Ise tehtud - hästi tehtud?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#1

K Dets 17, 2008 17:57

Algselt postitas: Hensmen
Lugesin sealt avalehelt, kuidas parandada eriti katkisi istmesoojendusi. Parajalt pusimist. Kas neil mingit tüüpviga ei ole, millepärast enam ei soojenda, või tuleb ikka kõik üle käia alates pistikutest, lõpetades soojenduselementidega. Kui ise päris elektrik pole, kas on mõtet jamada üldse?:?:)


isejamamise mõte sõltub mitmest komponendist: kas on suur hulk vaba aega ja huvi asja vastu,kas on edaspidi plaanis asuda õppima autoelektriku elukutset, kas oma põhitööga ei teeni selle ajaga enam?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

K Dets 17, 2008 23:25

Algselt postitas: mad1
Algselt postitas: Hensmen
Lugesin sealt avalehelt, kuidas parandada eriti katkisi istmesoojendusi. Parajalt pusimist. Kas neil mingit tüüpviga ei ole, millepärast enam ei soojenda, või tuleb ikka kõik üle käia alates pistikutest, lõpetades soojenduselementidega. Kui ise päris elektrik pole, kas on mõtet jamada üldse?:?:)


isejamamise mõte sõltub mitmest komponendist: kas on suur hulk vaba aega ja huvi asja vastu,kas on edaspidi plaanis asuda õppima autoelektriku elukutset, kas oma põhitööga ei teeni selle ajaga enam?

Ma olen korduvalt oma auto juhiistet lappinud. Just vabast ajast, sest:
a) minu vaba aeg algab päeval kell pool 5 ja lõpeb hommikul 7 (loodan südamest, et suudan end edaspidi hoidma tasemel, mil ei pea üle 1/3 oma ajast tööle pühendama)
b) mulle meeldib nokitseda (kahjuks pole harjumaal isiklikku nokitsemise kohta).

Seega sellel vorstil on vähemalt 2 otsa. Tõde on see, et lappides kauaks kestma ei jää ja lõpuks ostad endale ikka uue soojendusmati. See, kes selle külge paneb, on iseasi. Ise saab vabalt hakkama.

To Madis - see foorum on siiamaani soosinud isetegijaid, loodan, et ka edaspidi. Muidu poleks foorumil ju mõtet. Kui foorumis kurdetakse probleemi üle, siis näidatakse ju selget tahet ise hakkama saada. Ütlemine/vihjamine, et tule meile, teeme raha eest korda, ei ole paljudele edasiviiv jõud (vähestele on).

Ja mulle meeldib kuratlikult Trionicu/Iisaku/Viki/jne abivalmidus (näiteks foorumis tarkuse jagamise osas). Ilma nende meesteta poleks foorum pooltki see, mis ta on praegu ja tihtipeale viib tee foorumis jagatud tarkuste tõttu just nende meesteni.

Ilus näide:
Hiljaaegu andis kodus külmik saba. Otsisin internetist remondimeest, kes tuleks mulle koju külmikut remontima. Helistasin ühte firmasse - mees, kes toru võttis, küsis kohe, et kas kompressor on külm või soe. Katsusin ja vastasin, et soe. Siis teatas mees, et ilmselt on termostaat tuksis. Küsisin, et palju remont maksab ja kas nad tulevad koju remontima. Kutt ütles, et see on nii lihtne viga ja selle remondiga saan ehk ise hakkama. Ütles, et kui kohale tuleb, maksab remont 800 ja kui ise teen, siis 350 krooni. Soovitas kindluse mõttes kaane maha võtta ja proovida klemmid 3 ja 4 kokku ühendada - kui kompressor siis tööle hakkab, siis kindel termostaadi viga. Kui termostaat katki, siis tule minu juurde ja osta.
Katse tulemus näitas et termostaat oligi õhtal. Loomulikult läksin just selle mehe juurde termostaati ostma, sest nii hea mees oli. Oleks ju võinud tüki osta kust iganes... Sama on saabi remontimisega.
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#3

N Dets 18, 2008 3:19

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: mad1
Algselt postitas: Hensmen
Lugesin sealt avalehelt, kuidas parandada eriti katkisi istmesoojendusi. Parajalt pusimist. Kas neil mingit tüüpviga ei ole, millepärast enam ei soojenda, või tuleb ikka kõik üle käia alates pistikutest, lõpetades soojenduselementidega. Kui ise päris elektrik pole, kas on mõtet jamada üldse?:?:)


isejamamise mõte sõltub mitmest komponendist: kas on suur hulk vaba aega ja huvi asja vastu,kas on edaspidi plaanis asuda õppima autoelektriku elukutset, kas oma põhitööga ei teeni selle ajaga enam?

