Surmad Eesti autoteedel

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#26

R Juun 15, 2007 14:17

> Ehe näide oli eelmisel nädalal Vana-Tartu mnt-l. 50alas 130km/h ja otse laubakas vastutulijaga.

Mõni nädal tagasi oli juhus, kus maanteel minu ees sõitev rekkajuht jäi vist roolis magama ja sõitis tipptunnil vastassuunda, ärkas siis kui vasakul teeservas rattad kruusa puudutasid, siis tegi hirmus järsu nõksu tagasi oma ritta (ime et masinat kummuli ei keeranud!) ja mõne km pärast sama asi uuesti (selleks ajaks olin juba jõudnud politsei vastu kutsuda). Samas sõitis mõnikümmend vastutulevat autot selle pärast teepervele ja mõned vastassuuna (kus mina rekka taga sõitsin) kaudu rekkast ümbert mööda. Mõnel inimesel ei juhtu seda kordagi elus, et rekka niiviisi vastassuunas vastu tuleb. Minul juhtus juba 18a-lt selline asi, ainult et siis libises kiilasjäises kurvis rekka haagis külg ees terve tee laiuses vastu ja ei jäänud muud üle mu autos olnud 5 inimese päästmiseks kui teelt välja sõita. Aga sellest alates ei kibele enam kiirustama. Mis oleks teie arvates turvaline kiirus olukorras, kus magava juhiga rekka sõidab teile OOTAMATULT vastu ja pole kuhugi eest ära minna? On see ikka 90km/h meie teede puhul? Kas see on kah pohhuism, kui mina egoistlikult otsustan liikluses ellu jääda?

Eriti vihale ajavadki just need "isehakanud politseinikud",kes nt Järvevanas kõrvuti 65-70km/h kõrvuti sõidavad ja süüdimatult sulle otsa vahivad,kui signaali anda. Krt,keegi ei käse sul eeskirju rikkuda ja kiiremini sõita aga korja ennast esimesse ritta:angry:

Teoorias on Sul õigus. Aga vaatame seda teooriat lähemalt. MItme km pikkune 2-realine kolonn liigub Järvevanal 70-ga. Mis saab siis, kui see 2-realine kolonn tehakse esimesse ritta järsku üherealiseks? Kiirus on järsku 35km/h, mitte enam 70. Miks peaksid esimeses reas sõitjad olema sunnitud sõitma nii aeglaselt ainult selle pärast, et mõned rullnokad teises reas saaks kiirust ületada?

Praktika on natuke teine, nimelt osa inimesi sõidab ikka teises reas 70-ga ja ainult väike osa ronib kiirustajate eest esimesse ritta, mis tõmbab esimese rea kiiruse kohe ca 50-le. Mis saab edasi? Mõnele hakkab see kiiruse pidev muutumine seal esimeses reas pinda käima, läheb teise ritta ja "nõuab" omakorda seda, et jälle keegi teisest esimesse ritta koliks, jälle kiiruste muutus ja nõiaring jätkub lõputult. Äkki oleks KÕIGI JAOKS PAREM, kui kõik sõidaksid mõlemas reas sõbralikult 65-70-ga edasi?

Sama probleemi näeb igal pool välismaal linnast väljuvatel kiirteedel, kus ridade arv väheneb, kuni lõpuks jääb alles nn kolmerealine tee, kus paar km on ühes suunas 2 rida ja teises 1, siis paar km vastupidi jne. Tulemus on see, et tekkivad kümnete km pikkused ummikud. Kus on siis see pudelikael? Ega pudelikaela tegelikult polegi, sest kui enne 3-realist liikusid 2 reas kolonnid kõrvuti nt 100km/h, siis seal vahelduva 1-2 realisel ei tohiks kiirus kuidagi alla 50km/h langeda, aga praktikas siiski liiklus seisab. Tegelikkuses juhtub nii, et kui üherealine muutub paari km ajaks kaherealiseks, algab kange möödasõitmine, kuid nende paari km pärast peavad needsamad autod mahtuma ära kõik jälle ühte ritta, kiirus kukub 100 pealt 50 peale, järgmisel vastaval lõigul kukub 50 pealt 25 peale, ja veel paar korda, ning ongi juba lihtsam jätta mootor 4 minutiks seisma, siis sõidad edasi 50m, seisad jälle natuke aega. Ja seda kõike ainult mõningate üksikute kiirustajate pärast, kes ei viitsi kolonnis sõita. Äkki oleks ikka lihtsam sõita kõik koos lubatust veidi aeglasemalt, kui mõne üksiku pärast kogu liiklus seisma panna? Ehk on see seletus piisavalt "puust ja punaseks" nende jaoks, kes armastavad õigustada oma "natuke kiiruseületamist" maanteel, kus minnakse kolonnis mööda, avastatakse, et pole kuhugi tagasi reastuda, tagumine (loe=terve taga sõitev kolonn) pidurdab et talle koht teha ja nii kogu tee Tallinnast Tartusse, selle asemel, et kõik koos rahulikult ilma möödasõitudeta rekka kiirusel (ca 80km/h) sihtpunkti jõuda.

