Juhtusin kogemata silmama seda kummalist saadet.
Parim kild oli miski ringi 5000 krooni küsimus:
1. Nimetage TSEHHI autotootja, millel täitus 145 aastat asutamisest ja millele panid aluse kaks meest.
Vastamiskord oli tibi käes, kelle näos tekkis kohe ilmselge äratundmine ja ta pahvatas: SAAB!
:gun:
Niipalju siis (margi)teadlikkusest :P
Eilne Nõrgim Lüli
muide mis puudutab TATRAT (üks omaaegne erikarm-novaator-kiiks-geniaalne-kontseptorite kamp, selle Ledwinka vms -ga eesotsas, ja ka vanimaid maailmas autotootjana - ma ei saa aru miks sellest firmast nii vähe üldiselt juttu tehakse) ja SAABI, siis andke või peksa, a mul kõhutunne ütleb, et kui SAAB asus lennukitelt autodele, siis jäi talle TATRA looming ja ka osad ideed silma, arvan ka et vana ferdinand ise (porsse-taat) võttis sealt lättest snitti. Raske tõestada, aga eks ta nii oli, st vähemalt minu arvamus on selline. Skoda kohta ei teagi paljut arvata, peaks uurima
tatra eripäraks olid minu meelest õhkjahutus pluss tagamootor.. kindlasti ka mõningad tehnilised lahendused. A veoautode tootmise kohapealt on nad siiamaani pildil - eriti pidid nende masinad sobima ka väga rasketesse ja ülirasketesse oludesse.
Aga tegelikult on insenerimõte ja tootmise kvaliteet tsehhis olnud väga kõva.. kommunistidel oli ikka jupp aega, et tootmiskvaliteet ja insenerimõte ja innovaatilisus sinna 0'i lähedale saada.
Pealegi Tatra 613 on minu meelest väga popp ja lahe luksusauto ;)
http://www.tatra-register.co.uk/613.htm
Edit: Ja näe - http://www.tatra-register.co.uk/603.htm
Kas pole mitte 95'ga sarnane?
V8, 3.5l õhkjahutusega, neli nukkvõlli, jmt
Aga tegelikult on insenerimõte ja tootmise kvaliteet tsehhis olnud väga kõva.. kommunistidel oli ikka jupp aega, et tootmiskvaliteet ja insenerimõte ja innovaatilisus sinna 0'i lähedale saada.
Pealegi Tatra 613 on minu meelest väga popp ja lahe luksusauto ;)
http://www.tatra-register.co.uk/613.htm
Edit: Ja näe - http://www.tatra-register.co.uk/603.htm
Kas pole mitte 95'ga sarnane?
V8, 3.5l õhkjahutusega, neli nukkvõlli, jmt
no just epsum krt - täpselt minu mõtted! ja 603 ja 613 on ikka rajud asjad ka (muide 613 on võimalik tsehhist leida ka praegu paari K euriga - olen tsehhidegga huvi pärast suheld´ ses asjas - seal see lugu et neil kah mingid arvelhoidmise maksud, ja paljud fännid on koku ostnud soodsalt ja arvelt maha võtt´, talletavad tulevikuks. muidugi 613 luksusastmeid on erinevaid. palju keerulisem on juba 603-ga, ja eriti just 603-I, mis oli algversioon ja 3 tulega - nendega tehti see jama et tehas "uuendas " nad suures osas hiljem 603-II-deks, ja II mu mäletamist mööda tehti isegi vist mingi 1975 a.- ni vms.
ja on jah, tsehh on huvitav
krt jah 603, ja eriti I-versioon ajab ikka päris vesistama, hullusti kohe
edit: hea link (tatra vieoklipikesed, suht võimsalt mõjuvad ka vanema kooli koletised, nt 77) :
TATRA VIDEOD
ja on jah, tsehh on huvitav
krt jah 603, ja eriti I-versioon ajab ikka päris vesistama, hullusti kohe
edit: hea link (tatra vieoklipikesed, suht võimsalt mõjuvad ka vanema kooli koletised, nt 77) :
TATRA VIDEOD
Mitte ei pretendeeridnud, vaid oligi :P
Tatra T - 77 , 1935 aastal oli esimene seeriatootmises olev õhkjahutusega - tagamootoriga auto (05.03.1935) , mida kujundades arvestati õhutakistust :)
Info pärit siis siit
päris hea sait Tatra ja tema ajaloo kohta.
Ja T77 siis ise :
Tatra T - 77 , 1935 aastal oli esimene seeriatootmises olev õhkjahutusega - tagamootoriga auto (05.03.1935) , mida kujundades arvestati õhutakistust :)
Info pärit siis siit
päris hea sait Tatra ja tema ajaloo kohta.
Ja T77 siis ise :