@pooltühi.rahakott.seljas.ja.järgmise.saabi.jahil.
1. Jälgitakse kuulutustelehtede ja autoportaalide hindu Eestis, ning võetakse aritmeetiline keskmine autode väljalaskeaasta järele, näiteks
1. 87 saab 9000 cc 2.0i
2. 87 saab 9000 cc 2.0 turbo
Jne.
Kuna Eesti turu häda on see, et tegelikult paisatakse börssi müügile ka väga saane autosid (kered kõverad ja ära roostetanud, hooldust nägi auto viimati saksamaal 9 aastat tagasi, jmt "vaese riigi ja sita omaniku hädad") mille hind on oluliselt väiksem kui samas korras auto, siis põhimõtteliselt on turuhind reeglina alati madalam kui korras auto hind - lahkheli võib tekkida vaid siit sellega, et kui ise autole sitt omanik olla..
Ehk, kuna mina pole autokaupmees ja auto oli mulle lihtsalt tarbevahend, mida ma püüdsin hoida sõltuvalt oma rahakotist võimalikult korras, siis ma ei oleks olnud nõus oma autot üldse müüma - seda enam, et turul taolisi ei ole.
Suhelnud nii kahjukäsitleja, vanemkahjukäsitleja kui käsitlusosakonna juhataja tuleb tõdeda, et nii ongi. Ja et kui kindllustusega tahad mitte miinusesse minna, siis tuleb lihtsalt sõita viimaste saanidega (ehk osta turuhinnast oluliselt odavam ja mitte sentigi sisse panna) ja siis saad avarii korral võibolla natukene rohkem raha.
Probleem just siis vanemate autodega..
Toomas@pooltühi.rahakott.seljas.ja.järgmise.saabi.jahil.
Algselt postitas: epsum
1. Jälgitakse kuulutustelehtede ja autoportaalide hindu Eestis, ning võetakse aritmeetiline keskmine autode väljalaskeaasta järele
Huvitav, mis tuleb 91 aasta SAAB 900 2.0T cabrio hind selle valemi järgi ;)
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
hehe, seda oleks huvitav teada jah kuna classic cabriot eestis minu teada ei ole, siis ilmselt võetakse tavalise 90 aasta sedaani hind ja, noh, pannakse ehk 10k otsa?! et siis mingi 40-50k?! ehkki piiritagant sellist naljalt alla 150k ei saa...
Algselt postitas: Cornholio
Huvitav, mis tuleb 91 aasta SAAB 900 2.0T cabrio hind selle valemi järgi
kas liikluskahjude puhul ikka arvestatakse seda instituudi tabelit, vast rohkem ikka auto sissetoomisel riiki. Tänapäeval on ju seinast-seina varustusega ja lisadega autosid, igat juppi ei ole võimalik seal tabelis arvesse võtta. Põhikriteeriumid on mark, mudel, mootorimaht, kW, keretüüp, tootmise aasta. Mul oli kodus copy ühest leheküljest ja sinu auto, epsum, oleks pooltesist aastat tagasi selle kataloogi põhjal olnud a 29400.- vääriline. Kataloogi uuendatakse kaks korda aastas (kevadel ja sügisel) ja värske väljaanne peaks olema saadaval igas suuremas raamatukogus. Aga see ei pruugi kindlustusseltside jaoks alus olla.
Kui ise Saab 90 maale tollisin aastatid tagasi tekkis tollis samuti vaidlus selle turuhinna üle, kuna Eestis oli neid vist 3-4 tk üldse ja loomulikult ei olnud ühtegi vastavat müügikuulutust kuskilt võtta. Vaidlesime siis selle üle kas 90 on rohkem 900 või 99. Vaidlus sai (mulle soodsama) lahenduse sõltumatu eksperdi juures kes määras lähimaks mudeliks 99 (kilovatid vist samad mis 99 -l, see määras). Vastuseks epsumi küsimisele kas jonn või õiglane hüvitis, siis arvan, et jonn õiglase hüvitise nimel. Kindlustusega on asi ikka raskem ja teisem kui tollis. Jõudu sulle.
Kui ise Saab 90 maale tollisin aastatid tagasi tekkis tollis samuti vaidlus selle turuhinna üle, kuna Eestis oli neid vist 3-4 tk üldse ja loomulikult ei olnud ühtegi vastavat müügikuulutust kuskilt võtta. Vaidlesime siis selle üle kas 90 on rohkem 900 või 99. Vaidlus sai (mulle soodsama) lahenduse sõltumatu eksperdi juures kes määras lähimaks mudeliks 99 (kilovatid vist samad mis 99 -l, see määras). Vastuseks epsumi küsimisele kas jonn või õiglane hüvitis, siis arvan, et jonn õiglase hüvitise nimel. Kindlustusega on asi ikka raskem ja teisem kui tollis. Jõudu sulle.