Turva- ja ohutusvarustuse vajalikkusest ja võimalustest
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ikka piiramisrõngas ümber ja siis hakkavad vähehaaval kõiki kesklinna poole suruma, lõpuks aetakse, kui lehmakarja ..:D
Mida te pabistate. Need asjad peavad ju tegelikutl teie oma ohutuse huvides olemas olema. Inimesed ikka ei teadvusta omale asju..:(
SPLIT: siit teemast
Mida te pabistate. Need asjad peavad ju tegelikutl teie oma ohutuse huvides olemas olema. Inimesed ikka ei teadvusta omale asju..:(
SPLIT: siit teemast
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2277
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
No tõkiskingade vajalikkuse üle ja selle mõttetu asja ees trahvi saada on küll NÕME!!!
Samahästi võiks olla nõutud ka võtmekoplekti autosse. Kui läheb katki, siis parandad. Krt, praegu helistad firmasse ja lased vennikestel kohale tulla, kes sul rattavahetuse ära teevad.
Neid ajuvabadusi võiks veel olla...nt võileib ja termos morsiga... eriti siis kui väljas on temp alla 15 kraadi.
Samahästi võiks olla nõutud ka võtmekoplekti autosse. Kui läheb katki, siis parandad. Krt, praegu helistad firmasse ja lased vennikestel kohale tulla, kes sul rattavahetuse ära teevad.
Neid ajuvabadusi võiks veel olla...nt võileib ja termos morsiga... eriti siis kui väljas on temp alla 15 kraadi.
Ma ka ei saa aru, kelle jaoks sul see apteek autos olema peaks, politsei? Ei nemad ei vaja seda, see nagu seal su enda heaks. Kui ma ikka su jalakäijana leian, vastu puud sõitnuna, saan ma aidata sind, vaid su enda autos oleva esmaabi pakiga.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Ja soe tekk, jne.
Kõik, kes väidavad et tavaline, 1kg, tulekustuti autos on HÄDAvajalik, neile pakun järgmise katse. Võtke üks romuauto. Lukustage ennast autosse, võttes kaasa 1kg tulekustuti. Laske sõbral auto kapoti alt põlema panna ja vaadake, kuidas te suudate seda tuld kustutada. Tuli lihtsalt ei kustu. Te ei saa mootorikatetki lahti, sest plastmassist kõri sulab tavaliselt kiiresti kokku. Lastes kustuti juga umbes iluvõre vahelt sisse, ei ole sel pea miskit kasutegurit.
Olen näinud, kuidas paide rallil üks escort täiesti paljaks kapoti alt põles - ei olnud isegi turboga mootor, mootorikate käis kiirkinnitustega lahti, ja sinna alla kulus 3x 2kg kustutit ning tuli kustus alles siis, kui mootoriruum liiva täis loobiti. Ometigi oli masslüliti väljas ja kõik õigesti tehtud.
Kõik, kes väidavad et tavaline, 1kg, tulekustuti autos on HÄDAvajalik, neile pakun järgmise katse. Võtke üks romuauto. Lukustage ennast autosse, võttes kaasa 1kg tulekustuti. Laske sõbral auto kapoti alt põlema panna ja vaadake, kuidas te suudate seda tuld kustutada. Tuli lihtsalt ei kustu. Te ei saa mootorikatetki lahti, sest plastmassist kõri sulab tavaliselt kiiresti kokku. Lastes kustuti juga umbes iluvõre vahelt sisse, ei ole sel pea miskit kasutegurit.
Olen näinud, kuidas paide rallil üks escort täiesti paljaks kapoti alt põles - ei olnud isegi turboga mootor, mootorikate käis kiirkinnitustega lahti, ja sinna alla kulus 3x 2kg kustutit ning tuli kustus alles siis, kui mootoriruum liiva täis loobiti. Ometigi oli masslüliti väljas ja kõik õigesti tehtud.
Algselt postitas: epsum
Ja soe tekk, jne.
Kõik, kes väidavad et tavaline, 1kg, tulekustuti autos on HÄDAvajalik, neile pakun järgmise katse. Võtke üks romuauto. Lukustage ennast autosse, võttes kaasa 1kg tulekustuti. Laske sõbral auto kapoti alt põlema panna ja vaadake, kuidas te suudate seda tuld kustutada. Tuli lihtsalt ei kustu. Te ei saa mootorikatetki lahti, sest plastmassist kõri sulab tavaliselt kiiresti kokku. Lastes kustuti juga umbes iluvõre vahelt sisse, ei ole sel pea miskit kasutegurit.
Olen näinud, kuidas paide rallil üks escort täiesti paljaks kapoti alt põles - ei olnud isegi turboga mootor, mootorikate käis kiirkinnitustega lahti, ja sinna alla kulus 3x 2kg kustutit ning tuli kustus alles siis, kui mootoriruum liiva täis loobiti. Ometigi oli masslüliti väljas ja kõik õigesti tehtud.
Mootori põlengut jah ei kustuta, kuid istmele kukkunud koni või jaanitulesädeme kustutab küll.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Ja sellise loogika järgi oleks nii, et kui sul pea otsast tuleb, pole vaja enam arste? Pole teha midagi nendel.Algselt postitas: epsum
Olen näinud, kuidas paide rallil üks escort täiesti paljaks kapoti alt põles.
Sinu näite puhul poleks olnud vist midagi tuletõrjelgi teha. Äärmus.
Tuletõrjel oleks olnud midagi teha. A need ei suutnud ennast katse algusest piisavalt kiiresti liigutada. See selleks.
Tulekustuti autos omaks miskitki eesmärgipärast ja praktilist väärtust ainult juhul, kui autol oleks juhile samamoodi kättesaadavas kohas ka masslüliti (et elektripõleng kustutatud saaks).
Tulekustuti autos omaks miskitki eesmärgipärast ja praktilist väärtust ainult juhul, kui autol oleks juhile samamoodi kättesaadavas kohas ka masslüliti (et elektripõleng kustutatud saaks).
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2277
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Tulekustuti vastu absoluutselt ei ole, see PEAB autos olema, mul traktoris ja kõikides autodes olemas.
Apteek-sama teema.
Aga no andke andeks-tõkiskingad.
Ja siis veel mis eelmises teemas, kust split tehti, oli juttu veel varurattast. Mida kuradit. Äkki peame liitri õli ka kaasas tarima, seda ju ikka kulub.
Ahjaa pidurivedelik on väga vajalik turvavarustus, sest iialgi ei tea, milla sul see ära kaob. Siis kohe hea võtta pagassist. JA turvaline sõit võib jätkuda.
No on ikka haiged oma nõuete ja seadustega.
Aga puksiirtross? Seda läheb ju küll tihti vaja, eriti meie talvistel ja "hooldatud" teedel.:wtf::wall::gun::angry:
Apteek-sama teema.
Aga no andke andeks-tõkiskingad.
Ja siis veel mis eelmises teemas, kust split tehti, oli juttu veel varurattast. Mida kuradit. Äkki peame liitri õli ka kaasas tarima, seda ju ikka kulub.
Ahjaa pidurivedelik on väga vajalik turvavarustus, sest iialgi ei tea, milla sul see ära kaob. Siis kohe hea võtta pagassist. JA turvaline sõit võib jätkuda.
No on ikka haiged oma nõuete ja seadustega.
Aga puksiirtross? Seda läheb ju küll tihti vaja, eriti meie talvistel ja "hooldatud" teedel.:wtf::wall::gun::angry:
Algselt postitas: NO FEAR
Aga no andke andeks-tõkiskingad.
Mul on ka paljude asjade suhtes põhimõtteline vastasseis ja EI.
Aga tõkiskingad selle loetelu alla ei mahu. Täiesti iseenesest mõistetav nende olemasolu pagassis, ruumi nad ära ei võta. Kaalu, mis kütusekulu suurendaks nad juurde ei lisa. Leiavad isegi kasutamist aasta jooksul vähemalt kahel korral kui rehvivahetuse hooaeg käsil ja rattaid auto all ise vahetad. Seda on tihedamini kui tulekustuti, apteegi, varuratta jne. kasutamist. Ning hea, et see on nii ja mitte vastupidi.
Suur osa ohutus- ja turvavarustusest kätkeb endas oma eluea jooksul passiivses olekus ootamist ega anna märku oma vajalikkusest. Seda tajud alles sellel hetkel kui tast reaalset abi leiad aga see abi on sellel hetkel vägagi teretulnud ning viimane asi millele siis mõtled on see, et mille kuradi pärast see abivahend mul siin pagassis pidi olema.
Jah, ka poole kuni liitri jagu mootori-, roolivõimuõli, jahutusvedelikku jne. võib kaasas olla. Sa kasutad seda ju ainult süsteemi juurde lisamiseks vajalikul hetkel mitte kogu süsteemi vahetamiseks. Enimvajalikus suuruses mõned võtmed, -kruvikeeraja ei tee ka paha, sellele on ka autoloojad insenerid ettenägelikult mõelnud ja need sinu eest pagasi põhja poetanud, ei tea kuidas uuemate mudelite puhul on. Võib-olla tundub mõnele jabur aga kui sul selle õlitilga jaoks korteri sees kohta ei ole siis miks mitte seda autos endaga kaasas vedada.
Veel tsitaat:/
Krt, praegu helistad firmasse ja lased vennikestel kohale tulla, kes sul rattavahetuse ära teevad. /tsitaadi lõpp/
Ja kui su mobiili aku tühi on sellel vajalikul hetkel, kuidas ja kuhu sa siis helistad.
Ja ega ikka ei helista küll isegi siis kui mobiili aku tühi pole. Ka see on põhimõtteline asi.
Poisikese ajast mäletan, et isal pidi ülevaatusele minnes isegi ärandamisvastane abinõu autos olema, milleks tal oli pedaalilukk, kaks tabalukku küljes ;). Lisaks pidi nii apteegi kui ka ohukolmnurga vutlarile kirjutatud olema auto reg.number. Pidevalt oli kirumist ka temagi suust, kuna nõudeid muudeti vaat, et iga paari aasta tagant.
Seega julgen oletada, et tänased nõuded selle varustuse suhtes on vaat, et tublisti liberaalsemad.
Kokkuvõtteks teemaga haakuva loetelu: tulekustuti, tõkiskingad, puksiirtross, käivitusjuhtmed, varuratas, tungraud, apteek, ohukolmnurk, helkurvest SAAB kirjaga, rattapump (bensukatest ei ole nagunii asja), talveks - käsihari ja kühvel, -lukusula, -roostesulataja.
Kui keegi küsib kas mul pagasis millegi jaoks veel ruumi üle jääb siis vastan: jah jääb ja lausa meeletutes kogustes :freak:
Proovige järele kes ei usu, tehes seda kõike iseenda ja oma auto ning vajadusel ka kaasliikleja nimel !
Algselt postitas: iisak
Ei taha absoluutselt norida aga mis kasu on sul lukusulast autos sees?
Saan sellest nõksust aru küll, et enamasti vaja ikka lukusula siis kui ise väljaspool seisad aga ühe lukkudest olgu see siis ukse või pagasi oma olen suutnud ikka lahti logistada ning siis juba ülejäänud kohti turgutama asudes.
Päris koomiline oleks ka terve talvise hooaja jooksul hommikuti riiulilt lukusula järele kätt sirutada sama loomulikult nagu näiteks korterivõtme järele Selles oleks juba midagi mister Beani laadset, naljakas igaljuhul aga mõte ka nagu olemas.
Algselt postitas: NO FEAR
Tulekustuti vastu absoluutselt ei ole, see PEAB autos olema, mul traktoris ja kõikides autodes olemas.
Apteek-sama teema.
Aga no andke andeks-tõkiskingad.
Ja siis veel mis eelmises teemas, kust split tehti, oli juttu veel varurattast. Mida kuradit. Äkki peame liitri õli ka kaasas tarima, seda ju ikka kulub.
Ahjaa pidurivedelik on väga vajalik turvavarustus, sest iialgi ei tea, milla sul see ära kaob. Siis kohe hea võtta pagassist. JA turvaline sõit võib jätkuda.
No on ikka haiged oma nõuete ja seadustega.
Aga puksiirtross? Seda läheb ju küll tihti vaja, eriti meie talvistel ja "hooldatud" teedel.:wtf::wall::gun::angry:
ma nagu ei mõista? ma saaks aru kui need tõkiskingad maksaks mingi ilge varanduse, aga nad ei tee ju seda. See et need on sul olemas tagab selle et sa neid õigel hetkel kasutad, sinu enda ohutus. Kuidas sa saad kallakul varuratta alla näit talvel, kui pole võimalik midagi suvalist lihtsalt teepervelt korjata? ma usun et vähemalt 50 % liiklejatest vaatab ennem rahakotti kui katkise rehvi pärast mingi meeskonna kusagilt kohale kutsub.
Puksiiri trossi ei lähe sul naljalt vaja kui üksi oled, kui kedagi appi kutsud siis palu see kaasa võtta ehk - ei saa võrrelda puksiiritrossi vajalikkust ja tõkiskingade vajalikust.
Algselt postitas: NO FEAR
No on ikka haiged oma nõuete ja seadustega.
Täpselt sama lause kuulsin mõni aeg tagasi ühe kümmneaastase sugulase käest kes oli just nädalaks saanud kodu aresti :P
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Krt ma ka ei viitsi mõtetuid asju kaasas vedad, mida vähem kraami seda parem. Tõkiskingasi kohe kindlasti ei lähe vaja, see tähendab, et need ei peaks olema kohustuslikud. Kes arvab, et need võiksid tal kaasas veereda + pool elamist veel siis palun väga vedage kaasas. Keskenduks ikka asjadele mis päästavad elusid. Tänapäeval tehakse ikka üks kõne ja sõpsid/tuttavad sõidavad kohale. Päris hästi peab siis olema ikka joppand kui selliseid häid tuttavaid ei leidu:freak:. Get a life no.
No 9-5 puhul jäi veel kõige nõutule lisaks piisavalt ruumi pagasiruumi põranda alla et sinna mahutas vabalt veel korraliku rattaristi, pardrunvõtmete komplekti, vihmakitli ja sapöörlabida. :cool:
Ainuke mis pagassis nähtaval ringi loksus oli tulekustuti.
Enamuse muude autode kohta sama öelda ei saa...
Ainuke mis pagassis nähtaval ringi loksus oli tulekustuti.
Enamuse muude autode kohta sama öelda ei saa...
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2277
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Algselt postitas: Mart900
ma nagu ei mõista? ma saaks aru kui need tõkiskingad maksaks mingi ilge varanduse, aga nad ei tee ju seda. See et need on sul olemas tagab selle et sa neid õigel hetkel kasutad, sinu enda ohutus. Kuidas sa saad kallakul varuratta alla näit talvel, kui pole võimalik midagi suvalist lihtsalt teepervelt korjata?
Puksiiri trossi ei lähe sul naljalt vaja kui üksi oled, kui kedagi appi kutsud siis palu see kaasa võtta ehk - ei saa võrrelda puksiiritrossi vajalikkust ja tõkiskingade vajalikust.
Täpselt sama lause kuulsin mõni aeg tagasi ühe kümmneaastase sugulase käest kes oli just nädalaks saanud kodu aresti
Hallo!!!!! Talvel hakkad vahetama kallaku peal ratast?:mad: Ma arvan, et sel juhul kui sa sellise näite tood, siis ei tohiks sind üldse auto remontimisele ligi lasta. Vabanda, et nii otsekohene aga mulle küll tundub. Ei aita sul talvel kallaku peal ei tõkiskingad ega blokeeritud pidurid jms.
Ja no kuulge. Kui mul on tõkiskingad kodus olemas, saan sellest aru, sest kaks korda aastas vahetan ma rattaid kodus ja siis on hea võtta aga andke andeks- tee peal ei hakka ma suve- ja talverehve ümber viskama.
Ja need tõkiskingad ei maksa ilget varandust, loomulikult. Asi on lihtsalt põhimõttes. Vanades autodes on ruumi küllaga ja suht savi, mis sul seal taga pagassis ringi lendab. Kui üle kaela käid autoga, siis on lahe, et mida rohkem asju lahtiselt kabiinis ning pagassis, seda suurem tõenäosus on surma saada. Onjunii!
Paljud inimesed aga ei taha, et mingi kola ringi tuiaks ning paljudes autodes, mis on kokkuhoiupoliitika tõttu panipaikade poole pealt suht kokkuhoidlik, siis ei olegi ruumi eriti "lisavarustusele".
Minul on autos korralik tulekustuti, puksiirtross, ohukolmnurk ka. Kuigi jah, see kah selline küsitav, eriti veel tänapäeva mobiilses maailmas.
Ok, inimsed vaatavad rahakotti, et kas kutsuvad firma või siis vahetavad ratta ise ära.
Kuna meie õitsev majandus on tänavatele toonud palju uusi autosi, siis "antakse tasuta" kaasa täisteenusliising, mis ratta vahetuse vaid telefonikõne kaugusele viib.
Olen ise vahetanud kõik oma rattad, ka tee peal olles ja aidanud võõraid ja tuttavaid. Ausalt öeldes---paar korda olen vast kingasi kasutanud. Krt, ega ma sinna pead pidi alla ei roni.
Olen suutnud ka ilma tungrauata ratast vahetada, seda muidugi kahekesi olles...
Ja seadustest ja nõuetest, nende rohkusest ja kokkupuutest nende täitmise ja mittetäitmise ning kontrollidega-ei taha üldse vaidlema hakatagi!:bs:
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Selle ringilendamise koha pealt... Tagavararatta sees on tavaliselt NIIII palju ruumi, et sinna võib lausa kõigi rataste jaoks mitu tõkiskinga panna..:) Ja kogu see kraam on katte all ja ei lenda ringi.
Kuigi ma arvan, et ega neid vaja ei lähe eriti (mul pole kogu oma autojuhi staazhi, 15a, juures kordagi vaja olnud), siis ei ole mõtet ka eriti vastu sõdida. Las nad tühjad olla seal, ega nad leiba ei küsi.
Kuigi ma arvan, et ega neid vaja ei lähe eriti (mul pole kogu oma autojuhi staazhi, 15a, juures kordagi vaja olnud), siis ei ole mõtet ka eriti vastu sõdida. Las nad tühjad olla seal, ega nad leiba ei küsi.
Algselt postitas: Cyber
Kuigi ma arvan, et ega neid vaja ei lähe eriti (mul pole kogu oma autojuhi staazhi, 15a, juures kordagi vaja olnud), siis ei ole mõtet ka eriti vastu sõdida. Las nad tühjad olla seal, ega nad leiba ei küsi.
Mul on paar korda tarvis läinud. pagassis ruumi on ja tükki küljest ei võta.
Samas saab tõkiskingadeks kasutada ka midagi muud käepärast. Seega nõue on pisut kaheldava väärtusega küll. Pealegi ei nõua keegi ju tungrauda ega veljevõtit.
See autoapteek mis n.ö seaduste järgi nõutud on pole tegelikult suurt midagi teha. Võibolla saab plaastri mõnele väiksele haavale peale panna ja midagi väiksemat siduda. Nt valdav osa kaelalahastest mis enamuses autoapteekides on pole kasutatavad - ei õnnestu ümber kaelagi saada või on nad nii väiksed, et tuge nad ikkagi ei paku.
Tõikiskingadega oli kunagi ammu mul endal selline kogemus et rehv jooksis tühjaks jäin kusagile metasvahele seisma tõkiskingi polnud. Kõndisin vaata, et kilomeetrijagu maad mööda tee äärt, et leida sobivat kivi mida ratta alla panna. Võib ju targutada, et käsipidur või käik sisse jne.
Tulekustuti on kindalsti vajalik. 1kg pulberkustutisse mul samuti usku pole, tööriistaks võiks lugeda 6kg-st
Mina muudaks samuti kohustuslikuks varustuseks autos helkurvesti.
Tõikiskingadega oli kunagi ammu mul endal selline kogemus et rehv jooksis tühjaks jäin kusagile metasvahele seisma tõkiskingi polnud. Kõndisin vaata, et kilomeetrijagu maad mööda tee äärt, et leida sobivat kivi mida ratta alla panna. Võib ju targutada, et käsipidur või käik sisse jne.
Tulekustuti on kindalsti vajalik. 1kg pulberkustutisse mul samuti usku pole, tööriistaks võiks lugeda 6kg-st
Mina muudaks samuti kohustuslikuks varustuseks autos helkurvesti.
Selles valguses on Saksas või Austrias liiklemine tõsine lillepidu, nõutav on vaid ohukolmnurga ja helkurvesti olemasolu. Autoapteeke küll müüakse igal pool kuid ülevaatustel selle olemasolu nõutav ei ole (igaks juhuks ostsin).
Käitumine liiklusõnnetuse korral või muu jama puhul on suhteliselt sarnane - helistad politseisse või autoabisse (SOS-telefonid on tee ääres püsti), teed kapoti lahti, ohutuled peale, kolmnurk püsti, vest selga ning siis hüppad nagu noor sälg kiirtee barjääri taha sest teepervel tolgendamise eest võidakse sulle trahv väänata.
Kustutid jmt. on nõutav veoautodes ja bussides.
Kokkuvõtteks siis niipalju et eks see nõutava turvavarustuse loetelu peegeldab riigi valmisolekut jamadega toime tulla. Kui igaühel on midagi pagassis ning selle olemasolu kontrollitakse aasta-paari tagant siis on ka suurem tõenäosus et tee peale jäädes ükskõik mis põhjusel on võimalik oma jõududega asi ära klaarida. Olukorras kus päästeametil, kiirabil ja politseil eriti rahadega priisata pole ning igale poole ei ole võimalik komandot ootele panna tulebki teha liiklejate jaoks reeglid nagu sõjaväes (igaüks kannab oma päästevarustust ise).
Käitumine liiklusõnnetuse korral või muu jama puhul on suhteliselt sarnane - helistad politseisse või autoabisse (SOS-telefonid on tee ääres püsti), teed kapoti lahti, ohutuled peale, kolmnurk püsti, vest selga ning siis hüppad nagu noor sälg kiirtee barjääri taha sest teepervel tolgendamise eest võidakse sulle trahv väänata.
Kustutid jmt. on nõutav veoautodes ja bussides.
Kokkuvõtteks siis niipalju et eks see nõutava turvavarustuse loetelu peegeldab riigi valmisolekut jamadega toime tulla. Kui igaühel on midagi pagassis ning selle olemasolu kontrollitakse aasta-paari tagant siis on ka suurem tõenäosus et tee peale jäädes ükskõik mis põhjusel on võimalik oma jõududega asi ära klaarida. Olukorras kus päästeametil, kiirabil ja politseil eriti rahadega priisata pole ning igale poole ei ole võimalik komandot ootele panna tulebki teha liiklejate jaoks reeglid nagu sõjaväes (igaüks kannab oma päästevarustust ise).