Kes mis kütust kasutab?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
pedaalinahhaal
Postitusi: 82
Liitunud: K Aug 08, 2007 17:31
Asukoht:
Auto:

#26

K Sept 19, 2007 22:20

Siinpoole herrad peavad kasutama ainult 98-t, kuna paagiluugi siseküljel wõrokeelne kiri "panõ inne ütssakümmendkatsandat" :drive:
Apache
Postitusi: 35
Liitunud: L Mär 25, 2006 20:15
Asukoht:
Auto:

#27

N Sept 20, 2007 9:01

98, Vedelik OÜ (Neste) :P
geneetik
Postitusi: 130
Liitunud: L Mai 19, 2007 11:37
Asukoht:
Auto:

#28

N Sept 20, 2007 9:43

Algselt postitas: roomlane
kusagilt olen kuulnud kõlakat, et eestis müüdav 98 on tegelikult 95, millele natuke lisandeid sadamas sisse segatakse. Need lisandid aga lenduvad paagist ajapikku - paar päeva saad 98-ga sõitma, edaspidi jääb järjest lahjemaks, kuni võidad 95-ga... Et siis juba kohe mõtekas 95 tankida.

Äripäevas oli u. aasta tagasi üks artikkel, kus keegi tark teadis väita, et kütuse oktaanarvu korrigeerimiseks e. tõstmiseks kasutatakse Eestis tolueeni. Tegemist on väga hästi lenduva ning mürgise ainega, mis tõepoolest mingi aja möödudes on kütusepaagist plehku pannud...
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#29

N Sept 20, 2007 9:54

98 ja detonatsioonikindlam. OK! Kas Tallinnas käib ilge kiirendamine, kes järgmise foorini jõuab ongi võitja?
Mul üks hea sõber, kes on ka selline hull arvestaja. Tal selle aasta Honda Accord ja proovis alguses 98-t. Nüüd on 95-e peal ja kütuse kulu ei ole suurenenud. Hoiab lihtsalt rahalisi vahendeid kokku. Ja ta ei ole samuti tallaja.
Isa tarbin aastaid 95-e ja detonatsioonivabad autod@kogu aeg. Küll Uno-x, Premium. Teadlikult väldin Statoili. Isegi hot-dogi ei söö! Vahest vaid kohvi joon, see on neil hea. Ei ole mingit soodukatki välja ajanud, mulle lihtsalt ei meeldi Statoil.
Kütuse poole pealt tarbin 2500-3000.- eest bensiini ning umbes 500L erimärgistusega diislit. Ühes kalendrikuus.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#30

N Sept 20, 2007 9:55

Enda tonnisega sõidan 95 ga poloe nagu mõtet 98 panna, kui vahet ei näe, ega perse all tunda pole.Kütusekulu näitajate poolest täpselt sama, ära lähevad mõlemad
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#31

N Sept 20, 2007 12:12

98 ja Neste.

Kas keegi on tähele pannud ka järgmist asja- reeglina tangin ühes ja samas tanklas- jõudluse erinevused kiirendusel on küllalt märgatavad. Mõnikord nii ja mõnikord naa. Ehk siis tagumikutunne edastab signaali ajurakkudele ning need omakorda vormuvad sõnumiks- "Miks siis nii, et vahel nii ja vahel naa".

Kuidas seda kütust siis kokku segatakse ja miks on ta nii erinev????????
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#32

N Sept 20, 2007 12:25

Algselt postitas: wyxx
"Miks siis nii, et vahel nii ja vahel naa".

Kas ilmastikutingimused on alati samad? Minek sõltub ikka väga palju ka ilmast. Vihmase ilmaga on õhk tavaliselt puhtam ning tagumikutunne ütleb, et minek parem. Kuuma ja suvise ilma korral minek kehvem. Eks asi ole ka temperatuurides, kuna külmemas õhus on ju hapnikumolekule rohkem kui soojas.
aRtic
Postitusi: 41
Liitunud: N Mai 26, 2005 19:07
Asukoht:
Auto:

#33

N Sept 20, 2007 13:19

njah kui 98nda bensu jutud sellised käivad , siis pole nagu jah mõtted terve paagi seda valada vaid 10-20l siis jälle 10-20 ja oleneb ka sellest palju sõidad, huvitav palju see lisand siis säilib paagis kui on see üldse olemas?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#34