Miku on kõige lähemal tõele - avariisid põhjustavad oma võimeid ülehindavad juhid, mitte halvad teed või halvad autod. Praegu on endalgi imelik meenutada, kuidas sai vanasti samade kiirustega sõidetud talv läbi absoluutselt siledate (mustrita) suvekummidega ilma probleemideta ja avariisid nägi oluliselt vähem kui praegu (vähem muidugi ka autosid). Totaalne pohhuism on õnneks väljendunud eelkõige pealinnas ja suurtel magistraalidel, mujal näeb seda rohkem metsa all ja randades, mitte liikluses.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#27

R Juun 15, 2007 14:18

Algselt postitas: hoplaa
Lätlased panevad sel aastal jaanipäeval tabatud purjus juhid jaanipäevaks kinni. Eestis võiks teha sellise seaduse, et kõik viimase aasta jooksul promillidega vahelejäänud juhid pannakse jaanilaupäevaks ja jaanipäevaks kinni. Ja nii jääks aastast aastasse, oleks 2 päeva aastas, kus oleks turvalisem liigelda.

vanglas ja arestimajades pole ruumi ju.
Sent from my Monte Carlo using B236
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#28

R Juun 15, 2007 14:21

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: MadMan
....aga hirmunud inimene on stressis inimene ja stressis inimene võib käituda täiesti ettearvamatult.

Aga hirmu ei teki kui LE-d ei riku.
Samas küürakat parandab vaid haud (meenub see Vändra kandis mitu noort surnuks sõitnud nolk).

Refereeritud Virumaa Teatajast. See on lihtsalt mõtlemiseks neile, kes igapäevaselt "natuke" kihutavad ja kellel seni õnneks on läinud.

Mullu suvel kolme inimese elu nõudnud liiklusõnnetuse põhjustamises süüdistatav ja kautsjoni vastu vahi alt vabastatud Mikk Seger ületas läinud nädala reedel taas lubatud sõidukiirust.

Põhja politseiprefektuuri pressiesindaja Taavi Kullerkupp ütles, et 1985. aastal sündinud Mikk sõitis eelmise nädala reedel kell 17.30 Kuusalu vallas Tallinna-Narva maantee 63. kilomeetril sõiduautoga Subaru Impreza kiirusega 160 kilomeetrit tunnis. Sel teelõigul on lubatud suurim sõidukiirus 90 kilomeetrit tunnis.

Mees oli kaine, samuti oli tal mootorsõiduki juhiluba.

Kullerkupu sõnul koostas politsei Mikule liikluseeskirja rikkumise eest väärteoprotokolli. Otsust pole veel tehtud.

Kautsjonit ei kaota

Virumaa Teataja andmetel ületas lubatud sõidukiirust Lääne-Virumaalt pärit Mikk Seger, kes mullu 13. augusti õhtul põhjustas Pärnumaal Vändra lähedal liiklusõnnetuse, milles hukkus kolm inimest vanuses 18 - 24 aastat. Seger, olles alkoholijoobes, sõitis tol õhtul sõiduautoga Honda Civic suurel kiirusel otsa peateele keeranud sõiduautole Chrysler.

Liiklusõnnetuses said raskesti kannatada Seger ja temaga kaasa sõitnud 20aastane naine. Mõni minut enne liiklusõnnetust mõõtis politsei Vändra lähedal Honda kiiruseks 201 kilomeetrit tunnis.

Seger võeti vahi alla mullu 6. oktoobril kohe pärast tema haiglast vabanemist. Mees taotles enda vahi alt vabastamist 300 000 krooni suuruse kautsjoni vastu, põhjendades seda jalaraviga, mida trellide taga ei saa teha tulemuslikult. Tänavu aprilli alguses rahuldas Pärnu maakohus taotluse, kahekordistades kautsjonisumma.

Virumaa Teatajal ei õnnestunud eile Mikk Segeriga rääkida. Talle on esitatud süüdistus kolme inimese surmaga lõppenud liiklusõnnetuse põhjustamises. Kohus määras asja arutamise 25. septembrile. Süüdimõistmise korral ootab meest kuni 12aastane vanglakaristus.

Kohtueelset menetlust juhtinud Lääne ringkonnaprokurör Kristine Tamm tunnistas eile, et polnud lubatud sõidukiiruse väidetavast ületamisest kuulnud. Samuti ei soovinud prokurör juhtunut kommenteerida enne jõustunud politsei- või kohtuotsust.

Samas ütles Tamm, et lubatud sõidukiiruse ületamine on väärtegu. “Kautsjoni vastu vahi alt vabastatud inimene jääb makstud kautsjonist ilma, kui ta hoiab kõrvale kriminaalmenetlusest või paneb toime uusi tahtlikke kuritegusid,” selgitas prokurör.

Pärnu maakohtu esimehe abi-pressiesindaja Tiina Tšukajeva ütles, et Segeri vahi alt vabastamise otsuse tegi kohtunik Teet Olvik. Eile keeldus ka kohtunik lubatud sõidukiiruse ületamist puudutavat kommenteerimast.

Rakvere politseiosakonna vanemkomissar Enn Kuusik rõhutas, et kui juhtum vastab tõele, siis tähendab see, et paadunud õiguserikkujad ei kipu tegema järeldusi, hoolimata rasketest tagajärgedest ja karistustest. Lääne-Viru politseijuhi sõnul ei ole lahendit, mis paneks inimest mõtlema, kui ta mõelda ei taha.
mutjuki
Postitusi: 47
Liitunud: T Mär 20, 2007 10:45
Asukoht:
Auto:

#29

R Juun 15, 2007 14:21

Algselt postitas: MadMan
Politsei on ikkagi isiklik ja personaalne. Politsei peab kinni, teeb trahvi, loeb sõnad peale ja saad korraliku inimesena edasi liigelda. Kaamera on masin, umbisikuline ja mõeldes masinate võimust inimeste üle - õõva tekitav. Masina puhul jääd ootama, kas langeb kirves (laekub trahv) või ei ja liikled korralikult hirmu tõttu, aga hirmunud inimene on stressis inimene ja stressis inimene võib käituda täiesti ettearvamatult.


