Autovabal nädalal tööle/kooli ratta või bussiga

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#1

E Sept 18, 2006 19:14

Ma käingi bussiga tööl..;) Üksinda pole mingit mõtet autoga kesklinna minna ja lisaks on seal parkimine tasuline. Ajakulu on umbes 25 minutit. Ma tean, mis kell buss läheb, ei pea seal ootama. Jala peab käima mõlemas otsas umbes 3-400 meetrit..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

E Sept 18, 2006 19:26

Vaja Lasnamäelt kesklinna (lasteaed) ja sealt edasi Veerenni-Järvevana ristmikuni sõita ja no mitte üks ühistranspordi vahend ei sobi selleks. Peaksin kasutama 3 eri bussi ja jala trampimist on ka busside vahel omajagu. Lisaks ei taha lapsega ühistranspordis hommikuse ja õhtuse tipptunni ajal sõita. Lapse transportimine välistab ka jalgratta kasutamise.
Seega ärge väga pahandage, las ma sõidan autoga edasi. :red:
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
toolip
Postitusi: 178
Liitunud: R Dets 24, 2004 8:37
Asukoht:
Auto:

#3

E Sept 18, 2006 19:29

eelmine aasta käisin tööle rattaga. jürist lennujaama mingi 11 km. nautisin lausa neid varahommikusi(4-5 paiku) tööle minekuid. päike hakkab tõusma...karge õhk...vaikus-ainult linnud siristavad:) aga vat tagasi oli raske vändata peale pikka tööpäeva. liigsed kilod kadusid vaikselt:)
see aasta pole ratast isegi keldrist välja saanud. :red:
ühistranspordist ei tasu unistadagi sellisel kellajal...autoga ikka
smr
Postitusi: 124
Liitunud: P Jaan 29, 2006 16:14
Asukoht:
Auto:

#4

E Sept 18, 2006 19:46

Mina pean tunnistama, et ostsin auto seoses töökoha vahetusega. Esimese kuu aega sõitsin Pääskülast lennujaama rongiga, ajakulu tund + naine pool teed linna kaasa ajakulu temal u. 40 minutit, seega kokku 1 tund ja 40 minutit. Nüüd Pääsküla - kesklinn - Lennujaam ( 14,7 km ) ajakulu kokku 45 minutit.

Enne seda olin 8 aastat autovaba ühistranspordikasutaja, ei meelita mind enam :(
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#5

E Sept 18, 2006 20:48

Kasutan tööl käimiseks peamiselt ratta ja rongi abi. Rattaga jaama, sealt rongile ning jaamast rattaga tööle. Väga mugav. Ei taha autoga Tallinn-Keila otsa enam sõitagi (arvestades seal toimuvaid liiklusõnnetusi). Väga vastik liiklus on seal tipptundidel. Tallinn-Keila otsa võibki sõita kas Paldiski mnt-d mööda (rõve tõmblemine) või Pärnu maanteed mööda (mis eeldab õhtusel tipptunnil umbes kadaka teed mööda kulgemist). Noh, jah, on veel ka mingisugused ringiga sõitmise võimalused.
Vahel väga märja ilma korral haaran siiski autovõtmed ja jätan velo rõdule.

Talvisel ajal ei kipu rattaga külmetama ning kasutan jaama saamiseks bussi või trolli. Üldiselt ei kannata Tallinna ühistransporti tipptundide ajal. Päevasel ajal on tõsiselt mugav ja rahulik trolli või bussiga seigelda, kuid tipptundide vastik nügimine ei kutsu kohe trolli-trammi bussi istuma. Jälestasin talviti Balti jaamast trolliga koju seiklemist. Üsna tihti oli troll "aakaid" täis. Pahatihti oli parmul veel koer ka trollis kaasas. Viimane liikus loomulikult vabalt mööda trolli ringi.

Rattaga sõitmise miinuseks pean nagu Krssgi jalakäijate ettearvamatut käitumist ja koeri. Eriti ohtlikud on minu arvates ühistranspordipeatused, kus iga hetk võib mingi putka vms. tagant keegi näiteks sinu teele ette hüpata. Ikka tammutakse trolli oodates ju. Mõni räägib telefoniga ja ei märkagi enda ümber toimuvat.

Aga üldiselt olen autota kulgemise poolt (kuigi täna sõitsin olude sunnil autoga). Perega käin suuremaid sisseoste tegemas siiski autoga, sest nii on antud juhul mugavam.
Võibolla pole lihtsalt paljud autoga kulgejad leidnud autota kulgemise mugavusi ja eeliseid.

EDIT: Küll aga ei saa hetkel aru krss'i mõttest ratta valiku osas. Miks amordita ratas on parem kui odava amordiga ratas? Sõidan odava amordiga rattaga ning amordi jäikuse olen enda jaoks parajaks timminud. Alguses reguleerisin amordi täiesti jäigaks, kuid hiljem keerasin pisut pehmemaks ning vahe on tuntav. Kätel on pehmema vedruga palju mugavam.

Miks "tavalise" käiguvahetiga ratas linna ei sobi? Trumlisisene on loomulikult popp ja noortepärane, aga mehaanikainsenerina ei näe küll erilist põhjust just linnasõidul trumlisisese eelistamiseks (kuna viimane ka tublisti kallim).
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#6

E Sept 18, 2006 22:24

Liiklen pidevalt jalgrattaga, niipalju kui ilm lubab - ei kujutakski ette, mismoodi saaks veel kiiremini vanalinna näiteks. Või siis saabiga, rongiga, vahest ka trammiga, häälega....

Tallinna autobussid oma haisvate istmete, parmude, narkarite, hilinemiste, rahvamasside, falcki haarangute, absurdselt kallite piletitega võivad minu poolest sinnapaika sõita :gun: (no sry, aga tõepoolest)


EDIT: muideks, ise sõidan rattaga, millel pole üldse käike, üldse ei kurda, ainult nõmme mäest tulen jala üles ;)
Praegu tundub asi leevendunud olema, aga nagu varakapitalistlikule ühiskonnale kohane, oli vahepeal levinud mõtteviis, et ainuke õige ratas on tuhande käiguga kroomitud maastikuratas. Lääne-euroopa linnades on tavaline, et liigeldakse vanade risudega - selleks, et keegi varastada ei tahaks. Kõige lahedam oleks muidugi, kui oleks olemas nö. vabalt kasutatavad rattad: võtad ühest parklast. sõidad. jätad teise. nagu pastakad või tsäksid, mis käivad käest kätte. Üksvahe vist isegi üritati midagi sarnast teostada...aga üritus jooskis kahjuks liiva.
zill
Postitusi: 432
Liitunud: R Sept 17, 2004 7:15
Asukoht:
Auto:

#7

T Sept 19, 2006 7:44

Ma käin tööl jala ja naisuke kihutab rongiga. (PS töökohani õnneks vähe maad nii 100 m :))
Muidu ma muretseks omale rolleri :P
Saku PEOREKKA hooldaja:)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

T Sept 19, 2006 7:56

Algselt postitas: roomlane
Minumeelest on ikka rummusisene käiguvahetus parem. Kett kulub oluliselt vähem, ketikaitse on ka vist parem, et püksisäär vahele ei tikuks

Ajan oma jonni edasi. Ma ei kahtle et ta parem on. Samas ei näe ma põhjust rummusisese vajalikkust linnasõidul eraldi rõhutada. Linnasõidul ma peaegu ei vahetagi käike - mis ketikulumisest me räägime? Linnas piisabki 1-3st käigust.
Andrese jutus on iva jah, et õnneks hakkab see aeg läbi saama kus ainuke aktsepteeritav ratas on miljoni käiguga maastikuratas. Ise muidugi ostsin maastikuratta selle mõttega, et aeg ajalt sõidan rattaga ka sellistes kohtades, kuhu hübriid- või maanteerattaga ei pääse.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#9

T Sept 19, 2006 8:32

Kuna kodust väljudes on trollipeatus ukse all ning töökoht asub samuti peatusele lähedal, siis ei näe juba ammu mõtet veeta ummikutes aega autos istudes. Parem istun trollis ja ei pea ise midagi tegema.
Suvel käisin tihti ka rattaga, kuid kuna harrastasin mööda autoteid sõitmist (õigemini asusid paljud rattateed autotee servas), siis kohati oli kamikadze tunne peal. Samas oli õhtustes ummikutes autorividest mööda kulgemini laus nauding.
Linnas pidin mina nii mõneski kohas käiku kergemaks vahetama (Tondi ülesõit, Pärnu mnt viadukt), kuigi ei loe end just kehvaks sõitjaks, maanteel saad sujuvalt ühe tempoga kulgeda. Foori alt ikka lihtsam kergema käiguga startida, kui kui punnima hakata - viimane lõhub ketti rohkem. Käigud ikka kasutamiseks.
Aga varsti tuleb linnast välja kolida ning mind juba ette hirmutab see autost sõltumine ja ummikutes passimine.
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#10

T Sept 19, 2006 9:01

Viskaks oma 5 senti kah: elan täitsa äärelinnas, buss väljub 7 ja 9 vahel hommikul 3 (loe: kolm) korda, õhtul 17 ja 19 vahel samamoodi.
Ning viiks mind edasi 4 kilomeetrit, siis peaksin ümber istuma. Kontorist maabuks tiba vähem kui kilomeetri kaugusele. Ehk siis kokkuvõttes läheks tund minimaalselt ühe otsa peale. Praegu stardin kodust 7.15 ja olen kontoris 7.35 koos 5 minutilise jalutuskäiguga parklast. Koju läheb kauem kuna päeval on igal kellaajal liiklust rohkem ja tuleb ka väike kõrvalepõige lasteaeda teha. Kokkuvõttes võidan päevas vähemalt 1 tunni autoga liigeldes. Mis teeb aastas üle 10 ööpäeva - see on minu jaoks piisav argument räme olla ja autot kasutada iga päev.
Ratas - sõidaks kui kontoris oleksid normaalsed võimalused pesta ja riideid vahetada. Aga ei ole. Ka käisin suvel kodu lähedal pedaalimas ja iga teine kord sain tublide autoomanike tegevuse tõttu testida enda reaktsioonikiirust, ratta pidureid jne. Ning seda 90% jalgratta teel sõites.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

T Sept 19, 2006 9:39

Algselt postitas: andreas
Tallinna autobussid oma haisvate istmete, parmude, narkarite, hilinemiste, rahvamasside, falcki haarangute, absurdselt kallite piletitega võivad minu poolest sinnapaika sõita :gun: (no sry, aga tõepoolest)
Siinkohal peaks mainima, et ei ole ikka küll absurdselt kallis ja oleks ehk odavam, kui inimestele jõuaks pähe seos piletiostu ja piletihinna vahel. Siis poleks ka neid haaranguid. Bussist ükshaaval piletit osta võib ehk tõesti pisut kallis tunduda, aga sulle on tehtud kõik võimalused osta omale id-pilet, mis on kordades mugavam, odavam kui paberist "kuukaart" kah.

Haisvad ja parmudega rikastatud on vist liini järgi. Minu põhiline liiklusvahend on 14 ja 18 bussid. Kuna Pääskülas enam prügimäge pole, siis ei ole ka vastavaid persoone bussis. Ja mulle tundub ka kogu aeg, et minu nina on vist tundetum, kui teistel, pidevalt pirisetakse mingi haisu üle, aga mina ei tunne seda kusagil.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#12

T Sept 19, 2006 9:44

noh ja minul tööle 25 km, buss käib päevas kolm korda, bussijaama on kodust 1,2km, töölt 800m, ajaliselt võidan 1h ja 15min iga päev kasutades autot. Linnas elades sõitsin rongiga, kuigi töötasin Laagri maksimarketi taga vanas arsi-sepikojas, iga hommik ja õhtu vantsisin 2,5km + füüsiline töö, oh seda vormi..aga autoga polnud mõtet, kristiine kõrvalt sain laagrisse rongiga tublisti rutem.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#13

T Sept 19, 2006 9:47

Muide ühistrantspordi kvalittedi osas kipun kah rohkem cyberi kui andrease leeri, pole sel asjal häda midagi, ei saagi loota et kõik nii kuldne ja viks oleks ja pealegi sita surma pole meist veel keegi surnud (ja kui on siis on sitt sitt olnud...tavatses mu vanaisa öelda:headbang: )
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#14

T Sept 19, 2006 10:37

üldiselt, ma käiks heameelega bussiga tööl, kuna asotsiaalide hais ja muu selline on tegelt selline tore linnalegend. Samuti ühistranspordi kallidus. Kui keegi mõtleb mulle välja skeemi, mismoodi:

1. Saan naise kella 0800-ks Männikule tööle
2. Saan lapse hiljemalt 0815 Nõmmele lasteaeda
3. Jõuan ise hiljemalt 0830 Peterburi teele Susi hotelli juurde tööle

... jalgratta või mõne muu analoogse asjaga, hakkan kohe rattameheks :D

PS. Et asi huvitavamaks teha, siis stardipunkt on Saha-Loo

PPS. Paluks eelmine õhtu matkavarustusega teele asumist mitte pakkuda :P
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#15

T Sept 19, 2006 11:43

3 jalgratast? nii kena oleks ju oma lasteaia-ealine laps saata meie piraajadest kubisevasse liiklus-ookeani...:evil: eks ta nii on, alternatiivne transport kõigile ei saa kunagi võimalikuks ja enamusele saab see ajapikku, sürr oli küll taanis tööl olles, kõik majade ümbrused ja metroojaamad kubisesid ratastest (nagu eelpool mainitud peamiselt vanadest rümadest)seal me kutsusime rattureid hellitavalt pühadeks lehmadeks, ükskõik mis-neil oli alati õigus, sellega harjus ruttu. Ratas oli sealses liikluses alati parim valik.
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#16

T Sept 19, 2006 13:47

Algselt postitas: Cyber
Siinkohal peaks mainima, et ei ole ikka küll absurdselt kallis ja oleks ehk odavam, kui inimestele jõuaks pähe seos piletiostu ja piletihinna vahel. Siis poleks ka neid haaranguid. Bussist ükshaaval piletit osta võib ehk tõesti pisut kallis tunduda, aga sulle on tehtud kõik võimalused osta omale id-pilet, mis on kordades mugavam, odavam kui paberist "kuukaart" kah.


võiks olla nagu Riias. pilet 20 santiimi (5kr) ja igas bussis konduktor. keegi ei sõida jänest
Sumps
Postitusi: 59
Liitunud: L Dets 31, 2005 13:51
Asukoht:
Auto:

#17

T Sept 19, 2006 14:00

Nojah, üsna meeleldi käiks tööle ratta või bussiga, kui elaks töökohale lähemal, aga kahjuks nii see ei ole ja Jüri kandist käivad bussid hommikuti VÄGA absurdsetel aegadel ja marsad on suht-koht alati rahvast täis nii et üsna loterii värk, kas saad peale või mitte ning rattaga igapäevaselt sõitmiseks on tee natuke pikk (Jüri kandist mustamäele) ning seetõttu tuleb rõõmsalt aga tanklat külastada ja Saabiga ringi vurada.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

T Sept 19, 2006 14:53

Algselt postitas: andreas
võiks olla nagu Riias. pilet 20 santiimi (5kr) ja igas bussis konduktor. keegi ei sõida jänest
Läheb väga offtopicuks aga... Lähme aga tagasi ja mitte sammukestki edasi..;) Palkame konduktorid igasse bussi, siis tõstame pileti hinda, sest neile on palka ka vaja maksta... Või siis müüme teenuse Falckile maha..:P "konkursi korras" ja saame veel rohkem lüpsta... Nagu pisut jama või nii? Haakub täpselt samuti jõmlusega, kas ostad pileti või mitte, või ostad aga soojendad pihus, lootuses, et äkki ei tule kontrolli...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#19

K Sept 20, 2006 14:21

Hetkel ei tule meelde viimase aasta jooksul ühtegi päeva, kus oleks auto koju jätnud (suvel elan Lagedil, talvel linnas).