N Sept 20, 2007 13:39

No paari päevaga see sealt ikka ära ei aura.
Algselt postitas: aRtic
huvitav palju see lisand siis säilib paagis kui on see üldse olemas?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#35

N Sept 20, 2007 14:33

Kusjuures Loba teema all sai kunagi räägitud jaanuar 2006 sama asja. Kütustest!
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#36

N Sept 20, 2007 15:01

Algselt postitas: saab9-3
Algselt postitas: aRtic
keegi 95 Nitro't on proovinud, mis muljed?


SAAB sõidab küll diisliga, aga selle nitro kohta niipalju, et tsikliga mis unox-i tavalise 95-ga kulutas 4,5l/100 km-le hakkas nitroga nõks alla 4 võtma. Nii, et vaatamata natuke kallimale hinnale tuli mul kasulikum.


Saabi joodan peamiselt Statoili ja Neste 98-ga, eks vist seepärast, et ühiskond on piltlikult selle mu ajusse süstinud.
Arvan et 95 ajab asja ilma p***etunnet muutmata sama hästi ära ning ega mootorile kah rohkem kahju ei tee.
Eks need 98-d ja Nitrod jms toimivad kulu kokkuhoiuna rohkem sääsekatel (a`la 1,0 - 1,8 liitrised mootorid) või siis tsiklitel.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1963
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#37

N Sept 20, 2007 16:43

Neste 95 viimasel ajal. Vahepeal sõitsin statoili 98-ga, aga tunde järgi liigub 95-ga isegi paremini.
Mustang
Postitusi: 36
Liitunud: L Dets 09, 2006 14:13
Asukoht:
Auto:

#38

N Sept 20, 2007 16:48

Põhiliselt kasutan 95 ultima lisandiga, 98 ka vahel. Tankla ainult Statoil, äärmisel juhul, kui statti pole lähedal ja vajadus suur ka Neste. Väiksema mootoriga autodel täheldasin 98 nii 1 l kanti kokkuhoidu 100 km kohta, kuid saabiga pole seda täheldanud, seega 95-ga.

Tolueeni ja benseeni puhas lisamine terminalides on tänaseks suht ajalugu, rohkem kasutatakse erinevate kütusekomponentide segusid (hapnikuühendeid ja aromaatseid süsivesinikke), talve perioodil ka gaasi (butaan) viimase lihvi andmiseks. Suvel muidugi gaasi kasutada ei saa, kuna ta aurustub juba mõningase pluss kraadi juures ja oktaanarv ei püsi. Lisandeid kasutatakse põhiliselt 95-st 98 tegemiseks, Statoil, Neste ja Uno X(Alexela) ka kütuse parandamiseks/eristamiseks tavalisest bensiinist nn blendimine.

Eesti tingimustes 95-st 98 tegemine on suht jama, kuna lisatavad komponendid lisatakse nn külmalt juurde ja molekulaarset ühinemist ei toimu, mistõttu saavutatud oktaanarv püsib vähe aega, kuna kerged komponendid lihtsalt auravad ära :P Tehastes lisatakse komponente kas rõhu all või kõrgel temp, et kütuse kvaliteet oleks püsiv, lõplik lihv antakse ka tehastes gaasiga :freak:
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#39

R Sept 21, 2007 8:36

Algselt postitas: Mustang
Tolueeni ja benseeni puhas lisamine terminalides on tänaseks suht ajalugu, rohkem kasutatakse erinevate kütusekomponentide segusid (hapnikuühendeid ja aromaatseid süsivesinikke), talve perioodil ka gaasi (butaan) viimase lihvi andmiseks. Suvel muidugi gaasi kasutada ei saa, kuna ta aurustub juba mõningase pluss kraadi juures ja oktaanarv ei püsi. Lisandeid kasutatakse põhiliselt 95-st 98 tegemiseks, Statoil, Neste ja Uno X(Alexela) ka kütuse parandamiseks/eristamiseks tavalisest bensiinist nn blendimine.

Eesti tingimustes 95-st 98 tegemine on suht jama, kuna lisatavad komponendid lisatakse nn külmalt juurde ja molekulaarset ühinemist ei toimu, mistõttu saavutatud oktaanarv püsib vähe aega, kuna kerged komponendid lihtsalt auravad ära :P Tehastes lisatakse komponente kas rõhu all või kõrgel temp, et kütuse kvaliteet oleks püsiv, lõplik lihv antakse ka tehastes gaasiga :freak:


Keemik? :poke:
Mustang
Postitusi: 36
Liitunud: L Dets 09, 2006 14:13
Asukoht:
Auto:

#40

R Sept 21, 2007 15:32

Algselt postitas: jfs
Algselt postitas: Mustang
Tolueeni ja benseeni puhas lisamine terminalides on tänaseks suht ajalugu, rohkem kasutatakse erinevate kütusekomponentide segusid (hapnikuühendeid ja aromaatseid süsivesinikke), talve perioodil ka gaasi (butaan) viimase lihvi andmiseks. Suvel muidugi gaasi kasutada ei saa, kuna ta aurustub juba mõningase pluss kraadi juures ja oktaanarv ei püsi. Lisandeid kasutatakse põhiliselt 95-st 98 tegemiseks, Statoil, Neste ja Uno X(Alexela) ka kütuse parandamiseks/eristamiseks tavalisest bensiinist nn blendimine.

Eesti tingimustes 95-st 98 tegemine on suht jama, kuna lisatavad komponendid lisatakse nn külmalt juurde ja molekulaarset ühinemist ei toimu, mistõttu saavutatud oktaanarv püsib vähe aega, kuna kerged komponendid lihtsalt auravad ära :P Tehastes lisatakse komponente kas rõhu all või kõrgel temp, et kütuse kvaliteet oleks püsiv, lõplik lihv antakse ka tehastes gaasiga :freak:


Keemik? :poke:


Ei ole keemik, olin 4.a tollis kütusekontrolli eest vastutav ja seetõttu tean tehnoloogiat hästi. Nüüd natsa teine valdkond :)
P.s kui keegi solki saab, andke teada, saab korraldada kontrollimise müügikohas :gun:
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#41

R Sept 21, 2007 16:55

Olen sõit nüüd miski pool paaki 95-t maha. Ja kahju-või rõõmutundega peab nentima, et vist sai õige otsus vastu võetud ja 98 pealt minema kolitud. Mis ma siiani olen tähele pannud:

1. Külmkäivitus võrratult parem. Vaiksemaks on jäänud see neetud kolks, mida teeb natukse pehme nö. leevendi seal mootori esiküljes. Mis omakorda näitab seda, et käima minnes ei tee nii kõva rapsakat.

2. Tühikäigu oluline ühtlasemaks muutumine nii sooja, kui külma mootoriga.

3. Tühikäigu pöörded lükatakse külma mootoriga oluliselt varem maha, mis võimaldab omakorda varem sujuvat sõitu alustada. Enne olid pöörded üleval ja sellest tulenevalt kast rapsis natukse P pealt D peale vahetades. Sama siis ka R pealt D peale jne.

4. Käiguvahetus kui selline on muutunud oluliselt sujuvamaks. Ja seda just kohapeal käiku sisse pannes.

5. Tühikäigu pöörded. Enne kippus auto nagu kõrvalt juurde ahmima, et ei old jõudu, et kasti koha peal ringi vedada ja kippus gaasi juurde panema. Nüüd käib madala pöördega paremini.

Eelneva võiks vist kokku võtta sellega, et autol on just madala pöörde peal võimu juurde tulnud. Eks näis, mis elu toob. Tegemist siis liikumisega Neste 98 -> Neste 95.
muuseas
Postitusi: 128
Liitunud: N Mai 25, 2006 14:57
Asukoht:
Auto:

#42

R Sept 21, 2007 23:44

saabiga pole proovind erinevaid kütuseid... ainult 98't tankinud ning viimasel ajal põhiliselt statoil 'ist.

varema aja meenutusi aga selliseid: ford sierra 2.0 doch (nüüd isa käes), kui tankisin 95't, sain ca 140km 60 liitrise paagitäie kohta vähem sõita kui 98't tankides. loomulikult ökonoomselt liigeldes, nii kuis vähegi võimalik... ahjaa. tulemus oli 840 km paagitäiega ja liikus veelgi...
Renault Espace '07 2,2 102kW Pilt
aRtic
Postitusi: 41
Liitunud: N Mai 26, 2005 19:07
Asukoht:
Auto:

#43

P Sept 23, 2007 23:58

98 üks pluss on kindlasti see et ta natuke ökonoomsem... või kui palju siis?
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#44

E Sept 24, 2007 9:10

praeguse seisuga miskit ökonoomsuse muutust pole küll märganud. Täpselt samas graafikus liigub asi, mis 98-ga.
madisklm
Postitusi: 25
Liitunud: K Mai 23, 2007 23:11
Asukoht:
Auto:

#45

E Sept 24, 2007 14:01

Algselt postitas: saab9-3
Algselt postitas: aRtic
keegi 95 Nitro't on proovinud, mis muljed?


SAAB sõidab küll diisliga, aga selle nitro kohta niipalju, et tsikliga mis unox-i tavalise 95-ga kulutas 4,5l/100 km-le hakkas nitroga nõks alla 4 võtma. Nii, et vaatamata natuke kallimale hinnale tuli mul kasulikum.


Ma ka nitrot sisse valan ning mullegi tundub, et kulutatud raha eest saab enam-vähem sama palju sõita, ainult tõmme on veits parem (võib-olla kujutan ette) ja lubatakse ju mootorile soodsamaid tingimusi igasuguste lisandite näol. Varemalt VW Passati aegu oli nitrot sisse valades tunne nagu oleks remondis käinud- mootor töötas ühtlaselt jne.
erki
Postitusi: 70
Liitunud: P Mär 18, 2007 1:22
Asukoht: Tallinn
Auto:

#46

P Sept 30, 2007 22:44

95 ja statoil nii umbes 98~99%
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#47

E Okt 01, 2007 14:37

AINULT 98 ja ainult uno-x mõlemal autol, varem ka mõtlesin, et mis vahet kas 95 või 98, aga see on jatuntav. Isegi vabaõhuhingav 2.0 tunneb vahet 95 või 98 mootor töötab paremini ja jõudu rohkem. Aero alla 98 ei või tankida:facts:.
__In Boost We Trust__
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#48

E Okt 01, 2007 15:01

Samuti ainult 98 ja truuks jäänud Statoilile.
jack
Postitusi: 264
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#49

E Okt 01, 2007 15:14

Algselt postitas: mortenx
mis vahet on 98 ja 95ga sõitmisel ?



5 aastat tagasi, kui sõitsin tööautoga (uus Opel Astra 1,6), siis ca peale 100 000 km tekkis gaasipedaali vajutades väike "auk" sisse.
Kasutasin siis kogu aeg 95 bensiini. Kuid peale paagitäit 98 bensiini see "auk" kadus paariks järgmiseks 95'e paagitäieks.
Ehk mingi vahe neil siiski on.
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Hendrique
Postitusi: 29
Liitunud: N Aug 23, 2007 20:58
Asukoht:
Auto:

#50

E Okt 01, 2007 19:54

Ise kasutan 95 ja 98 läbisegi - nii kuidas juhtub, tangin tavaliselt Nestes. Paagitäie 98-ga justkui saaks sõita rohkem kui paagitäie 95-ga, aga mingit suurt usku sellesse ei ole.
Peres on ka üks Aprilia DiTech motoroller, millesse ettenähtud vaid 98 bensiini valada. Ise selle rolleriga küll eriti ei sõida, aga tean, et ainuke bensiin, millega see hästi töötab, on Lukoili 98 (rolleri- ja motomehed peaksid teadma, kuna nende sõiduriistad on sageli pirtsakamad kütuse suhtes kui autod). Statoili, Neste jms 98 bensiiniga on käivitamine raskem ja mootori töö ebaühtlane.
PEAKS olema vist nii, et Lukoil impordib oma kütuse Venemaalt, kõik ülejäänud tanklad aga Leedust.
Mul üks tuttav õppis hiljuti Tallinna Tehnika Kõrgkoolis automehaanikat ja seal koolis tehakse iga aasta põhjalikud kütuse kvaliteediuuringud, niiet kui kedagi see teema huvitab, võib pöörduda näiteks mõne TTK tudengi poole.
Vasta