Nagu siin eespool mainiti, on inimesi vähemalt kahesuguseid - ühed kes õpivad enda vigadest ja möödalaskmistest ja teised, kes ei õpi kunagi midagi! Eesti teedele paigutatavad kiirusmõõtmise seaded on küllalt täpsed ja kui sa nende vaateväljas ikka kiirust ületad, siis ei pea sa mõtlema, kas saad karistuse või mitte - saad küll! Teine asi on loomulikult see, et kui stress tekib mõtlemisest, et millises kastis see seade on, siis tuleb inimesel endale teadvustada, et see võib olla igas kastis! See selleks! Politsei võib olla isiklik ja personaalne, kuid issanda loomaaed on suur ja lai ning ka politseisse on ära eksinud madalalaubalisi ja väikse riista komplekside käes vaevlevaid inimesi, kes võivad sul tuju nii halvaks teha selle 10 minutilise kokkupuute jooksul ja pärast palud jumalat, et oleks järgmine kord sellise ametniku asemel mingi kast mõõdikuga ja trahv tuleks koju!
Kuna endal on töö ja kodu vahemaa 40 km, siis mõõdan iga päev tln-tartu mnt peal hulga kilomeetreid ja julgen öelda, et viimase paari kolme nädala jooksul (just nende kampaaniate ajal) on inimesed maanteel rahulikumaks jäänud! Samuti kui üks päev oli õhtusel tipptunnil Järvevana ristmiku peal patrull, kes jälgis liiklust, oli kollase ja punasega ristmikule tormajaid vähem ja minule tundus, et ka Mustamäe poolt tulev ummik väiksem, kui muudel päevadel!

Tarmo
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#30

R Juun 15, 2007 14:28

Algselt postitas: krss
Äkki oleks ikka lihtsam sõita kõik koos lubatust veidi aeglasemalt, kui mõne üksiku pärast kogu liiklus seisma panna? Ehk on see seletus piisavalt "puust ja punaseks" nende jaoks, kes armastavad õigustada oma "natuke kiiruseületamist" maanteel, kus minnakse kolonnis mööda, avastatakse, et pole kuhugi tagasi reastuda, tagumine (loe=terve taga sõitev kolonn) pidurdab et talle koht teha ja nii kogu tee Tallinnast Tartusse, selle asemel, et kõik koos rahulikult ilma möödasõitudeta rekka kiirusel (ca 80km/h) sihtpunkti jõuda.



Ma sellele vaidleks vastu. Kui autod, kes ei soovi teha möödasõitu, jätaksid piisava pikivahe selleks, et möödasõitja saaks rahulikult reastuda tagasi oma suunavööndisse, siis ei pea kogu kolonn pidurdama. Paraku meie teedel sõidetakse nii, et pikivahe ongi ainult ühe auto jagu maanteel ja mööda ka ei sõida, nii nad ise tekitavad endale selle vajaduse pidurdada.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2277
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#31

R Juun 15, 2007 14:29

Olen samamoodi nõus eelkõnelejatega, kes räägivad hullunud kihutajatest. Aga mina olen hoopis selline hull, et kui sõidan 90-ga, tuleb uni peale, et jaan autoroolis magama...sellepärast sõidan vähemalt natuke kiiremini. Milles see asi on, ei tea aga kas siis on adrenaliin, mis mind üleval hoiab või mis? Ja eriti 220-ga oli sõita hea...adrenaliin oli ikka nii kõrgel et kiheles kõik...

Nüüd hakkan saama, et kuradi mõrvar...onjunii! Aero on ikka hea küll, ausalt!

Kes ei oleks lollusi teinud...täis peaga sõitnud, kurvi läinud külg ees, vanemate tagant auto pännu pannud ja samas hinge kinni pidades, et kõik hästi läheks, jommis peaga sõitnud, kas "siinsamas nurga taha sõitnud". Noh, mehed! Ega teie ju ometi ei ole mitte midagi eales sellist teinud.

Autod on praegu lihtsalt liiga võimsad, mugavad ja seda kiirust ei panda tähelegi, kui see sul üle 120 kisub. Olen pikka aega ka omal ajal sigulliga sõitnud, nullkuuega. Oli mul esimene auto nõuka aja lõpul. Oi kurask, kui äge oli siis 120-ga lasta...lendu tahtis sindrinahk päris minna. Sõitke oma ülisuperhüper saabidega 120-ga. Mis tunne on? Nagu ema süles ju!

Samas olen nõus MadManiga, et meie teed on tõesti väga korrast ära ja see hull kütuseaktsiisi raha läheb ka kõik ainult teede ehitusse. Euroopas sõites ei tunne, et sa ületasid raudtee või sõitsid üle kanalisatsioonikaevu või oli äkki kurv liiga hea kaldega ning täpselt tehtud sinu sõidutrajektoorile.

Paneb ju ka mõtlema? Mis?

Meeletute kihutajate peale vihastun samas ka ise ja nõelujate ning nende inimeste peale, kellede jaoks suunatule märguanne on invaliidi meenutav, käsa vist ei olegi, sest suunda lihtsalt ei näidata.

Mida teha? Kunagi tegin diplomitöö teemal politseitöö korraldus ja seal vaatlesin just teemat politseinike lahti laskmisest ning kuritegevuse kasvust...siin ei olegi midagi teha, sest see on edasikanduv ajajärk sellest ajast, kus noored said maitse suhu, et karistamatuse tunne on ju hea. Sellest võtavad eeskuju ka vanemad, et kui see nooruk võib sõita siis mina ka ju võin. Politseil ei ole praegu selliseid väljavaateidki, et miskit operatsiooni teha. Tööjõudu ju ei ole! Kahjuks!!!:(
Paljud tuttavad politseinikud olid enne politseis ja kes jäänud, need on patrioodid aga ka neist on kahju, sest riik ei soosi ametit, mille valvel peaks olema kogu riik.

Tänan tähelepanu eest!
nofear ehk polehirmu
kolhoos
Postitusi: 94
Liitunud: R Sept 29, 2006 14:58
Asukoht:
Auto:

#32

R Juun 15, 2007 14:40

Pakun välja ühe idee. Nimelt kui keegi on korra lubamatute juhtimisvõtetega politseile vahele jäänud, kohustuslikus korras nõuda (veoautodelt tuntud) tahograafi. Tahograafi abil saaks politsei kontrollida kiiruspiirangutest kinnipidamist jne. Usun see selline asi disipliiniks kindlasti. Karistused võiks olla ka natukene mõjuvamad,rahatrahv ei mõju eriti, peaks rakendama reaalset vangistust ja koduaresti, ka auto konfiskeerimine poleks paha mõte.
krss
Postitusi: 286
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:11
Asukoht:
Auto:

#33

R Juun 15, 2007 14:43

Algselt postitas: hoplaa
Algselt postitas: krss
Äkki oleks ikka lihtsam sõita kõik koos lubatust veidi aeglasemalt, kui mõne üksiku pärast kogu liiklus seisma panna? Ehk on see seletus piisavalt "puust ja punaseks" nende jaoks, kes armastavad õigustada oma "natuke kiiruseületamist" maanteel, kus minnakse kolonnis mööda, avastatakse, et pole kuhugi tagasi reastuda, tagumine (loe=terve taga sõitev kolonn) pidurdab et talle koht teha ja nii kogu tee Tallinnast Tartusse, selle asemel, et kõik koos rahulikult ilma möödasõitudeta rekka kiirusel (ca 80km/h) sihtpunkti jõuda.

Ma sellele vaidleks vastu. Kui autod, kes ei soovi teha möödasõitu, jätaksid piisava pikivahe selleks, et möödasõitja saaks rahulikult reastuda tagasi oma suunavööndisse, siis ei pea kogu kolonn pidurdama. Paraku meie teedel sõidetakse nii, et pikivahe ongi ainult ühe auto jagu maanteel ja mööda ka ei sõida, nii nad ise tekitavad endale selle vajaduse pidurdada.

Heh, mis vahet sel on! Kui see pikivahe on piisavalt pikk tagasireastumiseks, siis peale mööduja sinna vahesse tulekut jääb ka pikivahe väiksemaks. Et seda normaalset pikivahet järgmise mööduja tarvis säilitada (see ju oli Sinu point?) peab ikkagi pidurdama korraks:D.

Nofearile: kõik on kunagi nooruses lollusi teinud. Kui neist rääkida, siis millegipärast ainult sellised noored kiidavad takka. Veidi vanemad, kui harva teevadki, siis vähemalt ei kelgi, ei kiida heaks.

On tore ütlus, et on olemas vanu tsiklimehi ja on olemas roolijoodikust tsiklimehi, aga ei ole olemas vanu roolijoodikust tsiklimehi (sõrmed tõrkusid kirjutamast "lenksujoodik":P)
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#34

R Juun 15, 2007 14:49

Algselt postitas: hoplaa
Ma sellele vaidleks vastu. Kui autod, kes ei soovi teha möödasõitu, jätaksid piisava pikivahe selleks, et möödasõitja saaks rahulikult reastuda tagasi oma suunavööndisse, siis ei pea kogu kolonn pidurdama. Paraku meie teedel sõidetakse nii, et pikivahe ongi ainult ühe auto jagu maanteel ja mööda ka ei sõida, nii nad ise tekitavad endale selle vajaduse pidurdada.


Medali teine külg on see, et võibolla need, kes ei soovi möödasõitu teha, tegelikult ikka soovivad, kuid ootavad sobivat võimalust selle asemel, et pimedas kurvis hulljulgeid manöövreid teha või ennast jõuga kuhugi vahele pressida.
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#35

R Juun 15, 2007 14:58

Algselt postitas: krss

Heh, mis vahet sel on! Kui see pikivahe on piisavalt pikk tagasireastumiseks, siis peale mööduja sinna vahesse tulekut jääb ka pikivahe väiksemaks. Et seda normaalset pikivahet järgmise mööduja tarvis säilitada (see ju oli Sinu point?) peab ikkagi pidurdama korraks:D.



Mina ajan tööasju hetkel rahuliku autoga ja maanteel sõites jätan ikka sellise vahe, et möödasõitjad mind ei sega ja mina ei sega neid. Kui mul ei ole plaanis eesolevast autost mööda sõita, siis ma ei tilpne tal kohe sabas, vaid hoian piisavat vahet, meetrites ei oska küll öelda. Endal ka rahulik sõita. Kui minu ette tulebki auto, siis vahel võtan korra jala gaasi pealt maha, kuna kiirust vähendan niikuinii, kui minust mööda minnakse. Jõuan ise tervelt kohale ja rahulikult meelestatud. Sõites aga autoga, millega saab edukalt möödasõite teha, ongi tihti probleem selles, et pole kuhugi reastuda tagasi, sest autod lihtsalt on nii väikeste vahedega ja siis annavad signaali ja vilgutavad tuledega, kui ennast vahele pressin. Sõitkem ikka nii, et kõigil oleks hea.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#36

R Juun 15, 2007 14:58

Algselt postitas: krss
On tore ütlus, et on olemas vanu tsiklimehi ja on olemas roolijoodikust tsiklimehi, aga ei ole olemas vanu roolijoodikust tsiklimehi (sõrmed tõrkusid kirjutamast "lenksujoodik":P)

OT-na tooks tsiklimeeste kohta veel ühe teise ütluse. mis ei tapa, teeb vigaseks.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2277
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#37

R Juun 15, 2007 16:03

Üks pärl...Kergem on muuta liiklustingimusi, kui harjutada inimesi vältima neid ähvardavaid ohtusid.

kopiraigt: maanteeamet
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#38

L Juun 16, 2007 1:13

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: vulkanus
Ühekorra juba sai ühte maani täis roolijoodiku vaeseomaks pekstud ja kui vaja teen uuesti.
(muide politsei oli minu poolel ja olenemata kehavigastustest mida tekitasin pääsesin ilma probleemideta
au sellistele politseinikele)


eee..mmm, ma olen üsnagi rahuliku loomuga tüüp ning elu jooksul vaid paar korda sunnitud rusikad käiku laskma. Sedagi koolipõlves. Usun, et täiskasvanud inimesed (isegi temperamentsemad) võiks vähemalt saabifoorumis rusikatega vehkimisest rääkimisest hoiduma.

Põlgan samuti roolijoodikuid/joodiklust nagu paljud teised, kuid samuti ei talu ma vägivalda.

Kui on siiski miskit öelda, tehke seda "läbi lillede" (sai füüsiliselt noomida vms.). Sellistel puhkudel ei pea detailidesse laskuma.


vabandan, et laskusin detailidesse kuid eks ma arvan oleksid ka sina suht emotsiooniline antud teema juures, kui oleks näinud oma silmaga kõrvalt kuidas kaks sinu kõige lähedasemat inimest roolijoodiku ja terve autotäie maani purjus inimsete poolt kahe auto vahele laiaks pressitakse selest jäi puudu vaid mõni sentimeter. (detailidesse ei lasku )
vanasaab
Postitusi: 110
Liitunud: T Jaan 04, 2005 3:23
Asukoht:
Auto:

#39

L Juun 16, 2007 12:01

Kardan, et neid kes juba saanud liiklusesse enam ei paranda. Eks see ikka alga autokoolidest. Autokoolid ei õpeta ju liiklema vaid ainult eksamilt läbi saama. Ise tegin 2001 hilissügisel D-kategooriat ja sain õppesõidul sõimata, kuna peatusest väljudes lasin sõiduauto läbi. Ütles: mis passid,mine! küll eest ära lähevad!:angry:Eksamisõidu ajal käisid instruktor ja eksaminaator poole sõidu ajal õlut ostmas.... :gun: Ja sarnaseid lugusi ka kolleegidelt kuulnud. Kui autokoolides selline "õpetamine" siis mida tahta ka liiklusest? Ja kui ollakse sellise "kooliga" load saanud siis ümber õpetada raske.
kolhoos
Postitusi: 94
Liitunud: R Sept 29, 2006 14:58
Asukoht:
Auto:

#40

L Juun 16, 2007 14:13

Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: will
Palun sõida 70 km/h aga sellisel juhul, kui näed, et sinu taha moodustunud kolonn siis tõmba teeserva ja lase teised mööda. Loodan, et toimid sedasi.
Peamine: sõitke ise ja laske ka teistel sõita ning pole vaja mängida politseid.

102% Williga nõus:thumb:
Ei saa niimoodi,et silmaklapid peas ja midagi enda ümber ei näe. Kui sul on ikka 10-12 masinat selja taga-võta korraks kõrvale ja lase mööda. Omal ka pärast rahulikum,kui keegi närviliselt kuklasse ei hinga:nono:
Eriti vihale ajavadki just need "isehakanud politseinikud",kes nt Järvevanas kõrvuti 65-70km/h kõrvuti sõidavad ja süüdimatult sulle otsa vahivad,kui signaali anda. Krt,keegi ei käse sul eeskirju rikkuda ja kiiremini sõita aga korja ennast esimesse ritta:angry:


Pole Tallina inimene ega tea palju seal Järvevana teel lubatud on? Kas 90 km/h? kui on seal kiiruspiirang 70 km/h ei saa ma aru probleemist - kuhu kiiret inimestel on, kas võidetud minutist sõltuvad inimeste elud või jääb miljonitehing katki?
Võtke asja rahulikult - mõelge järele kas on mõtet rabeleda. Meist keegi pole supermees ega surematu.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#41

L Juun 16, 2007 14:23

Algselt postitas: vanasaab
Kardan, et neid kes juba saanud liiklusesse enam ei paranda. Eks see ikka alga autokoolidest. Autokoolid ei õpeta ju liiklema vaid ainult eksamilt läbi saama.


On nii halbu õpetajaid kui halbu õpilasi, aga vaevalt autokoolis nüüd 50-alas 130-ga sõitmist propageeritakse, samuti ei tahaks uskuda, et huligaanid selleks sigatsevad, et keegi pole neile öelnud, et nii ei tohi ja/või pole viisakas. Mina arvan, et saab parandada küll. Kui näiteks kauss kommidega lauale panna, siis inimesed ei torma ju ummisjalu kausi juurde ja ei topi kõiki taskuid täis, samas kui nad satuks keskkonda, kus selline käitumine on tavaline, siis kes teab;) Liikluses on ju samuti, seega aitabki vaid ise teistele eeskujuks olla ja sellist käitumist propageerida.
Enamik(mina kaasaarvatud) kirub jõmme, aga viisakate liiklejate kohta häid sõnu väga ütlema ei kiputa. Pisemate sigadustega ei julge vahel ka jõmmi peale väga kõvasti karjuda... paljud meist siin ikka päris puhtad poisid/tüdrukud on. Siit siis mõte, et kui märkate liiklejat, kelle käitumine kiitust väärib, võiks lisaks jõmmiteemale ka viisakate liiklejate teema teha ja nad ära mainida... piitsaga saab vaid tagantjärgi õpetada, aga präänik aitab vahel piitsa kasutamise vajaduse ära hoida:)



Ise tegin 2001 hilissügisel D-kategooriat ja sain õppesõidul sõimata, kuna peatusest väljudes lasin sõiduauto läbi. Ütles: mis passid,mine! küll eest ära lähevad!:angry:

Oleks võinud neid siis pisut harida, eksamisõidu ajal oli buss ju tavaline D-kategooria sõiduk mitte ühissõiduk ja sel juhul ei pea sõiduautod teed andma.


Eksamisõidu ajal käisid instruktor ja eksaminaator poole sõidu ajal õlut ostmas.... :gun: Ja sarnaseid lugusi ka kolleegidelt kuulnud.


Kas ainult ostmas või hakkasid sõidu ajal ka tarbima? Ostmine võis vabalt test olla, reaalses elus tuleb bussijuhil ju selliseid olukordi ette, kus seltskond kuskil poes/bensukas peatust nõuab.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#42

L Juun 16, 2007 16:21

Algselt postitas: mutjuki
[Nagu siin eespool mainiti, on inimesi vähemalt kahesuguseid - ühed kes õpivad enda vigadest ja möödalaskmistest ja teised, kes ei õpi kunagi midagi! Eesti teedele paigutatavad kiirusmõõtmise seaded on küllalt täpsed ja kui sa nende vaateväljas ikka kiirust ületad, siis ei pea sa mõtlema, kas saad karistuse või mitte - saad küll!
Tarmo


Njah. Tark õpib teiste vigadest mitte enda:thumb:.
Kuid, mis puutub kaameratesse siis meie seadusandlus ei võimalda seda süsteemi kasutada. Sisuliselt saab isikut karistada vaid siis, kui annab ütlusi ja tunnistab ise ennast süüdi. Samas, kuna teda süüdistatakse väärteos siis ei pea ta mingeid ütlusi andma jne. Veel hullem on olukord siis, kui isikut fot põhjal ei õnnestu tuvastada. Sellisel juhul karistamine võimatu jne jne jne. Just sellepärast ei kasutatagi kaameraid.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#43

L Juun 16, 2007 16:24

Algselt postitas: kolhoos
Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: will
Palun sõida 70 km/h aga sellisel juhul, kui näed, et sinu taha moodustunud kolonn siis tõmba teeserva ja lase teised mööda. Loodan, et toimid sedasi.
Peamine: sõitke ise ja laske ka teistel sõita ning pole vaja mängida politseid.

102% Williga nõus:thumb:
Ei saa niimoodi,et silmaklapid peas ja midagi enda ümber ei näe. Kui sul on ikka 10-12 masinat selja taga-võta korraks kõrvale ja lase mööda. Omal ka pärast rahulikum,kui keegi närviliselt kuklasse ei hinga:nono:
Eriti vihale ajavadki just need "isehakanud politseinikud",kes nt Järvevanas kõrvuti 65-70km/h kõrvuti sõidavad ja süüdimatult sulle otsa vahivad,kui signaali anda. Krt,keegi ei käse sul eeskirju rikkuda ja kiiremini sõita aga korja ennast esimesse ritta:angry:


Pole Tallina inimene ega tea palju seal Järvevana teel lubatud on? Kas 90 km/h? kui on seal kiiruspiirang 70 km/h ei saa ma aru probleemist - kuhu kiiret inimestel on, kas võidetud minutist sõltuvad inimeste elud või jääb miljonitehing katki?
Võtke asja rahulikult - mõelge järele kas on mõtet rabeleda. Meist keegi pole supermees ega surematu.


Kle vennas, 70-st kiiremini sõitmine pole hulljulgus!!
Ning seda ei tea keegi, kui kiire kellegil hetkel on ja mis põhjustel. ja ehk sõltubki kellegi elu, mõni suurtehing jne. Pole vaja troppi tekitada, kui võimalus sõita parempoolsel rajal. Milleks ise menti mängida? Nagunii saadakse kuskil mööda ja asja tulemus on ainult selles, et suur hulk inimesi närvilised.
kolhoos
Postitusi: 94
Liitunud: R Sept 29, 2006 14:58
Asukoht:
Auto:

#44

L Juun 16, 2007 18:12

Algselt postitas: will
Algselt postitas: kolhoos
Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: will
Palun sõida 70 km/h aga sellisel juhul, kui näed, et sinu taha moodustunud kolonn siis tõmba teeserva ja lase teised mööda. Loodan, et toimid sedasi.
Peamine: sõitke ise ja laske ka teistel sõita ning pole vaja mängida politseid.

102% Williga nõus:thumb:
Ei saa niimoodi,et silmaklapid peas ja midagi enda ümber ei näe. Kui sul on ikka 10-12 masinat selja taga-võta korraks kõrvale ja lase mööda. Omal ka pärast rahulikum,kui keegi närviliselt kuklasse ei hinga:nono:
Eriti vihale ajavadki just need "isehakanud politseinikud",kes nt Järvevanas kõrvuti 65-70km/h kõrvuti sõidavad ja süüdimatult sulle otsa vahivad,kui signaali anda. Krt,keegi ei käse sul eeskirju rikkuda ja kiiremini sõita aga korja ennast esimesse ritta:angry:


Pole Tallina inimene ega tea palju seal Järvevana teel lubatud on? Kas 90 km/h? kui on seal kiiruspiirang 70 km/h ei saa ma aru probleemist - kuhu kiiret inimestel on, kas võidetud minutist sõltuvad inimeste elud või jääb miljonitehing katki?
Võtke asja rahulikult - mõelge järele kas on mõtet rabeleda. Meist keegi pole supermees ega surematu.


Kle vennas, 70-st kiiremini sõitmine pole hulljulgus!!
Ning seda ei tea keegi, kui kiire kellegil hetkel on ja mis põhjustel. ja ehk sõltubki kellegi elu, mõni suurtehing jne. Pole vaja troppi tekitada, kui võimalus sõita parempoolsel rajal. Milleks ise menti mängida? Nagunii saadakse kuskil mööda ja asja tulemus on ainult selles, et suur hulk inimesi närvilised.


Kas te ikka saate aru milleks on vajalikud kiirusepiirangud ja liiklusmärgid teedel?
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#45

L Juun 16, 2007 18:49

Küsiks vastu, kas sa ise saad aru, miks piirangud on just sellised nagu nad on? See 70 märk on seal nii olematu nähtavuse ja pidamisega kui ka kuiva tee ja hea nähtavusega(ja pole vaja hakata tähelepanu ühele teisele LE punktile juhtima, kui kõik oleks mõistlikud ja enda ega auto võimeid üle ei hindaks, siis poleks muid piiranguid vaja). Piirang on mingi keskmise juhi, keskmise auto, keskmise liikluskoormuse ja keskmiste teeolude järgi pandud. Ma ei propageeri rikkumist, kuid samuti ei saa nõustuda ka väitega, et spido järgi +10-+20km/h(reaalselt +5 - +15) ületamine alati süüdimatut kihutamist tähendab. Aga ok, sõidame siis nii kuiva tee ja hea nähtavusega kui ka tihedas lumesajus olematu pidamisega pedantlikult märkide järgi... mõni laip rohkem võibolla on, kuid see polegi nii oluline, peaasi, et kord majas on:D
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#46

L Juun 16, 2007 19:38

Algselt postitas: kolhoos
Kas te ikka saate aru milleks on vajalikud kiirusepiirangud ja liiklusmärgid teedel?


Tean küll aga see ei tähenda mõne seltsimehe poolt idioodi mängimist teedel. See tekitab ainult viha, sest vahel on vaja tõesti kiiremini liikuda. ja mööda saadakse naguii. Pole vaja vaadata tagasivaate peeglisse ja irvitada ning tunda mõnu mendi mängimisest:angry:
vanasaab
Postitusi: 110
Liitunud: T Jaan 04, 2005 3:23
Asukoht:
Auto:

#47

L Juun 16, 2007 19:50


Eksamisõidu ajal käisid instruktor ja eksaminaator poole sõidu ajal õlut ostmas.... :gun: Ja sarnaseid lugusi ka kolleegidelt kuulnud.


Kas ainult ostmas või hakkasid sõidu ajal ka tarbima? Ostmine võis vabalt test olla, reaalses elus tuleb bussijuhil ju selliseid olukordi ette, kus seltskond kuskil poes/bensukas peatust nõuab.


Pudelid korgiti enne bussi jõudmist lahti... Ja ma ei kiruks, kui ma ei kuuleks sarnaseid jutte ka kolleegidelt.
Mu töö on selline, et tööpäeval sõidan 150-200 km Tallinnas, suur osa sellest kesklinnas, ja näen milline jubedus on see liiklus, eriti hakkavad silma nooremapoolsed juhid kes juba vanuse poolest saanud load suht hiljuti. Muidugi, autokool pole ainus põhjus miks liiklus käes ära. Eks ka karistamatuse tunne, politseid vähe näha ja igale rikkumisele ei järgne karistust. Ja samuti suhtumine et mida kallim auto seda kõvem ja seda vähem reeglid kehtivad.... see ei käi küll kõigi kohta aga neid siiski palju. Kardan, et siin vaja põlvkondade vahetust, et midagi muutuma hakkaks....
kolhoos
Postitusi: 94
Liitunud: R Sept 29, 2006 14:58
Asukoht:
Auto:

#48

L Juun 16, 2007 19:52

Algselt postitas: napoleon
Küsiks vastu, kas sa ise saad aru, miks piirangud on just sellised nagu nad on? See 70 märk on seal nii olematu nähtavuse ja pidamisega kui ka kuiva tee ja hea nähtavusega(ja pole vaja hakata tähelepanu ühele teisele LE punktile juhtima, kui kõik oleks mõistlikud ja enda ega auto võimeid üle ei hindaks, siis poleks muid piiranguid vaja). Piirang on mingi keskmise juhi, keskmise auto, keskmise liikluskoormuse ja keskmiste teeolude järgi pandud. Ma ei propageeri rikkumist, kuid samuti ei saa nõustuda ka väitega, et spido järgi +10-+20km/h(reaalselt +5 - +15) ületamine alati süüdimatut kihutamist tähendab. Aga ok, sõidame siis nii kuiva tee ja hea nähtavusega kui ka tihedas lumesajus olematu pidamisega pedantlikult märkide järgi... mõni laip rohkem võibolla on, kuid see polegi nii oluline, peaasi, et kord majas on:D

70 märk ei tähenda seda et seal peab täpselt 70km/h sõitma, märk tähendab mis max kiirus selles piirkonnas kehtestaud on , loomulikult kehva nähtavuse korral tuleb sõita vastavalt teeoludele. Loomulikult võiks maantee amet kehtestada eri kiiruse piirangud suvel ja talvel sõitmiseks, minu arusaam on ikka see, et kui on märk väljas siis pole see niisama sinna pandud.
Mulle on mitu korda linnas signaali lastud selle eest et olen sõitnud 50-60 km/h ning mitu korda ka selle eest et olen lasknud inimese sebral üle tee ja seda ilma "politseid" mängimata. Kas see on normaalne?
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#49

L Juun 16, 2007 19:58

Algselt postitas: kolhoos
Algselt postitas: napoleon
Küsiks vastu, kas sa ise saad aru, miks piirangud on just sellised nagu nad on? See 70 märk on seal nii olematu nähtavuse ja pidamisega kui ka kuiva tee ja hea nähtavusega(ja pole vaja hakata tähelepanu ühele teisele LE punktile juhtima, kui kõik oleks mõistlikud ja enda ega auto võimeid üle ei hindaks, siis poleks muid piiranguid vaja). Piirang on mingi keskmise juhi, keskmise auto, keskmise liikluskoormuse ja keskmiste teeolude järgi pandud. Ma ei propageeri rikkumist, kuid samuti ei saa nõustuda ka väitega, et spido järgi +10-+20km/h(reaalselt +5 - +15) ületamine alati süüdimatut kihutamist tähendab. Aga ok, sõidame siis nii kuiva tee ja hea nähtavusega kui ka tihedas lumesajus olematu pidamisega pedantlikult märkide järgi... mõni laip rohkem võibolla on, kuid see polegi nii oluline, peaasi, et kord majas on:D

Kas mitte 70 märk ei tähenda seda et seal peab täpselt 70km/h sõitma, märk tähendab mis max kiirus selles piirkonnas kehtestaud on , loomulikult kehva nähtavuse korral tuleb sõita vastavalt teeoludele. Loomulikult võiks maantee amet kehtestada eri kiiruse piirangud suvel ja talvel sõitmiseks, minu arusaam on ikka see, et kui on märk väljas siis pole see niisama sinna pandud.
Mulle on mitu korda linnas signaali lastud selle eest et olen sõitnud 50-60 km/h ning mitu korda ka selle eest et olen lasknud inimese sebral üle tee ja seda ilma "politseid" mängimata. Kas see on normaalne?


Ära võta ni üheselt. Kui kaherealine tee ülekoormatud jne siis pole midagi teha ja signaalitaja lollakas, sama kehitb ülekäigu raja ees peatumisele-kes selle ees peatujale signaali laseb on lollakas. Ise püüan alati sebrade ees seisma jääda.
Oled sõitnud 50-60, mis tähendab, et tegelik kiirus on sul 45-55km/h. Mina sõidan alati reaalse kiiruse järgi aga mitte odoka näidatu alusel. Ning milles siis asi? Tõmmanud parempoolsesse ritta ja lasknud mööda.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#50

L Juun 16, 2007 20:49

Hämmastav, et saablastelt sellist kiunumist kiirusepirangute kohta tuleb. Pidid ju eeskujuks olema teistele või mis? Mind küll isiklikult ei häiri 60-70ga liiklejad teel. Elementaarne viisakus käsib arvestada ka endast nõrgematega, see on nagu suhtlus aeglase liikujaga, tema respekteerimine. Ta võib olla ka su sugulase tuttav kusagilt maalt... Ja lõppude lõpuks ei ole mitte Saab nii oluline, vaid keskkond, kus elame, ilm ja kõik muu. Kummalisel kombel tekib Saabiga kulgedes hea tunne just siis, kui sõidan väga normaalselt ja viisakalt. Samas leidub ju tühjemaid teelõike lademetes, kus seda Saabi teist omadust nautida. Sallivust, armsakesed! :)
Viimati muutis aednik, P Okt 01, 2017 10:07, muudetud 2 korda kokku.
Vasta