Tere talv!
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Noh mehed?? Talvekummid all?? Siin Tallinnas sajab üsna tihedat valget asja taevast alla. Ma pean vist täna lumehanges rattaid vahetama hakkama...:) Lootsin küll, et ehk peab vastu kuni mõni vaba päev tuleb aga näe..TÜNG!
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2280
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
tjaa, Viljandis viskas eile lumekorra maha ja õhtul garaasist koju tulles oli juba päris külmetanud...
praegu tuleb lahedat laia lund ja 5 cm on vast küll juba muru peal.
talvekad all ikka...eelmise aasta kurvad kogemused on liiga värskelt meeles:(:(:(
aga lumes liigub saabike tõesti hästi, kinni ei ole mina küll eriti kuskil jäänud. tagasi ikka saab...;)
praegu tuleb lahedat laia lund ja 5 cm on vast küll juba muru peal.
talvekad all ikka...eelmise aasta kurvad kogemused on liiga värskelt meeles:(:(:(
aga lumes liigub saabike tõesti hästi, kinni ei ole mina küll eriti kuskil jäänud. tagasi ikka saab...;)
SF polnud näha/katsuda kuskil. Tegelikult oleks lemmik kas Q või pigem RSi, kuid too viimane hakkaks hinnaga liiga tegema. Kuigi VC3 poleks ka paha...
Mis puutub aga SAABi juhitavusse, no ma jäin näiteks eelmine talv 3x kinni. Ükskord oli vaja Estonica ette keerata läbi valli, kuhu miski dziip jäljed ette oli ajanud, jäi kinni. Teinekord oli vaja üle põllu metsa sõita, no ei tahtnud enam põlvini vaalust mitte lubadagi läbiminekut. Ning ka pehmemad uksehingeni vallid pole läbitavad. Pealegi on see ehitus nii nadi, et mõni pikem sõit oludes, kus lööb juba pea pidevalt värsket lund üle kapoti, moodustab sinna alla kogunev lumi sulades ning vajudes lõpuks käigukasti kinnituspadja alla jääkamaka, mis ära külmudes paneb kogu kere kolisema. Aitab ainult Prisma parkla.
Pealegi, mingis 10cm paksuses tallatud lumekihis ei saanud UG500 rehviga üle 90 eriti sõitagi... Lihtsalt ei vea, kisub kõrvale ja tõmmab ratta ringi. Tagaveolisega oli palju lõbusam, tuli kõvasti roolida aga läks vähemalt edasi :)
Seega, arvamus, et eskimod sõidavad SAAbidega ei pea paika, saanid on õige valik. Koos koertega.
Kuigi, jäärajasõidu võiks ikka korraldada.
Mis puutub aga SAABi juhitavusse, no ma jäin näiteks eelmine talv 3x kinni. Ükskord oli vaja Estonica ette keerata läbi valli, kuhu miski dziip jäljed ette oli ajanud, jäi kinni. Teinekord oli vaja üle põllu metsa sõita, no ei tahtnud enam põlvini vaalust mitte lubadagi läbiminekut. Ning ka pehmemad uksehingeni vallid pole läbitavad. Pealegi on see ehitus nii nadi, et mõni pikem sõit oludes, kus lööb juba pea pidevalt värsket lund üle kapoti, moodustab sinna alla kogunev lumi sulades ning vajudes lõpuks käigukasti kinnituspadja alla jääkamaka, mis ära külmudes paneb kogu kere kolisema. Aitab ainult Prisma parkla.
Pealegi, mingis 10cm paksuses tallatud lumekihis ei saanud UG500 rehviga üle 90 eriti sõitagi... Lihtsalt ei vea, kisub kõrvale ja tõmmab ratta ringi. Tagaveolisega oli palju lõbusam, tuli kõvasti roolida aga läks vähemalt edasi :)
Seega, arvamus, et eskimod sõidavad SAAbidega ei pea paika, saanid on õige valik. Koos koertega.
Kuigi, jäärajasõidu võiks ikka korraldada.
NG900 sõidab tuisus küll igati hästi - kuidagi raskelt nagu mõjub ning sellest johtuvalt ootamatult stabiilne. Eelmisel talvel kordagi kinni ei jäänud ning lumine maantee olekski nagu auto õige keskkond. Päris põllumasinana pole teda muidugi proovinud, ega proovigi :).
Täna panin talvekad (naelad) alla ning avastasin enda rõõmuks, et need palju vaiksemad kui ContiSpordid - nende jaoks oli vist elu viimane tööpäeva hommik...:D
Saab Heil!
Täna panin talvekad (naelad) alla ning avastasin enda rõõmuks, et need palju vaiksemad kui ContiSpordid - nende jaoks oli vist elu viimane tööpäeva hommik...:D
Saab Heil!
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
mul ei lähe kunagi meelest 2003.a aprillialgus, kui oli vaja sõita sügavasse metsa sünnipäeva pidama. väljas oli juba täitsa kevad, ent metsa sõites hakkas tulema meeletu lumetorm, mis kestis ööläbi, niiiet hanged olid meetrikõrgused ja teid polnud ollagi. meelde jääb aga eelkõige seetõttu, et tol korral käisime mu eelmise classicuga teisi metsavahelt väljatõmbas - ühel japsil läksid iga 100m tagant küünlad märjaks ja mootor suri välja, üks sakslane aga jäi lihtsalt hange kinni. sain teada ka, mis funktsioon on classicule ette alla pandud spoilal - paremat ja käepärasemat lumesahka annab otsida, pühkis tee eest mõnusalt tasaseks niiet lund lendas mõlemale poole laia kaarde olid ajad, olid majad...
tulin enda omaga just Tartust ja tuju kohe imeline! Maa valge,teed lumised....
Ma ei oleks elu sees osanud aimata,kui hea SAABiga lumes sõita on:D
Ja kusjuures ei ole mingid imerehvid vaid poolpidused Bridgestone Blizzak lamellid....Hea oli lasta 100/110km/h ja vaadata,kuidas teised 50-60 oma suvekatega teel üritasid püsida;)
Muide, kokkutulekule veame kelgud-suusad kaasa?
Kas keegi oma SAABikust täna jagu ka sai?kas siis omal jõul või kellegi kaasabil?
Ma ei oleks elu sees osanud aimata,kui hea SAABiga lumes sõita on:D
Ja kusjuures ei ole mingid imerehvid vaid poolpidused Bridgestone Blizzak lamellid....Hea oli lasta 100/110km/h ja vaadata,kuidas teised 50-60 oma suvekatega teel üritasid püsida;)
Muide, kokkutulekule veame kelgud-suusad kaasa?
Kas keegi oma SAABikust täna jagu ka sai?kas siis omal jõul või kellegi kaasabil?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Üldiselt on classicutel lumes 9000 ja muude uuemate asjapulkade ees ikka mäekõrgune edu..:)
Steffy, must jää võib viia väga kergelt nii veojõukontrolli kui kontrollita auto. Mõni kerge muhk ka veel teel enne libedat ja peab väga hea juht olema, et end teel hoida. Ei aita naelad ega lamellid...Jää peal piruett juba tuleb siis seda uuesti sirgeks ajada on üsna raske.
Mina pumpasin eile adrenaliini endasse, sõites minu jaoks üsna harjumatu automaatkastiga Ford Windstariga, millel all aasta läbi all olnud M+S kummid. Peaks ütlema, et üle ootuste hästi pidas see elukas end kinni sõidetud lumel üleval.
Steffy, must jää võib viia väga kergelt nii veojõukontrolli kui kontrollita auto. Mõni kerge muhk ka veel teel enne libedat ja peab väga hea juht olema, et end teel hoida. Ei aita naelad ega lamellid...Jää peal piruett juba tuleb siis seda uuesti sirgeks ajada on üsna raske.
