Täna sain tutika autoga Raua-Gonsiori juures väga tiheda liiklusega ristmikul haigutavast lahtisest kanalisatsiooniaugust õnneks mööda, tundus, et kaas oli pooleks ja väiksem pool vedeles kõrval. Helistasin politseisse, et liiklusohtlik asi, juba teati, aga kui kiirelt reageeriti ja kes reageeris, ei tea. Ei osanudki kuidagi mõelda, et mis ma peaks seal ristmikul vilgutama jääma ja mingigi asja panema püsti, et keegi sisse ei sõidaks või mida teha. Kas keegi end seal ära lõhkus, pole aimugi, aga kaan oli tükkideks.
Mäletan, et tallinna linnavalitsus menetles kunagi mingit eelnõu, et luugid hakkaks kuuluma tallinna veele ja saaks enda kaelast ära nende hoolduse, nii vist ongi nüüd ja Tallinna Vesi peaks maksma kui õnnetus.
Kanalisatsioonikaevude terror
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
http://www.epl.ee/artikkel/599934 (väga palju just lugeda ilma rahata ei saa, aga aimduse ikka saab). Ühesõnaga, kui on ikka SUUR auk tees ja sinna sisse lajatad, siis ei piisa enam "rinnad teel" märgist..;) Muidugi, hetkel veel võimalik, et asi läheb edasi. Eks asjaosalised kommenteerivad ise, kui tahtmist on..;)
Eks see Tallinn üks paras suur tiss ole.. Kuid olen tähele pannud, et asfladi kate, mis jääb Järve keskuse ja Tammsaare-Järvevana viadukti vahele, et see on seal vastu pidanud lausa 7!! aastat! Pole seda freesitud, pinnatud.. Mõnes üksikus kohas on seda lapitud. Aga milline meeletu liiklus seal on. Tehku veel selliseid häid teid.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Üks taoline tee on ka Vasalemma külje all. Tegid selle vist aastaid tagasi soomlased... Mõned korrad on seda lõiku tee-ehitust kajastavates ajaleheartiklites näitena toodud. Saab küll ka siinmaal normaalseid teid teha, mis paari aasta pärast kohe lappimist ei vaja. See kah praeguseks mingi kümmekond aastat vist juba vana (üle 5 kindlasti, täpselt ei oska öelda).
...On ju teada et sileda metalli hõõrdetegur (eriti märjana) on palju väiksem kui kareda asfaldi oma. Ja kui nüüd 300+ Nm sealt üle kiirendab siis võtab ikka ratta järsult ringi küll ning hetke pärast kui jälle asfalt vastu tuleb siis tekivad üsna suured koormused jõuülekandesse.
Linn EI OLE koht, kus 300+ Nm kasutada. Mulle tundub, et põhiprobleem on istme ja rooli vahelises tihendis.
Õigust räägite mehed :wise: Ei väidagi et linnas gaas põhjas ringi peaks lendama. Paraku teevad aga hoolika saabiomanikuna ettevaatlikuks ka peale pöörde sooritamist linnakiiruseni kiirendamisel ettejäävad kanalisatsioonikaevud mis lisaks ebatasasusele ka libedad on. Minu küsimus seisneb pigem selles kui palju neid kartma peaks ja kas on kellegil kogemusi niimoodi auto ära lõhkumisega.
terv,
valka
Inimesed, milleks paanika?
Ise teen nii, et kui kaev segab
a) kommunaal@tallinnlv.ee, vastavad tavaliselt nädalase viivitusega
b) kui selge et kanalikaev, siis tvesi@tvesi.ee, vastavad samuti
elionil info@elion.ee, j ne
mul kodust töö suunas kõik kaevud nüüd korras, ausalt=)
väike näide siis ka
Kellelt: Tallinna Vesi <tvesi@tvesi.ee>
Kellele: 'mlcads@hot.ee' mlcads@hot.ee
Teema: Reg. 2/1108604-1, 22.02.11 Kaev, Tammsaare/Rahumäe
Aeg: 22.02.2011 15:50
Manus(ed):
part.1001 (0.5 KB) ,
Austatud Mart
Täname Teid pöördumise eest.
Remondime kaevu esimesel võimalusel.
Lugupidamisega
Meelis Tepponen
Tööde planeerimise spetsialist
AS TALLINNA VESI
Tel: +372 626 2200
Faks: +372 626 2300
tvesi@tvesi.ee
http://www.tallinnavesi.ee
Ise teen nii, et kui kaev segab
a) kommunaal@tallinnlv.ee, vastavad tavaliselt nädalase viivitusega
b) kui selge et kanalikaev, siis tvesi@tvesi.ee, vastavad samuti
elionil info@elion.ee, j ne
mul kodust töö suunas kõik kaevud nüüd korras, ausalt=)
väike näide siis ka
Kellelt: Tallinna Vesi <tvesi@tvesi.ee>
Kellele: 'mlcads@hot.ee' mlcads@hot.ee
Teema: Reg. 2/1108604-1, 22.02.11 Kaev, Tammsaare/Rahumäe
Aeg: 22.02.2011 15:50
Manus(ed):
part.1001 (0.5 KB) ,
Austatud Mart
Täname Teid pöördumise eest.
Remondime kaevu esimesel võimalusel.
Lugupidamisega
Meelis Tepponen
Tööde planeerimise spetsialist
AS TALLINNA VESI
Tel: +372 626 2200
Faks: +372 626 2300
tvesi@tvesi.ee
http://www.tallinnavesi.ee
Lemminkäinen tegi 1996, loen siit: http://www.epl.ee/artikkel/398761
Samal ajal meenus talle, et tookord ei kukkunud ehitajal kõik välja nii nagu peab. “Vist materjali doseerimisega “astuti ämbrisse”. Kas bituumenit läks palju või… Igatahes läks kate pehmeks ning see kaeti uuesti asfaltbetooniga.”
Ma ise pole asjaga kursis aga kui artiklit uskuda, siis :nono: Tellija sai Remix segu + lisaks uus ülakate ehitaja kulul.
Kaevuluukide asukohta niipalju, et kui on vähegi võimalik ja projekteerija ikka projekteerija on, siis välditakse kaevude sattumist rattajälge. Tavaliselt on linnade tänavaalused igasugu tehnovõrke ja veevärke risti-rästi täis ja kõike korraga ehitatakse ümber väga harva. Aja jooksul muutuvad ka sõidurajad jne.
Lemminkäinen tegi 1996, loen siit: http://www.epl.ee/artikkel/398761
Kogu info kättesaamiseks tuleb artikkel lõpuni lugeda:
*Maanteeameti esindaja eksis tee-ehitaja nimega, Vasalemma tee remontis 1996. aastal AS Teede REV-2. (toim)
Paraku teevad aga hoolika saabiomanikuna ettevaatlikuks ka peale pöörde sooritamist linnakiiruseni kiirendamisel ettejäävad kanalisatsioonikaevud mis lisaks ebatasasusele ka libedad on. Minu küsimus seisneb pigem selles kui palju neid kartma peaks ja kas on kellegil kogemusi niimoodi auto ära lõhkumisega.
Talvel juhtub ju palju sagedamini, et kohati on lumi/jää ja siis jälle asfalt, pole nagu kuulda olnud, et inimesed sellepärast massiliselt autosid lõhuks. Kasuta tervet mõistust(kui see su autol olemas on, siis ka TCS-i) ja ei juhtu midagi. Olen 12a pea iga päev Tallinnas sõitnud ja ei meenu, et libe kaevuluuk kunagi probleeme oleks tekitanud. Ainuke probleem libeda metalliga oli kunagi ammu pärnu maantel Westmani poe juures, kui tagumine ratas täiesti tavalisel linnakiirusel krt teab kuidas trammi rööpa taha kinni jäi ja auto teepeale risti viskas.
~ Kaevuluukide asukohta niipalju, et kui on vähegi võimalik ja projekteerija ikka projekteerija on, siis välditakse kaevude sattumist rattajälge. Tavaliselt on linnade tänavaalused igasugu tehnovõrke ja veevärke risti-rästi täis ja kõike korraga ehitatakse ümber väga harva. Aja jooksul muutuvad ka sõidurajad jne.
Seda juttu mina Tallinna näitel ei usu - parim näide vist Uus-Sadamast kuni Lauluväljaku tõusuni (ka.), kus kõik autot hoidvad juhid sõidavad teises reas... või Lauluväljaku tõus kus bussid keskmisest reast alla sõidavad ja üles teisest.
Ja nt. Pärnu ju kah selline augustatud.
Aga no ma pigem jätaks need kaevukaaned kus nad on kui keegi lubaks, et ringteid rohkem juurde ei ehitata ja Männiku tee Tallinna osa ning Telliskivi ja Suurtüki korda saaksid.
http://www.epl.ee/artikkel/599934 (väga palju just lugeda ilma rahata ei saa, aga aimduse ikka saab). Ühesõnaga, kui on ikka SUUR auk tees ja sinna sisse lajatad, siis ei piisa enam "rinnad teel" märgist..;) Muidugi, hetkel veel võimalik, et asi läheb edasi. Eks asjaosalised kommenteerivad ise, kui tahtmist on..;)
Apellatsioonikaebust ei esitatud, otsus jõustus 25.07.2011.
Kohtu hinnangul nõutava teeseisundile mittevastav auk, sõltumata sellest, kas selle sügavus on 6 cm või näiteks 30 cm, tuleb tähistada liiklusmärgiga, mis kohustaks liiklejaid tegema ümberpõike, või kui ümberpõige pole võimalik, teelõigu liiklemiseks sulgema. Liiklusmärk nr 152 "ebatasane tee" ei hoiata juhte sellest, et järgneda võivad augud, mille sügavus on selline, et see on normatiivselt tunnistatud lubamatuks so liiklejale ohtlikuks.
Kui tee halva seisundi tõttu juhtub õnnetus ja tekkib varaline kahju, siis peaks enne kahjuhüvitise nõudmist kontrollima, kas tee vastas tee seisundinõuetele, mis on ära toodud Majandus- ja kommunikatsioonimistri 17. detsembri 2002 määruses nr 45 „Tee seisundinõuded“ lisa 3: https://www.riigiteataja.ee/akt/964952
Kindlasti peab vaatama, mis liikluskorraldusvahendeid sellel teelõigul kasutatud on. Tavaliselt piirdutakse "ebatasane tee" märgiga. Aga kui auk teel vastab tee seisundinõuetele ning hoiatusmärgid on väljas - neid järgitakse, aga ikka tekkib kahju... siis on vaidlemine ja hüvituse saamine raskem kuid ilmselt mitte võimatu. Tee omanik peab hoidma tee sellises korras, et sellel oleks ohutu liigelda. Kahju tekkimisel peab ta selle hüvitama. Vt teeseadus § 37 lg 6: https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011028
Pole küll otseselt seotud kaevukaantega,kuid keegi mainis siin ringikujuliste ristmike ehitamist.Mulle jääb arusaamatuks,miks neid üldse ehitatakse,kui teinekord on 4-st harust 2 tupikteed?Väidetavalt on siis tegu keskmise kiiruse vähendamise abinõuga.Aga kas on siis raske mahasõidu kaar teha selline,et näiteks poolhaagisega veok ei peaks sõitma haagiseratastega üle äärekivide?Näiteks Sauga ring Tallinna poolt tulles ja ka teistpidi selline,et need nurgad on sirgeks juba sõidetud-tolmav kruus väljas ja vihmaga on seal pori.Kummalisim koht,kus viimasel ajal olen märganud ringristmiku ehitust,on Risti aleviku sissesõidul Tallinna poolt.Seal vist ikka väga keeruline liiklussituatsioon või on vallavanemal käpp maanteeametis sees:D
Tundub,et ringide ehituse raha vist EL päritolu ja sihtotstarbeline ja selle rahaga mõistlikumaid asju teha vist ei saa?:fight:
Tundub,et ringide ehituse raha vist EL päritolu ja sihtotstarbeline ja selle rahaga mõistlikumaid asju teha vist ei saa?:fight: