Lugusid SAABiomanikelt vol.1

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
koterman
Postitusi: 17
Liitunud: E Apr 26, 2004 23:26
Asukoht:
Auto:

#1

L Dets 04, 2004 1:47

Mu vanal 900-l 79 a. oli lausa 2 karbussi peal...krt proovi sa neid ühtemoodi tööle saada. Ma jändasin nendega koguaeg vahelduva eduga. Aga samas sain ka palju targemaks kui alatasa pidi kapoti all käima.:)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

L Dets 04, 2004 9:14

Eks need kahe karpaga asjad olid jah sellised, et pidid ideaalilähedases korras olema, muidu neid sünkrosse ei saa. Samas kui käisid, siis oli minekut kui palju. Vähemalt nii on mulle räägitud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
lusis
Postitusi: 25
Liitunud: E Mär 01, 2004 8:34
Asukoht:
Auto:

#3

K Dets 08, 2004 13:48

nonii. kah võimalus siis ajaloost pajatada. see saab, mis minu saabipisikuga nakatas oli 900 ja pärit '82.

ka kahe kaburaatoriga.
oh sa pagan, kus oli vaeva.
küll ma vahetasin küünlaid, küünlajuhtmeid ja reguleerisin nii ise, kui julgete mehhaanikute abiga, aga ega korralikult käima ei saanudki. aastal 1995 oli olukord tartus veel hullem kui praegu. sõna saab tõi pea kõigile mehhaanikutele vandesõnad suhu.
korra hakkasin isegi tallinnasse anti juurde sõitma, aga vana vigurivänt otsustas teisiti. jäi seisma ja ei ühtegi meetrit enam. sain sõbra slepis tartu tagasi. selline iseloomuga aparaat oli.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#4

K Dets 08, 2004 14:17

need vanad kipuvad jah kõvasti iseloomu näitama, justkui hing oleks sees. võiksin kirjutada raamatu sellest, milliseid trikke on teinud mu eelmine `84 aasta 900 (nt talvel 20 kraadise pakasega, kui oli vaja trt-st tln-sse jõule veetma ja autot Trionicu juurde parandama minna, otsustas tagumine el.aken, mis polnud varem aastaid töötanud, lihtsalt lambist lahti minna ja enam tagasi kinni mitte mingi imega ei läinud. tuli siis sõita kile(koti)tatud poollahtise aknaga tln-sse, kusjuures selle sama sõidu ajal otsustas igaviku teed minna ka termostaat, mis tähendas, et sooja ei puhunud ka mootori töötades. ja muidugi... kohe kui tln-sse jõudsin, natuke ukse kallal kobistasin ja nuppu vajutasin, surises aken ilusti kinni :D). tegelt ei tohi kõva häälega rääkida, muidu teine kuuleb veel ja solvub :P

ps: läheb suht offtopicuks, äkki teeks eraldi teema, kus kõik saaksid pajatada oma lõbusatest ja mitte nii-väga-lõbusatest juhtumistest oma saabi(de)ga!?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

K Dets 08, 2004 15:33

Aljoga soovil...palun teile teema kus oma häid ja halbu kogemusi rääkida.:P

Ja ärge pingutage väga teemas püsimisega. Mingi koht peab ju olema kus end välja elada...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
smargus
Postitusi: 175
Liitunud: K Mär 03, 2004 13:47
Asukoht:
Auto:

#6

K Dets 08, 2004 17:16

mul pole küll nii eksreemseid juhtumeid, kuid siiski...

Olin ostnud endale auto, ning rahakotile mitte eriti odava auto. Kuna teadsin, et õli oli svenssonis millaski sügisel, just ennem eestisse toomist vahetatud, mõtlesin, et just in case - teen ikkagi õlivahetuse ning lasen ka auto spetsil üle vaadata. Ahjaa, oli varakevad.
Noh, sain teada, et Tallinnas tunnistavad paljud just Saabiantit ning veel kedagi nimega Trionic või ka vähemkasutatavat nime - Werner, keda soovitas mu sõber.

