Millal saabub lumi?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Kui ma hommikul Saabiku esimese ratta peterburi tee peale sain, oli mazdade kogunemine juba alanud.
Aga ei põnev hommik. Pargin kõrval tänavas ja sahk oli lükanud parkimis kohtade ette korralikku valli, sumpasin tükk aega, et auto puhtaks saada. Siis oli vaja hakata mõtlema, et ma kinni ei jääks kui välja sõidan. No Problemo, ilusti ja isegi ratast ei võtnud ringi, eht pill ikka:headbang:
Aga ei põnev hommik. Pargin kõrval tänavas ja sahk oli lükanud parkimis kohtade ette korralikku valli, sumpasin tükk aega, et auto puhtaks saada. Siis oli vaja hakata mõtlema, et ma kinni ei jääks kui välja sõidan. No Problemo, ilusti ja isegi ratast ei võtnud ringi, eht pill ikka:headbang:
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
Üks nendest värdjatest olin ilmselt mina..
Täna oli küll pidevalt selline tunne, et kurv on aga auto läheb otse :D
Vahepeal sai ka väiksemalt teed sõites "saab on sahk" mängu mängitud.
Tavalise 45 minuti asemel läks täna koos auto välja kaevamisega 1.5 tundi.. ei kurda kusjuures :cool:
Üks pilt ka "trassilt"
http://1drv.ms/1ShBAPj
Täna oli küll pidevalt selline tunne, et kurv on aga auto läheb otse :D
Vahepeal sai ka väiksemalt teed sõites "saab on sahk" mängu mängitud.
Tavalise 45 minuti asemel läks täna koos auto välja kaevamisega 1.5 tundi.. ei kurda kusjuures :cool:
Üks pilt ka "trassilt"
http://1drv.ms/1ShBAPj
Everyday Regular SAAB guy!
Lõpuks ometi ka üks talv, mille jaoks sobiva veoskeemiga auto on. Saab üherattaveoliste massist kerge vaevaga eemale :)
:) lögases kurvis kimavad need pisiksed 1vedused taas mööda:) pea 2 tonni raskust annab ikka palju tunda nii pidurdamisel kui kurvides...
-
- Postitusi: 387
- Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
- Asukoht: Ida-Tallinn
- Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas
Lõpuks ometi ka üks talv, mille jaoks sobiva veoskeemiga auto on. Saab üherattaveoliste massist kerge vaevaga eemale :)
noo koostöös veojõukontrolliga annab ikka oma pooleteistrattaveolise välja.
Isiklikult tunnen rõõmu naelrehvidest, need tundusid viimastel aastatel täiesti mõttetud juba.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Väga mõnus ilm. :D
Keegi võiks linna täielikult sulgeda autodele ja jalakäijatele ning ainult tõsiseid autoentusiaste tänavatele hullama lubada:headbang:
Sekundeerin :thumb:
Nii väga tahaks veidigi hullata, aga jalus koperdatakse...
Jääme Jäärada ootama
terv, teager
Lõpuks ometi ka üks talv, mille jaoks sobiva veoskeemiga auto on. Saab üherattaveoliste massist kerge vaevaga eemale :)
Saad saad eemale Üheveolised pargivad terve tänava kinni kõikide sõiduridade ulatuses ja ei saa neist üle ega ümber.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1970
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Lõpuks ometi ka üks talv, mille jaoks sobiva veoskeemiga auto on. Saab üherattaveoliste massist kerge vaevaga eemale :)
Saad saad eemale Üheveolised pargivad terve tänava kinni kõikide sõiduridade ulatuses ja ei saa neist üle ega ümber.
Õige. Eemale saan juhul kui ees vaba ruumi on. Muidu on tõesti võimatu nagu tänased liiklusolud ka tõestasid Aga ikkagi mulle meeldib see kui kurve õnnestub läbida kerge powerslide-ga. Kusjuures nagu eelmine omanik mawerc kunagi ütles, siis see on täiesti kontrollitav. Siiani pole veel tekkinud tunnet, et auto käest läheks. Ootan põnevusega ka jäärada.
Tekib vägisi tunne, et 4x4 masinatel on teised pidurdamistingimused ja igat olukorda saab lahenda powerslide'ga :D
Sõitkem ikka mõistlikult.. hullamiseks on teised kohad, mitte linnatänavad.
Sõitkem ikka mõistlikult.. hullamiseks on teised kohad, mitte linnatänavad.
Everyday Regular SAAB guy!
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1970
- Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
- Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
- Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
- Kontakt:
Tekib vägisi tunne, et 4x4 masinatel on teised pidurdamistingimused ja igat olukorda saab lahenda powerslide'ga :D
Sõitkem ikka mõistlikult.. hullamiseks on teised kohad, mitte linnatänavad.
Loomulikult annan ma aru et tegu on avalike teedega ha arvestan teiste liiklejatega. Kui asi pole ohutu, siis arutuid manöövreid ei tee.
Võrdlusmoment esiteljeliste NG9-5 2011 ja tema 10 aastat vanema venna vahel lõppes vanema venna mäekõrguse võiduga. NG saab küll väga edukalt asfaldi peal hakkama, kuid lumes on ikka kehvake (võrreldes vanema vennaga). Vanemal vennal veel lisaks Winter + 1,2,3 kastist valida. On küll esiteljeline ainult, kuid kordagi pole veel tunnet olnud, et kisuks metsapoole. Kõik on vägagi viisakalt kontrolli all. Gaasipedaaliga pole veel koonerdama pidanud :)
NG peab ikka Turbo6 XWD olema :D
NG peab ikka Turbo6 XWD olema :D
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Võrdlusmoment esiteljeliste NG9-5 2011 ja tema 10 aastat vanema venna vahel lõppes vanema venna mäekõrguse võiduga. NG saab küll väga edukalt asfaldi peal hakkama, kuid lumes on ikka kehvake (võrreldes vanema vennaga).
kusjuures sõitsin minagi olude sunnil viimastel nädalatel libedal ja lumes 9-5ga (I gen) ning lumeläbivus ei olegi nii hull, kui arvata võiks. On isegi talutav. Eks raske nina aitab esiveol haakuda. Samas seesama raske nina (ja üks vedav esiratas) ongi põhjus, miks 9-5ga libedal sõitmine eriti kriitikat ei kannata - ta kipub ikka tuimalt otse minema. Ega kõike head ikka ühest (odavast) masinast ei saa :)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Kõik need esiveolised liiguvad praegu paremini kui mu tagaveoline laibavagun. Kui mul plekkveljega suurt varuratast pagassi all poleks ei saaks vist üldse kohalt minema. Järgmiseks sihin 4veolist saabi kunagi. Külgees tore sõita bumeriroimaga aga no vahel on vaja süstida ka aga vot siis jälle saba lippab :D
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14293
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ronisin just parklas läbi lumehange autoga... Ei mingit muret, ronib väga hästi. Peale seda tuli mingi tädi oma Kia Sportage vms-ga... ei suutnud ta sealt läbi ronida, läks tagurpidi tagasi..:) Kas see ront oli tal 2wd vms, igatahes tagarattad ei teind ühtegi liigutust, kui esimesed lumes ringi käisid...:P Milleks selliseid autosid tehakse üldse? Välja näeb nagu natuke võiks ju ronida, aga ei miskit...
kusjuures sõitsin minagi olude sunnil viimastel nädalatel libedal ja lumes 9-5ga (I gen) ning lumeläbivus ei olegi nii hull, kui arvata võiks. On isegi talutav. Eks raske nina aitab esiveol haakuda.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2278
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Ronisin just parklas läbi lumehange autoga... Ei mingit muret, ronib väga hästi. Peale seda tuli mingi tädi oma Kia Sportage vms-ga... ei suutnud ta sealt läbi ronida, läks tagurpidi tagasi..:) Kas see ront oli tal 2wd vms, igatahes tagarattad ei teind ühtegi liigutust, kui esimesed lumes ringi käisid...:P Milleks selliseid autosid tehakse üldse? Välja näeb nagu natuke võiks ju ronida, aga ei miskit...
kusjuures sõitsin minagi olude sunnil viimastel nädalatel libedal ja lumes 9-5ga (I gen) ning lumeläbivus ei olegi nii hull, kui arvata võiks. On isegi talutav. Eks raske nina aitab esiveol haakuda.
aga ilus auto ju!:) See on tähtis!
Eks kõige rohkem ole see lumeläbivus vast auto kliirensi ja enda oskuste taga kinni. Meil tonnisele oli korralik lumekuhi ümber sadanud kortermaja parklas, aga naine oli sellest isegi jagu saanud ja end välja ukerdanud sealt. Enda 9-3ga sinna igatahes siseneda ei julgenud, oleks esiotsa lumevalliga ära katnud, tunduvalt madalam masin ikka.
Samas parkimiskohaga, kus iga päev enda 9-3 pargin ja ilusti ka aina paksenevast lumehunnikust läbi saan, oli ühel nelikveolise vanema subaru omanikul tõsiseid probleeme, tükk aega jõnksutas seal edasi tagasi, suretas mootorit korduvalt välja ja proovis erinevate nurkade alt läheneda. Pool tundi hiljem parklast läbi jalutades oli siiski end mujale parkinud ja "minu" koht vabaks jäänud ikkagi... ei tea siis, kas tõesti ei saanud hakkama sinna parkimisega :freak:
Õnneks homme lükkab linnaosaviletsus hoovi puhtaks ja saavad ka linnamaasturid ja nelikveolised hoovi parkima tulla.
Samas parkimiskohaga, kus iga päev enda 9-3 pargin ja ilusti ka aina paksenevast lumehunnikust läbi saan, oli ühel nelikveolise vanema subaru omanikul tõsiseid probleeme, tükk aega jõnksutas seal edasi tagasi, suretas mootorit korduvalt välja ja proovis erinevate nurkade alt läheneda. Pool tundi hiljem parklast läbi jalutades oli siiski end mujale parkinud ja "minu" koht vabaks jäänud ikkagi... ei tea siis, kas tõesti ei saanud hakkama sinna parkimisega :freak:
Õnneks homme lükkab linnaosaviletsus hoovi puhtaks ja saavad ka linnamaasturid ja nelikveolised hoovi parkima tulla.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Kia Sportage vms-ga... ei suutnud ta sealt läbi ronida, läks tagurpidi tagasi..:) Kas see ront oli tal 2wd vms, igatahes tagarattad ei teind ühtegi liigutust, kui esimesed lumes ringi käisid...:P Milleks selliseid autosid tehakse üldse? Välja näeb nagu natuke võiks ju ronida, aga ei miskit...
kusjuures ongi olemas 2WD Sportage "varustustasemed":
http://www.kia.co.uk/new-cars/range/suvs-4x4-cars/new-sportage/specification/technical-specification.aspx
mulle on ühesillaveoga kulgedes fooride taga mitu korda jalgu jäänud Nissani Qashqaid. Ilmselt siis kah 2WD "varustustasemel":
http://www.nissan.co.uk/GB/en/vehicle/crossovers/qashqai/prices-and-equipment/prices-and-specifications.html
ehk siis mu teada kusagilt Honda HRV ajast alates on hakanud levima sõidukid, millelt välimuse järgi eeldaks kaht vedavat silda (olgugi, et päris-maasturite vaates nn pseudonelikveoga), aga see eeldus ei pruugi tõsi olla.
siinse teema arengutest: de jure võib ju teha uue lumemuljete-teema, aga pole neil muljetel ju ka siin häda ;)
ajaloomeenutusi:
2006a 1.nov päeval lajatas maha korraliku lume. Mäletan, et läksin hommikul ilusa sügisilma tõttu põrnikaga tööle ja "värisesin" õhtul roolis olles ja maanteel teistega 40kmh tempot hoides - olematu nähtavus (põrnika kojamehesüsteem pole just moodne) ja suverehv tegid sõidu hirmsaks
26märts 2008 - väljas oli suur kevad (juba 24 veebruari kandis toimunud Uunikute talveralli oli peaasjalikult soparalli) ja enamusel masinatel juba suvekad all, aga ühtäkki tuli natuke lund. Ühe ööga:
http://teet.luarvik.org/d/702-2/DSC00511.JPG
2010/2011 talv oli lund mõnuga. Mu maakodu oli (autoga ligipääsu võtmes) 49 päeva lumevangis. Ca 1,3m kõrgest aiast sai üle astuda: http://teet.luarvik.org/d/4750-2/DSC01846_002.jpg
(sama aed 2009/2010 talvel)
näis, mis käesolev talv toob - see on ju alles alanud :D
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Tegelt see Sportage läheb päris hästi lumest läbi, täitsa olemas ja maal suurema lumega saab hakkama, kuigi vajadusel läheb ka 4wd sisse :D
Saab 9-3 läheb küll jubehästi lumest läbi ja teised 60-70ga sõidavad mitmetes kohtades , siis 90kmh pole küll mingi probleem praegu sõita. Ainus probleem, et kõrgema lumega viskab esiklaasi lund väga kõvasti täis....
Saab 9-3 läheb küll jubehästi lumest läbi ja teised 60-70ga sõidavad mitmetes kohtades , siis 90kmh pole küll mingi probleem praegu sõita. Ainus probleem, et kõrgema lumega viskab esiklaasi lund väga kõvasti täis....