Kanalisatsioonikaevude terror
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Alates tänasest on minu kops ka üle maksa aetud. Seda põhjsel, et linna tänavad on täis kanalisatsiooni kaasi. sõitsin töölt koju ja panin tähele, et rool pihus koguaeg vingerdas. Tuli välja, et harjumusest püüan neid kaevu auke vältida. Linnu teel näiteks saab "otse" sõita 6m korraga, siis peab jälle ühest kaevust kõrvale põikama. Ok, ma saan aru et võib-olla mingil taevasel põhjusel peab neid olema nii palju aga miks peab neid asetama täpselt sõidu trajektorile???:wall::wall::wall: Võiks ju panna need sõiduraja keskele, kus need jääksid autode telgede vahele.
Kas äkki on kellegil aimu, kuhu ma peaksin pöörduma, et saada vastust oma küsimusele?
Ma kipun arvama, et ma pole ainuke, kes nii arvab. Terve foorum täis inimesi ju kes armastavad on lendavat rootslast nagu on kolmandat jalga;)
Kas äkki on kellegil aimu, kuhu ma peaksin pöörduma, et saada vastust oma küsimusele?
Ma kipun arvama, et ma pole ainuke, kes nii arvab. Terve foorum täis inimesi ju kes armastavad on lendavat rootslast nagu on kolmandat jalga;)
On meil siin äkki mõni (teede)ehitaja/projekteerija, kes kaevuluukide asukohtade kohtamidagi asjalikku öelda oskab ning selged põhjendused välja toob. Üldiselt on nii, et päris nii nagu jumal juhatab neid kaevuluuke pandud ei ole. Kõik sõltub ikka teede-tänavatte all olemasolevast kanalisatsioonist, mis omakorda on kunagi hallidel aegadel tollaseid nõudeid ja vajadusi arvestades projekteeritud.
Samas võib viriseda kaevuluukide paigaldamise kvaliteedi üle, sest mõnes kohas on need juba värskeltvalminud tänaval pisut sügavamale (si tasti) paigaldatud.
Samas võib viriseda kaevuluukide paigaldamise kvaliteedi üle, sest mõnes kohas on need juba värskeltvalminud tänaval pisut sügavamale (si tasti) paigaldatud.
Sel teemal oli hiljuti R2 mingis hommikusaates juttu. Põhjus selles, et tänava all on lisaks heitveetorustikule ka puhtaveetorud, küttetrassid, elektrikaablid, sidetorustik, gaasitrassid, krtteabmisveel. Nu ja igal siuksel torul ja traadil on omakorda ete nähtud mingi ohutsoon või lihtsalt vaba ruum ja nii ongi tänava alune maa täis ja vist valida polegi, kuhu kaant ja toru toppida. Tegu niisiis nähtusega, mis liigitub rubriiki "rõve, kuid see-eest vastik paratamatus". Ehk mõni inseneri taustaga tegelane oskab veel täpsemalt nähtust kommenteerida.
Eks ta vihale aja kui värskeltremonditud tänaval on need kaevud teest veidi kõrgemal või madalamal või sootuks ilma kaaneta. :angry:
Eks ta vihale aja kui värskeltremonditud tänaval on need kaevud teest veidi kõrgemal või madalamal või sootuks ilma kaaneta. :angry:
Trassidele on jah normidega ettemäratud kujad, millest lähemale ei tohi ükski trass teineteisele olla. Kui sõidutee ääres on äärekiviga kõnnitee, siis paraku peavad seal kanalisatsiooni kaevud olema, et vesi ära jookseks. Aga linnu tee kohta ei oska midagi öelda, seal vist mingisugused kinnised kontrollkaevud (side, gaas, elekter jne...) ja nende asukohti minu teada teedeprojekteerija ei määra, vähemalt mina pole veel pidanud sellist asja tegema. Aga restkaevu asukoha määravad teede -ja kanalisatsiooniprojekteerija koos, vähemalt mina olen nii teinud...
Algselt postitas: jupats
Olen sinuga täitsa nõus, aga miks ei võiks neid kaevusid kõnniteedele teha??
Nu restkaevu ei saa teha, kuna muidu ei jookse sõiduteelt vesi kuskile ära. Aga nende kontrollkaevude kohta ei oska ma midagi öelda, olen isegi sellele mõelnud, ja arvan et sellele on siiski mingi loogiline seletus. Homme töö juures üritan välja uurida...
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
loomulikult sõidaksin ma pehme vedrustusega ja paneks kummidesse 1,8bar sisse aga mis ma siis maanteel möödasõites tegema peaks?:D kui 280Nm taha tuleb, siis olen kohe ka kraavis:D:poke:
Aga jah eks ta ole üks paratamatus küll;)
Aga jah eks ta ole üks paratamatus küll;)
Algselt postitas: Guun
Küsisin järgi, sidekaevud pididki olema ainult kõnniteedel, ja sõiduteedel pidid olema kanalisatsiooni/sadevete kontrollkaevud, nii et nende vastu ei saa...
...ja kuidas muu euroopa ehitab? Üldiselt on teede ehitus meil müstika...
Algselt postitas: andres
Algselt postitas: Guun
Küsisin järgi, sidekaevud pididki olema ainult kõnniteedel, ja sõiduteedel pidid olema kanalisatsiooni/sadevete kontrollkaevud, nii et nende vastu ei saa...
...ja kuidas muu euroopa ehitab? Üldiselt on teede ehitus meil müstika...
Hmm, ma pole mujal nendele kaevudele tähelepanu pööranud, kus seal need restkaevud asetsevad?
Nojah, suuremaid teid pole ma proketeerinud, aga väiksematele olen suht sama moodi teinud, et kas restkaev on kuskil täiesti tee ääres, või siis olen restkaevu üldse ära jätnud, ja olen teatud vahemaa tagant äärekividele jätnud väikese vahe sisse vee ära voolu jaoks. Aga sellist varianti saab kasutada ainult siis kui tee ääres pole kõnniteed vaid haljasala.
aga miks eesti teedel ei kasutata äärekivi ääres neid 5x 50 piikki ribakaeve mis oleks sõidukitele palju mugavamad...ma mõtlen äravooluksselleks ei pea ju see kaev ümmargune olema.....samas saaks ju need ülejäänud trassid paigaldada erinevale sügavusele ja koondada liitekoha kuhu üks kaev teha
ning kui tekkiks ja oleks neid tunneleid jalakäiatele rohkem siis saaks need elektri side ja muud kaabeldused ju sealt vedada ilma et see sõiduteel asetseks
ning kui tekkiks ja oleks neid tunneleid jalakäiatele rohkem siis saaks need elektri side ja muud kaabeldused ju sealt vedada ilma et see sõiduteel asetseks