Eelmise panin kinni, oli teine lihtsalt liiga pikaks läinud.
Eelmise lõpus oli Drazicult selline jutt:
Pidasin ise siiski silmas jah seda päris oma esimest (ehk Ill'i pakutud 30.detsember 1972) aga kuna ei mõelnud, et küsimust ka nii tõlgendada saab- siis nii Ill kui Sipelgaz mõlemad õige vastuse omanikud- seega kumb ennem küsida jõuab- see küsib:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Ta on peene nina ja sabaga, selg sinakasroheline, külgedelt hõbedane, või siiski pigem pärlmutrit meenutava, kuldroosaka helgiga teatud nurga alt vaadeldes; valge kõhualusega. Rändab pigem koos parvega kui üksikisendina ning on vahel harva kohatud ka Eestis.
Algselt postitas: cilpkonn Cilps küsib seekord sedamoodi:
Ta on peene nina ja sabaga, selg sinakasroheline, külgedelt hõbedane, või siiski pigem pärlmutrit meenutava, kuldroosaka helgiga teatud nurga alt vaadeldes; valge kõhualusega. Rändab pigem koos parvega kui üksikisendina ning on vahel harva kohatud ka Eestis.
Jep, tegu makrelliga.. Jälle liiga lihtne kõigile:evil: Lootsin, et kui ära ei arvata, saan vihjeks anda, et on kohatud tihtipeale ka supermarketites plekktopsis aga olgu :P
Kiltsi lennuväli. Pets (nimi muudetud) istub oma uude helikopterisse, tõuseb sellega õhku ning lendab 100 km põhja poole, seejärel 100 km itta, siis 100 km lõunasse ning lõpuks 100 km läände. Kuhu maandub Petsi kopter ehk kuhu tema proua Sirje (nimi muudetud) peaks talle vastu minema?
PS Algses tekstis, aastaid tagasi, asus lennuväli Leningradis. Kuid see ei oma tähtsust.
Jah, ma tean seda ülesannet, pisut küll teises formaadis... aaga kui ta sedasi lendab.. no minu mata on jummala null aga ta peaks maanduma esialgsest kohast ca 50-75 kilti ühe ilmakaare pool, mis jääb põhja ja ida vahele ehk siis kirdes.. parandage mind palun jah :)
Nii hull see asi ka ei ole. Matemaatikat pole selle ülesande lahendamiseks vaja, täpseid koordinaate ei küsi samuti mitte. Vaja veidi ruumilist mõtlemist, võib-olla ka nt gloobust. ;)
Algselt postitas: cilpkonn Jah, ma tean seda ülesannet, pisut küll teises formaadis... aaga kui ta sedasi lendab.. no minu mata on jummala null aga ta peaks maanduma esialgsest kohast ca 50-75 kilti ühe ilmakaare pool, mis jääb põhja ja ida vahele ehk siis kirdes.. parandage mind palun jah
Asukoht on stardikohast marginaalse kauguse võrra põhjas, pakun 1 km ulatuses, mitte rohkem, võb-olla veelgi vähem, mõned sajad meetrid näiteks.
Ütleme nii, meridiaan jääb samaks, muutub laiuskraad, suund põhja poole.
P.S. sellisel juhul kui raadiust arvesse võtta selle ülesande lahendi juures siis peab muutuma ka lennumasina kõrgus maapinna suhtes kogu lennu vältel.
Kui aga kõrgus maapinnast on N: 100 m ning ei muutu siis maandub ikka Kiltsil ja maapinna kumerus ei tohiks rolli mängida.
Kõrgus maapinnast on ka oluline kui tahetakse väga täpset vastust.
veidi ida poole jah, ideaalse kera puhul võiks isegi välja arvutada kui palju aga ei viitsi valemeid otsima hakata, 2.5 tundub veidi palju, pigem 1km kanti.
Point on selles, et meie laiuskraadil on ida-lääne suunas liikumine mööda kõverjoont (meridiaani ringi), ekvaatoril aga sirge. Kui liikuda 100km põhja poole, siis on meridiaani ring pisut väiksem, kui 100km lõuna pool.
Edit: magnetpoolus 80km päevas? 365x80km aastas? Ei usu hästi :)
Ja lennuk lendab 100km vähem kui tunniga niiet magnetpooluse kihutamise võib vist siiski välja jätta. Kuigi mingi marginaalne viga kindlasti tekib. Ja küsimuse võib ka nii sõnastada, et me lendame geograafilise pooluse järgi ning magnetpooluse triiv meid ei huvita :)
Tjaah, Suurel on õigus ning kiired näpud ka - Sirje peaks minema ülestõusmiskohast veidi ida poole. Kui kaugele, seda arvutagu juba spetsialistid välja.
Lisan ka selgitava pildi.
Algselt postitas: suur Naine peaks ootama kiltsist pisut idas?
Aga ma siis küsin :)
Tahaks siis teada mida valmistatakse 16 tehases üle Euroopa, sealhulgas Toulouse's ja Nantes' Prantsusmaal, Hamburgis, Bremenis ja Buxtehudes Saksamaal, Broughtonis Suurbritannias, Getafes Hispaanias ja mujal (linnade loetelu pole täielik, küll aga riikide)?
"Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how much of the wall you take with you."
Airbus'i juppe tehakse nendes riikides/linnades. Alumise pildi peal on näha, et Saab on midagit sahmerdanud ka vähemalt ühe tiiva kallal. Samas - tiiva otsa treimist pole jällegi Saabile usaldatud. Part ja Toolip oskavad ehk kommenteerida? ;)