Saastemaks?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#26

N Jaan 10, 2008 9:30

Algselt postitas: Salenga
Ma arvan et see saastemaks pole see kõige õigem variant kuid midagi seoses KW-dega peaks tegema. Nt on kilowatile kindlaks määratud hind ja kui sa oled tubli kodanik ning ostad väikse 60 kw auto siis saad mingi protsendi soodustust. Kui aga võitled süsteemi vastu ja ostad 150kw auto siis tõuseb ka su kw hind mingi protsendi võrra.


kilovatt, saastamine pole 1:1 seotud. Olen täiesti kindel, et minu 125kw 2,3 liitrise mootoriga üle 10a vana saab saastab loodust oluliselt vähem, kui mõni samavana 1,3 mootoriga LADA.
Pisut rohkem on seotud kütusekulu ja saastamine. Ka mina arvan, et soovitud saastemaks võiks tulla kaudselt kütuseaktsiisist. OKOK, sellega jäävad muidugi vanad mädanevad mittesõitvad kaudsed saastajad kahe silma vahele.

Samas tunnistan, et ühistranspordile võiks rohkem rõhku panna küll. Autosid võiks tänavatel tõesti vähem olla.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#27

N Jaan 10, 2008 9:41

Algselt postitas: Salenga

PS. Auto on lihtsalt vahend jõuda punktist A punkti B.


Ära unusta lisamast, et see on sinu isiklik arvamus. :nono:

Paljudele ei ole auto lihtsalt vahend, vaid hobi, koht kus lõõgastuda, jne.
Iga ratas veab and then some!
Salenga
Postitusi: 122
Liitunud: K Apr 11, 2007 18:43
Asukoht:
Auto:

#28

N Jaan 10, 2008 9:57

Tavaliselt ongi hobid suht kallid. Kui inimene on endale sellise hobi valinud siis ei tohiks tal olla väga kahju sinna ka veidi rohkem raha alla panna. Kuid siin käib pigem kuni 10a vanadest autodest millel võimsad mootorid.
Kui keegi endal garaašis mõnda vana legendaarset Saabi ehitab siis teda see eriti mõjuta.

EDIT: Kui jõuad endale 200kw auto osta siis peaksid ka jõudma selle eest makse maksta.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#29

N Jaan 10, 2008 10:18

Algselt postitas: Salenga
Tavaliselt ongi hobid suht kallid. Kui inimene on endale sellise hobi valinud siis ei tohiks tal olla väga kahju sinna ka veidi rohkem raha alla panna. Kuid siin käib pigem kuni 10a vanadest autodest millel võimsad mootorid.
Kui keegi endal garaašis mõnda vana legendaarset Saabi ehitab siis teda see eriti mõjuta.

EDIT: Kui jõuad endale 200kw auto osta siis peaksid ka jõudma selle eest makse maksta.

Esiteks.
200+ kw auto ostmine ei ole nüüd küll mingi jõukuse näitaja.
Teiseks.
Ma olen oma 200+kw auto kordategemiseks rohkem raha kulutanud kui mõni teine terve elu jooksul oma autopargi peale.
Kolmandaks.
Kui selline liikur on mu hobi-armastus ja elustiil siis miks mind karistatakse selle eest mingite lisamaksudega? Samahästi võiks ka tikumajade ehitajatele lisamaksud peale panna-näiteks tikutoosiaktsiis-kuna see eeldab metsade raiumist:bs:
Kas keegi on nii lihtsa asja peale mõelnud nagu ühistranspordi hulk ja kulud? Kui ühel päeval otsustavad kõik Viimsi-Tiskre-jne inimesed oma autod koju jätta ja bussiga tööle tulla? Kas riigi(linna)isad on kokku arvutanud mitu bussi juurde vaja on ja mitu MILJARDIT KROONI need maksma lähevad? Lisaks sellele veel uute bussipeatuste rajamine ja juhtide palkamine?
Mina parema meelega istun oma autos ummikus 15minutit ja jõuan ikkagi õigeks ajaks tööle.Selle asemel,et oodata peatuses tund aega lootuses mahutada ennast 3nda- 5nda-Xnda bussi peale kuna peale minu on seal veel ca 700 inimest sama murega....:angry:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#30

N Jaan 10, 2008 10:19

Algselt postitas: Salenga
Tavaliselt ongi hobid suht kallid. Kui inimene on endale sellise hobi valinud siis ei tohiks tal olla väga kahju sinna ka veidi rohkem raha alla panna. Kuid siin käib pigem kuni 10a vanadest autodest millel võimsad mootorid.
Kui keegi endal garaašis mõnda vana legendaarset Saabi ehitab siis teda see eriti mõjuta.

EDIT: Kui jõuad endale 200kw auto osta siis peaksid ka jõudma selle eest makse maksta.


Täpselt nagu on ka söömine. Söönuks saad odavalt kui aga tahad nautida sööki, siis köhi pappi. Selline kord on see tarbimisühiskond.

Mind ei häiri kopika võrdki see maks kui selline, vaid see kuidas seda serveeritakse. Ähmaselt, ilma eel uurimiseta, kindlate faktideta ajakirjanikele fantaseerimiseks. Niikaua kui midagi paika pandud ei ole, vahutab hinnatundlik elanikkond edasi.

Mis minusse puutub, siis mina sõidan ikka edasi ning oleksin üdini rahul kui antud maksude eest laiendataks Tallinnas näiteks Trammi liine. :wise:
Iga ratas veab and then some!
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#31

N Jaan 10, 2008 10:20

Telekamaks oli vist Rootsis olemas..;) Üldiselt tundub see saastemaksu teema pisut perse kaudu hambaravina. Mingil kujul võib ju see eksisteerida, aga see peaks olema siis reaalsete näitajate põhjal, mitte laest võetud andmete põhjal, millel reaalse eluga mingit seost pole...
Algselt postitas: Rästas
teeme telekamaksu,
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Salenga
Postitusi: 122
Liitunud: K Apr 11, 2007 18:43
Asukoht:
Auto:

#32

N Jaan 10, 2008 10:47


Täpselt nagu on ka söömine. Söönuks saad odavalt kui aga tahad nautida sööki, siis köhi pappi. Selline kord on see tarbimisühiskond.




Täpselt nii ongi.:headbang:

Enne tuleks muidugi asi läbi mõelda ja siis teha, kuid nagu juba aru saite siis mina toetan autonduse maksustamist.
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#33

N Jaan 10, 2008 10:52

Vabndad kui kisub OT:
Telekamaks täitsa olamas asi Soome Vabariigis

Algselt postitas: Cyber
Telekamaks oli vist Rootsis olemas..;) Üldiselt tundub see saastemaksu teema pisut perse kaudu hambaravina. Mingil kujul võib ju see eksisteerida, aga see peaks olema siis reaalsete näitajate põhjal, mitte laest võetud andmete põhjal, millel reaalse eluga mingit seost pole...
Algselt postitas: Rästas
teeme telekamaksu,
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#34

N Jaan 10, 2008 11:17

Algselt postitas: Salenga
EDIT: Kui jõuad endale 200kw auto osta siis peaksid ka jõudma selle eest makse maksta.

Maks on lõiv, mis kogutakse inimestelt selle eest, et nad kasutavad tulu saamiseks ühiskonna ressursse. Maksud investeeritakse tagasi ühiskonda, tasakaalustamaks ressursside jaotust. Näideteks ühiskonda tagasi suunatud vahenditest on teedevõrk, kommunikatsioonid, turvalisus, keskkonnakaitse. Aga ka sotsiaalkulutused, hoidmaks terve mitte ainult varalise, vaid ka vaimse kapitali.

Jätkugu saastemaksu kujundamise (aluse) kallal töötavatel peaspetsailistidel seda va tervet vaimset kapitali. Kui maksu kehtestamise aluseks võetud X element ja maksu vajadus on selgelt/loogiliselt põhjendatud, siis maksab makse maksta. Kui saastemaksu aluseks kujuneb a' la jaksasid osta... ei saa selle eest minu käest ühtegi tugrikut.
(olenemata sellest, kui palju mu praegune või tulevane auto maksab ning kui palju sel on kW-e, kui käiksin jala, oleks mu seisukoht sama)

Enne tuleks muidugi asi läbi mõelda ja siis teha - nõus, Salenga!
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#35

N Jaan 10, 2008 11:22

Muuseas soomlased üritavad seda maksu tühistada, kuna leitakse, et see on väga iganenud lähenemine ning lisaks sellele on u. 100 000 majapidamist kellel nagu ametlikult telekat ei ole aga on hoopis suur monitor ;).
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#36

P Jaan 13, 2008 16:30

Saksamaal saab mitmes linnas vana autoga sõites saastetrahvi.

Automaksu ei tule.

Ja üks kommentaar eelmises lingis olevale.
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#37

P Jaan 13, 2008 17:12

kui nad selle maksu teevadki, kas iga auto peab näiteks ülevaatuse korral läbima ka saastemaksu kontrolli? Pealtnäha samasugused autod võivad ju saastada kordades rohkem, kuigi jäävad normi piiridesse.
ja enivei, hübriidautod ei saasta siis? elektri tootmiseks on vaja ka ju saastatada.
Jah, ja mulklasi tuleks ka siis maksustada? Eritavad oma kapsaste söömisega palju CO2'te :P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#38

E Jaan 14, 2008 0:09

Saastemaks auto tüki, kilovati või mingi muu imeliku ühiku alusel kõlab ikka ääretult kummalisena.
Kui asja aluseks on saastamine tuleks maksu korjata kulumaterjalide ehk siis bensiini-, diisli- või määrdeaineliitri ja rehvitüki pealt st selle pealt, millega tõesti saastatakse!
Sisuliselt seda ju aktsiisitõstmisega juba tehtigi.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#39

T Jaan 22, 2008 23:47

Kui tõesti tahetakse maksustada saastamist või ka vedelkütuse tarbimist, mille vastu mul isiklikult midagi ei ole, siis tuleb maksustada saaste või kütuse koguse järgi. Ehk siis kütuseaktsiis. Mis meil juba ammu olemas on ja hiljuti tõusis. Me ei saa kuidagi maksustada saastamist mingi auto parameetri või ka lihtsalt auto omamise fakti järgi. Nii võime maksustada luksust ja nii tuleks seda ka nimetada - luksuse maks. Itaalia 2+ liitriste mootorite maks ei ole saastemaks vaid jõukuse maks. Muideks Saab tegi ju spets 2.0 FPT Aero Itaalia turu jaoks, niiet autotootjad painduvad maksude ees küll ja veel.
Asjaolu, et meil on suht palju suure mootoriga masinaid tuleb sellest, et meile tuuakse olulisel määral kasutatud autosid lääne euroopast. Toomisel eelistatakse ikka paremas seisukorras masinaid ning reeglina on suurema mootoriga liikurid rahakamalt omanikult rohkem hoolt saanud ja seetõttu etemas seisukorras. Lisaks on meie masinapark keskmiselt vanem, kui läänes - kuid suuremad autod kestavad kauem. 1.1l ökoliikurid jõuavad esimestena romulasse, V12 masinad aga alles siis, kui tõesti muud varianti enam pole. Võrelgu meie ARK andmeid ikka Läti, Leedu ja Poolaga, mitte Saksamaa ja Prantsusmaaga.

Kui nüüd aga asjale laiemalt vaadata, siis on poliitikud tegelikult paraja portsu otsas. Riik ehk elanikkond tarbib mingi x koguse vedelkütust aga tulevikus saabub hetk, kus enam ei saa nii palju osta, kui vaja oleks ning kuidagi tuleks võtta suund vedelkütuse tarbimise vähenemisele. See on tegelik põhjus, ajakirjanduses muidugi jahutakse saastest (mis on muidugi ka probleem, aga väiksem ja sellega pole nii tuline kiire) ja ummikutest ning üldisest autostumisest. See on kõik jama. Suurlinnad on ammu ja korduvalt tõestanud, et kiire ja effektiivne ühistransport lahendab autostumise ja ummiku mure. Kas metroo või eraldatud radadega kiirtrammid. Ükski maks seda ei tee.
Kui maksustamisega tarbimist piirata, siis on kütuse aktsiisimaks ainuõige lahendus ja ma usun, et poliitikud tavad seda väga hästi. Kuid üks asi takistab neid. Valimised. Aktsiisimaks on nimelt väga ebapopulaarne otsus ja selle tegija partei saab kindlasti järgmistel valimistel selle pärast peksa. Kesse ikka tahab. Seetõttu üritataksegi vingerdada ja miskitmoodi kaudselt makse keerata. Kaudsel viisil aga on ka tulemus kaudselt vildakas ja keegi saab rohkem rooska ning keegi vähem. Näiteks kw põhiselt. Iga päev tööle vurav ökoauto omanik kehitab õlgu ja tangib edasi. Motofännid aga kiunuvad. Rikkad ärimehed ei pööra asjale üldse tähelepanu.
Õnneks on EU suund ikkagi see, et maksustatakse otseselt saastamist ja tarbimist koguse järgi, mitte kaudselt. Niiet pole sugugi paha variant, kui Brüsselis ebapopp aga pikas perspektiivis hädavajalik otsus ära tehakse ning kohalik võim saab end puhta poisina näidata. Brüsseli populaarsust asjade selline seis muidugi ei tõsta. Kuidagi tuleb siiski edasi elada ning ka järeltulijatele elukõlbulik keskkond pärandada.

Ahjaa, lastemaks on ka reaalselt olemas, Hiinas nimelt. Esimene on maksuvaba, edasi plekid. Ilmselt realiseerub sama maks ka Indias ja teistes ülerahvastatud riikides. Meil õnneks veel metsi ja soid jätkub kuhu küprokit püstitada.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#40

T Jaan 22, 2008 23:59

Algselt postitas: iisak
Kas keegi on nii lihtsa asja peale mõelnud nagu ühistranspordi hulk ja kulud? Kui ühel päeval otsustavad kõik Viimsi-Tiskre-jne inimesed oma autod koju jätta ja bussiga tööle tulla? Kas riigi(linna)isad on kokku arvutanud mitu bussi juurde vaja on ja mitu MILJARDIT KROONI need maksma lähevad? Lisaks sellele veel uute bussipeatuste rajamine ja juhtide palkamine?
Mina parema meelega istun oma autos ummikus 15minutit ja jõuan ikkagi õigeks ajaks tööle.Selle asemel,et oodata peatuses tund aega lootuses mahutada ennast 3nda- 5nda-Xnda bussi peale kuna peale minu on seal veel ca 700 inimest sama murega....:angry:


Väga-väga õige point! Ma pole veel tähele pannud, et keegi ühistranspordi propageerija oleks sellele tähelepanu juhtinud. Et kui tõesti mingil hetkel märkimisväärne osa autojuhte otsustab ühistranspordiga tööle minne. Et mis siis hommikuse tipptunni ajal bussides-trollides juhtuma hakkab. Piisab täiesti 10% kasvust reisijate osas, et koormatumad liinid kokku kukuksid. Ning isegi kui TAK ja TTTK väga nobedalt reageeriks ning lisaliinid ning graafikud käiku paneks, siis kuskohast võtta +10% lisa veeremit ja kaadrit? Ja raha selle teostamiseks? Ootame bussipeatuses järgmist eelarvet? Kui palju on trammide ja trollide toitesüsteemis reservi? Saab üldse märkimisväärselt lisareise käiku panna?
Äkki herr minister räägiks kõigepealt tõsisest ühistranspordi parendamise kavast, enne kui tuleb kw maksustamise mulli puhuma.
Vasta