Huvitavaid artikleid Saabidest
Mõned kuud tagasi sattus minu kätte meie firma puhketoas üks ajakiri,millel puudusid kaaned.Sisu oli aga huvitav ja eriti köitis tähelepanu artikkel pealkirjaga SUURI SALAISUUS.Kuna oli parasjagu kiire,jõudsin ainult silmad põgusalt üle kirjutatu lasta.Lootsin õhtul selle kirjutise põhjalikult läbi lugeda aga võta näpust!Ajakirja(riismeid)enam polnud.
Mõned päevad tagasi õnnestus mul puht juhuslikult see vana ajakiri ühest vanaasjade kauplusest osta,sest see kirjutis kummitas mind pikemat aega.Tegemist oli ikkagi V8 tonnisega!Kui asja vastu huvi,võin natuke sellest loost pajatada.Artikkel on ajakirjas MIESTEN MAAILMA 2008a.veebruari numbris.
Mõned päevad tagasi õnnestus mul puht juhuslikult see vana ajakiri ühest vanaasjade kauplusest osta,sest see kirjutis kummitas mind pikemat aega.Tegemist oli ikkagi V8 tonnisega!Kui asja vastu huvi,võin natuke sellest loost pajatada.Artikkel on ajakirjas MIESTEN MAAILMA 2008a.veebruari numbris.
Hästi!Katsun selle siia siis homme,või õigemini juba täna enne tööle minekut siia üles panna.Kui seda GM karvast kätt ees poleks olnud, oleks griffinid äkisti V8-te toel ringi vuranud.Aga ajastus oli vale ja Opelil oli V6 juba valmis ja nii ta läks....
Siin veel pikalt ka kirjutis SAAB-VALMET ja tema järglase Valmet Automotive tegemistest.Kokku toodeti üle miljoni auto!Kõlab lausa uskumatult!!!
SAAB96 1969-1980 65887
SAAB95 1969-1975 2833
SAAB99 1969-1984 191049
SAAB900 1978-1992 238898
SAAB90 1983-1987 25380
SAAB9000 1986-1990 8267 (üllatavalt vähe?!)
SAAB900Cabriolet ja
SAAB9-3 Cabriolet 1986-2003 198032
SAAB9-3 Viggen 1999-2003 7789
Kokku siis SAAB-e 1969-2003 738135
Kogu toodang:Talbot,Opel Calibra,Euro-Samara,Porsche 1069210 .Ainuüksi Porschesid 191041.
Rahututele ütlen veel,et Saabi V8 oli 4-liitrine,230hj,kiirendus 0-100-ni alla 8 sekundi ja max kiirus üle 250km/h.Auto oli mõeldud USA turule.
Siin veel pikalt ka kirjutis SAAB-VALMET ja tema järglase Valmet Automotive tegemistest.Kokku toodeti üle miljoni auto!Kõlab lausa uskumatult!!!
SAAB96 1969-1980 65887
SAAB95 1969-1975 2833
SAAB99 1969-1984 191049
SAAB900 1978-1992 238898
SAAB90 1983-1987 25380
SAAB9000 1986-1990 8267 (üllatavalt vähe?!)
SAAB900Cabriolet ja
SAAB9-3 Cabriolet 1986-2003 198032
SAAB9-3 Viggen 1999-2003 7789
Kokku siis SAAB-e 1969-2003 738135
Kogu toodang:Talbot,Opel Calibra,Euro-Samara,Porsche 1069210 .Ainuüksi Porschesid 191041.
Rahututele ütlen veel,et Saabi V8 oli 4-liitrine,230hj,kiirendus 0-100-ni alla 8 sekundi ja max kiirus üle 250km/h.Auto oli mõeldud USA turule.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
sul valed andmed siin: 95 ja 96 ja muid asju ikka kordades rohkem tehti. nagu sa aru said ka tonnisid vähe...
97 ki tehti ca 10200 tk.
kiirelt leitud värk:
In 1970, the 500,000th Saab was built. Six years later the 1,000,000th would follow
nojah, ei pand seda tähele, et just valmetis...
97 ki tehti ca 10200 tk.
kiirelt leitud värk:
In 1970, the 500,000th Saab was built. Six years later the 1,000,000th would follow
nojah, ei pand seda tähele, et just valmetis...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: ivomets
sul valed andmed siin: 95 ja 96 ja muid asju ikka kordades rohkem tehti. nagu sa aru said ka tonnisid vähe...
97 ki tehti ca 10200 tk.
Ee, jutt käis Valmeti tehase kohta Soomes. Ehk selle konkreetse tehase kohta andmed klapivad.
Algselt postitas: taneli01
Siin veel pikalt ka kirjutis SAAB-VALMET ja tema järglase Valmet Automotive tegemistest.Kokku toodeti üle miljoni auto!Kõlab lausa uskumatult!!!
EDIT: minu vastus oli mõeldud siis ivometsale. Kui vastama hakkasin, siis heikiw juttu veel polnud. Seega nobedad näpud....
Algselt postitas: suur
Algselt postitas: ivomets
sul valed andmed siin: 95 ja 96 ja muid asju ikka kordades rohkem tehti. nagu sa aru said ka tonnisid vähe...
97 ki tehti ca 10200 tk.
Ee, jutt käis Valmeti tehase kohta Soomes. Ehk selle konkreetse tehase kohta andmed klapivad.
Algselt postitas: taneli01
Siin veel pikalt ka kirjutis SAAB-VALMET ja tema järglase Valmet Automotive tegemistest.Kokku toodeti üle miljoni auto!Kõlab lausa uskumatult!!!
Valmet Automotive--ongi Uusikapunkis,hetkel toodetakse seal Porsche Boxterit ja Caymanit.
Valmet,ajaloost-arvud
Taneli palvel riputasin artikli meie serverisse
Postkasti potsatas järjekordne autoajakiri Tuulilasi.Selles sisalduv ei jäta ühtegi saabisõpra külmaks.Rohkesti fotosid!Kellel võimalik,siis kindlasti hankige.
Terv.,taneli01
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tuulilasi-52009
Terv.,taneli01
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tuulilasi-52009
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Heh, ma ükskord pistsin sama video saabneti, aga kustutasin ära, sest omale hakkas tunduma, et pole nii väga huvitav. Heli on tõesti võimas, samas võimsust võiks ikkagi 4 liitrise V8 kohta kindlasti rohkem olla :cool:
Üksikute taksode hulgas on kummalisel kombel väga vanu Volvosid ja Saabe. Selle kohta räägitakse, et Põhja-Korea olevat kunagi tellinud tuhatkond autot Rootsist, kes teadupärast hoiab neutraliteeti ja oli nõus kaupa tegema. Käed olevat löödud ja masinad kohale saadetud, raha aga polevat rootslased kunagi näinud.
Meelis Voitk
Raudse eesriide taga. Reisimuljeid Põhja-Koreast.
Eesti Ekspress 15 jaan. 2013
Meelis Voitk
Raudse eesriide taga. Reisimuljeid Põhja-Koreast.
Eesti Ekspress 15 jaan. 2013
Pole küll otseselt selle teema lugu, aga ei hakanud päris uut ka tegema.
Jäi nimelt näppu üks link, kus näha Eestis arvel olevad sõidukid, seisuga 31.13.2012.
Selle kohaselt on registris:
5tk Saab 95, aastatest 70-76, kõik võimsusega 48kW
57tk Saab 96, aastatest 68-79, võimsustega 46, 48, 50 ja 66kW, kusjuures kõik on kupeed, välja arvatud 5 sedaani :D
Keda ka teised mudelid huvitavad, siis info on nähtav SIIT
Jäi nimelt näppu üks link, kus näha Eestis arvel olevad sõidukid, seisuga 31.13.2012.
Selle kohaselt on registris:
5tk Saab 95, aastatest 70-76, kõik võimsusega 48kW
57tk Saab 96, aastatest 68-79, võimsustega 46, 48, 50 ja 66kW, kusjuures kõik on kupeed, välja arvatud 5 sedaani :D
Keda ka teised mudelid huvitavad, siis info on nähtav SIIT
Pole küll selle teemaga 1:1 vastavuses, aga uut ei hakka ka tegema. Nimelt Top Gear America üleeilses osas (S03E10) osales 150mph võistluses Tanner Foust Saab 9-3 Viggeniga.
Kõige tähtsam jäi ütlemata, ta võitis selle võistluse, saavutas 151 mph.
Õhtuleht, 1 08 2013
Soomes veeti romu pähe hoovist minema uunikum Saab 99 Soomes Kittiläs elav 92-aastane Oiva Honkanen sai teisipäeval ehmatuse osaliseks, kui romuautosid vedav masin viis tema hoovist minema kolmkümmend aastat vana, kuid täielikus sõidukorras oleva 1985. aasta Saab 99.
Tegemist oli kommunikatsioonihäirega, kuna vanametalli kogumisauto oli tellinud hoopis Honkaneni naaber, kelle hoovis seisis samuti Saab 99, teatas YLE.
"Tegin parajasti süüa, kui hoovi sõitis kogumisauto. Naine pani seda tähele ja imestas veel, et mis tal siia asja on. Ma veel mõtlesin, et küll autojuht tuleb sisse, kui tal meie juurde asja on ja läksin oma tegemiste juurde tagasi," meenutas mees.
Mõni hetk hiljem tuli Honkaneni naine aga hiiobisõnumiga, et nende aastaid teeninud auto on hävinud.
"Alles olid vaid maas vedelavad autotuled," meenutas õnnetu mees.
Kuigi veale saadi kiiresti järele, õnnestus vanametallifirmal auto siiski kuubikuks pressida.
Saabi minema viinud Lapin Metallikierrätys Oy tegevjuht Juhani Pyhäjärvi ütles, et tegemist oli kahetsusväärse kommunikatsioonihäirega.
Vanahärra Honkanen soovib nüüd kompensatsiooniks aga uut autot ja kõige enam sobiks talle 80ndatest pärit roostevaba auto.
Juhani Pyhäjärvi ütles, et vanahärra soov on mõistlik ning talle kompenseeritakse analoogne auto.
Soomes veeti romu pähe hoovist minema uunikum Saab 99 Soomes Kittiläs elav 92-aastane Oiva Honkanen sai teisipäeval ehmatuse osaliseks, kui romuautosid vedav masin viis tema hoovist minema kolmkümmend aastat vana, kuid täielikus sõidukorras oleva 1985. aasta Saab 99.
Tegemist oli kommunikatsioonihäirega, kuna vanametalli kogumisauto oli tellinud hoopis Honkaneni naaber, kelle hoovis seisis samuti Saab 99, teatas YLE.
"Tegin parajasti süüa, kui hoovi sõitis kogumisauto. Naine pani seda tähele ja imestas veel, et mis tal siia asja on. Ma veel mõtlesin, et küll autojuht tuleb sisse, kui tal meie juurde asja on ja läksin oma tegemiste juurde tagasi," meenutas mees.
Mõni hetk hiljem tuli Honkaneni naine aga hiiobisõnumiga, et nende aastaid teeninud auto on hävinud.
"Alles olid vaid maas vedelavad autotuled," meenutas õnnetu mees.
Kuigi veale saadi kiiresti järele, õnnestus vanametallifirmal auto siiski kuubikuks pressida.
Saabi minema viinud Lapin Metallikierrätys Oy tegevjuht Juhani Pyhäjärvi ütles, et tegemist oli kahetsusväärse kommunikatsioonihäirega.
Vanahärra Honkanen soovib nüüd kompensatsiooniks aga uut autot ja kõige enam sobiks talle 80ndatest pärit roostevaba auto.
Juhani Pyhäjärvi ütles, et vanahärra soov on mõistlik ning talle kompenseeritakse analoogne auto.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
http://yle.fi/uutiset/romunkeraaja_vei_kaytossa_olleen_auton_kotipihasta/6758459
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Äripäeva Puhkepäeva lisas jutuke autoklubidest, enamasti põrnikaklubist, aga Saabiklubi on ka ühes lõigus ära märgitud -
Nimi toob õnne. Aga mitte naisenimi
“Kui küsida, miks annan enda autodele nimesid, ütlen vastuseks, et see toob õnne,” ütles Läti youngtimer-klassi kuuluvate autode rallide korraldaja Valts Ceplevics.
Küsimusele, kas eelistatakse naisenimesid, vastab ta aga, et see toob halba õnne. Klubis on neil olnud näiteks Freddy- ja Humphrey-nimelisi sõidukeid.
“Autod on mulle meeldinud lapsepõlvest saadik,” rääkis Ceplevics, kes on osalenud näiteks ka Eesti Saabiklubi üritustel. Tema sõnul oli Eestis võistlustel osalemise kogemus põnev: teed olid head ja inimesed toredad.
Nii mõnelgi eestlasel on kombeks naaberriikide võistlustel osaleda. “Igal üritusel on mõni võistleja Eestist ja nad on alati tugevad konkurendid,” ütles Ceplevics, kelle hinnangul on eestlased üpris võistlushimulised. “Nad tulevad Lätti, et võita,” rääkis ta. “Samas neil on väga positiivne suhtumine, isegi kui nad ei võida,” lisas Ceplevics.
Ei tea kesse eestlane seal lätis käib kogu aeg :conf:
Nimi toob õnne. Aga mitte naisenimi
“Kui küsida, miks annan enda autodele nimesid, ütlen vastuseks, et see toob õnne,” ütles Läti youngtimer-klassi kuuluvate autode rallide korraldaja Valts Ceplevics.
Küsimusele, kas eelistatakse naisenimesid, vastab ta aga, et see toob halba õnne. Klubis on neil olnud näiteks Freddy- ja Humphrey-nimelisi sõidukeid.
“Autod on mulle meeldinud lapsepõlvest saadik,” rääkis Ceplevics, kes on osalenud näiteks ka Eesti Saabiklubi üritustel. Tema sõnul oli Eestis võistlustel osalemise kogemus põnev: teed olid head ja inimesed toredad.
Nii mõnelgi eestlasel on kombeks naaberriikide võistlustel osaleda. “Igal üritusel on mõni võistleja Eestist ja nad on alati tugevad konkurendid,” ütles Ceplevics, kelle hinnangul on eestlased üpris võistlushimulised. “Nad tulevad Lätti, et võita,” rääkis ta. “Samas neil on väga positiivne suhtumine, isegi kui nad ei võida,” lisas Ceplevics.
Ei tea kesse eestlane seal lätis käib kogu aeg :conf: