Kas sellist Eestit me tahtsimegi?

Lihtsalt arutlemine ükskõik mille üle...
svenska
Postitusi: 116
Liitunud: L Mai 26, 2007 16:35
Asukoht:
Auto:

#26

L Dets 27, 2008 16:31

Loomulikult on tegu planeeritud eelarve suurenemisega ise ju tunnistavad et 360 mln on plaanis aastaga lisatulu saada sellest tõusust, trahvid on ikka räigelt suured eriti nõme on see turvavööta eest kedagi ei peaks ju kottima tegelt ma sõidan ju oma autos ja selle vööga ei sea ju kedagi reaalselt ohtu sama nõme kui tõkiskingade puudumine, mittemillegi eest pereisa käest leivaraha röövida ajab vihale se asi tegelt.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2238
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#27

L Dets 27, 2008 16:32

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND

Kolmandaks: On tõestatud fakt, et kiirus ei tapa (no tapab aga äärmiselt väike osa). Tapab oskamatu auto käsitlemine, tapab koljus olev tuuletõmme.


Peaaegu said õigesti!

Kiirus tõesti ei tapa, seda teeb hoopis Kiirendus! Kahjuks aga on kiirendus kiiruse ruut, ehk siis mida suurem kiirus seda suurem selle kordselt kiirendus.

Mina ise enamasti tänaval eriti ei "Pauguta".

Tegelikult aitab ringrajapeal "kuuma" andmine vägagi palju juurde. Peale ise 150km/h. pealt spinniga Sauga ringrajal välja lendamist, läksin küll rajale tagasi kuid liikluses oli gaasi jalg ikka õige õrn. Nüüd reeglina paugutan oma esimest 2'te käiku ( talvel muidugi ei toimi).

Olen nõus, et korduval rikkumisel (a-la 3x jääd vahele ilma rihmata mister politseile, et siis peaks keerama vingema trahvi) aga esimesel korra saamisel ajaks küll vere pulbitsema. (endal on rihm peal isegi kui 50m sõidan, harjumus selline)

Peace out. :notworthy:
Iga ratas veab and then some!
sipelgaz
Postitusi: 260
Liitunud: T Aug 15, 2006 20:47
Asukoht:
Auto:

#28

L Dets 27, 2008 16:34

No,

Pole midagi, ma proovisin ära. Eks nad on nüüd uhked ikka, et +14 eest saab ilusti ning ilma silma pilgutamatta teha 1480 EEK'i.

:thumb:Sipelgaz:headbang:

:headbang:GoEstoniaGo:headbang:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#29

L Dets 27, 2008 16:42

Algselt postitas: svenska
Loomulikult on tegu planeeritud eelarve suurenemisega ise ju tunnistavad et 360 mln on plaanis aastaga lisatulu saada sellest tõusust, trahvid on ikka räigelt suured eriti nõme on see turvavööta eest kedagi ei peaks ju kottima tegelt ma sõidan ju oma autos ja selle vööga ei sea ju kedagi reaalselt ohtu sama nõme kui tõkiskingade puudumine, mittemillegi eest pereisa käest leivaraha röövida ajab vihale se asi tegelt.


Osati nõus sinuga, aga kui üle katuse käite siis sa hakkad autos sees lendama ja võid mõnda oma lähedast kõvasti vigastada :)

Mul oli mõni aeg tagasi päris kõva pauk. Olin roolis ja sõber kõrval magas. Õnnetuse hetkel sai ta mu käest ikka mõnusa laksu vasta nägemist, mul olid küll enne õnnetust mõlemad käed roolil aga kui ikka 180 kraadi momentselt auto viskab siis ei saand mitte kui midagi aru.

Minul isiklikult viskab see riik täiega üle. Kui on võimalus kolin minema kuhugi, kus ei peedistata autojuhte nii jubedalt.
napoleon
Postitusi: 1488
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht:
Auto:

#30

L Dets 27, 2008 16:56

Algselt postitas: IFF
Kiirus tõesti ei tapa, seda teeb hoopis Kiirendus! Kahjuks aga on kiirendus kiiruse ruut, ehk siis mida suurem kiirus seda suurem selle kordselt kiirendus.


OT: kui tähte närida, siis kiiruse ruudust sõltub kineetiline energia(millest omakorda sõltub pidurdusteekond, tekitatud kahju, kui kellelegi/millelegi otsa sõita jne.). Kiiruse ja kiirenduse vahel mingit kiiruse ruudust sõltuvat seost pole. Näiteks 200km/h ühtlaselt sirgjooneliselt liikuva auto kiirendus on täpselt sama suur kui paigalseisval autol;)
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2238
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#31

L Dets 27, 2008 16:59

Algselt postitas: napoleon
Algselt postitas: IFF
Kiirus tõesti ei tapa, seda teeb hoopis Kiirendus! Kahjuks aga on kiirendus kiiruse ruut, ehk siis mida suurem kiirus seda suurem selle kordselt kiirendus.


OT: kui tähte närida, siis kiiruse ruudust sõltub kineetiline energia(millest omakorda sõltub pidurdusteekond, tekitatud kahju, kui kellelegi/millelegi otsa sõita jne.). Kiiruse ja kiirenduse vahel mingit kiiruse ruudust sõltuvat seost pole. Näiteks 200km/h ühtlaselt sirgjooneliselt liikuva auto kiirendus on täpselt sama suur kui paigalseisval autol;)


Jah, nii ta on, aga 200km/h liikuval ning paigal seistes on sul täpselt sama ohtlik olla. Sa ju ei sure kui auto kiirus saavutab 200km/h. :poke: Või kui pidurdad 200km/h pealt näiteks 80km/h peale ilma kellelegi otsa sõitmata.

Halvaks läheb siis kui suuremat järku negatiivne kirendus mängu tuleb. (mis juhtub kui sattud avariise) Ma arvan, et pole mõtet valemitega füüsikat kohe siia tuua. Vajadusel teeme ära muidugi. :facts:
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7297
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#32

L Dets 27, 2008 17:19

lahe teema ( eriti just see fyysika pool):
aga kas kiirendus ei olnud esimese astme tuletis kineetilisest energiast kiiruse kaudu ??:freak:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2238
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#33

L Dets 27, 2008 17:22

Algselt postitas: ivomets
lahe teema ( eriti just see fyysika pool):
aga kas kiirendus ei olnud esimese astme tuletis kineetilisest energiast kiiruse kaudu ??:freak:


Kiirendus on kiiruse tuletis.
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
Aeronautik
Postitusi: 170
Liitunud: L Nov 24, 2007 16:28
Asukoht:
Auto:

#34

L Dets 27, 2008 17:24

Oeah.....vana "liiklushuligaan" võtaks ka sõna.
Endal käivad reeglina korra aastas load "hoiul".
Viimati oli kiirus üle pluss 18km. kogemus ütleb, et kui sul on register ees siis väänatakse iga väiksema asja eest täie rauaga. kel puhtam leht see ka kergemalt üldiselt pääseb. Ise sõidan aastas läbi eesti teedel ca 80 000km ja 1-2 rikkumist aastas tuleb ikka ette. Üldiselt on viimasel ajal liiklus rahulikumaks muutunud. Trahvide suurendamine on pigem riigi rahakoti täitmise otstarve mitte liikluskultuuri kasvatamiseks. Suht mõtetu on ju teha 6k vennale trahvi kelle aasta sissetulek on 1mill. samas kelle sissetulek on aastas 70 000 sellele on see kõva pauk.
Soovin kõigile rõõmsat uut rikkumistevaeset aastat:drink:!!!!!!!!!
Kasutaja avatar
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#35

L Dets 27, 2008 17:28

http://et.wikipedia.org/wiki/Kiirendus
http://et.wikipedia.org/wiki/Kiirus
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2249
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: Jalgratas.
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik, 9-5 Aero või 9-5 Griffin

#36

L Dets 27, 2008 17:42

Kui aus olla siis mul ükstakõik. Ja mul on ükstakõik kas ka sigaretiaktsiisi tõstetakse. Veiniaktsiis võiks suht samaks jääda.
Võtsin vastu otsuse, et aastal 2009 mina enam riigi eelarvet trahvide näol ei turguta. Lolli tahtmatut eksimust ma muidugi vältida ei saa aga ajaline võit oma igapäevase 100km-se töölkäimise juures on liialt väike kui rikuksin teadlikult reegleid. Sellest tulenevalt vabandan kõikide Muuga sadamasse või Maardusse suunduvate pemmiomanike ees, keda ma viimaste kuude jooksul hommikul ja õhtul Peterburi teel olen takistanud. See margiteemaline avaldus ei olnud künism vaid tähelepanek elust enesest.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#37

L Dets 27, 2008 19:13

Algselt postitas: sipelgaz
No,

Pole midagi, ma proovisin ära. Eks nad on nüüd uhked ikka, et +14 eest saab ilusti ning ilma silma pilgutamatta teha 1480 EEK'i.

:thumb:Sipelgaz:headbang:

:headbang:GoEstoniaGo:headbang:


Kas sul õnnestus juba uue seaduse alusel trahv saada?
Praegu istuvad Pärnu mnt 70 märgi juures ning ka kõikides teistes kohtades kus linn algab või lõppeb.
Õnneks on see vaid nende alguse huvi-uut seadust rakendada. Varsti see tuhin raugeb ning lõppeb see +10 km/h peedistamine.
vanasaab
Postitusi: 110
Liitunud: T Jaan 04, 2005 3:23
Asukoht:
Auto:

#38

L Dets 27, 2008 19:38

See trahvisumma on mõttetu kui pole järelvalvet. Oleks rohkem vaja poolitsaid tänavatele-teedele.et ka igasugu ohtlike olukordade (ette keeramised, ilma suunata manöövrid jne) tekitajad saaks ka karistatud. Ise olen bussijuht ja linnas liiklus ikka imeb täiega ning ses suhtes tuleks riigil küll midagi kardinaalset ette võtta. Eks roovige 17-tonnise täismassiga masinaga linnas ohutut pikivahet hoida, kohe topivad 3 tattnokka ja 4 blondiini end vahele ja kui siis selline järsult pidurdab ongi bussis inimesed kuhjas üksteise otsas......:gun: Ja mingit erilist paranemist liikluses küll märgata pole.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#39

L Dets 27, 2008 19:48

No 17 tonniga oleks lihtne :P aga sa ära pidurda kui mõni vahele vägisi trügib. Usun, et kindlasti järgmine kord ta enam ei trügi kui ilma pagasnikuta koju peab minema :D
suur
Postitusi: 3923
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#40

L Dets 27, 2008 20:30

Algselt postitas: napoleon
Noh jah, ei arva, et see nüüd üle mõistuse ahistamine on, küll aga arvan, et trahvinumbritega vehkimise asemel peaks järelvalvet tõhustama.

Eks nad ole seda ka teinud. Liigun maanteedel suht harva. Nüüd jõulude ajal lapsevanematekülastustuuril Tallinn-Võru-Pärnu-Tallinn nägin üle keskmise palju politseinikke. Aasta tagasi neid küll nii palju silma ei hakanud.

Aa, tervitan seda hõbedase universaalkerega 9-5 omanikku, kellel 24.12 politseionudega Tartu maanteel Kuivajõe kandis juttu tuli puhuda.
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1033
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#41

L Dets 27, 2008 23:58

OT:
Omaarust tean päris hästi kuidas asjad käivad. Pole vaja muretseda. Eriti lahe on selline Riigikogu istung, kus sügatakse tagumikku ja minnakse koju ära, kuna kõikvõimalikes komisjonides on palehigis kõik töö juba ära tehtud. ... jne :)

Algselt postitas: Cyber
IRW.. Et riigikogu tuli kohale ja tegi seaduse 12 minutiga..:D Kallis mees, see on hääletamine. Sellele eelneb pikem töö kõikvõimlaikes komisjonides jms.
Kui sa loeksid sedasama, millele sa viitasid, siis leiaksid ehk säärase lause:
Tõepoolest, see eelnõu algatati 2007. aasta detsembris ja juba talvel oli esimene lugemine


Algselt postitas: Homersimpson
12 minutit riigikogus tundub küll nipsulaskmisena.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#42

P Dets 28, 2008 4:38

Ólge rahulikud. Alates 01.01.09.a. hakkab jooksma plaan-1 miljoni krooni eest päevas trahvi. Sest eelarvesse on planeeritud 360 miljonit trahviraha liiklusest.
Ning kui nüüd reaalselt mõelda siis see eeldab ikka väga kõva tööd ja pidevat trahvimist.
Platinum
Postitusi: 265
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:28
Asukoht:
Auto:

#43

P Dets 28, 2008 10:32

Eks see pidev sinikuuemeeste passimine tee ääres ole mõjunud küll. Ise hoian nüüd kiiruse 95 lähedal, endise 110 asemel... Suvel oleks ükskõik olnud, siis oli raha, et trahvi maksta...nüüd olen tee peal pigem hall hiireke :D
Kasutaja avatar
smr
Postitusi: 124
Liitunud: P Jaan 29, 2006 16:14
Asukoht:
Auto:

#44

P Dets 28, 2008 11:26

Ma jään ikka oma vana arvamuse juurde, et juhtimisõigust on meie riik liiga kergekäeliselt jaganud. Millegipärast kiputakse arvama, et auto juhtimisõigus on inimõigus :) Ning kiputakse unustama kui ohtlik sa oma liiklusrikkumistega liikluses teistele oled.

Ringrajal paugutamine aitab ainult seda imepisikest % inimesi, kellel ka kupli alla midagi antud on. Ülejäänud paraku ei oska aga seda väärtuslikku infot ära kasutada ning liiklevad avalikel teedel samamoodi edasi. Võibolla veel äkilisemaltki, kuna "ma ju rinkal harjutanud" :)

Seaduste tegemisel peab paraku arvestama kogu populatsiooniga. Ning elu on näidanud, et rõhuv enamik nendest on lollid.


smr @ pole enam jupp aega turbot sihtotstarbeliselt kasutanud
Kasutaja avatar
smr
Postitusi: 124
Liitunud: P Jaan 29, 2006 16:14
Asukoht:
Auto:

#45

P Dets 28, 2008 11:42

Algselt postitas: svenska
eriti nõme on see turvavööta eest kedagi ei peaks ju kottima tegelt ma sõidan ju oma autos ja selle vööga ei sea ju kedagi reaalselt ohtu

Ma võin kostuda iroonilisena, kuid see on ühiskonna poolt oma investeeringu kaitsmine. Ühiskond on sinu nooruses aidanud su vanematel sind kasvatada ning ühiskonnal on õigustatud ootus, et sa annaksid ka omaltpoolt panuse elu paremaks muutmisel. Aga kui sa ennast kasti või veel hullem, vigaseks, sõidad, kuna vöö polnud peal, jääb see "tulu" saamata.
Kasutaja avatar
jack
Postitusi: 260
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#46

P Dets 28, 2008 11:56

Rääkides autojuhtide "peedistamisest" siis näiteks Soomes on trahvid palju kopsakamad. Seal lähtutakse trahvi määramise ajal sinu eelmisel aastal saadud tulust. Kas selline süsteem meeldiks kodanikele rohkem?
Osadele võib tunduda trahvisummade suuremaks muutumine ahistamisena, mina leian, et kui ise eeskirju ei riku, siis pole vahet kui suur see trahv on. Ja mida suuremaks seda kruvitakse, seda õiglasem tundub trahvisumma.
Liiga ülbeks ja jõhkraks on meil liiklus muutunud. Ja see, et politsei on igal pool väljas, on ainult rahulikuma liikluse huvides.
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Kasutaja avatar
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 743
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#47

P Dets 28, 2008 12:32

keskmise REAALSE tulu järgi võiks see arvestamine käija küll

sest praegu saab ju nii kõrgepalgaline poliitik SAVISAAR/ANSIP, kui tavaline tööline (kes teenib ~5000EEK-i kuus) sama mõõdupuu järgi ... mis on ju sulaselge ebavõrdsus :freak:

kui sa ikka teenid MILLI aastas (tulumaksuga maksustatud) siis maksa keskmine päevapalk selle pealt ... see aitaks kõvasti paremini seda eelarveauku lappida :evil:
Kasutaja avatar
smr
Postitusi: 124
Liitunud: P Jaan 29, 2006 16:14
Asukoht:
Auto:

#48

P Dets 28, 2008 12:53

Mulle tundiub, et te pole päriselt seda asja läbi mõelnud :)

- Eelarveauk. 2009 riigieelarve on jämedalt 100 miljardit. Teie räägitud 360 miljonit on jämedalt 0,3% sellest summast. Pole nagu suurem augulappimine, ah?

- Trahvi arvutamine deklareeritud sissetuleku järgi.
a) See tooks kaasa jällegi riigiametnike arvu suurenemise ning trahvimääramise protsessi kallimaks muutumise. Ning näiteks 360 milli asemel oleks vaja koguda 400 milli.
b) Samuti pääsevad veel ühe institutsiooni ametnikud ligi sinu maksuandmetele.
c) See kostub üldse see keskerakondliku astmelise tulumaksu moodi asi. A miks siis mitte auto arvelevõtmine ei võiks sõltuda sissetulekust? Või kalastusloa andmine?
Platinum
Postitusi: 265
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:28
Asukoht:
Auto:

#49

P Dets 28, 2008 13:07

Algselt postitas: spark

sest praegu saab ju nii kõrgepalgaline poliitik SAVISAAR/ANSIP, kui tavaline tööline (kes teenib ~5000EEK-i kuus) sama mõõdupuu järgi ... mis on ju sulaselge ebavõrdsus :freak:


Sulaselge võrdsus on see ju.
Kui härra kõrgepalgaline poliitik saab kena palka, siis see on tema enda tehtud. Ta ise on elus vaeva näinud, et tal oleks raha rohkem. Väga ebaaus oleks temalt rohkem koorida!
Pmst langeb asi jah samasse kategooriasse astmelise tulumaksu ideega...mis on minu silmis absurdne!
napoleon
Postitusi: 1488
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht:
Auto:

#50

P Dets 28, 2008 15:22

Kui trahvi sissetulekust sõltumist võrrelda astmelise tulumaksu, kalastusloa või piimapaki hinnaga, siis vaatame ju trahvi kui teenuse ostmist. Trahv pole mitte teenus vaid karistus. Aga eks ta ole mitme otsaga asi, mina arvan jätkuvalt, et määrav pole mitte niivõrd karistuse suurus kui vältimatus. Oletame, et trahv oleks 1kr. Miljonise aastapalgaga inimest ei kõigutaks see summa karvavõrdki, aga kui kinnipidamine ja protokolli koostamine oleks igahommikune rutiin, siis hakkaks tõenäliselt mõtlema, et kui eeskirju ei rikuks, jõuaks ju tunduvalt kiiremini tööle;)
Vasta