Mina pumpasin eile adrenaliini endasse, sõites minu jaoks üsna harjumatu automaatkastiga Ford Windstariga, millel all aasta läbi all olnud M+S kummid. Peaks ütlema, et üle ootuste hästi pidas see elukas end kinni sõidetud lumel üleval.
Veojõu kontroll on jah vahel inimestes tekitanud mulje, et võib hooletumalt liigelda. Kunagi keegi kirjutas, et korra on TCS isegi päästnud auto täiesti ristiolekust ja ta uuesti otseks tõmmanud. Võimatu tegelikult, kui auto käest läheb on kaks võimalust; liiga suur kiirus või mõni vale liigutus. Kusjuures lumel on vaja tõesti üks jäärajasõit teha oma paar tundi, et tunnetus rehvidest kätte tuleks. Pärast seda imestad isegi, mida kuradit nad munevad siin teel paksus lumes...
Mis aga rehvidesse puutub, siis esiveolisel peaks ikka ka panema paremad rehvid taha ja kulunumad ette, stabiilsus on parem. Saab ka muidu sõita kuid piirkiirusega on mootoriga pidurdamine kurvis väga riskantne ka kontrolli nõudev üritus. Sama asi kehtib eri telgedel eri mustriga rehvide kohta, proovima peab mõlemi mustri külgpidamist ja siis vajadusel ringi tõstma.
UG500 näiteks on külgsuunas palju libisevam kui NF3.
Mis aga rehvidesse puutub, siis esiveolisel peaks ikka ka panema paremad rehvid taha ja kulunumad ette, stabiilsus on parem. Saab ka muidu sõita kuid piirkiirusega on mootoriga pidurdamine kurvis väga riskantne ka kontrolli nõudev üritus. Sama asi kehtib eri telgedel eri mustriga rehvide kohta, proovima peab mõlemi mustri külgpidamist ja siis vajadusel ringi tõstma.
UG500 näiteks on külgsuunas palju libisevam kui NF3.
Rool rooliks, töö pedaalidega on sel hetkel isegi tähtsam. Endal oli 0-sõidukogemusega aastat 10 tagasi väga kurb õppetund kui arvasin, et suurelt kiiruselt külglibisemisse minnes on mõttekas pidur põhja litsuda ja rooliga vehkida. Ei aidanud! Oleks sel hetkel refleksist üle olnud ja taibanud siduri lahutada või gaasi peale anda oleks väga karmist matsust pääsenud.
Ehk siis olukorda "peale auto käest ära minekut" ja libisemisest välja tulekut peaks esimese asjana kuskil platsil, mitte maanteel meelde tuletama niipea kui libedaks läheb.
Fofa@ ABS, EBS, EDS, ASR & Good Year Ultra Grip 500 - püsib teel küll, aga halvemini kui vana hea 9000 :)
Ehk siis olukorda "peale auto käest ära minekut" ja libisemisest välja tulekut peaks esimese asjana kuskil platsil, mitte maanteel meelde tuletama niipea kui libedaks läheb.
Fofa@ ABS, EBS, EDS, ASR & Good Year Ultra Grip 500 - püsib teel küll, aga halvemini kui vana hea 9000 :)
Talv on lahe :mad:
Lahe=cool=krdi külm on!
Proovisin oma automaatkasti Winter nuppu - nalja sai: läheb vist kolmanda käiguga kohalt, et ratast ringi ei võtaks. Oleksin sellise olematu kiirenduse tõttu ühele ette sõitnud peaaegu. Edaspidi olen targem ja ei näpi kõigi lumehelvestega asju. :P
Viking M+S peab suhtkoht hästi Tartu kiilaka peal - proovisin Lauluväljaku taga - kui läheb, siis kõik neli ratast korraga, taguotsa linnakiirusel ette ei saa. Kiirendus ja pidurdus veidike pikemad kui puhtal asfaldil.
Lahe=cool=krdi külm on!
Proovisin oma automaatkasti Winter nuppu - nalja sai: läheb vist kolmanda käiguga kohalt, et ratast ringi ei võtaks. Oleksin sellise olematu kiirenduse tõttu ühele ette sõitnud peaaegu. Edaspidi olen targem ja ei näpi kõigi lumehelvestega asju. :P
Viking M+S peab suhtkoht hästi Tartu kiilaka peal - proovisin Lauluväljaku taga - kui läheb, siis kõik neli ratast korraga, taguotsa linnakiirusel ette ei saa. Kiirendus ja pidurdus veidike pikemad kui puhtal asfaldil.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2280
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Tulin täna kah oma Saabikesega tööle ja on tuntav vahe, kas sõita ford galaxyga ja ei tunne ennast absoluutselt kindlalt. Fordil on uued lamellid all ja Saabil on täitsa pidused ilma naelteta naelkummid. Ma tundsin ennast rahulikult, kuima tööle tulin. Minu töötee on nüüd siis selline. Klaaslibe ja seda 21km. Kurviline ja kohati päris kõrge maanteetammiga. Fordiga oli päris jube-koguaeg oli pinge sees ja koju jõudes olid kohe väsinud. Eelnevatel aastatel olid mul Saabikesel NordFrost all ja nedega oli veel lõbusem sõita, need olid kõrged ja kitsad, aga need said otsa:(
Ausalt, Saabiga on hea sõita:):cool:;)
Ausalt, Saabiga on hea sõita:):cool:;)
To Steffy: 9-3 ja 9-5 puhul on mootorijuhtimine progetud nii,et max,vääne
algab juba väga madalatel pööretel ja kestab kuni piirajani,ehk siis tavasõitja
enam ei taju turboefekti(nn.põlvega selga tunnet,nagu vanematel mudelitel) ja erilisi üllatusi järsu võimsusetõusu puhul tavastiilis sõites ei
teki.TCS toimib lihsalt seletades nii:kui järsemal gaasiandmisel üritab mõni
vedav ratas tühjalt ringi käia,ehk "kaapida",piiratakse järsult võimsust,kuni
tekib rataste piisav haakumine teekattega ja siis "lubatakse" jälle rakendada kogu "võimsussoov",kuni järgmise läbilibisemiseni jne.kümneid
kordi sekundis.
algab juba väga madalatel pööretel ja kestab kuni piirajani,ehk siis tavasõitja
enam ei taju turboefekti(nn.põlvega selga tunnet,nagu vanematel mudelitel) ja erilisi üllatusi järsu võimsusetõusu puhul tavastiilis sõites ei
teki.TCS toimib lihsalt seletades nii:kui järsemal gaasiandmisel üritab mõni
vedav ratas tühjalt ringi käia,ehk "kaapida",piiratakse järsult võimsust,kuni
tekib rataste piisav haakumine teekattega ja siis "lubatakse" jälle rakendada kogu "võimsussoov",kuni järgmise läbilibisemiseni jne.kümneid
kordi sekundis.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
to MadMan:Mina ei võta reedeti napsu,see mu ainuke kaine
päev.:P
päev.:P
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2280
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
No nii, talv on nüüd lõpuks ikka ka saabunud!!!
Ma ei kujuta küll ette, kuidas teistes Eestimaa paigus on, aga Viljandis ja selle ümbruses on ikka päris purgaa lahti.
vada ei viitsi ilm.ee-d ka vaadata.
Mul on päev otsa auto lumetuisku saand ja ei tea, kas ma selle ka õhtal pimedas ülesse leian, äkki lähen ja pühin mõne teise auto puhtaks? Nagunii muhvigi ei ole aru saada.
Vot nüüd oleks võind metsa minna:mad:
Ma ei kujuta küll ette, kuidas teistes Eestimaa paigus on, aga Viljandis ja selle ümbruses on ikka päris purgaa lahti.
vada ei viitsi ilm.ee-d ka vaadata.
Mul on päev otsa auto lumetuisku saand ja ei tea, kas ma selle ka õhtal pimedas ülesse leian, äkki lähen ja pühin mõne teise auto puhtaks? Nagunii muhvigi ei ole aru saada.
Vot nüüd oleks võind metsa minna:mad: