Surmad Eesti autoteedel
Ma usun et paljudel meist on kas tuttav, sõber või sugulane saanud kannatada või lausa surma eestimaa teedel.
Palju on ajakirjanduses räägitud sellest et mida ette võtta, et liiklus õnnetustes surmade arvu vähendada. Ajakirjanikud räägivad üht , politseinikud teist juttu.
Hea oleks teada mida saabiomanikud asjast arvavad ja mida lahendusena välja pakuksid. Ootaks nii ideid kui vastuargumente.
Palju on ajakirjanduses räägitud sellest et mida ette võtta, et liiklus õnnetustes surmade arvu vähendada. Ajakirjanikud räägivad üht , politseinikud teist juttu.
Hea oleks teada mida saabiomanikud asjast arvavad ja mida lahendusena välja pakuksid. Ootaks nii ideid kui vastuargumente.
Ettepanek, mitte ületada piirkiirust. Ka päevasel ajal mitte, kuna hoopis vastutulev autojuht võib olla oinas, või lihtsalt magama jäänud roolis. Ükskõik mis võib juhtuda. Väike risk jääb alati, kui kiirus on suurem kui 50 km/h. No panic! Õnne pole olemas.
Viimati muutis aednik, E Apr 19, 2021 8:39, muudetud 1 kord kokku.
Algselt postitas: ml
Ettepanek, mitte ületada piirkiirust. Ka päevasel ajal mitte, kuna hoopis vastutulev autojuht võib olla oinas, või lihtsalt magama jäänud roolis. Ükskõik mis võib juhtuda. Väike risk jääb alati, kui kiirus on suurem kui 50 km/h. No panic! Õnne pole olemas.
Aga kuidas garanteerida et suuremosa liiklejatest sõidaksid ettenähtud kiirustega?
Igasse maanteelõiku ja metsavahe teele ei saa ju kaamerat ega politseinikku panna valvama.
Algselt postitas: kasparius
Nüüd on asi negu eriti koledalt ette võetud. 50alas, saad trahvi kohe kui 60 sõidad.
Vot ei tea kas päris nii on. Pole kogemust endal õnneks ning pole kuulnud kedagi personaalselt rääkimas kindlast juhtumist. Ei saa välistada ju väikest kavalust Politsei poolt läbi meedia tehtava propakanda näol. Viimane ei ole muidugi halb.
Kuid mina jään ikkagi oma arvamuse juurde, et "kiirus ei tapa, vaid kiirendus" :facts:
Kainet mõistust ning tähelepanelikkust. Nagu mu onu ütleb alati "Ara koera karv on terve" :wise:
Iga ratas veab and then some!
inimesed. ei tapa kiirus, autod, halvad teed, päike, tuul, jää ja nii edasi.
Tapab loll ja oskamatu juht Ja selle vastu ei aita ei püssirohi ega ussirohi. Kerge südamerahu võibolla annab see, kui ise proovid loll ja oskamatu mitte olla.
EDIT: Võibolla jäi nagu sõnum segaseks. Sõnum oleks see, et ei ole mõtet jälle hakata rääkima seda, et meie liiklusõnnetuste arvus ja muus sellises on süüdi halvad teed ja loll valitsus. Ei ole. Loll inimene on süüdi, kes istub autoroolis ja sõidab oma võimetele mittevastavalt. Punkt.
Tapab loll ja oskamatu juht Ja selle vastu ei aita ei püssirohi ega ussirohi. Kerge südamerahu võibolla annab see, kui ise proovid loll ja oskamatu mitte olla.
EDIT: Võibolla jäi nagu sõnum segaseks. Sõnum oleks see, et ei ole mõtet jälle hakata rääkima seda, et meie liiklusõnnetuste arvus ja muus sellises on süüdi halvad teed ja loll valitsus. Ei ole. Loll inimene on süüdi, kes istub autoroolis ja sõidab oma võimetele mittevastavalt. Punkt.
My vote goes to miku: halval teel ei pea sõitma ka 90kmh või mis iganes see piirang seal parasjagu on;
rekkast ei pea mööd sõitma kui nähtavus on null ja rekkajuht jobu ning märku ei anna jne. jne. jne. Selleni välja, et autoga sõitmine minu mälu järgi ei ole seadusega kohustuslik.
Jutu point - pead rohkem mõtlemiseks kasutada ning mõistlikult käituda.
rekkast ei pea mööd sõitma kui nähtavus on null ja rekkajuht jobu ning märku ei anna jne. jne. jne. Selleni välja, et autoga sõitmine minu mälu järgi ei ole seadusega kohustuslik.
Jutu point - pead rohkem mõtlemiseks kasutada ning mõistlikult käituda.
Vaadake-lugege politseiuudiseid.
Möödunud nädalal "jäi vahele" 244 joobes juhti-need siis,kellel "ei vedanud". Aktsepteeritava arvamuse kohaselt moodustab see ca 10% täis peaga sõitjatest:angry: Masendavad arvud minu meelest.
Niikaua,kui meie teedel valitseb TOTAALNE POHHUISM ei muutu siin midagi. 90% juhtidel on mõtteviis,et teedel on AINULT NEMAD ja mitte kedagi teist. Tahan sõidan 70km/h ja savi tagumistest.Tahan,kiman pimedas kurvis mööda 4-5st autost-savi,mis vastutulijad teevad...:wall:
Ehe näide oli eelmisel nädalal Vana-Tartu mnt-l. 50alas 130km/h ja otse laubakas vastutulijaga. Halb öelda aga seekord Jumal karistas süüdlast maksimaalselt....
Möödunud nädalal "jäi vahele" 244 joobes juhti-need siis,kellel "ei vedanud". Aktsepteeritava arvamuse kohaselt moodustab see ca 10% täis peaga sõitjatest:angry: Masendavad arvud minu meelest.
Niikaua,kui meie teedel valitseb TOTAALNE POHHUISM ei muutu siin midagi. 90% juhtidel on mõtteviis,et teedel on AINULT NEMAD ja mitte kedagi teist. Tahan sõidan 70km/h ja savi tagumistest.Tahan,kiman pimedas kurvis mööda 4-5st autost-savi,mis vastutulijad teevad...:wall:
Ehe näide oli eelmisel nädalal Vana-Tartu mnt-l. 50alas 130km/h ja otse laubakas vastutulijaga. Halb öelda aga seekord Jumal karistas süüdlast maksimaalselt....
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
iisak. Üldjoontes nõus. Tooks välja võibolla kaks punkti:
1. see 70kmh tunnis teema. Sellega on nii ja naa. Ma olen algaja juht. Tunnen ennast ebakindlalt ja nii edasi (ei hakka ajama seda juttu, et siis pole vaja maanteele ronida ), on valida, kas sõita 70kmh ja jõuda tõenäoliselt elustalt kohale, või kupatada üle võimete käiva kiirusega ja tappa ennast ja musta stsenaariumi puhul ka keegi süütu inimene?
2. Jumala karistus kimajale. Whatabout need, kes vastu tulid, milles nemad süüdi on?
Ja kogu selle kammajaa juures teebki kurvaks see, et iga sellise intsidendi korral saab surma ka hunnik inimesi, kes tegelikult ei ole ju milleski süüdi.... Nendest on VÄGA KAHJU.
1. see 70kmh tunnis teema. Sellega on nii ja naa. Ma olen algaja juht. Tunnen ennast ebakindlalt ja nii edasi (ei hakka ajama seda juttu, et siis pole vaja maanteele ronida ), on valida, kas sõita 70kmh ja jõuda tõenäoliselt elustalt kohale, või kupatada üle võimete käiva kiirusega ja tappa ennast ja musta stsenaariumi puhul ka keegi süütu inimene?
2. Jumala karistus kimajale. Whatabout need, kes vastu tulid, milles nemad süüdi on?
Ja kogu selle kammajaa juures teebki kurvaks see, et iga sellise intsidendi korral saab surma ka hunnik inimesi, kes tegelikult ei ole ju milleski süüdi.... Nendest on VÄGA KAHJU.
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Algselt postitas: iisak
Vaadake-lugege politseiuudiseid.
Möödunud nädalal "jäi vahele" 244 joobes juhti-need siis,kellel "ei vedanud". Aktsepteeritava arvamuse kohaselt moodustab see ca 10% täis peaga sõitjatest:angry: Masendavad arvud minu meelest.
Niikaua,kui meie teedel valitseb TOTAALNE POHHUISM ei muutu siin midagi. 90% juhtidel on mõtteviis,et teedel on AINULT NEMAD ja mitte kedagi teist. Tahan sõidan 70km/h ja savi tagumistest.Tahan,kiman pimedas kurvis mööda 4-5st autost-savi,mis vastutulijad teevad...:wall:
Ehe näide oli eelmisel nädalal Vana-Tartu mnt-l. 50alas 130km/h ja otse laubakas vastutulijaga. Halb öelda aga seekord Jumal karistas süüdlast maksimaalselt....
sry ot: Kas see laubakas oli kurvis, või kus? tean seda teed hästi.
EDIT:
Juba saij teada tegelt. Ikkagi oli kurvis ja see on võimatu 130 läbida tõesti. Vastassuunda siis ja laup tõenäoliselt.
Sent from my Monte Carlo using B236
Algselt postitas: miku
iisak. Üldjoontes nõus. Tooks välja võibolla kaks punkti:
1. see 70kmh tunnis teema. Sellega on nii ja naa. Ma olen algaja juht. Tunnen ennast ebakindlalt ja nii edasi (ei hakka ajama seda juttu, et siis pole vaja maanteele ronida ), on valida, kas sõita 70kmh ja jõuda tõenäoliselt elustalt kohale, või kupatada üle võimete käiva kiirusega ja tappa ennast ja musta stsenaariumi puhul ka keegi süütu inimene?
2. Jumala karistus kimajale. Whatabout need, kes vastu tulid, milles nemad süüdi on?
Ja kogu selle kammajaa juures teebki kurvaks see, et iga sellise intsidendi korral saab surma ka hunnik inimesi, kes tegelikult ei ole ju milleski süüdi.... Nendest on VÄGA KAHJU.
Palun sõida 70 km/h aga sellisel juhul, kui näed, et sinu taha moodustunud kolonn siis tõmba teeserva ja lase teised mööda. Loodan, et toimid sedasi.
Peamine: sõitke ise ja laske ka teistel sõita ning pole vaja mängida politseid.
Ise olen oma valusad vitsad kättesaanud. Ja ausalt öeldes olen muutunud ettevaatlikumaks. Ja need vitsad on ikkagi peksnud mind oma lolluse ja hulljulgusetõttu. Aga kas neid just vaja oli....... EI.
Eestis on väljakujunenud selline kihutamise kultuur ja politseiga kassi ja hiire mäng. Ja ei kumbgi taha allaanda.
:( Teeb ikka vägakurvaks:(
Eestis on väljakujunenud selline kihutamise kultuur ja politseiga kassi ja hiire mäng. Ja ei kumbgi taha allaanda.
:( Teeb ikka vägakurvaks:(
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ega jah, ajusid tuleb sihtotstarbeliselt kasutada. Politseiterror ei tee midagi paremaks. See +10 norimine on mõttetus. Svenssonitel on kaameraid kõik kohad täis, mingitel lõikudel kohe palju. Ala alguses on märk, et järgneva X km jooksul mõni kaamera töötab. Ja no ei kipu seal kimama. Need lõigud tundusid ka olema sellised, kus võiks tekkida ohtlikke olukordi, käänulisemad lõigud asula lähistel jms. Lisaks on kõikvõimalike ristmike järgselt paarikilomeetrised alad 3realised, ongi möödasõiduks mõeldud. Ja sõidusuunad on aiaga eraldatud. Oleks meil sellisedki teed.... Kiirteel lasevad aga kõik pisut kiiremini ja politsei ei tee ka teist nägu asja peale.
Aga mis aitaks seda idiootide erakordset kontsentratsiooni vähendada? Iga surnukssõitnud idika kohta tuleb vähemalt üks süütu inimene, kelle too kääbik kaasa võtab.
Politsei tegutsemine kiirustajate püüdmisel on tihtipeale halenaljakas - Tallinna viival 4-realisel teel, kus õigete teeolude (teekate, ilmastik) korral võiks vabalt sõita 130-ga - seal mõõdetakse kiirust. Samamoodi Pärnust välja viival 4 realisel eraldatud sõidusuundadega teel . Tsiteerides klassikuid - "Tule jumal appi!". Surmalaksud toimuvad tihti teisejärgulistel kahesuunalistel teedel (Tartu-Tallinn maantee on selgelt mingi II klassi rajake), kus kiiruse piiramine 90 kmh on põhjendatud, sest teed on kitsad, käänulised, künklikud, teekattemärgistus puudulik, teetähised olematud. Mina eelistaks inimväärse liikluskeskkonna loomist s.t. maanteed, märgid, liikluskorraldus, et keskmine LE-d järgiv liikleja jõuaks turvaliselt punktist A punkti B või C. Politsei võiks rohkem tegeleda just joodikute, tõmblejate ja muidu käparditega. Sõrves näiteks on sirged, heas korras teed, aga õnnetused toimuvad enamasti ühes kindlas kohas väikesel kõrvalteel ja süüdi tavaliselt liigne kiirustamine või purjus pea.
Eesti elu - Vene potjomkinlus viiakse ellu Saksa täpsusega.
edit: anonüümne kaamerdamine mulle ka ei meeldi, kuid tõesti on kohti, kus seda on vaja.
Politsei tegutsemine kiirustajate püüdmisel on tihtipeale halenaljakas - Tallinna viival 4-realisel teel, kus õigete teeolude (teekate, ilmastik) korral võiks vabalt sõita 130-ga - seal mõõdetakse kiirust. Samamoodi Pärnust välja viival 4 realisel eraldatud sõidusuundadega teel . Tsiteerides klassikuid - "Tule jumal appi!". Surmalaksud toimuvad tihti teisejärgulistel kahesuunalistel teedel (Tartu-Tallinn maantee on selgelt mingi II klassi rajake), kus kiiruse piiramine 90 kmh on põhjendatud, sest teed on kitsad, käänulised, künklikud, teekattemärgistus puudulik, teetähised olematud. Mina eelistaks inimväärse liikluskeskkonna loomist s.t. maanteed, märgid, liikluskorraldus, et keskmine LE-d järgiv liikleja jõuaks turvaliselt punktist A punkti B või C. Politsei võiks rohkem tegeleda just joodikute, tõmblejate ja muidu käparditega. Sõrves näiteks on sirged, heas korras teed, aga õnnetused toimuvad enamasti ühes kindlas kohas väikesel kõrvalteel ja süüdi tavaliselt liigne kiirustamine või purjus pea.
Eesti elu - Vene potjomkinlus viiakse ellu Saksa täpsusega.
edit: anonüümne kaamerdamine mulle ka ei meeldi, kuid tõesti on kohti, kus seda on vaja.
Minu arvamus on see, et justnimelt väga tiheda politsei kontrolliga on asja võimalik mingilgi määral ohjata. Sitast saia ei tee (idioodile mõistust pähe ei pane). Aitab ainult piits.
Mõelge sellele, millal surmade arv kasvama hakkas ja millal politseinikke massiliselt koondati. Need asjad on omavahel seotud.
Mõelge sellele, millal surmade arv kasvama hakkas ja millal politseinikke massiliselt koondati. Need asjad on omavahel seotud.
mis vahet sellel on, kas sõidad politseiradarisse või anonüümsesse kaamerasse???? Kui sa miskit valesti ei tee, siis pole ju miskit karta?
Algselt postitas: will
Palun sõida 70 km/h aga sellisel juhul, kui näed, et sinu taha moodustunud kolonn siis tõmba teeserva ja lase teised mööda. Loodan, et toimid sedasi.
Peamine: sõitke ise ja laske ka teistel sõita ning pole vaja mängida politseid.
102% Williga nõus:thumb:
Ei saa niimoodi,et silmaklapid peas ja midagi enda ümber ei näe. Kui sul on ikka 10-12 masinat selja taga-võta korraks kõrvale ja lase mööda. Omal ka pärast rahulikum,kui keegi närviliselt kuklasse ei hinga:nono:
Eriti vihale ajavadki just need "isehakanud politseinikud",kes nt Järvevanas kõrvuti 65-70km/h kõrvuti sõidavad ja süüdimatult sulle otsa vahivad,kui signaali anda. Krt,keegi ei käse sul eeskirju rikkuda ja kiiremini sõita aga korja ennast esimesse ritta:angry:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Politsei on ikkagi isiklik ja personaalne. Politsei peab kinni, teeb trahvi, loeb sõnad peale ja saad korraliku inimesena edasi liigelda. Kaamera on masin, umbisikuline ja mõeldes masinate võimust inimeste üle - õõva tekitav. Masina puhul jääd ootama, kas langeb kirves (laekub trahv) või ei ja liikled korralikult hirmu tõttu, aga hirmunud inimene on stressis inimene ja stressis inimene võib käituda täiesti ettearvamatult.
Algselt postitas: MadMan
....aga hirmunud inimene on stressis inimene ja stressis inimene võib käituda täiesti ettearvamatult.
Aga hirmu ei teki kui LE-d ei riku.
Samas küürakat parandab vaid haud (meenub see Vändra kandis mitu noort surnuks sõitnud nolk).
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Ega kunagi ei te millal too pauk kuskilt tuleb, seepärast sõidangi suurema autoga igatahes on santsud ka suuremad ellu jääda.
Liigeldes päevast päeva trassil linnast viimsi poole, peab tõdema ,et ühed tallinna kõige haigemad inimesed elavad Pirital ja Viimsis kuna nii nahhalseid manöövreid nagu pirita teel ei ole kohanud kuskil Tallinnas.
Enamasti on tegu autodega, mis maksavad kindlalt rohkem, kui pool milli ja tunduvalt vähem esineb idioote 3 seeria ürgaegsete pemmide roolis.( tundub nagu selles rajoonis pisikese või natuke suurema putka omamine muudaks ka inimese ajus väga palju)
Samas väga meeldiv on liigelda trassil Tallinn Kuusalu, kus saab kulgeda rahulikult omal rajal kes tahab kihutab, kes ei taha sõidab rahulikult igal ühel oma valik .
Liigeldes päevast päeva trassil linnast viimsi poole, peab tõdema ,et ühed tallinna kõige haigemad inimesed elavad Pirital ja Viimsis kuna nii nahhalseid manöövreid nagu pirita teel ei ole kohanud kuskil Tallinnas.
Enamasti on tegu autodega, mis maksavad kindlalt rohkem, kui pool milli ja tunduvalt vähem esineb idioote 3 seeria ürgaegsete pemmide roolis.( tundub nagu selles rajoonis pisikese või natuke suurema putka omamine muudaks ka inimese ajus väga palju)
Samas väga meeldiv on liigelda trassil Tallinn Kuusalu, kus saab kulgeda rahulikult omal rajal kes tahab kihutab, kes ei taha sõidab rahulikult igal ühel oma valik .
Algselt postitas: suur
Algselt postitas: MadMan
....aga hirmunud inimene on stressis inimene ja stressis inimene võib käituda täiesti ettearvamatult.
Aga hirmu ei teki kui LE-d ei riku.
Samas küürakat parandab vaid haud (meenub see Vändra kandis mitu noort surnuks sõitnud nolk).
See nolk mu kunagine"tuttav" tal oli juba 10 selt meri põlvini. Ja teda ei paranda tõesti muu. Ta pole õppinud tohututest sarnastest jamadest teismeliseeas, ega ka nüüd. Nii kaua kui raha ja viletsate seadustega sellised tänavale lastakse, kasvab karistamatuse tunne.
Kui ikka joodikud kongi pista, läheks asi paremaks. kasvõi 2 nädalat. See lööb töö kodu elus ja tänapäeva liisngutemaailmas ikka peris palju segamini. Rohkem kui 18 000 krooni. ja ei mingeid kautsjoneid
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Selle inimese võiks kohe maha lasta kuna kuskilt lugesin, et oli isegi haiglas olles oli jõudnud mõnitada arste, kes selle idika kokku lappisid ja veel hullem oli olnud see plika, kes tema kõrval istus.
Hämmastav on see, kui rahulikult on võtnud need vanemad kelle pojad surnuks sõideti ise olen nii temperamentne inimene, et kui too välja sai kautsioni vastu, oleks lihtsalt talle otsa peale teind selline inimene lihtsalt ei vääri elu.
Ühekorra juba sai ühte maani täis roolijoodiku vaeseomaks pekstud ja kui vaja teen uuesti.
(muide politsei oli minu poolel ja olenemata kehavigastustest mida tekitasin pääsesin ilma probleemideta
au sellistele politseinikele)
Hämmastav on see, kui rahulikult on võtnud need vanemad kelle pojad surnuks sõideti ise olen nii temperamentne inimene, et kui too välja sai kautsioni vastu, oleks lihtsalt talle otsa peale teind selline inimene lihtsalt ei vääri elu.
Ühekorra juba sai ühte maani täis roolijoodiku vaeseomaks pekstud ja kui vaja teen uuesti.
(muide politsei oli minu poolel ja olenemata kehavigastustest mida tekitasin pääsesin ilma probleemideta
au sellistele politseinikele)
Algselt postitas: vulkanus
Ühekorra juba sai ühte maani täis roolijoodiku vaeseomaks pekstud ja kui vaja teen uuesti.
(muide politsei oli minu poolel ja olenemata kehavigastustest mida tekitasin pääsesin ilma probleemideta
au sellistele politseinikele)
eee..mmm, ma olen üsnagi rahuliku loomuga tüüp ning elu jooksul vaid paar korda sunnitud rusikad käiku laskma. Sedagi koolipõlves. Usun, et täiskasvanud inimesed (isegi temperamentsemad) võiks vähemalt saabifoorumis rusikatega vehkimisest rääkimisest hoiduma.
Põlgan samuti roolijoodikuid/joodiklust nagu paljud teised, kuid samuti ei talu ma vägivalda.
Kui on siiski miskit öelda, tehke seda "läbi lillede" (sai füüsiliselt noomida vms.). Sellistel puhkudel ei pea detailidesse laskuma.
Lätlased panevad sel aastal jaanipäeval tabatud purjus juhid jaanipäevaks kinni. Eestis võiks teha sellise seaduse, et kõik viimase aasta jooksul promillidega vahelejäänud juhid pannakse jaanilaupäevaks ja jaanipäevaks kinni. Ja nii jääks aastast aastasse, oleks 2 päeva aastas, kus oleks turvalisem liigelda.