Millal saabub lumi?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Vasta
Thor
Postitusi: 529
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#401

R Dets 10, 2010 10:09

Panin auto sooja, võtsin labida, kaevasin 10min, ja sõitsin tööle. Nõmmekandis ka väiksed tänavad täitsa sõidetavad.:head:
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#402

R Dets 10, 2010 10:45

Täna töötan kodokontoris, ei hakka üldse tõmblema, varsti peaks kätte võtma ja väravani välja kaevama.

Eile sõtsin 99-ga Trionicu juurest koju - äraütlemata hea talveauto on see vana Saab - kõik jäid teepeal jalgu, eriti mingid "tegijad" jeebimehed, kes kulgesid 40ga ja iga väikse lumevalli peale hoo kinni pidurdasid :gun:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#403

R Dets 10, 2010 10:53

kõik jäid teepeal jalgu, eriti mingid "tegijad" jeebimehed, kes kulgesid 40ga ja iga väikse lumevalli peale hoo kinni pidurdasid :gun:

Ei ole need jeebivennad nii äpud midagi:angry:
Need "jeebinõkerdajad" olid enamasti naisterahvad igasuguste CRV-de, Sportage, X3 ja muude maasturivälimusega käkkidega.
Ainsad, kes eile marsruudil Tallinn-Paldiski-Keila-Merivälja liikusid olid kas RR-id, Pajerod või Länkarid.
Isegi sai eile päris mitu autot välja tõmmatud ja teele tagasi aidatud.
Jätkuvalt hämmastab mind 9-7X läbivus ja suutlikus:headbang:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#404

R Dets 10, 2010 11:04

...
Ainsad, kes eile marsruudil Tallinn-Paldiski-Keila-Merivälja liikusid olid kas RR-id ...

Rolls Royce-d? :cool:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#405

R Dets 10, 2010 11:08

...
Ainsad, kes eile marsruudil Tallinn-Paldiski-Keila-Merivälja liikusid olid kas RR-id ...

Rolls Royce-d? :cool:
Range Roverid..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#406

R Dets 10, 2010 11:28

Eile õhtul tahtsin linna lähedalt maalt koju tulla, kell oli 23.00 kui kaevama hakkasin, lõpetasin kell 01.00, selle 2 h vältel sain edasi liikuda nii 25-30 m :wall: Siis tuli naabrimees ja ütles, et mõttetu tegevus, tema Niva olevat eespool vöökohani sees jne. Egas midagi, magama.
Hommikul alustasin uuesti. Niipalju parkisin auto ümber, et keset tänavat ei oleks, kuniks ükskord traktor-sahk manu jõuab. Lükkasin Saab helkurvesti selga, labidas teise kätte ja hakkasin jalgsi tulema nii paar kilomeetrit Tallinna ringi suunas, teele jäi üks hõbedane sedaan 9-5, mis oli kõrvuni lumes nagu oleks põhjanabal maha jäetud :)
Ringi peal, Jüri-Tallinn lõigul oli sõidetavus juba enam-vähem, üks tubli Opeli juht võttis mind peale (tänud talle) ja tõi Pirita jõeni ära, siit edasi paar-kolm kiltsi panin jalgsi tööle.
Aga asulavahel suutsid tõesti liigelda ikka tõsisemad neljaveolised - RangeRover, Länkarid ja ka mõned uuemad Outlanderid liikusid tublilt.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#407

R Dets 10, 2010 11:28

Kuna täna on tööga nii nagu on siis tiirutan linnas ja maanteedel ringi.
Köis ja labidas on autos nii, et kellel abi vaja on siis number on allkirjas olemas.
Päris Tartusse ei viitsi sõita aga Tallinnas ja Harjumaal võin appi tulla:beer:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#408

R Dets 10, 2010 11:37

Pärnus on olukord väga norm. Aga hommikul pidi Tln koolitus algama, mis muidugi ärajääb
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#409

R Dets 10, 2010 11:38

Ei takista hanged, ei takista kraav,
kui tööle tahab sõita üks manuaal-Saab!

Neliveolistest ei räägi, aga automaatidega üherattaveoliste juhid said kõvasti üldfüüsilist teha seal, kust Saab ka lihtsalt läbi sõita..
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#410

R Dets 10, 2010 11:44

Vaatsin just naljakt seika aknast, kus inimene kaevas auto lumest välja, ja siis selgus, et hoopis naabrimehe auto kaevas välja.
:P

:D:D

Nagu kraabitavad lotopiletid, ei tea kas tuleb õige masin või mitte :D Naabrimehel endal muidugi jube hea tuju vist. :)

Aga paganama seda et, kõrge lumi tõmbab autol kopsud ja jahutuse nii kinni, et ventikas saab päris tihti tööd. Peaks vist esimesed võred ja õhuavad ka puhtaks toksima. Üldsegi see on päris halb, kui mootoriruum paksult lund täis saab, aurab ja tossab nii mis jube. Õigemini aurab ainult.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#411

R Dets 10, 2010 11:49

Lähen ruttu vaatama, äkki fixusest veel saab ühe. :D
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#412

R Dets 10, 2010 11:55

Sel aastal ei ole veel täheldanud, et labidad otsas oleks. Eks eelmisel aastal osteti ja tänavu aasta nii suurt tungi pole. Kvaliteetsest labidast võib puudus olla, sest eelmine aasta hädaga ostetud itaalia pask laguneb ära ja nüüd on uut vaja.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1965
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#413

R Dets 10, 2010 11:57

Eile oli K-Rautas lumelabidaid lademes, mitut erinevat sorti ja värvi isegi.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#414

R Dets 10, 2010 12:02

Sel aastal ei ole veel täheldanud, et labidad otsas oleks. Eks eelmisel aastal osteti ja tänavu aasta nii suurt tungi pole. Kvaliteetsest labidast võib puudus olla, sest eelmine aasta hädaga ostetud itaalia pask laguneb ära ja nüüd on uut vaja.


Kvaliteetset labidat olen ise ka otsinud. Tahaks seda laiemat Fiskarsi labidat, kuid ei ole veel ehituspoodides leidnud. Igal pool müüakse seda kitsamat varianti, millega pole sellise lumega midagi teha.
romza
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#415

R Dets 10, 2010 12:08


Kvaliteetset labidat olen ise ka otsinud. Tahaks seda laiemat Fiskarsi labidat, kuid ei ole veel ehituspoodides leidnud. Igal pool müüakse seda kitsamat varianti, millega pole sellise lumega midagi teha.
Espak, Kaare tee. Seal oli neid "sahklabidaid". Ei ole see suur sangaga sahk, aga pika varrega ja lükkamiseks mõeldud. Laiem natuke, kui tavalabidas. Selle talve parim ost..:D Ma enam suurt sahka ei viitsigi lükata eriti, ainult lume transpordiks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#416

R Dets 10, 2010 12:17

Ei takista hanged, ei
Neliveolistest ei räägi, aga automaatidega üherattaveoliste juhid said kõvasti üldfüüsilist teha seal, kust Saab ka lihtsalt läbi sõita..


Abiks on TCS+sobivad sõiduvõtted ja ei jää ka automaadiga kinni;)
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#417

R Dets 10, 2010 12:35

Tcs tuleb just välja lülitada! See sindrinahk hakkab tagarattaid pidurdama valel hetkel kui on vaja kuskilt läbi kaevata.
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#418

R Dets 10, 2010 12:42

Mõistus peab ka peas olema, pole vaja ronida sinna kus lumi on nabani.

Oi kus ma tahaks hetkel omada Land Rover Defenderit või MB-G.

Loodus lausa sunnib 4x4 kõrgema masina ostma :D
www.tmuuga.eu
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#419

R Dets 10, 2010 12:57

Tcs tuleb just välja lülitada! See sindrinahk hakkab tagarattaid pidurdama valel hetkel kui on vaja kuskilt läbi kaevata.


Läheb natuke OT-ks, aga niipalju kui mina tean, ei pidurda TCS midagi, seda teevad DSC, EBS jms. edevamad vidinad;)
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#420

R Dets 10, 2010 13:18

Mõistus peab ka peas olema, pole vaja ronida sinna kus lumi on nabani.

Oi kus ma tahaks hetkel omada Land Rover Defenderit või MB-G.

Loodus lausa sunnib 4x4 kõrgema masina ostma :D


Minu durangot käis just teehöövel päästmas:) 4x4 ja piiritu lollus on võtmesõnaks... Otsustasin külavahel tiiru teha ja jõudsin paari pisemat masinat aidatagi, kui nägin eespool olevaid SUURI kuhilaid. Loomulikult oli ju vaja läbi sõita:fight:
Asi lõppes sellega, et neli ratast olid maast eemal ja 2,5 tonni rauda õhus. Õnneks tuli teehöövel appi, peale mind läks ta päästma teist "päästjat" kes oli kah lumes kinni.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#421

R Dets 10, 2010 13:45

Tcs tuleb just välja lülitada! See sindrinahk hakkab tagarattaid pidurdama valel hetkel kui on vaja kuskilt läbi kaevata.


Läheb natuke OT-ks, aga niipalju kui mina tean, ei pidurda TCS midagi, seda teevad DSC, EBS jms. edevamad vidinad;)


TCS pidurdab küll. Ühesõnaga ta teeb kõike mis võimalik, et vähendada rataste kiiret pöörlemist, ja just seda ongi vaja lumest läbi murdmiseks. See mis aitaks, oleks difrilukk, mida vanematele Audidele pakuti tagasillale ja väga vanadele audidele mõlemale sillale, nagu ehtsatel maasturitel. Uuemad Quattrod on aga naljanumbrid, kui kinni oled, siis eest veab 1 kergemini liikuvam ratas ja tagant teine ja ongi kogu moos.

Mida TCS teeb:

1) Retard or suppress the spark to one or more cylinders
2) Reduce fuel supply to one or more cylinders
3) Brake one or more wheels
4) Close the throttle, if the vehicle is fitted with drive by wire throttle
5) In turbo-charged vehicles, the boost control solenoid can be actuated to reduce boost and therefore engine power.
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#422

R Dets 10, 2010 13:47

Tcs tuleb just välja lülitada! See sindrinahk hakkab tagarattaid pidurdama valel hetkel kui on vaja kuskilt läbi kaevata.


Mul just kui see välja lülitada, siis jääd kiiremini kinni. TCS jagab ju jõudu rattale millel parem pidamine. Eelmine talv pukseerisin sõbra autot ja TCS väljas ei saanud ma koha pealt minemagi, sest üks ratas käis tühja, nii kui sisse lülitasin läksin vabalt kohalt minema. Olen ka ise täheldanud, et ta hoiab ka sõidusuunda ja sekkub vajadusel, kuid mitte nii jõhkralt kui ESP seda teeb.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#423

R Dets 10, 2010 13:48

TCS pidurdab vedades - ta on veojõukontroll ja pidurdab vedavaid rattaid.

terv, teager
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#424

R Dets 10, 2010 13:56

Hmm. Kas ma pean tõesti oma sõiduvõtteid ja arusaamist korrigeerima hakkama? Vist küll. Minu tähelepanek on senini olnud et kui on vaja paigalt võtta ja samal ajal keerata (tavaline kõrvalteelt väljasõit), siis see õnnestub piisavalt kiiresti ainult siis kui tcs on väljas. Nagu pidurdataks tagarattad kinni.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#425

R Dets 10, 2010 14:25

Eks see olenebki olukorrast. Kohati tuleb kasuks, kohati kahjuks. Oletame kui on üks kinni sadanud külatee, ja sul on hoovõtuks 15m puhast teed, ja täpselt lumeni jõudmiseks on juba 2 käik sees ja pöördeid piisavalt et sellest "noaterast" üle saada, ehk siis mingi 3k pööret jämedalt. Sel hetkel läheb nö. "läbi murdmiseks" ja siis tuleb kindlasti TCS väljas hoida, sest see pidurdab hoo maha. Aga seda ma ütlen küll, et kui lumi ebanormaalselt kõrge ei ole, siis on võimalik esiveolise sõiduautoga (hea läbitavuse omadusega autoga) ikka päris jõhkrast lumest läbi suruda ennast. Tuleb lihtsalt piisavalt suur hoog sisse saada ja tuleb rattaid nii kiiresti liikumises hoida kui vähegi võimalik. Muidugi igal asjal on piir, aga kui õiget tehnikat kasutada, siis võib vabalt saada läbi kohast, mis esmapilgul võib täiesti läbimatu tunduda.

Veel tuli selline mõte, et huvitav miks autokoolides (lõppastme koolitusel) ei tehta paar sellist tundi, et sõidetakse auto kuhugi vähe sügavama lume sisse ja õpetatakse sealt välja tulemist (manuaalkastiga siis).
Kohe kurb on vaadata neid juhte (nii mehed kui naised), kes annavad õnnõnnnõnnnnnn gaasi ühele poole ja siis jälle õnnnnnõnnnõnnnn (praktiliselt piirajas) tagasi poole. See ei vii neid mitte kuhugi. Kui osata õigesti nõksutamist ja oled käiguvahetuses kiire käega, siis ei ole mingit abi ega lükkamist vaja, saaks kenasti välja selle, aga vot seda ei õpetata kahjuks autokoolides. Minu autot polnud hommikul põhimõtteliselt nähagi lume alt, lumi oli sadanud ööga esituledeni. Auto harjaga lumest puhtaks ja ilma kaevamiseta ja tee ette tegemiseta tuli sellega ilusti välja. Mitte kohe esimese korraga muidugi, aga alguses nõksutasin auto natuke liikuma ja pärast tagasi nõksutamist panin kohe juba 2. käigu ja andsin pöördeid piisavalt et turbo ka taha tuleks ja siis vedas vaikselt aga kindlalt rõvedalt paksust lumest välja.
Kuna ise pidin vähe hiljem ärkama kui naabrimees, siis äratas ta mind kell pool 8 oma 6500 pöördega ja rehvide karjumisega ülesse, mõtlesin et issand mis siin maja ees nüüd lahti on. :D
Vasta