Külm teeb autole liiga
Minu klassik on ka kõige suuremate külmadega sel talvel ilusti käivitunud, eks põhjus ole ikka selles, et sügisel uus aku (640 amprit käivitusvool) ja uued küünlad-juhtmed sai pandud ja ega ka ei tangi igasugust solki vaid ainult Statoili 98 ultimat. Ainus mure, et ukselukud kipuvad kinni külmuma aga seni ikka saanud jagu asjast. Ja hea tunne, kui mõni uue auto omanik on kaasa sõitnud ja imestanud kui soojaks see üle 20 aasta vana masin seest läheb:)
Igasuguseid linnalegende on vist kõik kuulnud aga kas 95 oktaanarvuga kütuse jaoks mõeldud mootoriga 98 kasutamiseks ka mingi objektiivne argument on? Olen minagi erinevate autodega vahel 98-t proovinud aga peab tunnistama, et pole mingit vahet mootori töös, kiirenduses ega kütusekulus märganud.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Noh, bensiin on bensiin, põleb ikka samamoodi, 95 ja 98 vaha on detonatsiooni tekkimise võimalikkuses. 98-l on see võimalus väiksem, seetõttu teda ka ülelaadimisega autodes julgem kasutada. Vanaema sõidustiili juures vaevalt, et mingit vahet tunneks selle Viggeni või Aero roolis, kui seal 95 sees on.
Nagu Krss ütles, meil tehakse 95-st 98 lisanditega, eks need on need, mis tekitavad selle mineku erinevuse, kui kusagilt päris puhta 95 ja 98 kätte saaks, siis saaks võrrelda, kas on siis tõmbes ka vahe või mitte.
Täna käivitus auto jällegi normaalselt. Aku oli üleeilsest toas soojas olnud, kuid oma laadijat ma ei leidnudki. Täna katsetasin ja trõnn, ei mingit probleemi, eks -9 on poole vähem ka, kui üleeilne -18..:). Igaks juhuks tõin Suure käest laadija, aga tundub, et päeva jooksul maha sõidetud 50 km on oma töö teinud. Laadija toimetas umbes 15 minutit ja ütles siis, et aitab, rohkem pole vaja.
Nagu Krss ütles, meil tehakse 95-st 98 lisanditega, eks need on need, mis tekitavad selle mineku erinevuse, kui kusagilt päris puhta 95 ja 98 kätte saaks, siis saaks võrrelda, kas on siis tõmbes ka vahe või mitte.
Täna käivitus auto jällegi normaalselt. Aku oli üleeilsest toas soojas olnud, kuid oma laadijat ma ei leidnudki. Täna katsetasin ja trõnn, ei mingit probleemi, eks -9 on poole vähem ka, kui üleeilne -18..:). Igaks juhuks tõin Suure käest laadija, aga tundub, et päeva jooksul maha sõidetud 50 km on oma töö teinud. Laadija toimetas umbes 15 minutit ja ütles siis, et aitab, rohkem pole vaja.
Algselt postitas: krss
Eestis tõstetakse oktaaniarvu kunstlikult lisanditega, mis haihtuvad kiiresti ning kuu aja pärast on peale 98 tankimist paagis ikkagi 95, samuti muutuvad ka 95 omadused päris lühikese aja jooksul.
[...]
Kulu vahed 95 ja 98-ga on piisavalt suured, kui mõõta piisavalt täpselt ja piisavalt standardiseeritud tingimustes - kui suureneb mootori jõudlus, kipub muutuma raskemaks ka parem jalg ja see nullib ka kuluerinevuse. Talvel käivitumisel on vahe kah tunda ja ise olen klassikusse tankinud talviti nüüd Favora 98-t Mergi lisandiga.
Seda lisandite juttu olen minagi kuulnud ja isegi soovitanud inimestel, kes vähe sõidavad, mitte täispaakide kaupa tankida. Kui detonatsioon tekib, siis on pahasti ja peab kvaliteetsemat kütust kasutama või mõne aja pärast remondi eest kopsaka summa välja käima. Aga kui ei teki? Kas 98 põlemisel tekib siis rohkem ja/või kõrgema temperatuuriga gaase?
Raskema jala kohta ei oska turboga SAABi puhul midagi arvata... vanaema kombel ma ei sõida aga 136kW on piisav, et vajadus gaasipedaali põrandaga tutvustada tekiks ainult mõnikord maanteel möödasõitu tehes. Kuidagi väheusutav, et pisike võimsuse kasv paneks normaalolukorras rohkem tallama aga tõsi, seda on suhteliselt keeruline kontrollida.
PS. kisub juba OT-ks, mõni mode võiks teema splitida.
- SoS
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 886
- Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
- Asukoht: Tapa
- Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
- Kontakt:
Mul nüüd vahepeal auto seisis maja ees üks 5 päeva ja eile õhtul avastasin, et isegi salongituli ei jaksa enam põleda. Sai siis aku tuppa toodud ja mis selgus, aku oli täiesti jääs :wtf: (siis oli küll natuke lollimgi nägu peas kui siin pildil) aga kuumapuhuriga sai üles sulatatud ja öö läbi laetud ning hommikul läks õnneks pöördega käima. Aga et see mõjus akule vist suht fataalselt ikkagi ja nüüd vaja minna uurima kust odava(ma)lt head akut saada...
Üldiselt ei paista auto jaoks vahet olema kas -20 0 või +10 käib ja töötab sama erksalt
Üldiselt ei paista auto jaoks vahet olema kas -20 0 või +10 käib ja töötab sama erksalt
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Sai käidud Lõuna Eestis ja öösel kell kolm näitas -25 õues temperaturi :evil:
Kuna auto seisis ligi 18h sellises -18 ja suurema külma käes sel ajal, siis hommikune käivitus oli selle uue aku jaoks küll raskeim mis olnud, hea, et ikka üldse käima läks. Esimesed 5 sekundit on ikka eriti pudrune mootori sound :angry:
Kuna auto seisis ligi 18h sellises -18 ja suurema külma käes sel ajal, siis hommikune käivitus oli selle uue aku jaoks küll raskeim mis olnud, hea, et ikka üldse käima läks. Esimesed 5 sekundit on ikka eriti pudrune mootori sound :angry:
See ammu tuntud tõde, et tühi aku jäätub kergemini, el.lüüdi tihedus tal väiksem. Oli vist mingi -15...-20 kraadi (parandage...), kui mahlad tühjal tarduvad. Algul jääkristallidega süldiks.
Kord juba jäätunud, siis head elulooma ta'st enam pole.
Herr Morris teab paremini...äkki parematel mudelitel kasutatakse mingit lisandit lüüdis, mis jäätumist nati takistab?
Täis aku kannatab hulga madalamat tempi.
Kord juba jäätunud, siis head elulooma ta'st enam pole.
Herr Morris teab paremini...äkki parematel mudelitel kasutatakse mingit lisandit lüüdis, mis jäätumist nati takistab?
Täis aku kannatab hulga madalamat tempi.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Tonnisel on üheks huvitavaks aku tühjendamise meetodiks puudulik teleskoopantenni massiühendus. Tekivad päris korraliku ampraažiga uitvoolud. Esimene tundemärk on kui raadio sisselülitumine käib kõlaritest kostuva pauguga. Minu omal olid antenni mehanismi kaks kinnituspolti küljest kukkunud, antenn ei sõitnud sisse ega välja ning paukus kõvasti.
autokäivitamisega pole siiani see talv probleeme olnud ptui-ptui-ptui
vahete vahel ei taha antenn hommikul hästi välja hüpata..
ja muidugi ka oli veel see, et peale pesu (arvatavasti oli põhjus selles)
temp. oli kuskil -15 lükkas ju käies keskluku peale.. :P
bensiini kulust käivitamisel/talvisel sõidul parem ei tasu rääkida.. linna kesmine jääb 13.5l/100 :head:
vahete vahel ei taha antenn hommikul hästi välja hüpata..
ja muidugi ka oli veel see, et peale pesu (arvatavasti oli põhjus selles)
temp. oli kuskil -15 lükkas ju käies keskluku peale.. :P
bensiini kulust käivitamisel/talvisel sõidul parem ei tasu rääkida.. linna kesmine jääb 13.5l/100 :head:
Everyday Regular SAAB guy!
Esimene tõsisem külm sellel talvel ja tulemus - lukud külmunud, ükski uks ei avane, kapott ei avane. Peale meelitamist ja kangutamist õnnestus siiski oma autosse sisse murda :)
Millega uksetihendeid määrida, et ei jäätuks? Silikoonmääre pidi vist kummitihendile halvasti mõjuma, seega miskit muud ainet?
Millega uksetihendeid määrida, et ei jäätuks? Silikoonmääre pidi vist kummitihendile halvasti mõjuma, seega miskit muud ainet?
Algselt postitas: olaviv
Silikoon pidada kummi pudedaks muutma? Nii olen foorumitest lugenud, ise pole kegenud niiet kindlalt ei tea.
Nüüd veel vaja seda teflonmääret kusagilt hankida, netipoed seda ei paku, vähemalt mitte tefloni nime all.
Teadjamad, andke siis palun teada, mis nime all ja kus müüakse? Mäkerdaks igaks juhuks oma Saabil samuti tihendid üle.
Algselt postitas: olaviv
Silikoon pidada kummi pudedaks muutma? Nii olen foorumitest lugenud, ise pole kogenud niiet kindlalt ei tea.
Nüüd veel vaja seda teflonmääret kusagilt hankida, netipoed seda ei paku, vähemalt mitte tefloni nime all.
Motipi hinnakirjas teflonmääre täitsa olemas
http://www.gerd.ee/?4 (vihje: otsing ctrl+f "teflon")
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kylm teeb tõesti liiga!
täna hommikul ralliautot käima pannes ( saab 96) , ei hakanud isegi peale 10 min sõitu salongi sooja õhku puhuma. ja hiljem kapoti alla vaadates ja lõdvikuid katsudes olid nad kõik täiesti kylmad, kuigi mootor oli soe. huvitav kyll, mis viga? :love:
täna hommikul ralliautot käima pannes ( saab 96) , ei hakanud isegi peale 10 min sõitu salongi sooja õhku puhuma. ja hiljem kapoti alla vaadates ja lõdvikuid katsudes olid nad kõik täiesti kylmad, kuigi mootor oli soe. huvitav kyll, mis viga? :love:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
http://www.automaailm.ee/index.php?lang=est&main_id=139&brand_id=&cat_id=60&product_id=251&PHPSESSID=5923eee078f6aa9d93231f7c3ed961c8
Peab muidugi ettevaatlik olema. Nagu iga teine määre, moodustab ka see riietele inetuid plekke, kui autosse sisenedes vastu tihendeid puutuda. Vahest parklas, kui autod väga lähestikku seisavad, peab lausa pugema salongi. Ise veel tead, aga kaassõitjad määrivad oma riided kindlasti, kui neid ei hoiata.
Teflonmääre püsib üsna kaua tihenditel.
Silikoonmääre on selle poolest veidi "sõbralikum", ta kuivab suhteliselt kähku. Uksetihenditele aga üsna kasutu vedelik, kui just iga päev ei mökerda :cool:
Peab muidugi ettevaatlik olema. Nagu iga teine määre, moodustab ka see riietele inetuid plekke, kui autosse sisenedes vastu tihendeid puutuda. Vahest parklas, kui autod väga lähestikku seisavad, peab lausa pugema salongi. Ise veel tead, aga kaassõitjad määrivad oma riided kindlasti, kui neid ei hoiata.
Teflonmääre püsib üsna kaua tihenditel.
Silikoonmääre on selle poolest veidi "sõbralikum", ta kuivab suhteliselt kähku. Uksetihenditele aga üsna kasutu vedelik, kui just iga päev ei mökerda :cool:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Teflonmääret on kõige mõistlikum manistada esmalt kaltsule või paberile ja siis tihendid ilusti sisse määrida. Liigne kogus kuivab kleepuvaks ja kogub mustust enda külge, lõpuks on kui liivapaber. Teflonmäärde abil hakkavad ka turvavööd paremini liikuma. Peale pihustamist tuleb lasta kuivada ~20minutit ja siis kaltsuga poleerida. Würth-i teflonmääre on ka väga hea.
to Ivomets: turbo on see mis helendab ja sooja annab:) Kui seda pole siis ei tule sooja ka.
to Ivomets: turbo on see mis helendab ja sooja annab:) Kui seda pole siis ei tule sooja ka.
Algselt postitas: olaviv
Silikoon pidada kummi pudedaks muutma? Nii olen foorumitest lugenud, ise pole kogenud niiet kindlalt ei tea.
Nüüd veel vaja seda teflonmääret kusagilt hankida, netipoed seda ei paku, vähemalt mitte tefloni nime all.
ise olen juba silikooni kasutanud mitmete autode peal.. ja kasutan edaspidigi arvatavasti... tootekirjelduses vähemalt ütleb, et a'la kaitseb tihendeid ja vähendab nende kulumist..
aru pole küll saada, et rikuks see midagi rikuks ja uksed tulevad talvel ilusti lahti :)
aga peab seda defloni asja ka siis uurima :D
Everyday Regular SAAB guy!
Kodanikud, mis asjaoludel teil need uksed üldse kinni jäävad? Enda tagasihoidlikust kogemusest autoomanikuna on mul seda juhtunud ainult siis, kui käreda pakasega automaatpesulast tulles tihendeid mitte korralikult ära kuivatada? Ei meenu küll ühtegi korda, kui poleks autol uksi lahti saanud või oleks neid seetõttu millegiga määrida tahtnud Seejuures olen läbi omanud või kasutanud absoluutselt kõik Saabi nomeklatuuris olevad masinad, kui 92 ja 99 välja arvata... Ei tea kas ma olen mingi imelik? :)
Algselt postitas: fofa
Kodanikud, mis asjaoludel teil need uksed üldse kinni jäävad? Enda tagasihoidlikust kogemusest autoomanikuna on mul seda juhtunud ainult siis, kui käreda pakasega automaatpesulast tulles tihendeid mitte korralikult ära kuivatada? Ei meenu küll ühtegi korda, kui poleks autol uksi lahti saanud või oleks neid seetõttu millegiga määrida tahtnud Seejuures olen läbi omanud või kasutanud absoluutselt kõik Saabi nomeklatuuris olevad masinad, kui 92 ja 99 välja arvata... Ei tea kas ma olen mingi imelik?
Minu eelmisel autol külmus kõik kinni, kui ühel õhtul koju tulles sadas vesist lörtsi ja hommikul oli autol jääkilp ümber ja uksed ka kinni. Siis ei jäänud muud üle, kui valasin uksele paar ämbrit leiget vett peale.
EDIT: Ma oleks (oma meeriklasel) akna puruks löönud, kui poleks ust lahti saanud, sest mind ootas päälinnas 2,2 milline leping, mille olin suure töö tulemusel saavutanud ja pidime koostööpartneriga selle tunni aja pärast allkirjastama ja mina elasin metsas... auto uksed jääs.
Kui olin esimese ämbritäie vett uksele valanud, siis andis uks juba natuke avaneda, aga lahti ei tulnud. Teisest ämbritäiest läks paras laks esiistmele. Aknast ei näinud midagi, kuhu see pritsib, sest aken oli tõeline jääklaas. Kilekotid ja tekk alla ja tööle! :D