Külm teeb autole liiga

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
vanasaab
Postitusi: 110
Liitunud: T Jaan 04, 2005 3:23
Asukoht:
Auto:

#51

L Veebr 10, 2007 8:38

Minu klassik on ka kõige suuremate külmadega sel talvel ilusti käivitunud, eks põhjus ole ikka selles, et sügisel uus aku (640 amprit käivitusvool) ja uued küünlad-juhtmed sai pandud ja ega ka ei tangi igasugust solki vaid ainult Statoili 98 ultimat. Ainus mure, et ukselukud kipuvad kinni külmuma aga seni ikka saanud jagu asjast. Ja hea tunne, kui mõni uue auto omanik on kaasa sõitnud ja imestanud kui soojaks see üle 20 aasta vana masin seest läheb:)
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#52

L Veebr 10, 2007 13:41

Igasuguseid linnalegende on vist kõik kuulnud aga kas 95 oktaanarvuga kütuse jaoks mõeldud mootoriga 98 kasutamiseks ka mingi objektiivne argument on? Olen minagi erinevate autodega vahel 98-t proovinud aga peab tunnistama, et pole mingit vahet mootori töös, kiirenduses ega kütusekulus märganud.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#53

L Veebr 10, 2007 15:59

miskipärast viggenil ja aerol 98okt soovitab tehas
Sent from my Monte Carlo using B236
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#54

L Veebr 10, 2007 18:53

Noh, bensiin on bensiin, põleb ikka samamoodi, 95 ja 98 vaha on detonatsiooni tekkimise võimalikkuses. 98-l on see võimalus väiksem, seetõttu teda ka ülelaadimisega autodes julgem kasutada. Vanaema sõidustiili juures vaevalt, et mingit vahet tunneks selle Viggeni või Aero roolis, kui seal 95 sees on.

Nagu Krss ütles, meil tehakse 95-st 98 lisanditega, eks need on need, mis tekitavad selle mineku erinevuse, kui kusagilt päris puhta 95 ja 98 kätte saaks, siis saaks võrrelda, kas on siis tõmbes ka vahe või mitte.

Täna käivitus auto jällegi normaalselt. Aku oli üleeilsest toas soojas olnud, kuid oma laadijat ma ei leidnudki. Täna katsetasin ja trõnn, ei mingit probleemi, eks -9 on poole vähem ka, kui üleeilne -18..:). Igaks juhuks tõin Suure käest laadija, aga tundub, et päeva jooksul maha sõidetud 50 km on oma töö teinud. Laadija toimetas umbes 15 minutit ja ütles siis, et aitab, rohkem pole vaja.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#55

P Veebr 11, 2007 14:40

Algselt postitas: krss
Eestis tõstetakse oktaaniarvu kunstlikult lisanditega, mis haihtuvad kiiresti ning kuu aja pärast on peale 98 tankimist paagis ikkagi 95, samuti muutuvad ka 95 omadused päris lühikese aja jooksul.
[...]
Kulu vahed 95 ja 98-ga on piisavalt suured, kui mõõta piisavalt täpselt ja piisavalt standardiseeritud tingimustes - kui suureneb mootori jõudlus, kipub muutuma raskemaks ka parem jalg ja see nullib ka kuluerinevuse. Talvel käivitumisel on vahe kah tunda ja ise olen klassikusse tankinud talviti nüüd Favora 98-t Mergi lisandiga.


Seda lisandite juttu olen minagi kuulnud ja isegi soovitanud inimestel, kes vähe sõidavad, mitte täispaakide kaupa tankida. Kui detonatsioon tekib, siis on pahasti ja peab kvaliteetsemat kütust kasutama või mõne aja pärast remondi eest kopsaka summa välja käima. Aga kui ei teki? Kas 98 põlemisel tekib siis rohkem ja/või kõrgema temperatuuriga gaase?
Raskema jala kohta ei oska turboga SAABi puhul midagi arvata... vanaema kombel ma ei sõida aga 136kW on piisav, et vajadus gaasipedaali põrandaga tutvustada tekiks ainult mõnikord maanteel möödasõitu tehes. Kuidagi väheusutav, et pisike võimsuse kasv paneks normaalolukorras rohkem tallama aga tõsi, seda on suhteliselt keeruline kontrollida.

PS. kisub juba OT-ks, mõni mode võiks teema splitida.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 886
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#56

P Veebr 11, 2007 22:35

Mul nüüd vahepeal auto seisis maja ees üks 5 päeva ja eile õhtul avastasin, et isegi salongituli ei jaksa enam põleda. Sai siis aku tuppa toodud ja mis selgus, aku oli täiesti jääs :wtf: (siis oli küll natuke lollimgi nägu peas kui siin pildil) aga kuumapuhuriga sai üles sulatatud ja öö läbi laetud ning hommikul läks õnneks pöördega käima. Aga et see mõjus akule vist suht fataalselt ikkagi ja nüüd vaja minna uurima kust odava(ma)lt head akut saada...

Üldiselt ei paista auto jaoks vahet olema kas -20 0 või +10 käib ja töötab sama erksalt
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#57

P Veebr 11, 2007 22:49

Algselt postitas: SoS
Aga et see mõjus akule vist suht fataalselt ikkagi ja nüüd vaja minna uurima kust odava(ma)lt head akut saada...

Siit, siit ja kindlasti veel mõnest teemast leiab selle kohta soovitusi ja võibolla ka mõne pakkumise:)
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#58

P Veebr 11, 2007 23:00

Sai käidud Lõuna Eestis ja öösel kell kolm näitas -25 õues temperaturi :evil:
Kuna auto seisis ligi 18h sellises -18 ja suurema külma käes sel ajal, siis hommikune käivitus oli selle uue aku jaoks küll raskeim mis olnud, hea, et ikka üldse käima läks. Esimesed 5 sekundit on ikka eriti pudrune mootori sound :D :angry:
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#59

P Veebr 11, 2007 23:25

See ammu tuntud tõde, et tühi aku jäätub kergemini, el.lüüdi tihedus tal väiksem. Oli vist mingi -15...-20 kraadi (parandage...), kui mahlad tühjal tarduvad. Algul jääkristallidega süldiks.
Kord juba jäätunud, siis head elulooma ta'st enam pole.
Herr Morris teab paremini...äkki parematel mudelitel kasutatakse mingit lisandit lüüdis, mis jäätumist nati takistab?
Täis aku kannatab hulga madalamat tempi.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#60

E Veebr 12, 2007 8:46

Tonnisel on üheks huvitavaks aku tühjendamise meetodiks puudulik teleskoopantenni massiühendus. Tekivad päris korraliku ampraažiga uitvoolud. Esimene tundemärk on kui raadio sisselülitumine käib kõlaritest kostuva pauguga. Minu omal olid antenni mehanismi kaks kinnituspolti küljest kukkunud, antenn ei sõitnud sisse ega välja ning paukus kõvasti.
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#61

E Veebr 12, 2007 9:30

autokäivitamisega pole siiani see talv probleeme olnud ptui-ptui-ptui
vahete vahel ei taha antenn hommikul hästi välja hüpata..
ja muidugi ka oli veel see, et peale pesu (arvatavasti oli põhjus selles)
temp. oli kuskil -15 lükkas ju käies keskluku peale.. :P
bensiini kulust käivitamisel/talvisel sõidul parem ei tasu rääkida.. linna kesmine jääb 13.5l/100 :head:
Everyday Regular SAAB guy!
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#62

N Jaan 03, 2008 11:43

Esimene tõsisem külm sellel talvel ja tulemus - lukud külmunud, ükski uks ei avane, kapott ei avane. Peale meelitamist ja kangutamist õnnestus siiski oma autosse sisse murda :)
Millega uksetihendeid määrida, et ei jäätuks? Silikoonmääre pidi vist kummitihendile halvasti mõjuma, seega miskit muud ainet?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#63

N Jaan 03, 2008 11:46

Teflonmääre tihenditele parim.
Guun
Postitusi: 132
Liitunud: N Juun 30, 2005 0:42
Asukoht:
Auto:

#64

N Jaan 03, 2008 12:06

Algselt postitas: olaviv
Silikoonmääre pidi vist kummitihendile halvasti mõjuma, seega miskit muud ainet?


Mida halba see silikoon siis teeb?
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#65

N Jaan 03, 2008 12:16

Silikoon pidada kummi pudedaks muutma? Nii olen foorumitest lugenud, ise pole kogenud niiet kindlalt ei tea.

Nüüd veel vaja seda teflonmääret kusagilt hankida, netipoed seda ei paku, vähemalt mitte tefloni nime all.
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#66

N Jaan 03, 2008 12:21

Algselt postitas: olaviv
Silikoon pidada kummi pudedaks muutma? Nii olen foorumitest lugenud, ise pole kegenud niiet kindlalt ei tea.

Nüüd veel vaja seda teflonmääret kusagilt hankida, netipoed seda ei paku, vähemalt mitte tefloni nime all.

Teadjamad, andke siis palun teada, mis nime all ja kus müüakse? Mäkerdaks igaks juhuks oma Saabil samuti tihendid üle.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#67

N Jaan 03, 2008 12:32

Algselt postitas: olaviv
Silikoon pidada kummi pudedaks muutma? Nii olen foorumitest lugenud, ise pole kogenud niiet kindlalt ei tea.

Nüüd veel vaja seda teflonmääret kusagilt hankida, netipoed seda ei paku, vähemalt mitte tefloni nime all.