Niisiis, olin just käinud hoolduses ära, noh mahlad, klotsid, nipet näpet, kõik tänu Trionicu terasele vilunud silmale ja lasknud teha ka remondi turbole.... sest oli teine juba "higine", st näha oli, et kergelt haigestunud.
OK (ma ei hakka siinkohal rääkimagi, mida ma ise pakkusin Trionicule, et võiks vahetada - lugedes Saabcentral.com foorumit 9-5'st ja sealsete "geeniuste" soovitusi)

Sain siis auto kätte ja liikusin Paldiski maanteel Keila poole kui äkitse - PAHH!! - lõi sinist suitsu tagant välja, ja seda just sel hetkel kui olin Kamazist möödumas :( :)
oiiii ma tundsin kuklas, kuidas Kamazi-mees kõkutas naerda selle peale :P

Peale seda sai turbo veelkord üle tehtud (ning natuke ka kaasa aidatud parema sisu poolest), kui olin jällegi suundumas Keila poole ning põlema läks "Check engine" tuluke..

siis ma tundsin, et no pld, Saab või asi.... aga kuna auto limp-home funktsiooni ei läind, mõtlesin peale Trionicuga telefonivestlust, et sõidan edasi.
Järgmisel hommikul Trionicu juures selgus, et lihtsalt üks kummivoolik oli lahti pääsend, ja asi tahe! :o

lõpp hea, kõik hea - mina olen rahul ja Saab on rahul :)
Alfonze
Postitusi: 144
Liitunud: R Juun 25, 2004 3:11
Asukoht:
Auto:

#7

K Dets 08, 2004 18:43

njah, mul ka oma pisikese (loe 22k km) l2bis6idu ajal k6ik tyypvead mis v6imalik v2lja l88nud, nagu:
esiklaaside t6stukid
throttle body
turbot vaja kohendada
SID
alarmi probled
salongiventika mootor (osaliselt sellest et oli vana, osaliselt sellest et t6mbas lehti jne vahele kuna v6re samm liiga suur)
esiistmekatted lahti
esikapoti embleem

ja vanusest tulevad mured:
aku
sumpsi tagumine pytt
pidurid
amordid
voolikud
m6ningad tihendid

nagunii oli midagi veel:-P

aga kui v6tta nyyd inimlikult siis ma olen saabiga megarahul ja 98a pillidel ongi alles synnitusvead kylges ja sellega peab arvestama.

Siinkohal ka tuhat t2nu Trionicule, kelleta oleks ma vist saabist loobunud:-)
meelis
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#8

K Dets 08, 2004 20:54

Nii,ka meie pere esimene saab oli 96.See auto jõudis 500 meetrit sõita ja osteti ära uue omaniku tungival soovil.Järgmine saab oli 99 ja kahe karpaga.Auto oli toodud soomest,valget värvi ja ülihea läikega...aga rataste koopad koosnesid vaid mingist tahkunud möksist.Nostalgiaga mõtlen esmasele käimakasti vahetusele tolleaegses autobaasis vanade töömeeste imestunud pilkude saatel...Ega ju polnud vastavaid võtmeidki üle kümne aasta tagasi.Veepumbaks b mootorile istus subaru leone veepump väikese aretusega...,siduri töösilindriks istus täpselt aukudega sapaka oma ja piduriklotsid ette sai tehtud lada omadest.Minek tolle mootoriga oli väga hea aga talveti alla-5 ainult köiega...Ps b mootorist esimest korda veepump kätte saada oli ka pähkel... nagu ka pooltelgede vahelt mootor.Järgmine auto oli 900 mis pärit oli belgiast.Eraldi sai juurde aero veljed,sisu vahetatud,toonklaas originaal jne...See auto kulutas kahe aastaga 3 käigukasti ja kolm roolilatti aga mulle see auto ikkagi meeldis.Korra õhta tulles oli üks pirukas raudteel kütte lõpu tõttu seiskunud ja kuna köit polnud sai stangega auto tanklasse lükatud...Autol ei vähimatki viga aga kommentaarid hiljem olid päris head...Veel oli sellel autol gaasiseade juba belgiast.Igatahes kui bensiin mõned korrad otsa sai siis auto enne hommikut ei käivitunud tee või tina.Ei aidanud pumba otse tööle panek ega relee sildamine ja aku toite eemaldamine,ükski elektrik viga ei leidnud.Hommikul kõik ok.Siduri vahetuse sain ka hästi selgeks ja lõpus sai mootoritki kanalita vahetatud.Ps isal oli ka 900 ja autodel oli värvis toonivahe ning enamus tööd topelt.Ka oli omamoodi kogemus käigukangi hoovastiku "reguleerimine".900 alla matsin ligi 30kilo kuigi ostsin 26-ga aga praegu puhas nostalgia.Selle autoga õnnestus tanklast koos toruga ka lahkuda ja siiani on harjumus kolm korda üle õla vaadata. 9000 saabideni on ka jõutud aga need ei tekita selliseid emotsioone enam.Eks kõik ei tulegi meelde kohe aga juhtumisi oli veel küll.Sellel ajal tegutses veel ka Sisaski tänava Üllar ja sai ka Anti teenuseid kasutatud ja tagantjärgi tänud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

K Dets 08, 2004 22:08

Sisaski tänaval isegi koos Üllariga töötatud
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

