Tjuunimine versus ülevaatus

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#26

E Dets 01, 2008 13:43

Ei luba Eesti riik sul auto juures mitte midagi teha. Minu hobiauto sattus viimasel ülevaatusel eriti vihase ülevaataja kätte. Ohtlikud vead kõik ja sellised: :facts:
1) Juhtimisseadmed (rool) - MOMO Tüv sertiga rool ja sert olemas.
2) Pidurid - seisupidur hüdrauliline - KSporti kässar, serti ei ole
3) Veermik ja kere - istmed ja rihmad - Sabelt korv ja 6-punkti rihmad. Kehvtiva homologeeringuga.
4) Mootor - ülelaadeseadme lisamine ja koonus. Mootor tähisega SR20DET on tehasest juba ülelaetud, mul on lihtsalt turbo pisut suurem ja torukollektori otsas. Koonus on sama peidus kui Saab 9-5 filter ja nad leidsid ta ikka üles.
5) Mootor - heitegaasid - (originaal sumpsi panin alla, 3" solgitoru teeb koledad müra.) ECU-le on remap tehtud ja segu paika tühikäigul ei saagi uue ajuta.
6) Veermik ja Kere - amordisaatrotie kinnitused muudetud. Teisisõnu coiloverid on. direct fit, bolt-on asjad, täpselt samad kinnitused mis originaalidel ja ei tohi olla. :mad:

selle ülelaade jutuga ma saadan nad järgmine kord pikalt ja esitan juba kaebuse kui veel kuulen. Hetkel vahetasingi ära käsipiduri, istmed ja rooli. Kevadel laon asjad tagasi peale. Loodan et see kord saab coilide ja suurema turbo asja ära rääkida. CO peaks ka paika saama lähiajal.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#27

E Dets 01, 2008 13:52

Ma kaldun arvama, et lambda andur teeb trikke või tõesti on õhufilter umbes. Soft üritab alati 14,7 segusuhet hoida e. adapteerib end lambda väärtustele tuginedes. Segunumber läheb loomulikult alla (rikkamaks) kui koormus mootorile suur.
Tuunitud softidel üldiselt ei muudeta segu madalamatel pööretel ja mootori väiksel koormusel.
Sel poleks lihtsalt mõtet.

edit: S9K, Lambda on jah õhk väljalaskes, aga kui see (hapnikusisaldus heitgaasides) on vale või andur annab ajule valeinfot, siis muudetakse kohe segu.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7620
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#28

E Dets 01, 2008 14:03

Algselt postitas: 819ATP
Ei luba Eesti riik sul auto juures mitte midagi teha. Minu hobiauto sattus viimasel ülevaatusel eriti vihase ülevaataja kätte.


kus sa Pärnus Yv-sel käisid??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#29

E Dets 01, 2008 15:47

Teinekord võta ühendust ja saab asja rahulikumalt joonde ajada. Siit õpetus-pole vaja minna tundmatusse kohta. On isikuid, kes norivad norimise pärast või oli antud hetkel seal lihtsalt kontroll sees
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#30

E Dets 01, 2008 16:15

Algselt postitas: sebastian
Ma kaldun arvama, et lambda andur teeb trikke või tõesti on õhufilter umbes. Soft üritab alati 14,7 segusuhet hoida e. adapteerib end lambda väärtustele tuginedes. Segunumber läheb loomulikult alla (rikkamaks) kui koormus mootorile suur.
Tuunitud softidel üldiselt ei muudeta segu madalamatel pööretel ja mootori väiksel koormusel.
Sel poleks lihtsalt mõtet.

edit: S9K, Lambda on jah õhk väljalaskes, aga kui see (hapnikusisaldus heitgaasides) on vale või andur annab ajule valeinfot, siis muudetakse kohe segu.



CO oli paigas tühikäigul , paigast oli ära CH ja kui gaasi anti läks paigast CO ja CH paika. lambda näit oli 1.1
CO tühikäigul 0.290 CH 116, pööretel CH 88 ja CO 0.475
Lambda uus ja kat ka uus. Koonuse kohta rääkis üks teoreetik sellist juttu: "Koonusfiltrid võtavad õhukarbi ära, mis hoolitseb selle eest kah, et õhumõõdikusse jõuaks sujuv (laminaarne) õhk. Koonusega tuleb aga keeristega (turbulentne) õhk sisse, ja 1 ja sama õhu hulk võib läbida õhunõõdiku elementi mitu korda tehes segu rikkamaks."
Ma sebin WB lambda peale mingi aeg ja siis oskan sulle öelda mis see segu täpselt teeb tühikäigul. NB segukell näitab värvimuusikat ainult. Testriga mõõtes on OK segu. Selleks aga et ta sinna OK alasse viia peab mootorile lisa õhku andma mõne vaakumi läbi ja kütuserõhu 2bari peale keerama.


Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: 819ATP
Ei luba Eesti riik sul auto juures mitte midagi teha. Minu hobiauto sattus viimasel ülevaatusel eriti vihase ülevaataja kätte.


kus sa Pärnus Yv-sel käisid??


Koonga
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#31

E Dets 01, 2008 16:31

Algselt postitas: 819ATP
Algselt postitas: sebastian
Ma kaldun arvama, et lambda andur teeb trikke või tõesti on õhufilter umbes. Soft üritab alati 14,7 segusuhet hoida e. adapteerib end lambda väärtustele tuginedes. Segunumber läheb loomulikult alla (rikkamaks) kui koormus mootorile suur.
Tuunitud softidel üldiselt ei muudeta segu madalamatel pööretel ja mootori väiksel koormusel.
Sel poleks lihtsalt mõtet.

edit: S9K, Lambda on jah õhk väljalaskes, aga kui see (hapnikusisaldus heitgaasides) on vale või andur annab ajule valeinfot, siis muudetakse kohe segu.



CO oli paigas tühikäigul , paigast oli ära CH ja kui gaasi anti läks paigast CO ja CH paika. lambda näit oli 1.1
CO tühikäigul 0.290 CH 116, pööretel CH 88 ja CO 0.475
Lambda uus ja kat ka uus. Koonuse kohta rääkis üks teoreetik sellist juttu: "Koonusfiltrid võtavad õhukarbi ära, mis hoolitseb selle eest kah, et õhumõõdikusse jõuaks sujuv (laminaarne) õhk. Koonusega tuleb aga keeristega (turbulentne) õhk sisse, ja 1 ja sama õhu hulk võib läbida õhunõõdiku elementi mitu korda tehes segu rikkamaks."
Ma sebin WB lambda peale mingi aeg ja siis oskan sulle öelda mis see segu täpselt teeb tühikäigul. NB segukell näitab värvimuusikat ainult. Testriga mõõtes on OK segu. Selleks aga et ta sinna OK alasse viia peab mootorile lisa õhku andma mõne vaakumi läbi ja kütuserõhu 2bari peale keerama.


Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: 819ATP
Ei luba Eesti riik sul auto juures mitte midagi teha. Minu hobiauto sattus viimasel ülevaatusel eriti vihase ülevaataja kätte.


kus sa Pärnus Yv-sel käisid??


Koonga


tüüpilised näidud mittetöötava katalüsaatori puhul..tekib kahtlus,et kat. on ebasobiv või lihtsalt kahtlase väärtusega
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#32

E Dets 01, 2008 16:39

Koongas nn. üks ülevaataja on ikka "eriline" jah!

Kuid teine nn. ülevaataja on päri "teatud juhul" peaaegu kõigega
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#33

E Dets 01, 2008 17:32

819ATP, ma tegelikult kommenteerisin martti T5 juhtimisega masinat :)

JT väljajalase koos kat'ga peaks küll normaalseid numbreid andma. Pole veel kuulnud, et kellelgi JT sportcat või racecat ülevaatust ei läbiks. Tegemist ju väga populaarse väljalaskega, kasutatavad paljud.
Sinu T7 oma õhumõõtjaga on natuke teine loom, ei ole ma süvenenud selle tööprotsessidesse.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#34

E Dets 01, 2008 22:44

Saan aru, et 819ATP ei räägigi üldse Saabist vaid ühest teist marki projektikast.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7620
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#35

E Dets 01, 2008 22:50

Koonga ylevaatuselt läheb ka paelaotsas masin läbi ;))))
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
sipelgaz
Postitusi: 260
Liitunud: T Aug 15, 2006 20:47
Asukoht:
Auto:

#36

T Dets 02, 2008 1:05

Ma hea meelega kirjeldaks üht keissi keskeuroopast mis juhtus ühe vähem tuttava inimesega.

- Poisike paigaldas omale uue sumpa, et oleks "Äge"
- Auto sattus õnnetusse, isegi ei olnud mitte tema enda süü
- Kindlustusfirma "Vaatleja", kes käis garaazis autot kontrollimas, et hinnata kahjusid avastas muudatuse.
- Kõik kulud (Ka õnnetuse põhjustaja omad) jäid poisikese kanda kuna auto ei vastanud Tehnilises Passis kirjeldatule ning sellele mida ta oli Kindlustanud

- Kõik on JOKK

Niiet siin eestis on meil tegelt suht lilleline elu :thumb:

:red:Sipelgaz:headbang:
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#37

T Dets 02, 2008 21:44

Ümberehitustega on see teema, et paljud asjad tuleb ARK's registreerida. Kui jupi kohta sertifikaadid olemas, siis seal probleemi ei teki. Kuid inimesed ikka kardavad ja teevad asja "salaja". Arvatakse, et seal ARK's tuleb mingi tehnikakauge ametnik ja hakkab formaalsuste kallal irisema. Tegelikult on ARK tehnikaspetsid samasugused autofännid nagu meiegi. Ning nendega saab üsna normaalselt asjad aetud ja idee praktilist lahendust arutada ning isegi hüva nõu annavad.
Ja kui ARK paberid olemas, siis ei ole TÜV'l enam midagi "öelda".

Too Koonga TÜV oli aastaid tagasi üks normaalsemaid, ainuld seal käisingi. Kuid nüüd vist teine tegelane seal.
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#38

K Dets 03, 2008 17:29

Algselt postitas: suur
Saan aru, et 819ATP ei räägigi üldse Saabist vaid ühest teist marki projektikast.



Jah tal hoopis selline pill mis polnud mingiaeg tänavajaoks "kõlbulik" (liigselt tuunitud), kuid praeguseks ajaks vist juba pisut tagasihoidlikumas koosluses
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#39

K Dets 03, 2008 19:46

Kui nüüd ARK-i jaoks pole anda sertifikaate, näiteks oma tehtud kollektori kohta. Mis siis saab?
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#40

K Dets 03, 2008 21:26

Aga küsi ARK'i tehnoosakonnast.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#41

K Dets 03, 2008 21:27

Teen seda.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#42

E Dets 15, 2008 18:01

Algselt postitas: mad1

tüüpilised näidud mittetöötava katalüsaatori puhul..tekib kahtlus,et kat. on ebasobiv või lihtsalt kahtlase väärtusega


Selge, see kat läheb kategooriasse kahtlase väärtusega. E85-ga idee poolest peaks CO, lambda ja HC näit parem olema ?

Algselt postitas: csn
Algselt postitas: suur
Saan aru, et 819ATP ei räägigi üldse Saabist vaid ühest teist marki projektikast.



Jah tal hoopis selline pill mis polnud mingiaeg tänavajaoks "kõlbulik" (liigselt tuunitud), kuid praeguseks ajaks vist juba pisut tagasihoidlikumas koosluses


tõsi ta on et ehitamise asemel olen pidanud tegema tõsise de-tune ja päris palju kalli raha eest ostetud asju maha keerama.

Algselt postitas: ivomets
Koonga ylevaatuselt läheb ka paelaotsas masin läbi ;))))


Ajad on muutunud. Tegemist oli ka äärmise ebaõnnega kui mu auto sinna sattus. Räägiti, et "kontrollid" olid majas olnud too päev.
Sõbra autol oli sportpütt ja koonus küljes. CO paigas, ei lärmanud ka absoluutselt ja korduvale saadeti.

Algselt postitas: olaviv
Ümberehitustega on see teema, et paljud asjad tuleb ARK's registreerida. Kui jupi kohta sertifikaadid olemas, siis seal probleemi ei teki. Kuid inimesed ikka kardavad ja teevad asja "salaja". Arvatakse, et seal ARK's tuleb mingi tehnikakauge ametnik ja hakkab formaalsuste kallal irisema. Tegelikult on ARK tehnikaspetsid samasugused autofännid nagu meiegi. Ning nendega saab üsna normaalselt asjad aetud ja idee praktilist lahendust arutada ning isegi hüva nõu annavad.
Ja kui ARK paberid olemas, siis ei ole TÜV'l enam midagi "öelda".

Too Koonga TÜV oli aastaid tagasi üks normaalsemaid, ainuld seal käisingi. Kuid nüüd vist teine tegelane seal.


Mul on olemas paberid rooli ja rooli vahetüki jaoks. Käisin ARK-s ka nendega kui autot käisin ümberkirjutamas 2008 Jaanuari alguses ja näitasin tehno osakonna tüübile neid. Too arvas, et milleks panna passi sellist asja kirja? Palus politseile näidata kui vaja. Too hetk jätsin asja sinna paika ja mõtlesin et mis siis ikka. Näitan seal kus vaja. Reaalselt aga ei huvita absoluutselt kedagi mis paberid mul olemas on. Pärnu ARK ei julgenud või lihtsalt ei teadnud millist otsust teha? Tallinna ARK-s oleks vast mulle täpselt ära selgitatud kuidas tegutseda edasi.


Tegelikult on päris kurvaks teinud see ülevaatuse teema. Lühidalt öeldes on seni olnud täiesti mõtetu ehitusega - autot ju legaalselt ja politseid kartmata nautida ei ole saanud. AC Mile ja OpenTrack üritused ainult tallata saanud.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#43

E Dets 15, 2008 18:05

UK-s on sellistele autodele isegi spetsiaalne kindlustuse pakkuja olemas :( meil pole sittagi http://www.skyinsurance.co.uk/index.html

Ehk sai siit keegi hea mõtte :P Isiklikult oleks nõus maksma rohkem kui muidu sellise teenuse eest.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#44

K Jaan 07, 2009 0:39

Küsimus järgmine: Kas võib ümber teha radiaatorite kinnitusi? Mul on suur probleem, uue wastegatega ei ole võimalik paigaldada Screamer Pipe-i. Radika ja WG vahe on mõned millimeetrid. Soov oleks radikaid ettepoole nihutada ja õliradikas absoluutselt mujale paigutada. Nüüd küsimus ongi see, et kui legaalne on kinnituste lõikumine. Kas see läheb Omavolilise kere lõikamise alla?:)
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#45

K Jaan 07, 2009 9:40

Loogiliselt võttes ei kvalifitseeru radikakinnituste ümberehitus oluliseks kere muutmiseks, seega ei tohiks probleemi olla. Aga täpse vastuse saab ikka seadusest ;)
Tegelikult võiksid Mait Millert'le kirjutada ja küsida.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14300
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#46

K Jaan 07, 2009 9:44

Ma millegipärast kahtlen, kas keegi suudab seda tuvastada üldse..:P Radikas ei oma kere jäikuse koha pealt mingit tähtsust ja paar lisaauku/kinnitust ei muuda mitte kottigi
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#47

R Jaan 23, 2009 12:27

Käisin just ülevaatus punktis, küsisin torukollektori kohta. Küsiti vastu, et mida see annab? Ma ütlesin, et Teoreetiliselt mitte midagi (ups I LIED). Ei öelnud, et seda teha ei tohi. Ei tulnud tal ühtegi seadust ka pähe mis keelaks. Mis nüüd minu ülevaatuse ära rikkuda võib, on see, et suurem turbo:mad: ja mis KÕIGE HULLEM, screamer pipe on ka küljes. Kuigi ma arvan, et selle likvideerin ennem ära koos wastegatega. Las siis mõtlevad mis sinna toru otsa käib.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#48

R Jaan 23, 2009 12:48

TO 819ATP ja to SAABNINETHOUSAND

Olen alati öelnud-aus ülestunnistus suurendab karistust. Mida vähem nende tehnopunktide meestega rääkida seda parem. Minul ei ole terve 15 aasta jooksul mitte ühegi auto puhul kordagi tuntud huvi kere, mootori, väljalaske jne vastu. On vaadatud ainult pidureid, co, veermiku, tulesid ja kõik.
Ning nii mõnigi auto on olnud oi kui suures ulatuses ümber tehtud.
Mine kuhugi küla TÜ-se. Seal ei teata turbodest ega muudest mitte midagi-nad ei oska neid vaadata.
Mida vähem rääkida seda parem
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#49

R Jaan 23, 2009 13:47

Algselt postitas: will

Olen alati öelnud-aus ülestunnistus suurendab karistust. Mida vähem nende tehnopunktide meestega rääkida seda parem.


Väga õige. Enne pole vaja midagi mainida, kui köhima hakatakse. :cool:
Ilmast ja asjast võib tehnomeestega rääkida küll :)
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2285
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#50

R Jaan 23, 2009 14:42

Ja siis kui küsitakse, siis vastad, et mis asi see TUBRO veel on?
Vasta