Motipi hinnakirjas teflonmääre täitsa olemas
http://www.gerd.ee/?4 (vihje: otsing ctrl+f "teflon")
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#68

N Jaan 03, 2008 13:18

kylm teeb tõesti liiga!
täna hommikul ralliautot käima pannes ( saab 96) , ei hakanud isegi peale 10 min sõitu salongi sooja õhku puhuma. ja hiljem kapoti alla vaadates ja lõdvikuid katsudes olid nad kõik täiesti kylmad, kuigi mootor oli soe. huvitav kyll, mis viga? :love:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#69

N Jaan 03, 2008 13:36

http://www.automaailm.ee/index.php?lang=est&main_id=139&brand_id=&cat_id=60&product_id=251&PHPSESSID=5923eee078f6aa9d93231f7c3ed961c8

Peab muidugi ettevaatlik olema. Nagu iga teine määre, moodustab ka see riietele inetuid plekke, kui autosse sisenedes vastu tihendeid puutuda. Vahest parklas, kui autod väga lähestikku seisavad, peab lausa pugema salongi. Ise veel tead, aga kaassõitjad määrivad oma riided kindlasti, kui neid ei hoiata.
Teflonmääre püsib üsna kaua tihenditel.
Silikoonmääre on selle poolest veidi "sõbralikum", ta kuivab suhteliselt kähku. Uksetihenditele aga üsna kasutu vedelik, kui just iga päev ei mökerda :cool:
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#70

N Jaan 03, 2008 13:38

Teflonmääret on kõige mõistlikum manistada esmalt kaltsule või paberile ja siis tihendid ilusti sisse määrida. Liigne kogus kuivab kleepuvaks ja kogub mustust enda külge, lõpuks on kui liivapaber. Teflonmäärde abil hakkavad ka turvavööd paremini liikuma. Peale pihustamist tuleb lasta kuivada ~20minutit ja siis kaltsuga poleerida. Würth-i teflonmääre on ka väga hea.

to Ivomets: turbo on see mis helendab ja sooja annab:) Kui seda pole siis ei tule sooja ka.
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#71

N Jaan 03, 2008 16:00

Algselt postitas: olaviv
Silikoon pidada kummi pudedaks muutma? Nii olen foorumitest lugenud, ise pole kogenud niiet kindlalt ei tea.

Nüüd veel vaja seda teflonmääret kusagilt hankida, netipoed seda ei paku, vähemalt mitte tefloni nime all.

ise olen juba silikooni kasutanud mitmete autode peal.. ja kasutan edaspidigi arvatavasti... tootekirjelduses vähemalt ütleb, et a'la kaitseb tihendeid ja vähendab nende kulumist..
aru pole küll saada, et rikuks see midagi rikuks ja uksed tulevad talvel ilusti lahti :)
aga peab seda defloni asja ka siis uurima :D
Everyday Regular SAAB guy!
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#72

N Jaan 03, 2008 16:15

Mina panin oma eelmisele sõiduriiastale mingit sellist õlist asja (spray), mis oli mõeldud nii lukkude kui (kummi)tihendite kinnikülmumise vastu. Töötas hästi. Arvan, et see oli silikoon.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#73

N Jaan 03, 2008 16:58

Mina sain teflonspray purgi Ben Autotarvetest... Oli kah vist Motip...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#74

N Jaan 03, 2008 17:22

Kodanikud, mis asjaoludel teil need uksed üldse kinni jäävad? Enda tagasihoidlikust kogemusest autoomanikuna on mul seda juhtunud ainult siis, kui käreda pakasega automaatpesulast tulles tihendeid mitte korralikult ära kuivatada? Ei meenu küll ühtegi korda, kui poleks autol uksi lahti saanud või oleks neid seetõttu millegiga määrida tahtnud :? Seejuures olen läbi omanud või kasutanud absoluutselt kõik Saabi nomeklatuuris olevad masinad, kui 92 ja 99 välja arvata... Ei tea kas ma olen mingi imelik? :)
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#75

N Jaan 03, 2008 17:31

Algselt postitas: fofa
Kodanikud, mis asjaoludel teil need uksed üldse kinni jäävad? Enda tagasihoidlikust kogemusest autoomanikuna on mul seda juhtunud ainult siis, kui käreda pakasega automaatpesulast tulles tihendeid mitte korralikult ära kuivatada? Ei meenu küll ühtegi korda, kui poleks autol uksi lahti saanud või oleks neid seetõttu millegiga määrida tahtnud :? Seejuures olen läbi omanud või kasutanud absoluutselt kõik Saabi nomeklatuuris olevad masinad, kui 92 ja 99 välja arvata... Ei tea kas ma olen mingi imelik? :)

Minu eelmisel autol külmus kõik kinni, kui ühel õhtul koju tulles sadas vesist lörtsi ja hommikul oli autol jääkilp ümber ja uksed ka kinni. Siis ei jäänud muud üle, kui valasin uksele paar ämbrit leiget vett peale.

EDIT: Ma oleks (oma meeriklasel) akna puruks löönud, kui poleks ust lahti saanud, sest mind ootas päälinnas 2,2 milline leping, mille olin suure töö tulemusel saavutanud ja pidime koostööpartneriga selle tunni aja pärast allkirjastama ja mina elasin metsas... auto uksed jääs.
Kui olin esimese ämbritäie vett uksele valanud, siis andis uks juba natuke avaneda, aga lahti ei tulnud. Teisest ämbritäiest läks paras laks esiistmele. Aknast ei näinud midagi, kuhu see pritsib, sest aken oli tõeline jääklaas. Kilekotid ja tekk alla ja tööle! :D
Vasta