N Dets 09, 2004 7:35

Heh, Meelis, asukoht Türi tekitab mulle tunde, et su esiisa ma tunnen. Oma esivanemate suvila peal naabrimees vist..:) Tema "memuaare" SAABi teemadel olen ma korduvalt kuulnud..:)
Üllari juures käisin ma remondis pikka aega, nii esimese, laenatud, autoga kui ka oma praegu õuel vedeleva "varuautoga". Ostsin tolle ka Üllari hoovi pealt, oli sinna müüki jäetud kuna omanik vist ei suutnud remondirahasid maksta. Peaks ütlema, et seni kui ma temaga sõitsin oli küll lollikindel auto, ei lagunenud vaatamata minu poolsele piinamisele. Kui kere poleks ussitama hakanud, siis vist sõidaks siiani. Samas, praegu enam ilma "vajaliku puhuva seadmeta" kapoti all ei tahaks :)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
meelis
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#11

N Dets 09, 2004 9:54

Järjekordselt tuleb välja et Eesti on ikka jube väike.See "puhuv asi" on väga tore aga paraku kui läbisõit ikka 3000-4000 kuus siis teistpidi jälle" üks mure vähem".Ps ega keegi ei tea mis on sellest kaheukselisest tumerohelisest vist 82a. 900 turbost saanud, mis kunagi Üllari juures liikuma pandi?Jube korralik oli väliselt ja ka seest.Saku kandis sai teist vaatamas käidud mõned aastad tagasi aga kaup jäi katki kuna lubadeta noored tulid vanemate autot paraja lennuga näitama...ja eks vist nii sõidetigi sellega sedasi.Ei oska ise linki otse siia panna aga ka paidest võib midagi huvitavat leida:www.jossiauto.ee ,reklaam see pole aga ikkagi VIGGEN.
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#12

N Dets 09, 2004 11:16

no kurat, kus olid sellised pakkumised kui ma kuu tagasi enda autot vahetasin :(

EDIT: vaatasin esimese ähmiga, et äkki Saksast tulnud auto, aga Eesti number peal, järelikult vist ikka sama saan mis pidavat laksuga olema ja mis viimasel ajal tihedalt omanikku vahetab?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

N Dets 09, 2004 11:59

Ma mäletan, et Üllari juures oli üks tumeroheline üle katuse käinud asi mingil hetkel lammutamiseks, kas ta ka 2 uksega oli, ei mäleta. A see vist polnud see, kuna turbot seal vist polnud. Vist, vist, vist..:)
a sealt jossiautost ma küll midagi sellist ei leidnud mille peale peaks erutuma... mitte ühtegi saabikuulutust, või olen ma tõega pime.

EDIT: nojah .. mul mingil põhjusel otsustas cache seda pilti kinni hoida. esimese hooga oli kolmas miski bmw.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
meelis
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#14

N Dets 09, 2004 12:23

Ülevalt kolmas auto hetkel ju viggen ja kui ma väga metsa ei pane siis auto liigub paides suve teisest poolest ning nüüd müügis.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#15

N Dets 09, 2004 15:09

Algselt postitas: Cyber
Heh, Meelis, asukoht Türi tekitab mulle tunde, et su esiisa ma tunnen. Oma esivanemate suvila peal naabrimees vist..:)

Kui jutt Kirnas olevast suvilast siis tean minagi Meelise isa :)
:drive:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#16

N Dets 09, 2004 15:35

Kirnas just, suvisel ajal võib mindki seal vahel kohata.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
meelis
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#17

N Dets 09, 2004 16:46

No ma veel mõtlesin et Kirna suvilaid pole mõtet mainida aga vaat mis välja tuli...;)
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#18

N Dets 09, 2004 16:54

Tartus Anne 51 ees seisab lisaks minu omale ka üks tumesinine 5D 900 Classic. Saabnet liige?
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#19

N Dets 09, 2004 17:12

võimalik, et Insener-Rauli oma, kes küll vist ennast siin foorumis minu teada reganud pole, aga jälgib seda küll. kas see on vana esiosaga (püstine) või faceliftiga (kaldus esiosa)? part teab inseneri elukoha kohta kindlasti rohkem kosta, aga muidu tal tumesinine 5D classic `86 (vana esiosa).

ps: kui paar nädalat tagasi tollel esiklaas paksult (kitsesoolikatest pärit) p..ska täis oli, siis raudselt inseneri oma :D
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#20

