Tjuunimine versus ülevaatus
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Käisin mina täna üheksa-viiega ülevaatusel ja küsisin ka kohe tuunitud auto kohta. Küsimus siis seisnes suurema turbo, ise tehtud kollektori ja summuti kohta. Põhimõtteliselt saadeti pikalt, kuigi viisakalt. Et sellise asja peaks ARK-is registreerima jne. Mida arvate kallid kaaskannatajad? Ma ei julgeks neil ukse tahagi seisma minna. Vaatavad ehk läbi akna ja irvitavad näkku.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Käisin mina täna üheksa-viiega ülevaatusel ja küsisin ka kohe tuunitud auto kohta. Küsimus siis seisnes suurema turbo, ise tehtud kollektori ja summuti kohta. Põhimõtteliselt saadeti pikalt, kuigi viisakalt. Et sellise asja peaks ARK-is registreerima jne. Mida arvate kallid kaaskannatajad? Ma ei julgeks neil ukse tahagi seisma minna. Vaatavad ehk läbi akna ja irvitavad näkku.
Aga miks sa pead kilkama ülevaatajale suuremast vurrist:wtf:
Julgen väita, et 90% ülevaatajatest ei saa midagi aru Saabi kapoti alla vaadates. On seal Garrett või Holset või muu kaalikas...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Algselt postitas: iisak
Julgen väita, et 90% ülevaatajatest ei saa midagi aru Saabi kapoti alla vaadates. On seal Garrett või Holset või muu kaalikas...
Kusjuures mõtlesin sama asja, enamus ei tee kapottigi lahti. Ja isegi kui teeb, siis Saab 9000 pole just nii levinud masin, mille hingeelu tunda.
EDIT: Tehakse vist jah lahti, my bad!
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Point vast enamjaolt polegi selles kas on holset või garrett, küll aga reedab torukollektor nii mõndagi ja no 3" summuti on ka pisut priskem kui mõnel veokal isegi :D. Ka on rohkem see asi möirgama hakanud. Kas nüüd heliisolatsioon summuti püttides on vett täis või on see osaliselt ära põlenud. Samas ma võin minna mujale kust ma küsinud pole. Ma olen selline inimene kes ei julge väga lollusi teha. Mõtlen liiga palju tagajärgede peale ja väldin igasugu halbu asju. Seepärast sooviks legaalselt asja teha. Iseasi on see kui nad tõesti midagi halba ei maini ja lasevad ilusti läbi kui kõik muu on tibens:)
Tead mees!! Pole vaja kõvatada,seda TÄIESTI heas mõttes!! Täna kõvatad ja homme kuses! Usu seda!! Pea meeles vanasõna: Vähem möla-pikem samm!!:drink:
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
Küsisin kunagi ülevaatusel sama asja ja mina sain siis vastuseks, et kui kõik näitajad on normis, siis neid muu ei huvita.
Müra mõõtmiseks oli kah neil vastav aparaat olemas, mida mulle demonstreeriti kui oma kaherattalisega ülevaatusel käisin.
Müra mõõtmiseks oli kah neil vastav aparaat olemas, mida mulle demonstreeriti kui oma kaherattalisega ülevaatusel käisin.
jõudis ka nüüd tehnoülevaatuse aeg kätte.. kohe hakati ütlema sportsumpsi kohta ilma et oleks miskeid mõõtmisi tehtud..
olin kindel et probleeme ei teki kuna oman JT 3" täies pikkuses väljalaset, mis olevat sertifitseeritud ja nii.. küll aga rääkisid mõõtmistulemused midagi muud (CO 0.212, CO2 14.19, lambda 1.058).
Ülevaataja oskas rääkida, et jämedam toru võib põhjustada valesid mõõtmistulemusi. Mootor peaks nagu korras olema.
Kas on ülevaatuspunkte, kus osatakse arvestada sportväljalaskega või milliseid lahendusi veel on?
olin kindel et probleeme ei teki kuna oman JT 3" täies pikkuses väljalaset, mis olevat sertifitseeritud ja nii.. küll aga rääkisid mõõtmistulemused midagi muud (CO 0.212, CO2 14.19, lambda 1.058).
Ülevaataja oskas rääkida, et jämedam toru võib põhjustada valesid mõõtmistulemusi. Mootor peaks nagu korras olema.
Kas on ülevaatuspunkte, kus osatakse arvestada sportväljalaskega või milliseid lahendusi veel on?
Algselt postitas: martti
jõudis ka nüüd tehnoülevaatuse aeg kätte.. kohe hakati ütlema sportsumpsi kohta ilma et oleks miskeid mõõtmisi tehtud..
olin kindel et probleeme ei teki kuna oman JT 3" täies pikkuses väljalaset, mis olevat sertifitseeritud ja nii.. küll aga rääkisid mõõtmistulemused midagi muud (CO 0.212, CO2 14.19, lambda 1.058).
Ülevaataja oskas rääkida, et jämedam toru võib põhjustada valesid mõõtmistulemusi. Mootor peaks nagu korras olema.
Kas on ülevaatuspunkte, kus osatakse arvestada sportväljalaskega või milliseid lahendusi veel on?
Sul on 3" JT koos sportkatalüsaatoriga. JT on tootnud selle komplekti selliselt, et ülevaatuselt peaks ilusti läbi saama.
Mõistlik oleks käia mõnes töökojas, kus on CO mõõtmise seade olemas ning proovida, et kui palju vaja ennem mootorit soojendada, kui CO normi saab.
3" katalüsaator vajab ehk rohkem ülessoojendamist.
Ega sul softis pole mingeid muudatusi tehtud?
romza
-
- Postitusi: 894
- Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
- Asukoht: Harjumaa
- Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16
Mul on 3"-2.5" Ferrita väljalase alates turbost koos 2 racekatiga. 2 korda olen ülevaatusel käinud juba ja mõlemad korrad on tulemused norm olnud Ülevaatuse mees on auto all käinud uurima ja pole ühtegi paha sõna õelnud ;)
Kindlasti tasub saabi spetside juurest läbi minna, et kontrollida Turbot, DI kassetti. Lisaks kuna sul sportfilter, siis tuleks seda puhastada.
Kui CO-d paika ei saa, siis tuleks ka katalüsaator üle vaadata, et ega seal midagi pole ära põlend.
Sest küsisin just JT-st üle ning väitsid, et nende katalüsaator peaks olema tehtud varuga ning CO tasemega probleeme ei tohiks olla.
Kui CO-d paika ei saa, siis tuleks ka katalüsaator üle vaadata, et ega seal midagi pole ära põlend.
Sest küsisin just JT-st üle ning väitsid, et nende katalüsaator peaks olema tehtud varuga ning CO tasemega probleeme ei tohiks olla.
romza
Roman, kas ülessoojendamise all mõtled mootori korralikult pöördesse ajamist või töötemperatuuri saavutamist? Viimane oli ülevaatuse ajal kindlasti olemas, sest tulin otse sõites sinna.
Soft on Nordic Stage 3. Sportfiltrit pole veel puhastanud kuna puhastamise välp pole veel käes.
Ma täpselt pole kindel kumb valesti oli kas CO või CO2. Kuna xz väitis et CO korras, siis tekib küsimus, mis CO2 lubatud piir on?
Kas lambda võib olla paigast ära kuna andur hakkab ära väsima?
Vb mängib ka rolli, et pöörded reageerivad laisalt gaasivajutusele..
Soft on Nordic Stage 3. Sportfiltrit pole veel puhastanud kuna puhastamise välp pole veel käes.
Ma täpselt pole kindel kumb valesti oli kas CO või CO2. Kuna xz väitis et CO korras, siis tekib küsimus, mis CO2 lubatud piir on?
Kas lambda võib olla paigast ära kuna andur hakkab ära väsima?
Vb mängib ka rolli, et pöörded reageerivad laisalt gaasivajutusele..
Su autol peaks super hea hingamine olema ning Nordic Stage 3 softiga peaks mootor ikka väga erksalt reageerima gaasile.
Ma ise küll pole mootori ehituse kohapealt spetsialist, kuid soovitan kindlalt pöörduda saabi hooldajate poole.
Ma ise küll pole mootori ehituse kohapealt spetsialist, kuid soovitan kindlalt pöörduda saabi hooldajate poole.
romza
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Sain oma tonnisega ülevaatuselt läbi alles siis kui soft välja vahetati. Oli ka nordic, mootor paukus tühikäigul üsna kõvasti, põlemisjääkide number oli taevas, kõvemal gaasivajutusel must suits taga. Meie ecudoctor ütles, et mappide järgi pidigi segu oluliselt rikkam olema. Uue softiga kukkusid kõik näitajad uue mootori tasemele. Nüüd on vähemalt olemas väga hästi toimiv ülevaatuskat.
Kusjuures race katiga olevat Nordicu softi puhul kõik näitajad täiesti normis olnud.
Kusjuures race katiga olevat Nordicu softi puhul kõik näitajad täiesti normis olnud.
Algselt postitas: xz
Selline loll küsimus vahele, et mis imeauto see on, millel 0,212 CO lubatud ei ole? Ei viitsi küll seadust hetkel lappama hakata, aga minumeelest oli kõige karmim piirmäär 0,3:freak:
0,3 on tühikäigul, pööretel on lubatud 0.2. Lisaks on Marttil lambda normist suurem.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=803291
Algselt postitas: ill
Algselt postitas: xz
Selline loll küsimus vahele, et mis imeauto see on, millel 0,212 CO lubatud ei ole? Ei viitsi küll seadust hetkel lappama hakata, aga minumeelest oli kõige karmim piirmäär 0,3:freak:
0,3 on tühikäigul, pööretel on lubatud 0.2. Lisaks on Marttil lambda normist suurem.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=803291
SAAB 900 vaevalt 2004 a. või hiljem tehtud on, seega CO lubatud 0,5 ja 0,3 (tühikäik ja pööretel). Aga lambda on jah tiba mööda siis.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Lambda on ju ÕHK väljalaskes? Miks see neid huvitab? Õhk õhku ju ei saasta :D
Mida kõike pole vaja uurida neil. Kas nad omaenese gaasi kogust ka mõõdavat. Pulk pe#*e ja punnita, aga OOT, sa pole liiga soe. Mine jookse kaks tiiru ümber maja.
Mida kõike pole vaja uurida neil. Kas nad omaenese gaasi kogust ka mõõdavat. Pulk pe#*e ja punnita, aga OOT, sa pole liiga soe. Mine jookse kaks tiiru ümber maja.