Saastemaks?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#1

K Jaan 09, 2008 12:26

LINK UUDISELE

Mis järgmisena välja mõeldakse:wtf:
Kui fantaseerida siis ma olen enam kui kindel,et kui jalgrataste- mopeedidega liiklema hakata siis leiutatakse kohe ka neile mingi maks....
Igal juhul kui see plaan läbi läheb siis meie Trionicuga ostame endale veel paar 5,... L mootoriga BMW-d ja mõne Trucki:gun::gun:

Modedest võiks keegi lingi lühemaks teha. Aitähh!

EDIT: Panin lingile nime. Suur
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#2

K Jaan 09, 2008 12:32

ei no muidugi... bena aktsiisist ja parkimise tasust jääb väheks veel :angry::gun:
mingu käigu statoilist läbi, ostku bena ja tikke ja pangu ennast põlema :wall:
Everyday Regular SAAB guy!
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#3

K Jaan 09, 2008 12:36

Kahjuks tuleb see varem või hiljem-sellest me kahjuks ei pääse aga nagu ikka ulatavad oma päästva käe igasugu softi muutmised jne.
sipelgaz
Postitusi: 260
Liitunud: T Aug 15, 2006 20:47
Asukoht:
Auto:

#4

K Jaan 09, 2008 12:52

Kusjuures saan rääkida enda praktikast, et selline maks paljudes teistes EU riikides juba kehtestatud.

Minu 9-5 2.3t puhul, mis viskab välja 268 mg CO2'e EU direktiivi 120'e asemel ... tema puhul pidin Luksemburgis 342€ lisamaksu (lollimaksu / saastemaksu) maksma. Lisaks teemaksudele, bensiini maksudele jne jne jne :cool:

:beer: Sipelgaz:headbang:
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#5

K Jaan 09, 2008 12:55

No siis tuleb osta 2,0l LPT ning see tõsta "käepäraste" vahenditega 3x võimsuse peale ning Pugutada oma öko-autoga. :headbang:
Iga ratas veab and then some!
sipelgaz
Postitusi: 260
Liitunud: T Aug 15, 2006 20:47
Asukoht:
Auto:

#6

K Jaan 09, 2008 13:00

Ja kõige naljakam sealjuures on, et kui võtta isegi endale mingi nn 2,3 BioPower ... siis saastemaks jääb samaks :eureka:

Kuna seda arvestatakse ainult väljaheite pealt !!

:gun:Sipelgaz:beer:
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#7

K Jaan 09, 2008 13:29

Värdjad.


Rahandusministeeriumi kinnitusel oleks võimaliku saastemaksu kohaldamise otseseks eesmärgiks inimeste suunamine keskkonnasõbralikemate ja väiksemate autode kasutamisele või loobuma üldse autost ning kasutama ühistransporti.


Millist krdi ühistransporti, ajugeeniused? Tartus ei sõida varsti enam ükski buss, sest meie LV mõttehiiglased oskasid ainukese busse omava firmaga tülli minna. Bussigraafikutest ei räägi ma üldse.
Ma kahtlen sügavalt ka väikese auto suuremas keskkonnasõbralikkuses. Näiteks peale väiksemat kõksu pole tihtipeale enam midagi taastada või on taastamiskulud üüratud.
Väike=odav=ohtlik.
Kui diislile veel rõõmsasti akstsiisi otsa keevitatakse, siis pole bensumootori töömahul enam mingit tähtsust. Kõik sõidavad Hummeriga.


„Üle 2-liitrise töömahuga autosid oli 2006. aasta detsembri seisuga ARK andmetel Eestis 24% kõikidest registreeritud sõidukitest. Enamikes Euroopa Liidu liikmesriikides on see protsent 9-12. Sealjuures näitab rahandusministeeriumi hinnangul uute autode müügistatistika, et populaarsed on erinevate mudelite võimsamate mootoritega ja hea varustustasemega variandid, samuti luksusautod ja maasturid,“ ütles rahandusministeeriumi maksupoliitikaosakonna peaspetsialist Meelis Laub.


