Kanalisatsioonikaevude terror

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#1

K Jaan 17, 2007 19:52

Alates tänasest on minu kops ka üle maksa aetud. Seda põhjsel, et linna tänavad on täis kanalisatsiooni kaasi. sõitsin töölt koju ja panin tähele, et rool pihus koguaeg vingerdas. Tuli välja, et harjumusest püüan neid kaevu auke vältida. Linnu teel näiteks saab "otse" sõita 6m korraga, siis peab jälle ühest kaevust kõrvale põikama. Ok, ma saan aru et võib-olla mingil taevasel põhjusel peab neid olema nii palju aga miks peab neid asetama täpselt sõidu trajektorile???:wall::wall::wall: Võiks ju panna need sõiduraja keskele, kus need jääksid autode telgede vahele.

Kas äkki on kellegil aimu, kuhu ma peaksin pöörduma, et saada vastust oma küsimusele?

Ma kipun arvama, et ma pole ainuke, kes nii arvab. Terve foorum täis inimesi ju kes armastavad on lendavat rootslast nagu on kolmandat jalga;)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

K Jaan 17, 2007 19:59

On meil siin äkki mõni (teede)ehitaja/projekteerija, kes kaevuluukide asukohtade kohtamidagi asjalikku öelda oskab ning selged põhjendused välja toob. Üldiselt on nii, et päris nii nagu jumal juhatab neid kaevuluuke pandud ei ole. Kõik sõltub ikka teede-tänavatte all olemasolevast kanalisatsioonist, mis omakorda on kunagi hallidel aegadel tollaseid nõudeid ja vajadusi arvestades projekteeritud.
Samas võib viriseda kaevuluukide paigaldamise kvaliteedi üle, sest mõnes kohas on need juba värskeltvalminud tänaval pisut sügavamale (si tasti) paigaldatud.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#3

K Jaan 17, 2007 20:13

Enamasti ongi nii, et teekattel on roopad ning keset roobast on kaevukaas, mis pole "ära vajunud".
kaarel
Postitusi: 619
Liitunud: P Juul 16, 2006 14:39
Asukoht:
Auto:

#4

K Jaan 17, 2007 21:36

Sel teemal oli hiljuti R2 mingis hommikusaates juttu. Põhjus selles, et tänava all on lisaks heitveetorustikule ka puhtaveetorud, küttetrassid, elektrikaablid, sidetorustik, gaasitrassid, krtteabmisveel. Nu ja igal siuksel torul ja traadil on omakorda ete nähtud mingi ohutsoon või lihtsalt vaba ruum ja nii ongi tänava alune maa täis ja vist valida polegi, kuhu kaant ja toru toppida. Tegu niisiis nähtusega, mis liigitub rubriiki "rõve, kuid see-eest vastik paratamatus". Ehk mõni inseneri taustaga tegelane oskab veel täpsemalt nähtust kommenteerida.

Eks ta vihale aja kui värskeltremonditud tänaval on need kaevud teest veidi kõrgemal või madalamal või sootuks ilma kaaneta. :angry:
Guun
Postitusi: 132
Liitunud: N Juun 30, 2005 0:42
Asukoht:
Auto:

#5

K Jaan 17, 2007 22:02

Trassidele on jah normidega ettemäratud kujad, millest lähemale ei tohi ükski trass teineteisele olla. Kui sõidutee ääres on äärekiviga kõnnitee, siis paraku peavad seal kanalisatsiooni kaevud olema, et vesi ära jookseks. Aga linnu tee kohta ei oska midagi öelda, seal vist mingisugused kinnised kontrollkaevud (side, gaas, elekter jne...) ja nende asukohti minu teada teedeprojekteerija ei määra, vähemalt mina pole veel pidanud sellist asja tegema. Aga restkaevu asukoha määravad teede -ja kanalisatsiooniprojekteerija koos, vähemalt mina olen nii teinud...
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#6

K Jaan 17, 2007 22:03

Olen sinuga täitsa nõus, aga miks ei võiks neid kaevusid kõnniteedele teha??
Guun
Postitusi: 132
Liitunud: N Juun 30, 2005 0:42
Asukoht:
Auto:

#7

K Jaan 17, 2007 22:05

Algselt postitas: jupats
Olen sinuga täitsa nõus, aga miks ei võiks neid kaevusid kõnniteedele teha??


Nu restkaevu ei saa teha, kuna muidu ei jookse sõiduteelt vesi kuskile ära. Aga nende kontrollkaevude kohta ei oska ma midagi öelda, olen isegi sellele mõelnud, ja arvan et sellele on siiski mingi loogiline seletus. Homme töö juures üritan välja uurida...
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#8

K Jaan 17, 2007 22:54

loomulikult sõidaksin ma pehme vedrustusega ja paneks kummidesse 1,8bar sisse aga mis ma siis maanteel möödasõites tegema peaks?:D kui 280Nm taha tuleb, siis olen kohe ka kraavis:D:poke:

Aga jah eks ta ole üks paratamatus küll;)
Guun
Postitusi: 132
Liitunud: N Juun 30, 2005 0:42
Asukoht:
Auto:

#9

N Jaan 18, 2007 11:35

Küsisin järgi, sidekaevud pididki olema ainult kõnniteedel, ja sõiduteedel pidid olema kanalisatsiooni/sadevete kontrollkaevud, nii et nende vastu ei saa...
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#10

N Jaan 18, 2007 16:52

Algselt postitas: Guun
Küsisin järgi, sidekaevud pididki olema ainult kõnniteedel, ja sõiduteedel pidid olema kanalisatsiooni/sadevete kontrollkaevud, nii et nende vastu ei saa...

...ja kuidas muu euroopa ehitab? Üldiselt on teede ehitus meil müstika...
:drive:
Guun
Postitusi: 132
Liitunud: N Juun 30, 2005 0:42
Asukoht:
Auto:

#11

N Jaan 18, 2007 17:02

Algselt postitas: andres
Algselt postitas: Guun
Küsisin järgi, sidekaevud pididki olema ainult kõnniteedel, ja sõiduteedel pidid olema kanalisatsiooni/sadevete kontrollkaevud, nii et nende vastu ei saa...

...ja kuidas muu euroopa ehitab? Üldiselt on teede ehitus meil müstika...


Hmm, ma pole mujal nendele kaevudele tähelepanu pööranud, kus seal need restkaevud asetsevad?
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#12

N Jaan 18, 2007 17:07

Restkaevud asetsevad mujal maailmas enamasti kõnnitee kivi kõrval või asemel. Pole ju mõtet teha neid kaevusid tee keskele, kus vett on tunduvalt vähem kui tee ääres
Guun
Postitusi: 132
Liitunud: N Juun 30, 2005 0:42
Asukoht:
Auto:

#13

N Jaan 18, 2007 20:22

Restkaevud on ju meil ka suht tee ääres...
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#14

N Jaan 18, 2007 20:30

meil ulatuvad need parema ratta juurde. mujal on aga sellised 10cmx50cm ja kas kõnniteekivi asemel või pooleldi seal
Guun
Postitusi: 132
Liitunud: N Juun 30, 2005 0:42
Asukoht:
Auto:

#15

R Jaan 19, 2007 9:27

Nojah, suuremaid teid pole ma proketeerinud, aga väiksematele olen suht sama moodi teinud, et kas restkaev on kuskil täiesti tee ääres, või siis olen restkaevu üldse ära jätnud, ja olen teatud vahemaa tagant äärekividele jätnud väikese vahe sisse vee ära voolu jaoks. Aga sellist varianti saab kasutada ainult siis kui tee ääres pole kõnniteed vaid haljasala.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#16

R Jaan 19, 2007 10:46

Tallinnas ma tean, et veneajast on ka kuivatus kraave pisut alles jäänud:D
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#17

R Veebr 09, 2007 11:51

sellest endise suusavabriku bussipeatusest kuni endisek KALEVI bussipeatusesse pärnu mntl - on esimeses reas 23 kaeevuluuki....aarghhhh
Sent from my Monte Carlo using B236
eston21
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto: 9-3ss aero

#18

R Veebr 09, 2007 13:36

küsimus pole mitte kaevude planeerimises, vaid ehituskvaliteedis. mujal maailmas on neid kaeva ka keset teed, aga need on ühtlaselt asfaldi tasapinnas
oicu
Postitusi: 91
Liitunud: N Jaan 11, 2007 16:21
Asukoht:
Auto:

#19

R Veebr 09, 2007 13:48

jah kui meil oleks sama head teed kui näiteks põhjanaabritel, siis ei häiriks need kaevuluugid mitte kedagi ( mind vähemalt ei häiriks).
Praegu jah, liiga palju peab tee peal manööverdama :drive:
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#20

R Veebr 09, 2007 14:01

Üleskutse: Pärnu mnt-l teises reas:drive:!!
Sent from my Monte Carlo using B236
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#21

R Mai 25, 2007 16:34

Tahtsin pildi lisada kaablikaevude teemale.
noh õnnestus väikese vahelesegamisega..;)
Cyber


Lisatud failid
:drive:
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#22

L Mai 26, 2007 11:36

Ega vast muu asi ei aita kui peab savipätsil kulmudest kinni haarama, viiliga kaevukaasi tasa tegema ja ämber killustikuga kätte andma. :D:D
snowguy
Postitusi: 409
Liitunud: N Jaan 04, 2007 12:43
Asukoht:
Auto:

#23

L Mai 26, 2007 11:54

aga miks eesti teedel ei kasutata äärekivi ääres neid 5x 50 piikki ribakaeve mis oleks sõidukitele palju mugavamad...ma mõtlen äravooluksselleks ei pea ju see kaev ümmargune olema.....samas saaks ju need ülejäänud trassid paigaldada erinevale sügavusele ja koondada liitekoha kuhu üks kaev teha

ning kui tekkiks ja oleks neid tunneleid jalakäiatele rohkem siis saaks need elektri side ja muud kaabeldused ju sealt vedada ilma et see sõiduteel asetseks
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#24

L Mai 26, 2007 12:21

Hetkel renoveeritakse Nõmme tee algust. Kellel huvi mingu vaadaku kanali kaevud ikka keset teed! Kas tõesti nende nihutamine võtab miljoneid.
:drive:
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#25

L Mai 26, 2007 13:22

Tallinn on köömes. Vot Pärnu linn on selles valdkonnas saavutanud lausa enneolematu taseme:wall:
Vasta