Millal saabub lumi?
Täna töötan kodokontoris, ei hakka üldse tõmblema, varsti peaks kätte võtma ja väravani välja kaevama.
Eile sõtsin 99-ga Trionicu juurest koju - äraütlemata hea talveauto on see vana Saab - kõik jäid teepeal jalgu, eriti mingid "tegijad" jeebimehed, kes kulgesid 40ga ja iga väikse lumevalli peale hoo kinni pidurdasid :gun:
Eile sõtsin 99-ga Trionicu juurest koju - äraütlemata hea talveauto on see vana Saab - kõik jäid teepeal jalgu, eriti mingid "tegijad" jeebimehed, kes kulgesid 40ga ja iga väikse lumevalli peale hoo kinni pidurdasid :gun:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
kõik jäid teepeal jalgu, eriti mingid "tegijad" jeebimehed, kes kulgesid 40ga ja iga väikse lumevalli peale hoo kinni pidurdasid :gun:
Ei ole need jeebivennad nii äpud midagi:angry:
Need "jeebinõkerdajad" olid enamasti naisterahvad igasuguste CRV-de, Sportage, X3 ja muude maasturivälimusega käkkidega.
Ainsad, kes eile marsruudil Tallinn-Paldiski-Keila-Merivälja liikusid olid kas RR-id, Pajerod või Länkarid.
Isegi sai eile päris mitu autot välja tõmmatud ja teele tagasi aidatud.
Jätkuvalt hämmastab mind 9-7X läbivus ja suutlikus:headbang:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
...
Ainsad, kes eile marsruudil Tallinn-Paldiski-Keila-Merivälja liikusid olid kas RR-id ...
Rolls Royce-d? :cool:
Eile õhtul tahtsin linna lähedalt maalt koju tulla, kell oli 23.00 kui kaevama hakkasin, lõpetasin kell 01.00, selle 2 h vältel sain edasi liikuda nii 25-30 m :wall: Siis tuli naabrimees ja ütles, et mõttetu tegevus, tema Niva olevat eespool vöökohani sees jne. Egas midagi, magama.
Hommikul alustasin uuesti. Niipalju parkisin auto ümber, et keset tänavat ei oleks, kuniks ükskord traktor-sahk manu jõuab. Lükkasin Saab helkurvesti selga, labidas teise kätte ja hakkasin jalgsi tulema nii paar kilomeetrit Tallinna ringi suunas, teele jäi üks hõbedane sedaan 9-5, mis oli kõrvuni lumes nagu oleks põhjanabal maha jäetud :)
Ringi peal, Jüri-Tallinn lõigul oli sõidetavus juba enam-vähem, üks tubli Opeli juht võttis mind peale (tänud talle) ja tõi Pirita jõeni ära, siit edasi paar-kolm kiltsi panin jalgsi tööle.
Aga asulavahel suutsid tõesti liigelda ikka tõsisemad neljaveolised - RangeRover, Länkarid ja ka mõned uuemad Outlanderid liikusid tublilt.
Hommikul alustasin uuesti. Niipalju parkisin auto ümber, et keset tänavat ei oleks, kuniks ükskord traktor-sahk manu jõuab. Lükkasin Saab helkurvesti selga, labidas teise kätte ja hakkasin jalgsi tulema nii paar kilomeetrit Tallinna ringi suunas, teele jäi üks hõbedane sedaan 9-5, mis oli kõrvuni lumes nagu oleks põhjanabal maha jäetud :)
Ringi peal, Jüri-Tallinn lõigul oli sõidetavus juba enam-vähem, üks tubli Opeli juht võttis mind peale (tänud talle) ja tõi Pirita jõeni ära, siit edasi paar-kolm kiltsi panin jalgsi tööle.
Aga asulavahel suutsid tõesti liigelda ikka tõsisemad neljaveolised - RangeRover, Länkarid ja ka mõned uuemad Outlanderid liikusid tublilt.
Kuna täna on tööga nii nagu on siis tiirutan linnas ja maanteedel ringi.
Köis ja labidas on autos nii, et kellel abi vaja on siis number on allkirjas olemas.
Päris Tartusse ei viitsi sõita aga Tallinnas ja Harjumaal võin appi tulla:beer:
Köis ja labidas on autos nii, et kellel abi vaja on siis number on allkirjas olemas.
Päris Tartusse ei viitsi sõita aga Tallinnas ja Harjumaal võin appi tulla:beer:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Vaatsin just naljakt seika aknast, kus inimene kaevas auto lumest välja, ja siis selgus, et hoopis naabrimehe auto kaevas välja.
:P
:D:D
Nagu kraabitavad lotopiletid, ei tea kas tuleb õige masin või mitte Naabrimehel endal muidugi jube hea tuju vist. :)
Aga paganama seda et, kõrge lumi tõmbab autol kopsud ja jahutuse nii kinni, et ventikas saab päris tihti tööd. Peaks vist esimesed võred ja õhuavad ka puhtaks toksima. Üldsegi see on päris halb, kui mootoriruum paksult lund täis saab, aurab ja tossab nii mis jube. Õigemini aurab ainult.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Sel aastal ei ole veel täheldanud, et labidad otsas oleks. Eks eelmisel aastal osteti ja tänavu aasta nii suurt tungi pole. Kvaliteetsest labidast võib puudus olla, sest eelmine aasta hädaga ostetud itaalia pask laguneb ära ja nüüd on uut vaja.
Sel aastal ei ole veel täheldanud, et labidad otsas oleks. Eks eelmisel aastal osteti ja tänavu aasta nii suurt tungi pole. Kvaliteetsest labidast võib puudus olla, sest eelmine aasta hädaga ostetud itaalia pask laguneb ära ja nüüd on uut vaja.
Kvaliteetset labidat olen ise ka otsinud. Tahaks seda laiemat Fiskarsi labidat, kuid ei ole veel ehituspoodides leidnud. Igal pool müüakse seda kitsamat varianti, millega pole sellise lumega midagi teha.
romza
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Espak, Kaare tee. Seal oli neid "sahklabidaid". Ei ole see suur sangaga sahk, aga pika varrega ja lükkamiseks mõeldud. Laiem natuke, kui tavalabidas. Selle talve parim ost..:D Ma enam suurt sahka ei viitsigi lükata eriti, ainult lume transpordiks.
Kvaliteetset labidat olen ise ka otsinud. Tahaks seda laiemat Fiskarsi labidat, kuid ei ole veel ehituspoodides leidnud. Igal pool müüakse seda kitsamat varianti, millega pole sellise lumega midagi teha.
Ei takista hanged, ei
Neliveolistest ei räägi, aga automaatidega üherattaveoliste juhid said kõvasti üldfüüsilist teha seal, kust Saab ka lihtsalt läbi sõita..
Abiks on TCS+sobivad sõiduvõtted ja ei jää ka automaadiga kinni;)
Tcs tuleb just välja lülitada! See sindrinahk hakkab tagarattaid pidurdama valel hetkel kui on vaja kuskilt läbi kaevata.
Läheb natuke OT-ks, aga niipalju kui mina tean, ei pidurda TCS midagi, seda teevad DSC, EBS jms. edevamad vidinad;)
Mõistus peab ka peas olema, pole vaja ronida sinna kus lumi on nabani.
Oi kus ma tahaks hetkel omada Land Rover Defenderit või MB-G.
Loodus lausa sunnib 4x4 kõrgema masina ostma :D
Minu durangot käis just teehöövel päästmas:) 4x4 ja piiritu lollus on võtmesõnaks... Otsustasin külavahel tiiru teha ja jõudsin paari pisemat masinat aidatagi, kui nägin eespool olevaid SUURI kuhilaid. Loomulikult oli ju vaja läbi sõita:fight:
Asi lõppes sellega, et neli ratast olid maast eemal ja 2,5 tonni rauda õhus. Õnneks tuli teehöövel appi, peale mind läks ta päästma teist "päästjat" kes oli kah lumes kinni.
Tcs tuleb just välja lülitada! See sindrinahk hakkab tagarattaid pidurdama valel hetkel kui on vaja kuskilt läbi kaevata.
Läheb natuke OT-ks, aga niipalju kui mina tean, ei pidurda TCS midagi, seda teevad DSC, EBS jms. edevamad vidinad;)
TCS pidurdab küll. Ühesõnaga ta teeb kõike mis võimalik, et vähendada rataste kiiret pöörlemist, ja just seda ongi vaja lumest läbi murdmiseks. See mis aitaks, oleks difrilukk, mida vanematele Audidele pakuti tagasillale ja väga vanadele audidele mõlemale sillale, nagu ehtsatel maasturitel. Uuemad Quattrod on aga naljanumbrid, kui kinni oled, siis eest veab 1 kergemini liikuvam ratas ja tagant teine ja ongi kogu moos.
Mida TCS teeb:
1) Retard or suppress the spark to one or more cylinders
2) Reduce fuel supply to one or more cylinders
3) Brake one or more wheels
4) Close the throttle, if the vehicle is fitted with drive by wire throttle
5) In turbo-charged vehicles, the boost control solenoid can be actuated to reduce boost and therefore engine power.
Tcs tuleb just välja lülitada! See sindrinahk hakkab tagarattaid pidurdama valel hetkel kui on vaja kuskilt läbi kaevata.
Mul just kui see välja lülitada, siis jääd kiiremini kinni. TCS jagab ju jõudu rattale millel parem pidamine. Eelmine talv pukseerisin sõbra autot ja TCS väljas ei saanud ma koha pealt minemagi, sest üks ratas käis tühja, nii kui sisse lülitasin läksin vabalt kohalt minema. Olen ka ise täheldanud, et ta hoiab ka sõidusuunda ja sekkub vajadusel, kuid mitte nii jõhkralt kui ESP seda teeb.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Hmm. Kas ma pean tõesti oma sõiduvõtteid ja arusaamist korrigeerima hakkama? Vist küll. Minu tähelepanek on senini olnud et kui on vaja paigalt võtta ja samal ajal keerata (tavaline kõrvalteelt väljasõit), siis see õnnestub piisavalt kiiresti ainult siis kui tcs on väljas. Nagu pidurdataks tagarattad kinni.
Eks see olenebki olukorrast. Kohati tuleb kasuks, kohati kahjuks. Oletame kui on üks kinni sadanud külatee, ja sul on hoovõtuks 15m puhast teed, ja täpselt lumeni jõudmiseks on juba 2 käik sees ja pöördeid piisavalt et sellest "noaterast" üle saada, ehk siis mingi 3k pööret jämedalt. Sel hetkel läheb nö. "läbi murdmiseks" ja siis tuleb kindlasti TCS väljas hoida, sest see pidurdab hoo maha. Aga seda ma ütlen küll, et kui lumi ebanormaalselt kõrge ei ole, siis on võimalik esiveolise sõiduautoga (hea läbitavuse omadusega autoga) ikka päris jõhkrast lumest läbi suruda ennast. Tuleb lihtsalt piisavalt suur hoog sisse saada ja tuleb rattaid nii kiiresti liikumises hoida kui vähegi võimalik. Muidugi igal asjal on piir, aga kui õiget tehnikat kasutada, siis võib vabalt saada läbi kohast, mis esmapilgul võib täiesti läbimatu tunduda.
Veel tuli selline mõte, et huvitav miks autokoolides (lõppastme koolitusel) ei tehta paar sellist tundi, et sõidetakse auto kuhugi vähe sügavama lume sisse ja õpetatakse sealt välja tulemist (manuaalkastiga siis).
Kohe kurb on vaadata neid juhte (nii mehed kui naised), kes annavad õnnõnnnõnnnnnn gaasi ühele poole ja siis jälle õnnnnnõnnnõnnnn (praktiliselt piirajas) tagasi poole. See ei vii neid mitte kuhugi. Kui osata õigesti nõksutamist ja oled käiguvahetuses kiire käega, siis ei ole mingit abi ega lükkamist vaja, saaks kenasti välja selle, aga vot seda ei õpetata kahjuks autokoolides. Minu autot polnud hommikul põhimõtteliselt nähagi lume alt, lumi oli sadanud ööga esituledeni. Auto harjaga lumest puhtaks ja ilma kaevamiseta ja tee ette tegemiseta tuli sellega ilusti välja. Mitte kohe esimese korraga muidugi, aga alguses nõksutasin auto natuke liikuma ja pärast tagasi nõksutamist panin kohe juba 2. käigu ja andsin pöördeid piisavalt et turbo ka taha tuleks ja siis vedas vaikselt aga kindlalt rõvedalt paksust lumest välja.
Kuna ise pidin vähe hiljem ärkama kui naabrimees, siis äratas ta mind kell pool 8 oma 6500 pöördega ja rehvide karjumisega ülesse, mõtlesin et issand mis siin maja ees nüüd lahti on. :D
Veel tuli selline mõte, et huvitav miks autokoolides (lõppastme koolitusel) ei tehta paar sellist tundi, et sõidetakse auto kuhugi vähe sügavama lume sisse ja õpetatakse sealt välja tulemist (manuaalkastiga siis).
Kohe kurb on vaadata neid juhte (nii mehed kui naised), kes annavad õnnõnnnõnnnnnn gaasi ühele poole ja siis jälle õnnnnnõnnnõnnnn (praktiliselt piirajas) tagasi poole. See ei vii neid mitte kuhugi. Kui osata õigesti nõksutamist ja oled käiguvahetuses kiire käega, siis ei ole mingit abi ega lükkamist vaja, saaks kenasti välja selle, aga vot seda ei õpetata kahjuks autokoolides. Minu autot polnud hommikul põhimõtteliselt nähagi lume alt, lumi oli sadanud ööga esituledeni. Auto harjaga lumest puhtaks ja ilma kaevamiseta ja tee ette tegemiseta tuli sellega ilusti välja. Mitte kohe esimese korraga muidugi, aga alguses nõksutasin auto natuke liikuma ja pärast tagasi nõksutamist panin kohe juba 2. käigu ja andsin pöördeid piisavalt et turbo ka taha tuleks ja siis vedas vaikselt aga kindlalt rõvedalt paksust lumest välja.
Kuna ise pidin vähe hiljem ärkama kui naabrimees, siis äratas ta mind kell pool 8 oma 6500 pöördega ja rehvide karjumisega ülesse, mõtlesin et issand mis siin maja ees nüüd lahti on. :D