R Dets 10, 2004 8:37

Mul kah "vedas hullumoodi" oma sportsapakaga 96-ga, mis ostul igati sile ja kõbe ja pärla välja nägi ja ka hää häälega käis. Nimelt nagu poole aasta pärast selgus (kui ma temaga Omega maha võtsin rajalt), oli talle kusagil külas tehtud nii radikaalne mootoriremont Mc Gyveri stiilis et hoia mütsi - õlirõhuandur oli lahti tõmmatud ja raamsaale vastused süüdimatult madalamaks käiatud, vanad kriimud saaled sisse jäetud, kaelad olid kriimulised nagu buchenwaldi vangi randmed , vändakaelad istusid pesuehtsates ellipsites!!! kusjuures - minek oli õite hea sel modral - ilusti ja puhtalt läks pöördesse ja kõik asjad tegi ära ilma õhku lendamata
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#21

R Dets 10, 2004 11:22

Tervitus!
Kasuajana olen siin uus, kuigi foorumit jälgin juba pikemat aega. Kuid see teema ajas minulgi vere keema, sest juhtumistest oma Saabidega võiksin samuti raamatu kirjutada. Selle loo peategelaseks on aga see tore eksemplar millega vahepeal kruiisitas mu "nakatatud" noorem vend Aljoga ja praegu hoolitseb ta eest "nakatatud" paps. http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=34
Lugu järgmine - kord Pärnus järjekordsel antiigiäride kammimisel leidsin ühe suurepäraselt säilinud riidekapi ning loomulikult pidin ma selle ka kohe ära ostma (mulle meeldivad väga igasugused vanad asjad). Loomulikult tahtsin ma selle ka kohe koju viia. Kapp ise oli 2m x1,5m ja õnneks igat pidi osadeks lahti võetav. Seega otsustasin kapi autosse pakkida. Kui te arvate, et see oli lihtne siis te eksite aga peale umbes tunni ajast katsetamist oli kogu tammepuidust kapp mul Saabis, nii et isegi pagasiluuk läks kinni. Nüüd oli vaja veel vaid ise sisse mahtuda ja tagasi tee võis alata. Oli see vast sõit, rool oli surutud vastu rinda, nina vastu klaasi ja jalad konksus kobamas pedaale, ühesõnaga pilt autokooli õpikust, kuidas juht mingil juhul istuda ei tohiks (ekstreem stiili harrastajatel soovitaks proovida). Kuid ära tõin! Seega Saabi mahutavus ei ole enam mõõdetav ainult liitrites vaid ka riidekappides:)!
PS! Kes seda kappi on näinud ei usu mu juttu aga tõsi see on!
meelis
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#22

R Dets 10, 2004 11:56

Korra sõber helistas et Pärnu lähedalt vaja kanuud ära tuua ja kuna minu endisel 900-l oli konks taga sai järele lennatud.Kuna nii mitmedki kanuutajad olid märjaks saanud ja uus punt juba ootas ning seega tagasi sai küllaltki kiirelt lennatud.Enne Türit Rae sirgel vaatasin juhuslikult peeglisse ja nägin "mingit pöörlevat lennumasinat" peeglist ja alles hiljem hakkas koitma...Pärast selgus et ülemisel real ühe kanuu pinguti oli kustunud ja nii see lend toimuski.Kanuu maandus keset teed ja jumala õnn et ühtegi autot ei tulnud.Pärast kui kanuu käeotsas tagasi tuldud mõnisada meetrit siis imestunud pilke tuli vastu küll...Õnnelik õnnetus.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#23

R Dets 10, 2004 12:00

ega jah, mu vennale meeldis seda vaest vanurit ikka täiega igasuguste materjalidega koormata - kui Saab juba minu käes oli, palus vend seda ühel kenal laupäeval laenata. a`la et tal vaja natuke põrandalaudu vedada ja teine auto ei mahuta ära jnejne. arvasin, et mis see paar lauda ikka ära on ja sinisilmselt siis lasksin, ikkagi tema vana autu ju...

mõni kuu hiljem pudenes aga juhuslikult ühest venna fotopakist välja üks foto, mida oli püütud kiivalt minu eest varjata. foto peal meie armas Saab, Saabi katusel aga selline koormatäis ca 5m pikkuseid laudu, et mu silmad keeldusid esmalt seda uskumast. rattad olid nii maadligi, et selle koorma kaaluks võis küll olla oma 500-700 kg. siis sain veel teada, et lauad olid katuse sisse mingi augu ka surunud, mille vend välja oli tagunud. väliselt polnud aga küll midagi aru saada. nii et lisaks eelnevale võib Saabi mahutavust mõõta ka põrandalaudades :D

Pilt
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#24

L Dets 11, 2004 11:50

Algselt postitas: meelis
No ma veel mõtlesin et Kirna suvilaid pole mõtet mainida aga vaat mis välja tuli...;)


No siis tunnen Sinu vana juba mitu mitu aega. Ja tõesti oli ja on SAAB liikvel.
:drive:
Vasta