Kodunt tööle bussijaama juurde oleks ca 10min jalutamist, aga... koolis käin ikka Mustamäel ja viimaste plaanide järgi iga päev. Bussiga kuluks ca 2x50 min edasi tagasi, autoga saab 2x15 min. Aeg on raha.

Lagedilt tööle tulles oleks variant rongiga (edelaraudtee koduleht pakub Lagedi-Ülemiste otsaks lausa 0 kroonist hinda!), miinuseks aga 15min väntamist raudteejaama ja 10 min tööle, lisaks 15 min rongisõitu, autoga saab parimatel päevadel 20min hakkama.
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
propp
Postitusi: 10
Liitunud: K Apr 21, 2004 9:45
Asukoht:
Auto:

#20

K Sept 20, 2006 15:42

Kuna baseerun linna taga metsas, on ühistransport linna suunas suht harv ja kaootiline nähtus. Hommikul on, õhtul ka, aga vahepeal pikad pausid. Et endal libisev töögraafik, on vaja minna-tulla suvalistel aegadel, nt. lõuna ajal, pühapäeva varahommikul või reede hilisõhtul. tihtipeale polegi siis ühtegi bussi graaafikus (ebarentaabel aeg, liinide koondamine jne.).
Tulemus: soojal ajal käin võimalust mööda jah rattaga tööl (läbi metsa, linnulaul ja puha). Kui tuiskab või on vaja poest või mujalt lasti koju tassida, siis autoga, ikka autoga. Kui auto juba nagunii õue peal seisab ja liising tiksub, on sedapsi lihtsam...
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#21

K Sept 20, 2006 18:44

Tööle ja koju ikka jalgsi ja seda igal tööpäeval olenemata aastaajast. Jalksi liiklemine on hea vaheldus kuna tööalaselt sõidan kuus maha kõva 5000km. Ja siis kui saabub nädalavahetus on tõsine saabi elamus, nädala alguses tööle minnes on tööautoga kuidagi eriti raske sõita.
optimus
Postitusi: 177
Liitunud: N Juul 27, 2006 23:14
Asukoht:
Auto:

#22

N Sept 21, 2006 10:57

Viisin eile oma ratsu vikingisse ja ilm soosis jalgrattaga tööle tulemist.
Muidu päris tore, aga lõpus on just mägi üles enne tööle jõudmist ja tõmbab nats higi lahti.

Suvel sai tihedamaini käidud, nüüd vähem. Kardangi ,et jääb viimaseks see aasta.

Tööle jõuan rattaga 20-25 minti, oleneb kuidas väntan. Autoga saan samakiirelt.
Mustamäelt Endla tn, 6 km :)

Rattateed on ka ilusti kristiinekeskuseni olemas, sealt edasi saab nats kõnniteesid lasta.
Väga normaalne minuarust.

Ühistrantsport ei meeldi ja nii pea ei hakkagi meedlima.
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#23

N Sept 21, 2006 11:16

Minu autovaba nädal on muutumas kohustuslikuks:wtf:, esmaspäeval veetis mu Saab pool päeva Troostis, ja täna hommikul võttis Saabu jälle sinna poole suuna, seekord siis kaheks päevaks:P, homme õhtul saan ta tagasi, siis uuesti Viljandisse, Saab ilusti oma kohapeale ära pakkida, ja ise nädalavahetust nautima.:drink:
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#24

N Sept 21, 2006 11:19

Minul on lihtne, ei saa rattaga tööle vändata kuna pole teda kuhugi jätta (Ilgelt hea vabandus tegelt) Samas mööda järvevana ning tammsaare pikendust hommikuses "värskes" õhus ka isu ei ole sõtkuda. :freak:
Iga ratas veab and then some!
optimus
Postitusi: 177
Liitunud: N Juul 27, 2006 23:14
Asukoht:
Auto:

#25

R Sept 22, 2006 13:13

Minagi tulin täna rattaga tööle jälle.

Nüüd sain auto ka kätte.
Kuidagi on vaja saada auto ja ratas koju peale tööpäeva.

Polegi veel üritand ratast 9-5 mahutada.
Eelmine auto oli corolla 5-d hachback, sinna mahtus 2 ratast ilusti ära.

Varsti saab teada kuidas saabi mahub :)
Vasta