Ma olen korduvalt oma auto juhiistet lappinud. Just vabast ajast, sest:
a) minu vaba aeg algab päeval kell pool 5 ja lõpeb hommikul 7 (loodan südamest, et suudan end edaspidi hoidma tasemel, mil ei pea üle 1/3 oma ajast tööle pühendama)
b) mulle meeldib nokitseda (kahjuks pole harjumaal isiklikku nokitsemise kohta).

Seega sellel vorstil on vähemalt 2 otsa. Tõde on see, et lappides kauaks kestma ei jää ja lõpuks ostad endale ikka uue soojendusmati. See, kes selle külge paneb, on iseasi. Ise saab vabalt hakkama.

To Madis - see foorum on siiamaani soosinud isetegijaid, loodan, et ka edaspidi. Muidu poleks foorumil ju mõtet. Kui foorumis kurdetakse probleemi üle, siis näidatakse ju selget tahet ise hakkama saada. Ütlemine/vihjamine, et tule meile, teeme raha eest korda, ei ole paljudele edasiviiv jõud (vähestele on).

Ja mulle meeldib kuratlikult Trionicu/Iisaku/Viki/jne abivalmidus (näiteks foorumis tarkuse jagamise osas). Ilma nende meesteta poleks foorum pooltki see, mis ta on praegu ja tihtipeale viib tee foorumis jagatud tarkuste tõttu just nende meesteni.

Ilus näide:
Hiljaaegu andis kodus külmik saba. Otsisin internetist remondimeest, kes tuleks mulle koju külmikut remontima. Helistasin ühte firmasse - mees, kes toru võttis, küsis kohe, et kas kompressor on külm või soe. Katsusin ja vastasin, et soe. Siis teatas mees, et ilmselt on termostaat tuksis. Küsisin, et palju remont maksab ja kas nad tulevad koju remontima. Kutt ütles, et see on nii lihtne viga ja selle remondiga saan ehk ise hakkama. Ütles, et kui kohale tuleb, maksab remont 800 ja kui ise teen, siis 350 krooni. Soovitas kindluse mõttes kaane maha võtta ja proovida klemmid 3 ja 4 kokku ühendada - kui kompressor siis tööle hakkab, siis kindel termostaadi viga. Kui termostaat katki, siis tule minu juurde ja osta.
Katse tulemus näitas et termostaat oligi õhtal. Loomulikult läksin just selle mehe juurde termostaati ostma, sest nii hea mees oli. Oleks ju võinud tüki osta kust iganes... Sama on saabi remontimisega.


osalt nõustun, osalt mitte:)

soosin ka isetegijaid kui tulemus on proffessionaalne..kahjuks pole amatöörlust ja sellega kaasnenud fanatismi kunagi ühelgi elualal eriti soosinud

proffi fanatism on põhjendatud ja arusaadav

samas ei soosi "üle p...e tegemisi" ja aretamisi..maksab hiljem kätte ja võib viia hullema seisuni kui esialgselt remondiks vajalik oleks olnud

kõike infot vabalt jagada pole mõttekas ning käib ka firma konfidentsiaalsuse põhimõtete vastu. Äri on äri ja seda peaks osalt ka kaitsma ning lepingulised töötajad peaks sellega arvestama

põhimõtteliselt saab kodus absoluutselt kõigega hakkama kui päris puust pea ei ole ja käed lahtised otsas. Info on avalik ,kuid mitte tasuta:) Selleks on vastavad koolitused ja vajalikud investeeringud.

Lihtsamaid pisiasju ise teha..olen nõus.eriti see osa, mis tuleb kladena auto ostu puhul kaasa, kuid mitte see, mis eeldab proff.teadmisi ning kogemusi

Samas ei välista ja tihti ka nii on: külmkapimehel on tööd niigi palju ja ei viitsi pudi-padiga tegeleda..ei või iial teada ju;) ning väike kalkulatsioon: termostaat 350,- eek + sinu töö..oletan et kogu asjaajamine mitu head tundi..ei tohiks palju odavam tulla kokkuvõttes+ garantiid ka ei saa

..lõpuks kui ise meenutada, olen samuti nõu jaganud, kuid seda juhtub tõesti harva..

defekteerimine ehk vea otsing või ka diagnostika on samuti tasustatav teenus ning ma ei leia,et seda peaks tasuta jagama..vastav teenus moodustab tihtilugu põhilise summa teenusest ..ehe näide: " ussitanud juhtmestikust lühise või katkestuse otsing ca 5 tundi ja remont ca 5 minutit.. kalkuleeri

lõpetuseks: foorumid peaksid minu seisukohalt olema tõepoolest info saamise kohad erinevate teenuse pakkujate kohta, lisaks klubilised ettevõtmised, muu loba, ka kasutatud varuosad jne mitte online virtuaalremondikoht

ise jälgin foorumit pilguga, et ei satuks sisse vale informatsiooni , samuti lisan uudiseid ja vastan hinnapäringutele..aeg ajalt "peksan" ka segast, et uim peale ei tuleks ja asi liiga tõsiseks ei muutuks..80% ulatuses ju siin tegemist huumori valdkonda kuuluvaga
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#4

N Dets 18, 2008 11:37

Ütleks ka paar sõna isenokitsejate kaitseks juhtumisi olen ka seesamune isenokitseja tüüpi inimene ja edukalt juba üle kümne aasta autosi ja ja nende plekke kohendanud. Vaja on lomulikult tehnilist taipu ja vaba aega ja teatavat infopagasit kirjanduse läbi
Aga nõus ei ole ma sugugi selle väitega( et kas sa sele aja jooksul ise rohkem ei teeni ja lasta asi töökojas ära remontida) vastus sellele küsimusele on selline, et kui vea üles leidmine (istmesoendusel nt.)kordategemine võtab töökojas 2-4 tundi nt siis oletame et maksumus 1000 -2000 eeku, siis loomulikult pean ütlema, et ma ei teeni iga päev nii palju ja kui teeniks siis ma võibolla ei sõidaks üldse saabiga .
Igatahes kel käed otsas ja piisavalt taipu ja ka vahendeid saavad küll keretööde veermiku remondi ja lihtsamate elektritöödega ise hakkama (ja arvan, et mitte neid inimesi alahinnata et nende töö on sitem) loomulikult ei ole mõtet algajal toppida kätt mootorisse ja käigukasti mõelda et on kõva mees ise kogemusi omamata.

Istmesoendusega on, aga selline lugu et kannatab remontida paar kolm korda. Lihtsam oleks kohe küttekeha välja vhetada vana traat on ikka jube pude ja läheb igal juhul uuesti katki tee mis tahad.
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#5

N Dets 18, 2008 12:15

Algselt postitas: mad1
soosin ka isetegijaid kui tulemus on proffessionaalne..kahjuks pole amatöörlust ja sellega kaasnenud fanatismi kunagi ühelgi elualal eriti soosinud

Isetegemist tuleb ikka soosida, globaalselt. Rahvasport näiteks - ei ütle ju keegi, et mis te käpardid siia suusarajale ronite, las profid teevad korralikke ringiaegu. Või Suisamuisa segakoor - puha amatöörid koos ju, kuhu see kõlbab!
Ma ostan oma lastele hea meelega selliseid mänguasju (Legosid näiteks), mis ei ole eelnevalt tehases proffide poolt kokku pandud. Mis sellest, et profi tulemus oleks äkki vingem olnud, aga vähemalt õpivad nad oma päid ja käsi ise kasutama.

PS. Igaks juhuks mainin ära, muidu keegi ikka leidub, kes valesti mõistab: ma ei väida sugugi, et kõik asjad peaks ise ära tegema, ikka vastavalt oma võimetele ja viitsimisele. Kui kahtlustad, et ei saa hakkama, lase spetsialistil teha. Maailm on õnneks vikerkaarevärviline, ei ole ainult must ja valge ning "asju, mida teha" jagub nii isenokitsejale kui profile.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#6

N Dets 18, 2008 12:27

Äkki moded teevad spilti kusagilt maalt pealkirjaga "Ise tehtud- Hästi tehtud?":poke:

EDIT: tehtud :) by suur
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#7

N Dets 18, 2008 13:38

Küsisin selle isetegemise kohta sellepärast, et mõned asjad vajavad siiski kogemuste ja spetsiifiliste teadmistega inimest. Kuna endal näpud õli vastu allergilised pole , püüaks niipalju kui õnnestub ise teha. Lihtsalt hea, kui keegi, kes seda varem teinud, teab hoiatada/nõu anda. :thumb:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#8

N Dets 18, 2008 13:47

Mina jällegi ei saa aru nendest kes käivad ise koguaeg teenindustes. Lihtsaim näide park tule pirni vahetamas. Ise tegemine on FUN ja õpetlik.
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#9

N Dets 18, 2008 13:54

Ilmselt sellised inimesed kasutavad autot ainult tarbe-esemena. Ja maksavad selle eest kõva raha. Niipalju kui esindustes tööl olen olnud, on jah nii, et enamus uute autode omanikke ei tee auto juures midagi. Ja ega nad vist väga ei tohigi ise teha, ainult klaasipesuvedelikku lisada. :wise:
Aga eks kõik sõltub inimesest kah..
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1963
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#10

N Dets 18, 2008 14:07

Algselt postitas: mad1

isejamamise mõte sõltub mitmest komponendist: kas on suur hulk vaba aega ja huvi asja vastu,kas on edaspidi plaanis asuda õppima autoelektriku elukutset, kas oma põhitööga ei teeni selle ajaga enam?


Noh, kahe otsaga asi. Teenindus on lahti tööajal, autot sinna viies ja tuues pead töölt ära tulema, raha jääb teenimata. Ise vahel nokitsedes teed midagi kasulikku selle asemel, et kodus diivanit kaunistada. Samas suuremate asjade tegemiseks on vaja hunnikut tööriistu, mis ei maksa vähe. Nüüd on jälle kasulikum teenindusse viia. Võta nüüd kinni...
CrasherFox
Postitusi: 209
Liitunud: L Sept 01, 2007 14:30
Asukoht:
Auto:

#11

N Dets 18, 2008 14:28

Algselt postitas: Hensmen
Ilmselt sellised inimesed kasutavad autot ainult tarbe-esemena. Ja maksavad selle eest kõva raha. Niipalju kui esindustes tööl olen olnud, on jah nii, et enamus uute autode omanikke ei tee auto juures midagi. Ja ega nad vist väga ei tohigi ise teha, ainult klaasipesuvedelikku lisada. :wise:
Aga eks kõik sõltub inimesest kah..

Mnjah, mul 1 tuttav keeldus sedagi tegemast - mida küll majarahvas arvata võib, kui mind kapoti all näeb. Piinlik ju :)
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2278
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#12

N Dets 18, 2008 14:46

Leidur Leo: aga no on selliseid tüüpe, kes ei julgegi mootori juurde vaadata.

Üldiselt:
Ma olen ka ise nokitseja. Arvan, et kui ma oleksin (praegu ainult tehnikast räägime) kõik tööd ja tegemised sisse ostnud, oleks ma kooliraha olnud juba tänaseks päevaks maksnud kümnetes tuhandetes. Loomulikult võtab asi endal rohkem aega ja kui tuli takus siis küsin spetsi abi. Tihti aga ei ole kelleltki ka küsida. Leiutan ise. Selle vältimiseks külastasingi erinevaid foorumeid, kust sain piisaval hulgal infot ja kontakte samuti. Praegu ongi see foorumi mõte nii tahaplaanile vajunud, et midagi ei ole vist enam kirjutada.
Ainus masin, millele ma vist tõesti kätt külge ei pannud, oli 9-5.
Vana tonnine on algosadeks lõhutud, värvitud, eeltööd jne tehtud-kokku pandud ja aastaid sõitnud ka veel peale selle. Kaldun arvama, et sellise töö maksumus kuskil ettevõttes, kes soovib ka kasumit teenida, oleks no nii kümne-viieteistkümne tuhande kandis. Kui nii vähesega hakkama saab. Võib olla selle ajal oleks saanud.
Oma kahe ATV peale on kulutanud ka palju aega remontimisele. Tean, mis nende masinate remondihinnad teenindustes on. Veermikud algosadeks samuti, uued detailid sisse ja minekit. Pakun samuti kuskil paarikümne tuhande kanti "kokku hoitud" remondiraha. Lisaks veel töö, mis oleks maksma läinud 50tuhat aga sain suure surma peale ja tänu headele tutvustele garantii alla. Selle töö teostamine võttis aega ettevõttes 5 kalendri kuud!!!
Tsikli remont, mootor täiesti molekulideks võetud. Ja siis LASIN remontida, kuna ise ei hakka torkima sinna, kuhu aju ei küündi ja vajalikke materjale ei ole. Kokku panin ise ja arvan, et kui oleksin jälle sisse ostnud teenuse, oleks remondiraha olnud ka kümneka kanti.
Traktoril alt ära käinud tagasild ja vahetaud küll sidurit küll tagadifri detaile. Selle töö maksumuseks arvan olevat paarkümne tuhande kanti.
Veoauto remont ja värvimine-alla 5tuh ei viitsi keegi liigutadagi.
Eelnevalt olnud autodel sama teema olnud.
"pisikestest jubinatest" pole mõtet rääkidagi.
Ja siinkohal rääkisime vaid tehnika poole pealt.
No krt, viisin ühe ATV hooldusesse, kuna oli garantii aeg ja kasseeriti pelgalt õlivahetuse eest kaks pool tuhat. Ok, õli maksis 5L vist sinna viiesaja kanti ja filter samuti paarsada. Õhufiltri puhastus ja uuesti õlitamine...KÕIK! Mõttetu teema ju tegelt, või ei ole.

Jumal tänatud, et on väääga palju selliseid inimesi, kes ei tahaks sellise tegevuse peale eales mõeldagi. Aga noh, lahe seltskond, piisavalt võimalusi selliste tegemiste tegemiseks ja ongi mõnus olla.

Maja ehitusest, siseviimistlusest, torutöödest, küttesüsteemidest...nendest ma ei räägigi...

Häid jõule!:beer:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#13

N Dets 18, 2008 15:40

Algselt postitas: NO FEAR
Leidur Leo: aga no on selliseid tüüpe, kes ei julgegi mootori juurde vaadata.


Jälle mina teemas:red:
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#14

N Dets 18, 2008 16:23

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Mina jällegi ei saa aru nendest kes käivad ise koguaeg teenindustes. Lihtsaim näide park tule pirni vahetamas. Ise tegemine on FUN ja õpetlik.


Mina saan väga hästi nendest inimestest aru, kuna olen nüüd üks neist. :red:
Kunagi 8-10 aastat tagasi noore poisina sai sõpradega koos auto(del) kõik ajsad ise ära vahetatud. Käisime varuosakauplustes ainult osasid ostmas. Unepealt teadsin vastavatest sümptomitest diagnoosi panna ja telefoniteel juhendada, kuidas mingit osa vahetada (vahest pandi ikka puusse ka). Sai olla õline nii päeval kui öösel ja nii kuradima hea oli. Reede ja laupäeva õhtud viisid pubisse, kus õllekannu kõrval räägiti kW-de juurde saamisest jms.
Tänaseks on aga asjalood nii, et pole enam kohta kus putitada/ehitada, tehnika mõnes mõttes keerukam (ise ajast ka maha jäänud), vaja on spets-seadmeid jne jne.
Nüüd olengi selline "pintsak-lipslase" tüüpi (ei kanna kumbagi) tolgus, kel aega alati napib ja vajadusel autoga ainult remondimeistri juurde sõidab. Tunnistan ausalt, et olen oma Saabi kapotti avanud peaaegu ainult klaaasipesuvedeliku lisamiseks. Samas kui see juba avatud on siis sportlikust huvist üritan seda vurri sealt leida :P
Tänaseks olen vaikselt ära harjunud sellise stiiliga ja autole teenindusse järele minnes on ikka hea tunne, et asi korras (+garantii :facts: ).

Eriti häbiväärne lugu oli paar kuud tagasi, kui Saab andis läbi SIDi teada, et soovib jahutusvedelikku juurde saada. Lendasin siis esimesse statoili ja sealt küsiti, et mis värvi vedelik sees on? "EI TEA" vastust andes tundsin kuidas nägu punaseks tõmbas. Egas midagi, esindus oli lähedal ja sain hädast lahti. Kontrolliti veel, et juhuslikult leket pole kuskil.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#15

N Dets 18, 2008 16:34

Jah, tegelikult peaksin mina ka aru saama sellest, et igal ühel pole kohta, pole tööriistu, pole oskusi, pole huvitatud ja enamusel on pered aka NO TIME.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

N Dets 18, 2008 19:12

yhekylgsed inimesed on kasulikud vaid yhel erialal. nii nagu kunagi hr. Ford oma tehased yles ehitas.
aga inimest eristab loomast just mõtlemisvõime. ja kui inimesel pärsitakse seda, mis iganes viisil, siis arengut ei toimu, ehk toimub taandareng.
ei saa olla vaid 8...17 raamatupidaja ja teenitud papi eest kõike teha lasta. see on ääretult nõme. see on surnud inimene yhiskonna jaoks. kasvõi siis kui raamatupidajat pole enam vaja.
aga see sell, kes kõike proovib lahti arutada ja teada saada, mis? see on ja milleks? , sel on avatud silmaring ja oskab asju vaadata mitte ainult oma mätta otsast vaid ka eemalt ja seestpoolt jA eristada üldist ja yhest jne... ja hätta oma elus ei jää!
( saa pappi palju tahad oma töö eest)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

N Dets 18, 2008 19:20

Ivometsa sõnadega võiks kogu selle jutu üsna üheselt kokku võtta..:) Huvi ja tahtmine peab olema, siis on sul ka otsustusvõime, teha midagi ise või lasta teha.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#18

N Dets 18, 2008 19:51

Algselt postitas: ivomets
yhekylgsed inimesed on kasulikud vaid yhel erialal. nii nagu kunagi hr. Ford oma tehased yles ehitas.
aga inimest eristab loomast just mõtlemisvõime. ja kui inimesel pärsitakse seda, mis iganes viisil, siis arengut ei toimu, ehk toimub taandareng.
ei saa olla vaid 8...17 raamatupidaja ja teenitud papi eest kõike teha lasta. see on ääretult nõme. see on surnud inimene yhiskonna jaoks. kasvõi siis kui raamatupidajat pole enam vaja.
aga see sell, kes kõike proovib lahti arutada ja teada saada, mis? see on ja milleks? , sel on avatud silmaring ja oskab asju vaadata mitte ainult oma mätta otsast vaid ka eemalt ja seestpoolt jA eristada üldist ja yhest jne... ja hätta oma elus ei jää!
( saa pappi palju tahad oma töö eest)


ühiskond just soosib, toodab ja ootab kitsa silmaringiga spetsialiste, kes on tugevad omal erialal..samas on professionaalsus kõigil aladel võimatu, sest infotulv on liiga kiire ning mahukas. Sellest tulenevalt ühinevad eri projektide tarvis ka eri alade teadlased, et saaks edasi minna...

mitmekülgsus ei ole enam enamusel võimalik,ka mitte vajalik kuid see pole ka mitte avalikult VEEL taunitav

samas võib mitmekülgne olla kokuvõttes igal alal poolpidune..

mõtlemisvõimelise inimesena ( minu isiklik arvamus endast suure ego juures ) pooldan laia silmaringi, analüüsivõimet, mitmekülgseid oskusi jne. ning kustumatut janu teadmiste järele kõigest

..kuid paraku jah: tuleb tõdeda, et elu saab enne otsa ja kokkuvõttes ei saavuta enamus sellise siplemisega midagi olulist..suure tõenäosusega võib sattuda ka "paldiski mnt. puhkemajja" või lõpetada prügikasti pervel..heal juhul säilitad siiski töökoha ja teenid oma riiki kohusetundliku kodaNUKUNA
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#19

N Dets 18, 2008 19:51

Algselt postitas: ivomets


ei saa olla vaid 8...17 raamatupidaja ja teenitud papi eest kõike teha lasta. see on ääretult nõme. see on surnud inimene yhiskonna jaoks. kasvõi siis kui raamatupidajat pole enam vaja.

( saa pappi palju tahad oma töö eest)


Siiski siiski, sellist inimest kes on väga tugev ühel erialal, ja töötab ja arendab ennast aina edasi, nimetatakse - (oma ala) spetsialistiks.

Hunt kriimsilma 9 ametit - 10 s on nälg.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#20

N Dets 18, 2008 20:03

Algselt postitas: Eleri
Algselt postitas: ivomets


ei saa olla vaid 8...17 raamatupidaja ja teenitud papi eest kõike teha lasta. see on ääretult nõme. see on surnud inimene yhiskonna jaoks. kasvõi siis kui raamatupidajat pole enam vaja.

( saa pappi palju tahad oma töö eest)


Siiski siiski, sellist inimest kes on väga tugev ühel erialal, ja töötab ja arendab ennast aina edasi, nimetatakse - (oma ala) spetsialistiks.

Hunt kriimsilma 9 ametit - 10 s on nälg.


tundub, et minu mõju oma andekaimale õpilasele hakkab juba tulemuseni jõudma:P
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#21

N Dets 18, 2008 20:46

Arvamusi seinast seina :)
Ütleme siis nii, et kriimsilma kümnes amet võib tõesti nälg olla, aga kui ta on oma tegemistes siiski õnnelik, ei ole teistel õigust talle midagi ette heita.
Muidugi ei tasu ekstreemsustesse minna, muidu kannatavad ka lähikondlased selle "õnneliku" pärast.

Natuurid ja kodune kasvatus on erinevad. Kui mina ja mõni teine siin foorumis (näpuga ei näita) arvab, et ühel kohal ühe kindla ameti peal 8-16 istumine on kreisi, ei vii suurt edasi ja muudab isiksuse veel kitsarinnalisemaks siis on meil õigus.
Kui teine arvab, et just seesugune ühes valdkonnas spetsialiseerumine on õige elustiil, siis on temal samuti õigus.
Kelle vaatenurk on siis see õige taustsüsteem? ;)
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#22

N Dets 18, 2008 20:56

Lisaksin, et ei tasu iial segamini ajada hobi ja tööd ja muid asju. Hobikorras erinevate asjade tegemine, aretamine, mõtlemine, on alati otseloomulikult hea ja kasulik.

Eleri@paberimäärija aegajalt tunkedes.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
hoclines
Postitusi: 202
Liitunud: R Veebr 27, 2004 8:48
Asukoht:
Auto:

#23

N Dets 18, 2008 21:23

Algselt postitas: sebastian
Arvamusi seinast seina :)
Kui mina ja mõni teine siin foorumis (näpuga ei näita) arvab, et ühel kohal ühe kindla ameti peal 8-16 istumine on kreisi, ei vii suurt edasi ja muudab isiksuse veel kitsarinnalisemaks siis on meil õigus.
Kui teine arvab, et just seesugune ühes valdkonnas spetsialiseerumine on õige elustiil, siis on temal samuti õigus.
Kelle vaatenurk on siis see õige taustsüsteem? ;)


Arutelu kaldub polaarsustesse. Ei saa ju mööda vaadata faktist, et peale kutsetöö ja saabiremontimise on iga autoomaniku elus veel n arv vajalikku tegevust sarnase dilemmaga ( teen ise või maksan ise?). Kõike hästi osata ei saa ja eeldused oskuste omandamiseks on erinevad. Müts maha meeste ees, kes KÕIGEGA hästi hakkama saavad - mina näiteks teen lisaks kutsetööle oma koduses majapidamises pea kõik tööd - välja arvatud elektroonika ja autoremont. Usaldan lihtsalt oma automeistrit sel alal rohkem kui ennast. Ja ei näe siin probleemi. Samas olen väiksemaid töid auto juures ka ise teinud ja nende sooritamiseks foorumist superhead abi saanud (näiteks udutulede renoveerimine). Müts maha Trionicu ja Iisaku ees, kes asjaliku kommentaariga on nii mõnegi amatööri õigele rajale suunanud. Rääkida sel kohal ametisaladuste mahaparseldamiseks oleks vist veidi kohatu. Mis siis peaks olema selle jutu moraaliks? See foorum on vähemalt minu silmis mitte meelelahutuslik, vaid entusiastide foorum ja just selles peitub tema võlu.:beer:
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#24

N Dets 18, 2008 21:27

Kes tahab nokitseb ise, kui on koht, aeg, vahendid ning aja jooksul kaasnevad kogemused/oskused, kui p... keerab ei ole ka kedagi süüdistada aga hüva nõu võib ju ikka küsida foorumist.
Kes tahab viib auto remonti, kui kõike eelnevat ei oma aga juhuslikult töötab näiteks raamatupidajana ja on pappi tiba rohkem.
Kes tahab annab foorumis nõu ja aitab hea-targa sõnaga kui oskab.
Kes ei taha (ei tohi/ ei saa) nõu anda see võiks ka sõna mitte võtta sellisel juhul, kui teine mees ise midagi ära teha tahab.
Ja ongi m.o.t.t.

Natuke kriitikat ka nende emotsionaalsete tegijate suhtes, kelle arvates peab "meesterahvas = autoremondiluksepp"
Selline arusaam pärineb meie isade ajast, nõuka ajast, mil oli 4 marki sõidukeid ja peeti justkui iseenesest mõistetavaks, et mees putitab oma liikurit ise.
Kahjuks on selline arusaam liikunud koos poegadega kaasa tänasesse päeva ning kasutatakse väljendeid: "kui sul just puupea ei ole ja käed p... välja ei kasva siis teed selle asja ise ära", andmata endale aru, et tänane tehnika on siiski natuke teisem kui tolleaegne, lisaks veel välismaine kuhu on "natuke" rohkem inseneride teadmisi sisse pandud.

Kujutage nüüd ette, et meesterahvas on kirurg kes teeb iga päev mitmeid operatsioone, ta ostab oma esimese auto 30 -selt kuna eelnevad 10 aastat on panustatud läbi higi-vere ja pisarate hariduse ja vastavate teadmiste omandamisse ja enesetäiendamisse. Tööriistu on ta oma senise elu jooksul käes hoidnud meeletul hulgal aga ükski neist ei sobi autoremontimiseks.
Vot tema vaatevinklist võiks analoogne arusaam ise tegemisest olla selline, et kui sa oma sugulasel näiteks pimesoolt ei suuda ise opereerida siis pole sa küll miski mees ehk siis sa oled üks puupea, plastmasspea, kõlupea, kapsapea jne.
(midagi ei ole parata, ma pean lihtsalt oma avaldusi läbi selliste utoopilis-totrate mõttekäikude kaudu avaldama, et kuidagigi teha arusaadavaks lihtsaid tõdesid)

Ei saa nii kitsalt enda ümber vaadata. Elukutseid ja ameteid on maamunal tuhat ja üks tükki, iga mees ei pea oskama autot remontida, nii nagu ei pea iga mees oskama raamatupidamist, opereerimist, demineerimist - kui soovite !

Selle jaoks oledki olemas sina, kas siis elukutseline või vabakutseline autoremondimees kelle poole vajadusel pöörduda, et sulle oma pappi tuua, et sul hinge sees aidata hoida.
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#25

N Dets 18, 2008 21:37

Algselt postitas: hoclines
Algselt postitas: sebastian
Arvamusi seinast seina :)
Kui mina ja mõni teine siin foorumis (näpuga ei näita) arvab, et ühel kohal ühe kindla ameti peal 8-16 istumine on kreisi, ei vii suurt edasi ja muudab isiksuse veel kitsarinnalisemaks siis on meil õigus.
Kui teine arvab, et just seesugune ühes valdkonnas spetsialiseerumine on õige elustiil, siis on temal samuti õigus.
Kelle vaatenurk on siis see õige taustsüsteem? ;)


Arutelu kaldub polaarsustesse. Ei saa ju mööda vaadata faktist, et peale kutsetöö ja saabiremontimise on iga autoomaniku elus veel n arv vajalikku tegevust sarnase dilemmaga ( teen ise või maksan ise?). Kõike hästi osata ei saa ja eeldused oskuste omandamiseks on erinevad. Müts maha meeste ees, kes KÕIGEGA hästi hakkama saavad - mina näiteks teen lisaks kutsetööle oma koduses majapidamises pea kõik tööd - välja arvatud elektroonika ja autoremont. Usaldan lihtsalt oma automeistrit sel alal rohkem kui ennast. Ja ei näe siin probleemi. Samas olen väiksemaid töid auto juures ka ise teinud ja nende sooritamiseks foorumist superhead abi saanud (näiteks udutulede renoveerimine). Müts maha Trionicu ja Iisaku ees, kes asjaliku kommentaariga on nii mõnegi amatööri õigele rajale suunanud. Rääkida sel kohal ametisaladuste mahaparseldamiseks oleks vist veidi kohatu. Mis siis peaks olema selle jutu moraaliks? See foorum on vähemalt minu silmis mitte meelelahutuslik, vaid entusiastide foorum ja just selles peitub tema võlu.:beer:


just just..entusiasm ja hobi..kas need mitte ei peakski kuuluma meelelahtuse valdkonda;)
Vasta