Halloo - Eesti on Euroopaga võrreldes ka asustamata kõrb. Erinevalt Euroopa suurlinnadest pole kuskil metsavahel lihtsalt praktiline loksuda 1.6 l Kia Ceediga või sõita turvaliselt meie vähestel kergliiklusteedel (Tln-Trt, Tln-Prn jne), kus 70-ga igujatest ja muudest teel parkijatest möödumiseks peab olema veidi teravam kiirendus kuna tee projekteerija on olnud pime ratastooliinvaliid. 90-110 kmh liikudes on suuremad mootorid tihtipeale sama ökonoomsed kui väiksemad eriti kui auto ka mingit kasulikku koormat veab. Kas Itaalia maksumäär 2.0+ autodele on mõnel autotootjal takistanud seal müümast kalleid ja võimsaid masinaid? Ferrari, anyone?
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#8

K Jaan 09, 2008 13:56

"Üle 2-liitrise töömahuga autosid oli 2006. aasta detsembri seisuga ARK andmetel Eestis 24% kõikidest registreeritud sõidukitest"

See polegi ju teab mis niiväga suur protsent minuarvates :P
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#9

K Jaan 09, 2008 14:03

Algselt postitas: eeroz
"Üle 2-liitrise töömahuga autosid oli 2006. aasta detsembri seisuga ARK andmetel Eestis 24% kõikidest registreeritud sõidukitest"

See polegi ju teab mis niiväga suur protsent minuarvates :P


Oot, ma siin hakkasin mõtlema, kas sõnastus on õige? Eeldan, et auto all mõeldakse siin alla 3,5t kaaluvaid isendeid?

Usun, et see % on nõnda väike ka tänu meile pärandatud nõuka aegsetest masinatest, mis enamus üle 2.0L ei küündinudki. Kütusekulu ning saastamise kohapealt on muidugi lood veelgi keerulisemad. :poke:
Iga ratas veab and then some!
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#10

K Jaan 09, 2008 14:40

No mingaeg ju siin tehti suurpuhastust kus jäädavalt kadunud vene sõidukid kõrvaldati. Pigem lööb protsendi alla uute väikeautode müük a'la toyota corolla, honda civic ja igasugu korea autod millele üle 2liitrist mootorit ei pakutagi.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#11

K Jaan 09, 2008 15:06

Algselt postitas: eeroz
No mingaeg ju siin tehti suurpuhastust kus jäädavalt kadunud vene sõidukid kõrvaldati. Pigem lööb protsendi alla uute väikeautode müük a'la toyota corolla, honda civic ja igasugu korea autod millele üle 2liitrist mootorit ei pakutagi.


Siin on statistika LIIKLUSREGISTRIS ENIM ARVEL OLEVAD SÕIDUAUTOD ( M1 ja M1G kategooria) MARGI JÄRGI
seisuga 01.12.2007.a. allikas: ARK

Volkswagen - 64536
Ford - 57962
Opel - 46813
Audi - 45674
BMW - 31793
Toyota - 28244
Vaz - 25141



Kohe näha, mis on rahva autod. Samas ei defineeri ARK'i lehekülg terminit "auto". Elagu ajakrjanikud :poke:
Iga ratas veab and then some!
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#12

K Jaan 09, 2008 16:42

/.../Saastemaksu kehtestamise aluseks võiks ministeeriumi peaspetsialisti sõnul võtta võimsuse, mootorimahtu, kaalu, sõiduki maksumuse, CO2 eritamise või kütuse tarbimise/.../
Sõiduki maksumuse?Pilt
Krt, teed on täis selliseid tossavaid rämakaid, mis pole ilmselt kunagi ülevaatuspunktis käinudki... ja võtame aluseks auto hinna :wtf:
Politseil on aega mõõta veokite raskust, võtku mõõtku sõidukeid, mis silmähtavalt musta tagant välja lasevad. Kui turvavöö on lahti, siis selle eest võib karistada, aga silmnähtava õhusaastamise eest mitte.
Mõne isendi sumpsist tuleb ikka sellist õnnetust välja (saab noaga lõigata), et liiklusummikus selle taga seistes oleks gaasimaski vaja.

Sul on õigus, Iisak, kui jalgrataste- mopeedidega liiklema hakates leiutatakse kohe ka neile mingi maks....
Näiteks hingamismaks.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#13

K Jaan 09, 2008 17:13

Kas tõesti midagi siis rahva häälega ei saa ära teha:gun:
Mind hakkavad järjest rohkem need "peaspetsialistid" ärritama,kes kas igavusest,lollusest vms. üha uusi ja uusi "EL ettekirjutustele vastavaid ukaase" välja mõtlevad....
Jumala eest-ma hakkan varsti mingit autoomanike protestimarssi või midagi organiseerima. Pargime ühel päeval kõik oma autod ümber ministeeriumide ja Toompea. Linnas pole nii palju teisaldusautosid ja parklakohti,et neid siis minema vedada:facts: KURAT,KAUA VÕIB IDIOOTSUSTEGA TEGELEDA:angry::angry:
Kui mul nüüd KriPo õhtul ukse taga on siis tulge mind ikka vaatama ja tooge värskeid lehti:head::head:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
caarel
Postitusi: 315
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#14

K Jaan 09, 2008 17:30

Minu arust juba maksustatakse sedalaadi ju auto omamist. Mida suurem mootor seda suurem on ka kilovattide (mitte 100% paikapidav suhe) arv ja seda suurem on liikluskindlustusmaks. Kahte nahka ühest seljast nagu ikka ei saa. Või tõesti lüüakse laiali kW ja kubatuur ning peagi tehakse kolmas maks mis on siis mootori ehituse põhine et V mootori omanikud maksavad rohkem :P
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#15

K Jaan 09, 2008 18:05

ei üllatu..tulumaksu vähendamisega ning min palgatõusu peab ju miski kompenseerima...mis ikka muu kui maksud ja maksud..selline orjanduslik kord( erinevad riigikorrad on ju farss) on olnud ja jääb igas riigis sajandeid:notworthy:
mingil ajahetkel nimetati makse kümniseks..nüüd siis erinevaid makse hulga rohkem..

tea kaugel seegi aeg,kui tuleb sünnimaks..st üleüldse õigus elamiseks:headbang:
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#16

K Jaan 09, 2008 18:37

Kui selline asi käiku läheb siis võtan oma Hõbenoolel, AMG`l ja ülejäänud autodel katid ära. Saastan lõbuga.
Kõige pealt tuleks riigikoguliikmed trammiga sõitma panna, siis alles mingeid makse looma. Toon maalt UAZ`i ära ja hakkan sellega ringi rallima.
Vihaseks ajavad sellised asja.
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#17

K Jaan 09, 2008 18:47

karistame loodust jah riigikogu plaanide eest. :beer:
Rästas
Postitusi: 955
Liitunud: K Apr 18, 2007 20:12
Asukoht:
Auto:

#18

K Jaan 09, 2008 18:55

Algselt postitas: mad1
tea kaugel seegi aeg,kui tuleb sünnimaks..:headbang:

Lastetusmaks oli nõukaajal :freak:
Igasuguseid lollusi saab veel välja mõelda:
teeme telekamaksu, bränditoodete omamise maksu, hommikuse kodust väljumise maksu,
poes korvi kasutamise maksu, maksustame eesti loto võidud + maksude maksustamise maks jne...
Loomulikult on olemas piirid ja topeltmaksustamist ei tule, aga mõni loll ukaas ajab kurjaks.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#19

K Jaan 09, 2008 22:20

Algselt postitas: caarel
Minu arust juba maksustatakse sedalaadi ju auto omamist. Mida suurem mootor seda suurem on ka kilovattide (mitte 100% paikapidav suhe) arv ja seda suurem on liikluskindlustusmaks.


Oluline on mainida, et liikluskindlustus on küll kohustuslik, kuid seda raha ei maksa sa riigile. Aga jah, kommunism tuleb vaikselt tagasi. Rohkema CO2 tekitamiseks peab rohkem kütust põletama ja seega aktsiisi maksavad selliste autode omanikud nagunii rohkem. Saastamise teist külge muidugi ei vaadata... 10a vana SAAB on veel päris kobe, aga 10a vana daewoo tico leiab oma lõpu kuusakoskis;)
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#20

K Jaan 09, 2008 22:27

Algselt postitas: Rästas

Loomulikult on olemas piirid ja topeltmaksustamist ei tule, aga mõni loll ukaas ajab kurjaks.


Topeltmaksustamise vältimiseks ongi need peaspetsialistid, kes suudavad luua sätte, mis tõestab et tegemist ei ole topeltmaksustamisega:D

ja maksame niikuinii.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#21

N Jaan 10, 2008 3:46

Ma ei julge siin teemas eriti suud lahti teha, kuna toetan sellist maksu kahe käega, juhul kui see läbimõeldult rakendada.

Hämmastavalt väikse silmaringi ja väikse analüüsivõimega üllatavad siin teemas kahjuks mõned kodanikud :(
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#22

N Jaan 10, 2008 4:26

Algselt postitas: fofa
Hämmastavalt väikse silmaringi ja väikse analüüsivõimega üllatavad siin teemas kahjuks mõned kodanikud :(

esmareaktsioon ikkagi ju. ;)
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#23

N Jaan 10, 2008 8:17

Algselt postitas: fofa
Ma ei julge siin teemas eriti suud lahti teha, kuna toetan sellist maksu kahe käega, juhul kui see läbimõeldult rakendada.

Hämmastavalt väikse silmaringi ja väikse analüüsivõimega üllatavad siin teemas kahjuks mõned kodanikud :(

Äkki sa siis selgitaks natuke oma arvamust ja avardaks mu silmaringi:wtf:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#24

N Jaan 10, 2008 8:50

Algselt postitas: fofa
Ma ei julge siin teemas eriti suud lahti teha, kuna toetan sellist maksu kahe käega, juhul kui see läbimõeldult rakendada.

Hämmastavalt väikse silmaringi ja väikse analüüsivõimega üllatavad siin teemas kahjuks mõned kodanikud :(


Aga ole hea ja analüüsi, miks see maks kasulik on? Tuttav tuli eile Belgiast ja tegi mitmes bensukas fotosid ning tõi ka viitungid kaasa. Näiteks 98 maksis seal 15.80!
EV ei osata 90% asju läbimõeldult rakendada.
Salenga
Postitusi: 122
Liitunud: K Apr 11, 2007 18:43
Asukoht:
Auto:

#25

N Jaan 10, 2008 9:27

Mingeid makse peaks autodele rakendama, sest Eesti riik investeerib mõtetult enda raskelt teenitud raha võõraste riikide tööstustesse. Ma arvan et see saastemaks pole see kõige õigem variant kuid midagi seoses KW-dega peaks tegema. Nt on kilowatile kindlaks määratud hind ja kui sa oled tubli kodanik ning ostad väikse 60 kw auto siis saad mingi protsendi soodustust. Kui aga võitled süsteemi vastu ja ostad 150kw auto siis tõuseb ka su kw hind mingi protsendi võrra.
Minu meelest on Eestis üle 140kw omamine täielik raiskamine, kui just pole aktiivne motosportlane. Hetkel aeroga sõites ei ole lihtsalt kuhugi seda jõudu panna. Pole juba ammu saanud pöördeid 6000 juurde kuna esimesega lööks lihtsalt tühja või cutoff ja teisega on number teisel näidikul üle normaalsuse piiri.

PS. Eestlased võiks lõpuks aru saada, et auto millega sõidad ei näita seda, mis mees tegelikult oled. Auto on lihtsalt vahend jõuda punktist A punkti B.
Vasta